Sida 1 av 2 1 2 >
Diskussionsval
#801968 - 12-08-12 15:49 Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer.
wilper Inte inloggad
Ultrafin

Registrerad: 00-05-19
Plats: Nordnordost
Har ni sett den här?

http://www.kickstarter.com/projects/1513061270/reaper-miniatures-bones-an-evolution-of-gaming-min

Det verkar vara ett billigt sätt att få en hel drös monster till något figurspel, rollspel eller var man nu behöver en hel drös monster.

Jag har inte lyckats lista ut vad frakten faktiskt kostar om man väljer att göra några av de där tilläggen. Men jag anar att det kommer att lura nya sorters hemskheter i Mörka Hål längre fram.

Topp
#801978 - 12-08-12 17:22 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
lasergreger Inte inloggad
Rollspelsromantiker

Registrerad: 04-02-12
Plats: Umeå
Jo det där är ett billigt sätt att få tag i massa modeller. Riktigt bra skulpturer med! Det sagt så är de ändå inte i min smak. Men andra som gillar dessa borde fundera på att slå till.

/ l a s e r g r e g e r

Topp
#801980 - 12-08-12 17:30 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
Hunk Inte inloggad
Koncernredovisningschef

Registrerad: 01-08-03
Plats: Pölsebo, Göteborg
Skrivet av: wilper
Jag har inte lyckats lista ut vad frakten faktiskt kostar om man väljer att göra några av de där.

Jag har tolkat det som att maxfrakten är $25, såvida man inte beställer fler än 5 st av något paket eller tillägg.

Kommer med 80% sannolikhet haka på den här kickstartern.

Topp
#801994 - 12-08-12 19:19 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
krank Inte inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
Ghast level - pledged. Oh yeah.

More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?

Topp
#802008 - 12-08-12 20:55 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: krank]
Hunk Inte inloggad
Koncernredovisningschef

Skrivet av: krank
Ghast level - pledged. Oh yeah.

$20 inklusive frakt för 36 gubbar är ju ett extremt bra pris. Med så lågt värde är nog också risken för tullavgift obefintlig. Du gör rätt!

Topp
#802010 - 12-08-12 21:05 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Hunk]
krank Inte inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Skrivet av: Hunk
$20 inklusive frakt för 36 gubbar är ju ett extremt bra pris. Med så lågt värde är nog också risken för tullavgift obefintlig. Du gör rätt!

Precis så tänkte jag, ja =)

Topp
#803070 - 12-08-21 09:17 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
Hunk Inte inloggad
Koncernredovisningschef

Nu är 100-dollarsnivån ($125 inklusive internationell frakt) uppe i 193 gubbar! Jag räknar med att kickstartern kommer upp i minst 200 figurer till slut. Det skulle innebära ett pris på ca 5,50 per figur om grejerna fastnar i tullen (4,40 om de inte gör det). Ruskigt billigt!

Topp
#803108 - 12-08-21 15:25 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Hunk]
krank Inte inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Nu är 100-dollarsnivån ($125 inklusive internationell frakt) uppe i 193 gubbar! Jag räknar med att kickstartern kommer upp i minst 200 figurer till slut. Det skulle innebära ett pris på ca 5,50 per figur om grejerna fastnar i tullen (4,40 om de inte gör det). Ruskigt billigt!

Fan, man får väl slå till då... =)

Topp
#803122 - 12-08-21 16:32 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Hunk]
Vitulv Inte inloggad
Årets spelledare 2011

Registrerad: 00-12-23
Plats: Grop

Jag försöker tvinga mig själv till att inte köpa det här. Dels för att jag inte har något behov av fler figurer, och dels för att jag inser att om jag köper det här paketet kommer jag ALDRIG att hinna måla klart grejorna, och jag kommer ALDRIG mer kunna köpa nya gubbar med gott samvete smile

Edit: med det sagt så kan jag ju avslöja att nästa gång jag får gubbmålarsug så kommer det knappast att bli ett inköp från GW.

[Death] [Run] [Beer & Pretzels]

Topp
#803138 - 12-08-21 19:17 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
frulling Inte inloggad
Vapenbärare

Registrerad: 06-09-04
Plats: Avesta
Har slagit till på wampire ska bli mycket roligt och få det stora paketet till mycket förmånligt pris, dock kommer flera figurer säkert användas omålade till en början... och ja troligen en del kommer nog vara omålade i slutet också.

Topp
#803139 - 12-08-21 19:18 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
Storuggla Inte inloggad
Huberu Huberu!

Registrerad: 01-12-08
Plats: Stockholm
Det här är bisarrt, jag spelar inte med minis. Men lik förbaskat så är jag frestad.

Storuggla, jag har pluppar dock

Topp
#803140 - 12-08-21 19:31 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: frulling]
krank Inte inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Skrivet av: frulling
Har slagit till på wampire ska bli mycket roligt och få det stora paketet till mycket förmånligt pris, dock kommer flera figurer säkert användas omålade till en början... och ja troligen en del kommer nog vara omålade i slutet också.

Jag räknar med att inte måla en enda av figurerna, om jag ska vara alldeles ärlig =)

Topp
#803153 - 12-08-21 21:28 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
pjuppe Inte inloggad
Lurker

Registrerad: 08-06-11
Det kliar verkligen i fingrarna att slå till med "Vampire"-nivån, men problemet är att jag antingen redan har eller inte är intresserad av majoriteten av figurerna. Det jag verkligen vill åt är alla addons som man kan lägga till på "Vampire"-nivån, där vill jag ha allting utom de två mellandrakarna och spindelcentaurerna med vapen. Jag längtar verkligen till alla figurer kommer ut på marknaden och jag kan plocka det jag vill ha.

Kanske ska slå till med "Orcpocalypse"...

Topp
#803196 - 12-08-22 08:22 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Vitulv]
Hunk Inte inloggad
Koncernredovisningschef

Skrivet av: Vitulv

Jag försöker tvinga mig själv till att inte köpa det här. Dels för att jag inte har något behov av fler figurer, och dels för att jag inser att om jag köper det här paketet kommer jag ALDRIG att hinna måla klart grejorna, och jag kommer ALDRIG mer kunna köpa nya gubbar med gott samvete smile

Edit: med det sagt så kan jag ju avslöja att nästa gång jag får gubbmålarsug så kommer det knappast att bli ett inköp från GW.

Jag förstår dig. Vi har gjort så att vi är tre som delar på en Vampire-plegde, så har vi en draft när figurerna kommer. Dessutom lägger vi till extrapack av sådant någon av oss känner att vi "behöver". Det innebär att vi kommer att landa på ca 80 figurer var och det känns lite mer överstigligt än över 200.

Sen är det ju så att en del av figurerna är sånt vi aldrig skulle ha köpt om de inte varit med i ett såhär stort paket. Men de figurer jag inte vill ha själv kommer jag nog att ge till min son. Han kommer att vara fyra år när gubbarna kommer och det känns som rätt tid att lura in honom i spelnörderiet. Och även om man tycker att en dryg tredjedel av gubbarna suger blir det ju ändå under en tia per figur.

Topp
#803205 - 12-08-22 10:18 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Hunk]
wilper Inte inloggad
Ultrafin

Registrerad: 00-05-19
Plats: Nordnordost
Såg just nya filmsnutten. Man kommer att kunna välja bort MC-bruden ur Vampire-settet och få $25 att välja andra modeller för i stället (kan inte användas för att betala internationell frakt).

Hon skall bort, frågan är vad man skall ta i stället. En drake skulle kunna lura i ett mörkt hål någonstans kanske...

Topp
#803208 - 12-08-22 10:39 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
krank Inte inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Såg just nya filmsnutten. Man kommer att kunna välja bort MC-bruden ur Vampire-settet och få $25 att välja andra modeller för i stället (kan inte användas för att betala internationell frakt).

Hon skall bort, frågan är vad man skall ta i stället. En drake skulle kunna lura i ett mörkt hål någonstans kanske...

Coolt. Jag vill nog också ha en drake =)

Topp
#803211 - 12-08-22 11:00 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
Hunk Inte inloggad
Koncernredovisningschef

Lysande! Jag är inte intresserad av Sophie och jag tror att min fru är ännu mindre intresserad av att jag skaffar just den modellen smile. Dessutom tror jag att Reaper sparar en hel del cash på det här sättet - materialkostnaden + fraktkostnaden för att skicka Sophie separat lär vara betydligt högre än materailkostnaden för ett par drakar.

Topp
#803232 - 12-08-22 13:58 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
Max Raven Inte inloggad
Rymddetektiv

Registrerad: 09-10-20
Plats: Hässleholm, Skåne
Sugen, och jag lär knappast måla gubbarna. Skulle vara nimmt att ha till lite DnD 4 eller så, i vilket fall. Sophie åker fetbort, men det finns så mycket tillval jag skulle vilja ha - frostwyrm, deep dwellers, ice giants(kanske), forces of nature, demons(kanske), clockwork dragon, spider centaurs, kanske fler drakar (även om jag nog har tillräckligt iom Ashardalon, Ravenloft och Legend of Drizzt(när jag köper den))...

Lite osäker på vad prislappen skulle landa på. frown (182 dollar eller så, om jag tar nästan allt jag vill ha, inklusive den prospektiva hydran).

Ändrad av Max Raven (12-08-22 15:09)

Topp
#803339 - 12-08-23 08:23 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Vitulv]
Vitulv Inte inloggad
Årets spelledare 2011

Vem försökte jag lura? Förbannat också.

-.-

Topp
#803461 - 12-08-23 22:34 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Vitulv]
Vitulv Inte inloggad
Årets spelledare 2011

Jag är inte riktigt med på noterna. Har "pledgat" 125 dollar, dvs. Vampire level + frakt. Vilka minis kan jag vänat mig att få när? Kommer allt i mars nästa år eller får jag en del av prylarna nu i höst?

Topp
#803463 - 12-08-23 22:42 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Vitulv]
Ond bråd död Inte inloggad
Magiker

Registrerad: 00-05-22
Plats: Härnösand
Skrivet av: Vitulv
Jag är inte riktigt med på noterna. Har "pledgat" 125 dollar, dvs. Vampire level + frakt. Vilka minis kan jag vänat mig att få när? Kommer allt i mars nästa år eller får jag en del av prylarna nu i höst?

Bilden direkt under målningen med gravar och gångar är vad du får. (nej den gick inte att länka till av nån anledning) Eventuellt kan du byta bort tanten på MCn.

Färger kommer nu om du väljer nåt sånt, alla figurer utom tanten kommer i mars.

Topp
#803467 - 12-08-23 23:01 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: wilper]
Magiker

Hör figurerna till något spel, jag menar utöver de som hör till pathfinder? Har Reaper nåt eget spel som de passar till?

Topp
#803468 - 12-08-23 23:11 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Ond bråd död]
Max Raven Inte inloggad
Rymddetektiv

Registrerad: 09-10-20
Plats: Hässleholm, Skåne
Skrivet av: Ond bråd död
Hör figurerna till något spel, jag menar utöver de som hör till pathfinder? Har Reaper nåt eget spel som de passar till?

Tror de har Warlords och Dark Heaven-linjer med nånstans här, men är osäker på om de är några spel - tror Warlords kan vara det.

Har för övrigt pledge:at 299 dollar, så var inte alltför modfälld Vitulv. Du slipper iaf auktionera en massa gamla grejer du inte använder för att ta igen en del av pengarna. (Fast flytten har väl igentligen mer med den saken att göra. wink )

Topp
#803470 - 12-08-23 23:23 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Max Raven]
Magiker

Tack.

ok, då är jag också en stödjare av det här projektet. Får se hur många gubbar jag lyckas måla innan jag får damp igen och målar alla som fantomen.

Topp
#803494 - 12-08-24 08:55 Re: Kickstarter med billiga Reaper plast-figurer. [Re: Ond bråd död]
Hunk Inte inloggad
Koncernredovisningschef

Skrivet av: Ond bråd död

Reaper har ett figurspel som heter Warlord. Det är ett ganska trevligt storskirmishspel (ca 15-30 figurer per sida, beroende på armétyp). Det har dock inte varit någon stor kommersiell framgång och Warlordfigurerna har nog sålt mer till folk som spelar D&D och Warhammer Fantasy.

Dark Heaven Legends-gubbarna är inte kopplade till något specifikt spel (kan misstänka att det mest är D&D-spelare som köper de gubbarna). På 90-talet höll Reaper på med att utveckla ett Dark Heaven-spel, men det blev aldrig färdigt (lite av idéerna tog de nog med till Warlord). Dark Heaven Legends har hittills varit Reapers i särklass bäst säljande produktlinje (vilket har gjort att man ibland har släppt samma gubbe som tidigare släppts som Warlordfigur igen som DHL-figur, med enda skillnaden att den i DHL har haft broccolibas, jämfört med Warlords separata plastbaser). Nu är nog chansen rätt hög att Bones kommer att gå om DHL i försäljning (men nog aldrig komma i närheten i figurantal).

Jag hoppas att Bones inte kommer att kannibalisera på Reapers övriga produktlinje alltför mycket och att Reaper fortsätter att släppa nya figurer i samma takt som tidigare. Eftersom uppstartskostnaden är såpass mycket högre för tillverkning av plastfigurer innebär det att man inte kan släppa lika många roliga gubbar som inte har samma massmarknadsappeal.

Det som har varit Reapers styrka (och samtidigt svaghet) är att man har släppt en enorm mängd figurer som inte är anpassade till ett specifikt spelsystem (även om man nog hela tiden har haft D&D i åtanke). Fördelen är att gubbarna aldrig blir obsoleta, medan nackdelen (för Reaper) såklart är att folk inte blir "beroende" av att köpa de nya heta figurerna som är betydligt bättre än det som tidigare släppts till figurspelet XXX.

Topp
Sida 1 av 2 1 2 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Krille, Krille 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
23 registrerade (Troberg, 弾幕, Björn den gode, Totte, Matolo, Spider Jerusalem, Magnus Seter, Sarnath, Jarl, Hans E Magnusson, illnon, Vicotnik, Duddmannen, Poseur, DeBracy, Galten, Hikage, Hipster T. Pokémon, 5 osynlig(a)), 23 gäster och 9 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Ge den en chans av Totte • 13-05-23 15:06
[Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World av Bolongo • 13-05-23 14:10
[WoD]Sammanföra ett Cotery som är splittrat av Anarchclown • 13-05-23 13:46
Mystik & Magi II av Fryksdal • 13-05-23 13:18
Kinesiska här och var av Ymir • 13-05-23 13:06
Svärd och Svartkonst av Hans E Magnusson • 13-05-23 12:37
Plattlyssnarklubben - vecka 1 av Ymir • 13-05-23 12:26
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v21 av Ymir • 13-05-23 11:32
Hur skadar man sig lagom mycket? av 弾幕 • 13-05-23 11:21
[Blå Himmel] Slutredigeringen av Krille • 13-05-23 09:07