Nu går Äventyr att köpa via widgetshopen . På måndag borde Bokrondellen ha uppdaterat, vilket innebär att det även kommer att gå att köpa Äventyr via nätbokhandlarna.
Fråga gärna på din lokala spelbutik efter spelet. :-)
Hans E Magnusson
take a Troll to lunch today
Registrerad: 08-06-18
Plats: Umeå
Gissar på att det kommer att finnas att köpa på collectorspoint, är det rätt gissat?
_________________________ Delay, destroy and denude. De tre D'na för dungeon design
Please try some of the rules that you have doubts about in game situations and game play. Only through actual play testing can a rule or situation be fully explored. We have been doing that for years now. Anyone can pontificate on rules and worlds that they have never tried, and can never be proved wrong because the proof is only in the play. David A. Hargrave
Rollspel nuförtiden är som en trist pastisch, utan nerv, hjärta eller kön. Poppe
Hipster T. Pokémon
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«
Registrerad: 00-05-17
Plats: Stockholm
Beställt!
_________________________ /Dante
————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]
Hans E Magnusson
Skrivet av: Weird Quest
Citat:
Gissar på att det kommer att finnas att köpa på collectorspoint, är det rätt gissat?
Det är alldeles korrekt!
Och när kan man hoppas på att dom har den inne då?
_________________________ Delay, destroy and denude. De tre D'na för dungeon design
Please try some of the rules that you have doubts about in game situations and game play. Only through actual play testing can a rule or situation be fully explored. We have been doing that for years now. Anyone can pontificate on rules and worlds that they have never tried, and can never be proved wrong because the proof is only in the play. David A. Hargrave
Rollspel nuförtiden är som en trist pastisch, utan nerv, hjärta eller kön. Poppe
#804483 - 12-08-3008:58
Äventyr in da house!
[Re: Weird Quest]
Hipster T. Pokémon
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«
Registrerad: 00-05-17
Plats: Stockholm
I går ramlade Äventyr ner i min brevlåda. Pga. sen hemkomst tack vare Gardeners eminenta brädspelspub hann jag bara bläddra igenom det som hastigast innan jag slocknade.
Men, damn! – vilket supermysigt litet spel. Daniel och Julia (och Richard): helt awesome gjort!
Nu vill jag snabbt hitta en klase sjuåringar att spela med. Eller använda det som regelsystem för lite klassisk old school gaming.
Utförligare recension kommer när jag hunnit läsa lite noggrannare och kanske spelat lite.
_________________________ /Dante
————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]
Hans E Magnusson
Skrivet av: Weird Quest
Den finns inne i butiken sedan några dagar. Kan hända den inte finns upplagd på hemsidan än.
Jag var inne idag och köpte ett ex (till dottern som fyller år snart), sablar bananas vilket spel och med din blogg som pumpar ut fina grejer så kan det knappt bli bättre (ett star wars hack skulle nog kunna gå hem i stugorna). Jag har en massa ungar runt omkring som nog ska få testa på lite äventyrande under hösten. (hoppas jag)
tummen upp
tillägg: du bör samla ihop alla pdfer någonstans så man slipper söka igenom bloggen efter dom..
Ändrad av Hans E Magnusson (12-08-3117:19)