Jag eftersöker en lösning som klarar följande:
- Lägga in böcker jag äger eller har läst eller vill läsa.
- Hämta data om böcker jag lägger in från lämpliga källor, så att jag slipper skriva in allt själv.
- Möjligen sätta betyg på böcker jag för in.
- Mobil app med möjlighet till offlinesynk; alltså att jag kan skriva in saker som sedan synkas nästa gång jag går online.
- Webbapp som låter mig få överblick och gärna dela med mig av mina listor etc till andra.
- Någorlunda framtidssäker, dvs att jag kan exportera mina böcker till något någorlunda läsbart format.
- Bonus: Mobilappen kan scanna streckkoder.
Jag vill kunna föra in böcker i databasen utan att sitta vid en stationär dator.
Jag vill inte att min data ska vara låst vid en enda enhet.
Jag vill KUNNA komma åt min data när jag sitter vid en stationär dator, helst utan att installera något.
Just nu kollar jag på LibraryThing, men de har ju (ännu) ingen riktig mobilapp.
Vad använder ni?
Jag är fullt villig att betala någon rimlig summa för en bra, smidig lösning.
- Lägga in böcker jag äger eller har läst eller vill läsa.
- Hämta data om böcker jag lägger in från lämpliga källor, så att jag slipper skriva in allt själv.
- Möjligen sätta betyg på böcker jag för in.
- Mobil app med möjlighet till offlinesynk; alltså att jag kan skriva in saker som sedan synkas nästa gång jag går online.
- Webbapp som låter mig få överblick och gärna dela med mig av mina listor etc till andra.
- Någorlunda framtidssäker, dvs att jag kan exportera mina böcker till något någorlunda läsbart format.
- Bonus: Mobilappen kan scanna streckkoder.
Jag vill kunna föra in böcker i databasen utan att sitta vid en stationär dator.
Jag vill inte att min data ska vara låst vid en enda enhet.
Jag vill KUNNA komma åt min data när jag sitter vid en stationär dator, helst utan att installera något.
Just nu kollar jag på LibraryThing, men de har ju (ännu) ingen riktig mobilapp.
Vad använder ni?
Jag är fullt villig att betala någon rimlig summa för en bra, smidig lösning.