Fantastiska förslag hittills! Flera av dessa varelser kommer sannolikt dyka upp i många av mina äventyr föröver.
Jag köpte
Fantasy! igår, jag gick med i detta forum idag och jag är för övrigt nybörjare i allt vad rollspel innebär. Förvänta er inga stordåd, men här kommer ett försök i alla fall
Nattens RyttareStrid: 10
Skada: 1T+3[magiskt svärd]
Kroppspoäng: 12
Magiskt försvar: 5
Rustning: 2
Specialförmåga: Försvinner i Natten[läs nedan]
Om man har riktigt otur när man är ute nattetid kan man bli angripen av Nattens Ryttare. Han dyker bara upp under nattens mörkaste timmar och han ger sig inte på grupper med mer än 3 personer. Nattens Ryttare är en vålnad som liknar en man till häst, med ett livsfarligt svärd i handen och en mörk kappa över axlarna.
Försvinner i Natten: När man har besegrat Nattens Ryttare försvinner han i ett moln av stoft, men han dör inte. Senare under spelets gång riskerar man fortfarande att stöta på honom igen med fulla KP.
Det ända sättet att få Nattens Ryttare att försvinna för gott är om man lyckas avväpna honom [få honom att tappa svärdet] och förstöra hans svärd. För att lyckas med avväpningen krävs ett Motorikslag mot svårighetsgrad 5, vilket också räknas som en stridsrunda.
Om man lyckas med motorikslaget, tappar Nattens Ryttare sitt svärd tillfälligt. Man har nu 2 stridsrundor på sig att förstöra svärdet som har 20 KP[Konstruktionspoäng] innan han plockar upp det igen. Om man lyckas förstöra svärdet galopperar Nattens Ryttare iväg in i natten och kommer aldrig mer tillbaka. Om man inte hinner förstöra svärdet eller om man misslyckas med att avväpna Nattens Ryttare så känner han sig osäker och försvinner spårlöst med sitt svärd.
Så länge han har sitt svärd, kommer Nattens Ryttare att fortsätta att angripa folk med jämna mellanrum. Det sägs att han är vålnaden efter en skicklig riddare som blivit mördad nattetid längs landsvägarna, och att han nu hämnas genom att angripa folk på liknande ställen vid ungefär samma tidpunkt.
GlurkStrid: 5