Star wars och warhammer 40k som settings just nu. Mest för att min grupp nyligen hittat Fantasy Flight Games Star Wars spelen (Edge of the Empire, Age of Rebellion och Force and Destiny). För star wars är det ett väldigt bra system och vi har konverterat reglerna så att de funkar att använda...
Som regel skulle det ju finnas en sheriff i varje county men inte nödvändigtvis varje stad (trots att vissa counties antagligen var små nog att bara ha en). Naturligtvis så betyder detta att sheriffen inte kan befinna sig överallt samtidigt om det är mycket mark mellan samhällen, gårdar osv. Som...
En av SLPerna i en kampanj jag var med i adopterade en baby grell vid ett tillfälle. Nibbler, som vi döpte den till, har varit förvånandsvärt användbar (och förvånansvärt söt) under spelets gång. Lite off-topic men kände att jag behövde kommentera. :)
on-topic: för mer hjälp för att räkna ut...
Samlingen av rustningar och vapen i stadens slott har av okänd anledning vaknat till liv och marcherar nu runt på gatorna. Stadsvakten har för tillfället lyckats begränsa det hela till ett av distrikten för att minska mängden förstörelse och för att skydda befolkningen men vet inte riktigt hur...
Ett enkelt magisk föremål som jag kan tänka mig är ett vapen eller en bit rustning som gjorts oförstörbart med den alkemiska processen "Perpetuell indestrukibilitet". Det kan helt enkelt enbart förstöras med magi eller magiska vapen. Varför är detta praktiskt? Jo man kan ju göra en sköld eller...
Nattvakt och patruller: Under natten utses rollpersonerna att hålla vakt (igen?) och de förlorar därmed väl behövd sömn precis innan lägret bryts upp och flyttas igen. Inte händelserikt i sig kanske men kan enkelt kombineras med tidigare punkter.
Ärkebyråkrat:Mannen som ansvarar för utrustning...
Kan inte tänka mig att det är betydligt svårare att ta sig in i staden jämfört med andra städer. Tibara är ju, likt alla andra samhällen, fullständigt beroende av närliggande områden för mat och andra resurser som bara måste in och till marknaden. Går liksom inte att ha för bra kontroller och...
Bra idé! Blir lättare om vi slipper det hela med att frammana en golem.
Tror att det skulle funka med två (kanske tre) artefakter:
Den första är själva dörren. Mycket enkel projektor med en besvärjelse som flyttar dörren i sig, med en aktivator med villkoren att rätt kod har angetts. Övriga...
Helt rätt. Besvärjelsen byggs in i projektorn under själva alkemiska processen. Magikern behöver forfarande ha kunskap om besvärjelsen i fråga, men behöver inte kasta den själv. Magikerns egna skicklighet spelar roll under skapanded då det bestämmer hur väl artefakten byggs samman (kan ju sluta...
Jag antar att man kan ha flera aktivatorer i samma artefakt. Finns inga regler som säger att man inte kan ha det iallafall. Däremot så går det inte att ha fler stasisfält i samma artefakt samtidigt.
Det man kan göra är att bygga ett såkallat aggregat (eller demoniskt aggregat om man är...
Klart det går att göra! Tidskrävande (och antagligen inte helt enkelt eller säkert) att skapa en fälla av det slaget men fullt möjligt.
Lättaste sättet jag kan komma på är på alkemist väg skapa en engångsfötrollning på en plats eller föremål, med aktivator som beror på vad du vill att fällan...
Får hålla med Phelan. Verkar lite väl generöst (och inte helt rimligt) att man får återhämta utmattning när man slåss för sitt liv på det sättet. Finns liksom ingen möjlighet att stanna upp och ta några djupa andetag samtidigt som du ständigt utdelar slag.
Möjligtvis om personen/varelsen i...
Honourary mention måste ju ändå ges till power armour som finns i warhammer 40k. Har inte spelat det själv, men har läst egenom reglerna och vill minnas att rollspelet Death Watch har hyfsat detaljerade regler för power armour i det universumet.
Kikade lite på mysterier nu, specifikt Den Vandödes Förintelse. Är det bara jag som tycker att skadeverkan är ganska låg? De får ju fortfarande använda sig av deras grundrustning som är ganska hög, så att allvarligt skada en zombie med 2T6 är inte alls så lätt. Har jag missat något eller är...
Tack för svaren!
Var lite som jag misstänkte att det låg till med dom reglerna. Men bra att få det bekräftat iallafall :)
@Rhodryn:
Låter som om det skulle kunna vara en fungerande metod för att höja attribut, eller iallfall grund till en. Lär va ett tag tills jag faktiskt "behöver" ett system...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.