Men hur är balansen mellan en stark karaktär och flera svaga? Jag gillar system där antal kombatanter på en sida statistiskt sett vinner. (När jag spelar trad.)
*Jag* skulle inte säga att regelsystemet är narrativt. Även om spelsättet är narrativt. Och inget jag säger är värderande. Bara hur jag ser på ordet och dess användning om ett spelsystem.
Jag spelar vanligt jävla narrativt rollspel. Och följande är hur *jag* uppfattar vad ett narrativt spel är. Om rollspelsregler ska kunna kallas narrativa så måste det innehålla *regler* som gör att utfallet av handlingar i spelet tenderar till att emulera en bra historia. Det blir inte bara...
Eftersom jag redan hade RQ2 och Traveller när första lådan kom ut så tyckte jag detta var underväldigande. Det dröjde många år innan jag köpte ett svenskt rollspel igen.
Men ett mycket trevligt initiativ med bokcirkeln :)
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.