Den här premissen känns ganska begränsad och får mig mest att föreställa mig Yrrol-sketchen "Present till direktörn".
Jag skulle nog säga att det behövs en mer komplex relationskarta än att alla ska vara elaka mot person X. Dvs att de olika deltagarna har olika relation och agendor.
Men är det...
Dom har ju redan Blade Runner, det är väl bara att slänga in Beck-grannen , ge alla en mellansvensk dialekt och ett Personligt problem samt dra upp diskbänksrealismen till max så är man i hamn?
Nu när den glädjande nyheten att böckerna till Heroes of Cerulea snart börjar rulla ut till backarna så tycker jag att det är läge att bygga lite hype samt lägga upp ett lager musik att ha till bakgrundsljud för de framtida spelsessioner.
Börjar med ett par svängiga hits, men fyll på med era...
Det är ju saga som i den isländska/fornnordiska betydelsen. Minns att det ytterst havererade äventyret Eldsjäl till och med tog upp de isländska fornsagorna som sin huvudsakliga inspirationskälla.
DnD är som Marveltidningar, det finns supermycket lore-material men det är väldigt lite man faktiskt behöver veta om settingen egentligen. Tror att den stora majoriteten av spelare nog bara plockar upp spelet för att mörda monster, loota guld och rulla tärningar. Det var i alla fall så när jag...
Kan väl också tycka att Trudvang även har vindpinade slätter, djupa dvärgariken och en jävla massa snö vilket inte riktigt finns i Symbaroum om jag minns rätt. Det är ju en större värld med flera kontinenter, där symbaroum främst är ett större land.
Känns ju rimligare att Ligan skulle släppa Oktoberlandet 2.0 där man hänger i fantasy-europa istället för fantasy-sovjet. Det år ju redan steampunk, narnia och politiska intriger. Gärna med År Noll-motorn istället för Fate, som jag tyckte funkade rätt dåligt för just den settingen.
Med tanke på att Fria Ligan valde att inte köpa Trudvang som IP när de köpte DoD av Riotminds så känns det här tyvärr rätt orimligt.
Tror tyvärr heller inte vi kommer se mer av Trudvang då CMON som äger IP:et nu verkar vara rätt taffliga med det.
Jag tror tyvärr man bör se spelad tid och köpta ex som två relativt åtskilda siffror när det gäller alla licensprodukter på IPn.
Sen har jag ju en spaning att IP-baserade spel ofta är kortare eller har mindre förutsättningar för långa kampanjer än de som utvecklats "sjävständigt".
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.