#794839 - 12-06-1013:29
[NYHET] Svavelvinter släpps 16 juni
Gubbster T. Pokémon
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«
Registrerad: 00-05-17
Plats: Stockholm
Jag är kanske lite efter, då denna information släpptes på Fria ligans webbplats redan för fem dagar sedan.
Hur som helst: Lördag 16 juni kl. 13 släpps rollspelet Svavelvinter på SF-bokhandeln i Stockholm i Erik Granströms och Fria ligans närvaro.
_________________________ /Dante
————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]
Storuggla
Huberu Huberu!
Registrerad: 01-12-08
"Redan nu på lördag? Jag trodde det skullesläppas 20:e. Fast... SF-bokhandelns personal brukar inte ha så bra koll på saker och ting......"
Inte bara bokhandelns personal, Granström och Fria Ligan har så dålig koll att de närvarar den 16e!
Storuggla, vem vänder vi oss till för att klaga
Francis Underwood: There are two kinds of pain. The sort of pain that makes you strong, or useless pain. The sort of pain that's only suffering. I have no patience for useless things. [strangles dog] - Kevin Spacey funkar som FU
Registrerad: 07-05-31
Skrivet av: Dum Panda
Fick mitt ex idag! Snyggaste rollspelet i hyllan och innehållet verkar minst lika bra!
Kul att höra!
Och, som trådstartaren påpekar: Välkomna till lansering på SF-bokhandeln i Stockholm, kl 13-17. Träffa Ligan och Erik Granström, och pröva lyckan i trakorisk frågesport!
Fick mitt ex idag! Snyggaste rollspelet i hyllan och innehållet verkar minst lika bra!
Kul att höra!
Och, som trådstartaren påpekar: Välkomna till lansering på SF-bokhandeln i Stockholm, kl 13-17. Träffa Ligan och Erik Granström, och pröva lyckan i trakorisk frågesport!
Har spelet i min hand, och skulle gärna sätta mig med ett glas vin och läsa, men, idag är det fotboll och är alldeles för nervös för att uttyda ord av bokstäver och än mindre meningar!
Men ett glas vin kan jag no ta ändå, och kolla på kartorna!!
_________________________ "Play or get played" - Omar Little
Nu kan vi läsa rollspel resten av fotbolls-EM... Tack för det England/Sverige... :-(
Imorgon blir det en tur till SF-bokhandeln (Stockholm) på eftermiddagen. Då skall ett exemplar av Svavelvinter the RPG inhandlas. Jag ser fram mot det!
Skrivet av: Carl Ö
Nu kan vi läsa rollspel resten av fotbolls-EM... Tack för det England/Sverige... :-(
Imorgon blir det en tur till SF-bokhandeln (Stockholm) på eftermiddagen. Då skall ett exemplar av Svavelvinter the RPG inhandlas. Jag ser fram mot det!
Arfert
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Kom precis tillbaks från SF. Trevliga killar från Fria Ligan (tack för kaffet!) och ett imponerade snyggt spel. Lätt det snyggaste svenska spel som gjorts. Snackade lite med Brior också, om Fantasy! och bokskrivande.
Fick med mig ett ex hem, just nu sitter frun och dottern och kollar fascinerat i den. Lyra (9 år) vill vara en officer eller vindhäxa, fick jag höra.
Blev riktigt spelsugen också, det är nåt jag inte brukar bli av tjocka spelböcker.
Skrivet av: Arfert
Kom precis tillbaks från SF. Trevliga killar från Fria Ligan (tack för kaffet!) och ett imponerade snyggt spel. Lätt det snyggaste svenska spel som gjorts. Snackade lite med Brior också, om Fantasy! och bokskrivande.
Fick med mig ett ex hem, just nu sitter frun och dottern och kollar fascinerat i den. Lyra (9 år) vill vara en officer eller vindhäxa, fick jag höra.
Blev riktigt spelsugen också, det är nåt jag inte brukar bli av tjocka spelböcker.
Gubbster T. Pokémon
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«
Registrerad: 00-05-17
Skrivet av: Arfert
Kom precis tillbaks från SF. Trevliga killar från Fria Ligan (tack för kaffet!) och ett imponerade snyggt spel. Lätt det snyggaste svenska spel som gjorts.
Hear, hear!
Jag hade tänkt svänga förbi lite snabbt, köpa spelet och hänga nån timme på Sjätte tunnan.
Men Nisse, Kosta och Tomas från Fria ligan och Olav och Johan från Boningen var ju såna skärpta och roliga lirare att hänga med att jag blev kvar på Tunnan till efter midnatt.
————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]
Arfert
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
hade jag inte var pank hade jag gått till Tunnan Ack ja.
Riktigt snygg produkt, coolt format men vet inte om det är så praktiskt. Blir många sidor och lite otymplig. Har bara skummat igenom boken och första intrycket är att det inte finns någon lättöverskådlig förklaring för reglerna, lite otydligt vart fluffet slutar och reglerna tar vid.
Skrivet av: Gurgeh
Skrivet av: Mr.Walker
Blev överraskad när jag fick boken, glömde nästan bort att jag förbokade den. Skulle man inte få med en karta och grejjor?
Den fick du för länge sedan, om du var en av de X första som beställde, där X troligen var 100 eller 200.
/tobias
Det stämmer fint! De första 100 förhandsbeställarna fick karta, och det redan i vintras.
Vad gäller regelöversikt - det finns en kort regelsammanfattning på själva karaktärsbladet (för nedladdning på Fria Ligans hemsida). Därtill finns en sammanställning av viktiga tabeller i slutet av boken, på sidan 347. Och på flera ställen i boken finns lathundar för viktig spelmekanik, tex karaktärsskapande på sid 30 och för dådslag på sid 63. Dessutom jobbar vi för närvarande med snabbstartsregler, inklusive miniscenario, som PDF.
Krille
Moderator
Länsmansjävel
Registrerad: 00-02-07
Plats: Mölndal, Sverige
Ingen Svavelvinter i SF Göteborg.
"Suck... utan krig blir det inga fler krigsspel - Sverok borde vara mot fred. Det hämmar spelutveckligen." - Molle, Sverok-kanslist
"Lotteri är en beskattning på inkompetens i sannolikhetsberäkning." - thark, utsugningssystembetraktare
"Metern är en symbol för klyftan i deras relation." - DeBracy, socialrealist
"Dä årnär säj, å årnär dä säj ente så kvetter'ä!" - Värmländskt ordspråk
Skrivet av: Krille
Ingen Svavelvinter i SF Göteborg.
Nej, tyvärr, det stämmer, vi har inte lyckats få väg alla leveranser till återförsäljare riktigt ännu. Vi jobbar på så fort vi kan, och vi räknar med att skicka de sista lådorna i morgon. Före veckans slut borde böckerna finnas hos alla återförsäljare.