Nekromanti Action-Kult

Beardbird

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
20
Någon här som inte spelar med Metropolis som bas utan mer ett actionbetonat spel? Jag tycker inte om själva idén med Metropolis, Inferno etc men använder reglerna, den mentala balansen etc i vårt spelande. Det är väldigt svårt att hitta hemsidor som inte bara berör det övernaturliga, så nu frågor jag var man kan hitta sidor som stämmer mer in på action-kult?
 

Grappa Polar

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
5
Location
Göteborg, Kina
Alltså....

Det är just Metropolis-konceptet som gör Kult till det spel det är. Om du plockar bort hela den läckra kampanj-världen har du bara en massa dryga jävla stridsregler kvar... BLÄ!!! Spela något annat spel istället..
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
<I>Jag tycker inte om själva idén med Metropolis, Inferno etc.</I>
Då spelar du helt fel spel. Det är det som gör KULT så himla bra. Men att spela KULT som ett actionspel kan vara kul också - som omväxling. Senast jag och mina vänner körde det var som ett actionspäckat roadmovierollspel och det var jävligt kul. Men metropolis och hela idéen är annars fruktansvärt bra.

Adrenalin som finns att ladda ner på <a href=http://www.pmzg.nu/ target=newpop>pmzg.nu </a>bygger i stort sett på KULT fast det är ett actionrollspel. Jag har inte spelat det, men eftersom det är gratis rekomenderar jag dig det.

Mac - lite action skadar dock aldrig
 

Beardbird

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
20
Re: Alltså....

Metropolis hade jag kunnat tänka ut på en helg. Det är bara alltför ologiskt för att passa in i mitt spelande, det är inte ens en grund att bygga på (i motsats till de fungerande världarna i Drakar och Demoner, den riktiga fast övernaturligt integrerade världen i Chock, och en etablerad värld som i Western. De tre spelen är roliga.)

Det jag tycker mest om i Kult är reglerna, som inte är dryga alls.
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Alltså....

<I>Metropolis hade jag kunnat tänka ut på en helg.</I>
Töntigaste jag hört. Hade det inte varit för de nyaste reglerna på sidan hade jag nog sagt lite dumma saker också /images/icons/mad.gif. Du hade <B>omöjligt</B> kunna komma på metropolis på "en helg".

<I>Det jag tycker mest om i Kult är reglerna.</I>
Den enda regeln som är märkvärdig är T20 skadan. Om den inte också är stulen.

Mac - Metropolis = KULT.
 
G

Guest

Guest
Re: Alltså....

För att kunna upprätthålla en trevlig diskussionston här på sidan ser vi gärna att man håller en trevlig nivå på sina inlägg. Naturligtvis kommer man alltid att ha olika synpunkter på saker och ting men det finns bra sätt att framlägga dem på och det finns dåliga sätt att framlägga dem på. Summa: Använd gärna en trevligare ton i dina inlägg.


Med vänlig hälsning,


Johnny

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

Grappa Polar

Veteran
Joined
7 Oct 2000
Messages
5
Location
Göteborg, Kina
Hehe, Johnny-ponken ;-)

Vad är det du vill egentligen? :) Ha värsta tomtebolyckan eller? ;-) Jag är inte mycket för sånt förstår du :) Men :) du ;-) jag ska :) försöka att ;-) bättra på :) moi

Eller inte då



MVH

Grappa: POLAR
 
G

Guest

Guest
Re: Hehe, Johnny-ponken ;-)

Det jag, och resten av redaktionen, vill åstadkomma är ungefär vad jag skrev i mitt inlägg. Jag hoppas att du i dina fortsatta inlägg kommer att vara konstruktiv och trevlig - det vore ju tråkigt att förlora en forumsbesökare! =)


//J

---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Re: Hehe, Johnny-ponken ;-)

Du tycks ha ett litet attitydproblem, polarn.

Nog för att Johnnys tillrättavisning var lite, tja fånig. Men du behöver väl inte överdriva? Skippa skitsnacket bara så blir alla nöjda.


LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.
 

Beardbird

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
20
Re: Alltså....

Du hade omöjligt kunna komma på metropolis på "en helg".

Vad vet du om mig? Klart att jag hade kunnat tänka ut det på en helg. Det är simpelt. Ta inte ditt eget kunnande som utgångspunkt för andra, särskilt folk du aldrig träffat.
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Re: Alltså....

Alla dessa personer som säger "det där hade jag kunnat tänka ut på en helg" eller; "Det där hade min 5-årige son kunnat måla bättre." Nu HAR du inte gjort det. Det var nu inte du som gav ut spelet. Hårt. Dessutom behöver ett spel inte vara dåligt bara för att man råkat skriva en del av det på kort tid.

Kult är ett skräckspel, ett riktigt äkta skräckspel. Kult är "The Shining" (Stephen King), Kult är "Draktårar" (Dean R. Koontz). Kult är allt det som vi är rädda för och boken i sig är bara en liten inspiration på vägen.

Jag har spellett Kult i två-tre år och har fortfarande rätt dåligt grepp om reglerna. Ett kast med en tärning då och då kan väl vara befogat i vissa omständigheter, men det är ju ytterst VAD rollpersonerna gör som är viktigt, inte hur väl de lyckas.

Action i Kult kan kanske funka, men det avråder jag ifrån. Senaste gången jag spelledde Kult, för några helger sedan, var det ett äventyr några kompisar spelade på BorCon (Uteliggarna) något år. Robin gick snabbt igenom äventyret för mig för två år sedan och sedan dess har det utvecklats en hel del.

Det var de två nyaste i våran förening, Frida och Sandra, som spelade uteliggare i en obestämd storstad och de var nära att avbryta spelandet vid ett tillfälle. Inte en tärning slogs.

Jag ser det som ett lyckat speltillfälle.

/staffan
 

Maxwan

Swordsman
Joined
26 Jun 2000
Messages
622
Location
Skövde
Re: Alltså....

Tyken eller? Jag känner inte dig nej, det har du rätt i. Men du hade inte kunnat tänka ut den idéen på en futtig helg!

Mac - erkänner att jag inte hade kunna komma på det.
 

Boadicea

Veteran
Joined
17 Oct 2000
Messages
185
Location
Malmö
Re: Hehe, Johnny-ponken ;-)

Kontentan av inlägget var väl att om du går till personangrepp eller beter dig korkat, så åker du ut från forumet. Det står i reglerna. Jag föreslår att du läser dem.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur
 

Beardbird

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
20
Re: Alltså....

"Nu HAR du inte gjort det. Det var nu inte du som gav ut spelet. Hårt." etc etc...

Ok, om jag skriver så här då:
Flakmoppe, flakmoppe, flakmoppe. Ska jag vara stolt över att jag skrev de tre orden efter varandra istället för dig? För det var ju faktiskt inte du som skrev det. Hårt!!

"Action i Kult kan kanske funka, men det avråder jag ifrån. Senaste gången jag spelledde Kult, för några helger sedan, var det ett äventyr några kompisar spelade på BorCon (Uteliggarna) något år. Robin gick snabbt igenom äventyret för mig för två år sedan och sedan dess har det utvecklats en hel del.

Det var de två nyaste i våran förening, Frida och Sandra, som spelade uteliggare i en obestämd storstad och de var nära att avbryta spelandet vid ett tillfälle. Inte en tärning slogs.

Jag ser det som ett lyckat speltillfälle."

Öh... Ärligt talat förstår jag inte alls vad du försöker komma till. Vad menar du?
 
Top