xyas
ko-aromaterapeut
Registrerad: 09-08-22
Plats: Malmö
Skrivet av: Recca
Skrivet av: xyas
Vi vet vid det här laget att alla bybor har ett KVV och vi antar att ulvarna inte har det. Ska BDG:s case hålla ska det alltså finnas minst en ulv med KVV (jag). Det tycker jag är ett väldigt orimlig upplägg. Antingen är upplägget som så att alla, bybor och ulvar, har KVV (och ulvarna är då stenkorkade som ljugit om att det inte har det), eller så har bybor KVV och ulvarna det inte.
Men Vimes bevisade just för oss att du kunde ha ljugit om KVV. Borde i så fall inte BDG's övriga resonemang ha mer bäring NU än innan när han menade att du var ulv MED KVV.
Du argumenterar mot någonting som du inte ställs till svars för, och du argumenterar mot någon som är ute ur spelet. Det är väldigt konstigt beteende. Du har missat poängen med Vimes inlägg. Gör om.
Alltså mitt inlägg är inte ett svar till Vimes precis. Det är ett svar på BDG:s resonemang om varför jag är en ulv, som många fortfarande verkar hålla fast vid (starstruck någon?). Inte så konstigt att jag väljer att bemöta det tycker jag.
Antingen är jag en ulv för att man tror att jag ljugit om mitt KVV (finns det några scum tells associerade med det?) eller så tror man att jag är en ulv baserat på BDG:s resonemang (och accepterar då att det finns ulvar med KVV och ulvar utan). Bägge två håller inte samtidigt.
Recca
Devil in Disguise
Registrerad: 11-06-22
Plats: Östergötland
Vi vet vid det här laget att alla bybor har ett KVV och vi antar att ulvarna inte har det. Ska BDG:s case hålla ska det alltså finnas minst en ulv med KVV (jag). Det tycker jag är ett väldigt orimlig upplägg. Antingen är upplägget som så att alla, bybor och ulvar, har KVV (och ulvarna är då stenkorkade som ljugit om att det inte har det), eller så har bybor KVV och ulvarna det inte.
Men Vimes bevisade just för oss att du kunde ha ljugit om KVV. Borde i så fall inte BDG's övriga resonemang ha mer bäring NU än innan när han menade att du var ulv MED KVV.
Du argumenterar mot någonting som du inte ställs till svars för, och du argumenterar mot någon som är ute ur spelet. Det är väldigt konstigt beteende. Du har missat poängen med Vimes inlägg. Gör om.
Alltså mitt inlägg är inte ett svar till Vimes precis. Det är ett svar på BDG:s resonemang om varför jag är en ulv, som många fortfarande verkar hålla fast vid (starstruck någon?). Inte så konstigt att jag väljer att bemöta det tycker jag.
Antingen är jag en ulv för att man tror att jag ljugit om mitt KVV (finns det några scum tells associerade med det?) eller så tror man att jag är en ulv baserat på BDG:s resonemang (och accepterar då att det finns ulvar med KVV och ulvar utan). Bägge två håller inte samtidigt.
Jag borde ha läst den där spoilertaggen som Vimes la in va?
Recca måste anses som varulvsspelens motsvarighet till en Catastrophal Abyssal Ancient Red Dragon CR 75 - Basse/Dieselsoppa _______________ Jag önskar jag kunde rappa, då skulle jag rappa detta. _______________ Utnämnd till årets forumpersonlighet 2012 av Vitulv. Tufft.
Vimes
Ogooglebart avundsjuk svensk
Registrerad: 00-06-15
Plats: Utspridd över väggarna
Men vafan hallå!?!?
BDGs "tankeexperiment" handlar ju om att det är orimligt* att ha ett KKV själv, läsa det som händer i tråden (BDGs egna citeringar) och sedan gagga om "en eller två klaner".
Det BDG vill visa på är alltså att xyas agerande tyder på att han inte har ett KKV.
Jösses.
Klicka för att visa.. (*)
*) "orimligt" betyder här inte "omöjligt" så klart. Men jag håller med BDG att det är jävligt märkligt av xyas att agera som han göra och skriva det han skriver om han har ett KKV.
_________________________ My reach is global / My tower secure / My cause is noble / My power is pure
VildKatt
Kung XVI av Sand
Registrerad: 04-12-17
Plats: Ormiston, Skottland
Vad jag vet har jag aldrig ljugit, men har däremot varit sen med att outa klantillhörighet och istället varit pigg på att outa generation.
Vad gäller siandet har det sin förklaring i att jag aldrig varit siare, inte ens i originalspelet där man sitter i en cirkel och stirrar ut folk - än mindre här igenom. Frågan kom snarare av att KK lyckades skriva det så att han framstod som att han jagade siare snarare än var en - vilket kändes himla skumt.
Vad gäller stövelkatten tycker jag att vi har röster nog för att kunna göra några antaganden.
_________________________ "När jag blir stor, ska jag bli en dvärg!"
VildKatt
Kung XVI av Sand
[quote=Vimes
Om vi börjar i scenario 1 så är de tre som outar sig efter Stövelkatten möjliga lögnare. Där har vi (idag levande) VildKatt och OBD/unfair. [/quote]
Japp, jag outade inte förrän den 29:e, men jag var inte aktiv innan den 29 överhuvudtaget heller eftersom jag helt glömt att jag skulle spela. Vicotnik hämtade upp mig!
Vimes
Skrivet av: VildKatt
Skrivet av: Vimes
Om vi börjar i scenario 1 så är de tre som outar sig efter Stövelkatten möjliga lögnare. Där har vi (idag levande) VildKatt och OBD/unfair.
Japp, jag outade inte förrän den 29:e, men jag var inte aktiv innan den 29 överhuvudtaget heller eftersom jag helt glömt att jag skulle spela. Vicotnik hämtade upp mig!
Om vi bortser från att du egentligen skrev ditt första inlägg den 28:e så har det ingen betydelse att du var sen in i spelet. Om vi antar att ulvarna kom på att KVV var bad shit först efter Stövelns outning så pekas du tillsammans med OBD fortfarande ut som potentiella lögnare. Det spelar liksom ingen roll när du ramlade in i spelet.
_________________________ My reach is global / My tower secure / My cause is noble / My power is pure
VildKatt
Kung XVI av Sand
Här är förresten vad lite ändring jag hade:
Lu-kaazh Ja (ventrue, 11) Ja -> Möller (nosferatu, 11, animalism) -> Röd Cassius Ja (tremere, 7, thaumaturgy) Nej -> KK (malkavian, 13, dementation) -> Röd KK Nej (malkavian, 13, dementation) Ja -> Möller (Nosferatu, 11, animalism) -> Röd Elmrig Ja (toreador, 8, auspex) Ja -> OBD (brujah, 11) -> Röd Vimes Ja (toreador, 9, Presence) Ja -> Elmrig (toreador, 8, auspex) -> Röd BDG Ja (brujah, 13) Nej -> KK (malkavian, 13, dementation) -> Grön Basenanji Ja (nosferatu, 10, obfuscate) Ja -> OBD (brujah, 11) -> Grön Måns Ja (ventrue, 7, presence) Ja -> xyas (toreador, 10) -> Röd Recca Ja (malkavian, Ja -> Vildkatt (nosferatu, 9, potence ) -> Grön Tyr Ja (malkavian, 12, obfuscate) Vicotnik Ja (brujah) Stövelkatten Nej (tremere, 12) Vildkatt Ja (nosferatu, 9, potence) Ja -> Vicotnik (brujah) -> Död !Paxen Nej (ventrue, 9) OBD Ja (Brujah,11,) Möller Ja Möller (nosferatu, 11, animalism) xyas Ja xyas (toreador, 10) Vildkatt Ja (nosferatu, 9, potence) Ja-> Recca Ja (malkavian, Ja ) -> Grön
Men det var någon som sett mig som röd, bland annat, så det borde finnas en del ändringar och tillägg till.
Möller
Granne med Dada
Registrerad: 08-09-28
Plats: Långt utanför Sthlm
Det vore jättebra om någon tittade på mitt samröne med Konrad och !Paxen. Jag känner inte riktigt att är rätt person att göra det =)
Mitt outande av att jag har KKV ligger i det möjliga ulv-spannet. Jag var som bekant först med att berätta att vi Nosferatu har Toreador som fiende. Om ulvarna hade dålig intern kommunikation vid KKV, är det då rimligt att anta att de fick fram informationen om Toreador till mig i tid? Eller har jag i själva verket stenkoll på VtM men har mörkat det?
Vimes
Skrivet av: Möller
Det vore jättebra om någon tittade på mitt samröne med Konrad och !Paxen. Jag känner inte riktigt att är rätt person att göra det =)
Det du däremot kan göra, Möller. är att berätta för oss vem vi borde hänga efter att vi hängt Stöveln. Just nu ligger du bra till för att bli näste man upp för galgbacken, så du har all anledning att formulera misstankar mot någon annan potentiell KVV-lögnare.
Recca
Devil in Disguise
Skrivet av: Möller
Mitt outande av att jag har KKV ligger i det möjliga ulv-spannet. Jag var som bekant först med att berätta att vi Nosferatu har Toreador som fiende. Om ulvarna hade dålig intern kommunikation vid KKV, är det då rimligt att anta att de fick fram informationen om Toreador till mig i tid? Eller har jag i själva verket stenkoll på VtM men har mörkat det?
Du är iaf inte grönad bortom alla tvivel för att du prickat Toreadors fiendeskap med Nosferatu som är jävligt basic. Men du är en bra bit på vägen. För min del ser ju unfair/obd allt mer rödaktig ut ju mer Unfair håller sig undan spelet. Har alla övriga outat sina sianden förresten? Jag tycker att Elmrigs lista är svårläst.
Recca måste anses som varulvsspelens motsvarighet till en Catastrophal Abyssal Ancient Red Dragon CR 75 - Basse/Dieselsoppa _______________ Jag önskar jag kunde rappa, då skulle jag rappa detta. _______________ Utnämnd till årets forumpersonlighet 2012 av Vitulv. Tufft.
Recca
Devil in Disguise
Men vafan hallå!?!?
BDGs "tankeexperiment" handlar ju om att det är orimligt* att ha ett KKV själv, läsa det som händer i tråden (BDGs egna citeringar) och sedan gagga om "en eller två klaner".
Det BDG vill visa på är alltså att xyas agerande tyder på att han inte har ett KKV.
Jösses.
Klicka för att visa.. (*)
*) "orimligt" betyder här inte "omöjligt" så klart. Men jag håller med BDG att det är jävligt märkligt av xyas att agera som han göra och skriva det han skriver om han har ett KKV.
Ahaaaa...
Recca
Devil in Disguise
Jäkligt mysko att Vildkatt sia två pers som dog samma runda som hon siade dem. Det är en bybos absolut sämsta val av siande liksom. Man kunde nästan tro att Vildkatt nattmördat dem och sitter och flinar åt att hon helt öppet formulerat det som "sianden".
Vimes
Jäkligt mysko att Vildkatt sia två pers som dog samma runda som hon siade dem. Det är en bybos absolut sämsta val av siande liksom. Man kunde nästan tro att Vildkatt nattmördat dem och sitter och flinar åt att hon helt öppet formulerat det som "sianden".
Jag siade Recca grön.
Eh?
Vimes
Men skitsamma, vi kommer nog inte få ut Jacques skit av siandena. Börja jobba.
Vi har i varje fall en ulv som lyckats gömma undan sin brist på KVV i outningarna. Vi ska hitta ulven och göra pälsmössor av den. Chop chop.
Recca, du brukar ju vara vass på att analysera hård infromation i varulvsspel. Kan du inte kolla på det här med KVV-outningar, klanoutningar och outningar av klanfiender. Vilka grönas och vilka gör det inte?
Möller
Granne med Dada
Registrerad: 08-09-28
Plats: Långt utanför Sthlm
Det du däremot kan göra, Möller. är att berätta för oss vem vi borde hänga efter att vi hängt Stöveln.
Jo. Jag försökte förra rundan. Letade runt på några stycken utan att hitta så mycket.
I dagsläget misstänker jag Vildkatt och möjligtvis Basenanji.
Vildkatt har hållit sig borta. Inte bidragit så mycket. Visst har inaktiviteten en anledning, men det kan den ha även hos en ulv. Siat konstigt och fiskat endel runt hur siandet går till.
Basenanji är all over the place. Teorierna han kommer med är ibland helt uppåt väggarna. Jag har lite svårt att se det som en duktig pojkscout utan irriteras mest av det.
Finns det någon validitet kvar i symmetrin, att det är en för många i Nosferatu? Behövs inte, men det skulle spä på misstankarna.
Ja, det är inte mycket. Tyvärr, och det stör mig något oerhört. Men jag har ju hela denhär och nästa runda på mig =)
Okej, jag vet att min närvaro har varit sämre än sämst. Men tyvärr så kommer den inte bli bättre den här rundan. Jag tar nämligen studenten i morgon.
Det har varit en hel del förberedelser innan och just i.morgon så tvivlar jag att ut kommer kolla in spelet en ända gång. Sedan i övermorgon så måste jag nog läsa ikapp samtidigt som jag skall vila.ä upp mig.
Jag förstår dock inte varför en del vill att vi alla siar samma perSon, det känns sol.om det bara kommer ge.oss något om det är.så simpelt att man siar rätt eller fel, alltså inga andra variabler
Devil in Disguise
Jag siade Recca grön.
Eh?
Jaha.. jag blandade ihop henne med nån.
Recca
Devil in Disguise
Skrivet av: Lu-kaazh
Okej, jag vet att min närvaro har varit sämre än sämst. Men tyvärr så kommer den inte bli bättre den här rundan. Jag tar nämligen studenten i morgon.
Det har varit en hel del förberedelser innan och just i.morgon så tvivlar jag att ut kommer kolla in spelet en ända gång. Sedan i övermorgon så måste jag nog läsa ikapp samtidigt som jag skall vila.ä upp mig.
Jag förstår dock inte varför en del vill att vi alla siar samma perSon, det känns sol.om det bara kommer ge.oss något om det är.så simpelt att man siar rätt eller fel, alltså inga andra variabler
Grattis!
Recca
Devil in Disguise
Jag tror att att ulvarna är Stövelkatten och OBD/Unfair.
Varför tror vi att Möller är ulv nu igen? Jag har banne mig glömt bort det. Pingade lite i början och så... Jag minns att jag var på honom lite grann men jag minns inte för vad. Suck.
Vimes
Jag tror att att ulvarna är Stövelkatten och OBD/Unfair.
Varför tror vi att Möller är ulv nu igen? Jag har banne mig glömt bort det. Pingade lite i början och så... Jag minns att jag var på honom lite grann men jag minns inte för vad. Suck.
Du tror inte på VildKatt längre? Varför inte?
Möller är misstänkt för dels de scum tells som flera av oss menar att vi sett i början av spelet. Och dels för att hans agerande kring siaroutningarna i början av runda två, det finns ett bra BDG-inlägg på det som jag kan klippa in i tråden.