Nekromanti 28 days later

Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Är det någon här som har sett den här filmen? (nej den har inte haft premiär i Sverige än, men dom har börjat sända reklam om den) Den är faktiskt lite små cool tycker jag. Den skulle kunna fungera väldigt bra som ett äventyr till ett Zombie rollspel (eller ett helt vanligt rollspel om man så vill det)

Handlingen är ungefär så här: Ett speciellt virus som påminner om en förvärrad version av rabies har släppts lös p.g.a. av en grupp djurrättsaktivister. Viruset sprider sig snabbt genom landet (filmen utspelar sig i England) och efter 28 dagar så är typ 99,99999% av befolkningen smittade. Dessa människor har antingen dött eller också springer de omkring som galningar och försöker att smitta andra. De sistnämda är extremt agressiva och beter sig som vilddjur. Detta gör att dom liknar zombies på flera sätt, men man kan inte lura dom på samma sätt som man kan med zombies eftersom de här är smartare än dom och så är de också mycket snabbare än zombies. Dom har dock två nackdelar gentomot zombies: dom är lika tåliga/omtåliga som människor och så ogillar de att vara ute på dagen.

Låter det här spännande material till ett äventyr
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
p.g.a. av en grupp djurrättsaktivister

Yeah, yeah - Just blame the Vegetarians :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Vaddå då? :gremgrin: Dom får faktiskt skylla sig själva. Dom blev varnade. :gremwink: Jag menar om en forskare säger åt dig: "släpp inte ut de där *insert random animal here*, dom är smittade med en farlig sjukdom" skulle du släppa ut dom djuren då? :gremtongue:
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
skulle du släppa ut dom djuren då?

Jag kan säga så här: Jag skulle välja ett offer med omsorg :gremwink:

/Alexander Gyhlesten
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
"Jag kan säga så här: Jag skulle välja ett offer med omsorg"

Hmm... jag skulle nog välja att befria dammråttorna under min säng. Sedan kanske jag går över till att befria pudlar från snobbiga överklassdamer som utför förnedrande frisörs besök på dom och ger dom hjärndöda namn som "Fluffy"
 
Top