Sida 1 av 2 1 2 >
Diskussionsval
#792969 - 12-05-31 11:14 Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern.
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Registrerad: 04-03-28
Plats: Stockholm, Haninge
Välkommen till anmälan för Varulvsspelet - Klassikern.

Med tanke på att vi haft flertalet väldigt fluff tunga varulvsspel på senare tiden så tänkte jag se om intresset finns att köra ett klassiskt varulvsspel.
Nu är det tillfälle för byn att bevisa att de är så skickliga som de framställer sig som. Kan byn bevisa sin överlägsenhet genom att plocka en ulv i första runda. Kan byn ta hem segern utan hjälp av fluff eller kommer ulvaran vara för smarta och sluga för byborna? Byns ära och heder står nu på spel nu och de kommer behöva din hjälp. Men frågan är om DU är upp för utmaningen att rädda byns heder och ära.
Fast sen kanske du hellre vill se byn förnedras och tappa sitt ansikte. Men det viktiga är att DU kommer kunna på verka utfallet, om DU vågar det vill säga.

Beräknad start - Slutet av augusti / början av september.
Min antal deltagare - 12
Max antal deltagare - Så många som vill vara med.

Vad du kan förvänta dig om du deltar i spelet:
  • Paranoida Bybor
  • Sluga Ulvar
  • 1 siare
  • 1 väktare
  • Inget fluff
  • Röster som är tyngre bly.
  • Tidspress.

De regler som jag kommer använda mig av i spelet är följande:

Regler:
  • Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.
  • Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.
  • Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.
  • Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.

Varje runda består av en dagfas och en nattfas.

Dagsfasen:
  • Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
  • Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
  • Röstning - Dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar).
  • Tidsstopp - Varje kväll vid 22:00 så kommer rundorna stoppas tillfälligtvis och jag kommer räkna rösterna. Har någon spelare mer än 50% av rösterna så kommer nattfasen inledas och rundan avslutas. Där efter så kommer en ny runda och dagsfas påbörjas. Om ingen spelare har med än 50% av rösterna så kommer jag låta rundan fortsätta yttligare ett dygn (Dvs till 22:00 nästa dag).

Nattfasen:
  • Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
  • Förmågor används – De förmågor (Siare/Väktare/Nattmord med mera) som meddelats i dagfasen används i nattfasen.

Vinstvillkor - Byn vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Varulvarna vinner om det blir lika många som byborna.

Topp
#792970 - 12-05-31 11:16 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Helvetica Inte inloggad
Måndag

Registrerad: 08-09-02
Plats: Peking

Ja! Jag är med!

Även om jag själv tänkte skapa ett nytt varulvsspel..

Topp
#792971 - 12-05-31 11:18 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Granny Smith Inte inloggad
Brotoss

Registrerad: 00-06-15
Plats: Bon Temps
Jag vill.

Topp
#792974 - 12-05-31 11:26 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Spider Jerusalem Inte inloggad
Gonzo Journalist

Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
Jag är med.

"In Gygax Nos Fides, Totus Alius Addo Victus."
("In Gygax we trust, all others bring food.")

[leaving note] Have gone to commit suicide. Intend to return from grave friday. Feed cat.
The perversity of the Universe tends towards a maximum.

Topp
#792977 - 12-05-31 11:28 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
xyas Inloggad
ko-aromaterapeut

Registrerad: 09-08-22
Plats: Malmö
På!

Topp
#792989 - 12-05-31 11:51 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Kånkel Kanalje Inte inloggad
Ost lord

Registrerad: 10-01-06
Plats: Norrland
Åh en klassiker!

Fan vad gött. Jag är på.

Klicka för att visa..
Inte ens när jag är ute i storforumet lyckas jag posta ett inlägg i något annat än varulvsspels trådar.

Visdomsord by Konrad Konvalj:
HODOR! är briljant, HODOR! är som +1 fast bättre. Visst kan det tolkas som -1 om man är på det humöret, men gör inte det! HODOR! gör mig glad och får mig att skratta. Läs HODOR! som +1 varje gång du läser HODOR! så kommer du också bli glad.

Topp
#793001 - 12-05-31 12:24 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Stövelkatten Inloggad
Gudabefläckaren

Registrerad: 05-05-13
Plats: Stockholm
Yes, jag är med.
Då går jag ner till min funksoulbrother
En vardag i mitt liv

Topp
#793130 - 12-05-31 18:22 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
RasmusL Inte inloggad
Magiker

Registrerad: 12-01-15
Plats: Norrköping
Jag är på om du kan utlova högre tempo än vad liren har just nu!

Topp
#793133 - 12-05-31 18:44 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Recca Inte inloggad
Devil in Disguise

Registrerad: 11-06-22
Plats: Östergötland
Jag vill testa ett klassiskt spel och jämföra med de galna spelen. smile

Edit: (så jag anmäler mig oxo)

Ändrad av Recca (12-05-31 18:44)

Nätstrumpan, blogg för genusrelaterad diskussion så att jag slipper bli avstängd från forumet

Topp
#793135 - 12-05-31 18:51 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: RasmusL]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Skrivet av: Elmrig
Tempot kommer ni som spelare styra över. Detta eftersom om en spelare har mer än 50% av rösterna klockan 22:00 någon dag så slutar rundan. Är det ingen som har mer än 50% av rösterna så fortsätter rundan, efter att jag har startat den igen.

Topp
#793138 - 12-05-31 19:01 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Recca Inte inloggad
Devil in Disguise

Registrerad: 11-06-22
Plats: Östergötland
Skrivet av: Vicotnik
Tempot kommer ni som spelare styra över. Detta eftersom om en spelare har mer än 50% av rösterna klockan 22:00 någon dag så slutar rundan. Är det ingen som har mer än 50% av rösterna så fortsätter rundan, efter att jag har startat den igen.

Just det! Som vi pratade om på de klomp. Kul. laugh

Nätstrumpan, blogg för genusrelaterad diskussion så att jag slipper bli avstängd från forumet

Topp
#793140 - 12-05-31 19:08 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Recca]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Skrivet av: Recca

Jupp, det står till och med i start inlägget under dagsfasen. smile
Men jag misstänker att folk inte läser allt. tunga

Topp
#793141 - 12-05-31 19:18 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
RasmusL Inte inloggad
Magiker

Registrerad: 12-01-15
Plats: Norrköping
Skrivet av: Recca

Om du syftar på mig så läste jag det, ville bara ha ditt ord på att det blir ett bra tempo smile

Topp
#793143 - 12-05-31 19:21 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: RasmusL]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Om du syftar på mig så läste jag det, ville bara ha ditt ord på att det blir ett bra tempo smile
Nix, det var inte riktat till någon specifik person utan bara allmänt.
Men jag hoppas att det kommer bli hyfsat högt tempo i spelet och jag hoppas även på att folk inte kommer våga sitta tysta och försöka rida ut dreven eftersom rundorna riskerar att ta slut varje dag om någon har för många röster på sig.

Topp
#793177 - 12-05-31 22:13 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Mucus Inte inloggad
Slemmig

Registrerad: 06-08-17
Plats: Indieland
Jag vill vara med! men det ligger långt fram i tiden och mycket hinner ändras innan dess.

Topp
#795170 - 12-06-13 01:12 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Tyr Inte inloggad
Magiker

Registrerad: 00-10-14
Plats: Karlskrona
Låter spännande. Jag återkommer närmare spelstart med en anmälan om jag kan vara med.

Topp
#795177 - 12-06-13 07:47 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Tyr]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Skrivet av: Tyr
Låter spännande. Jag återkommer närmare spelstart med en anmälan om jag kan vara med.
Gör så. Sista anmälningsdagen kommer vara ungefär 2-3 dagar innan spelet startar.

Topp
#795197 - 12-06-13 11:03 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Mucus Inte inloggad
Slemmig

Vad sägs om att flytta fram spelstart? Det är toklångt kvar ju!

Topp
#795198 - 12-06-13 12:02 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Mucus]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Min tanke till den sena spel starten är dels att jag känner att ett sommar uppehåll kan vara nyttigt samt att jag vill ge folk en chans att hinna komma hem från eventuella semestrar.
Men visar det sig att många kan köra redan i början av augusti så har jag inga problem med att starta igång spelet då. Där emot kommer jag inte starta spelet före augusti.

Topp
#795234 - 12-06-13 23:43 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Sapient Inte inloggad
Druid

Registrerad: 11-03-26
Jag är gärna med - givet att spelstarten blir i aug/sept (och inget väsentligt hinner hända innan dess som sätter stopp för det...)

Topp
#795235 - 12-06-13 23:46 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Sapient]
Kånkel Kanalje Inte inloggad
Ost lord

Registrerad: 10-01-06
Plats: Norrland
Skrivet av: Sapient
Jag är gärna med - givet att spelstarten blir i aug/sept (och inget väsentligt hinner hända innan dess som sätter stopp för det...)

+1

Och givet; Röst: Sapient

Visdomsord by Konrad Konvalj:
HODOR! är briljant, HODOR! är som +1 fast bättre. Visst kan det tolkas som -1 om man är på det humöret, men gör inte det! HODOR! gör mig glad och får mig att skratta. Läs HODOR! som +1 varje gång du läser HODOR! så kommer du också bli glad.

Topp
#795308 - 12-06-14 15:27 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Kånkel Kanalje]
Mucus Inte inloggad
Slemmig

Skrivet av: Konrad Konvalj
Skrivet av: Sapient

+1

Och givet; Röst: Sapient

+1 på Sapient

Men KK, om du röstar på Sapient nu så kommer ju han hängas så fort Vic låser rundan. Gör om gör rätt:

Anklaga: KK

För största möjliga betänketid. Ju längre rundorna är, desto bättre för byn. Tills vi vet vem vi vill ha ut.

Ändrad av Mukwa (12-06-14 15:28)

Topp
#797488 - 12-07-12 11:53 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Purgatory Inte inloggad
Eleint D'ivers

Registrerad: 05-10-18
Plats: Lund
Såg precis detta, låter väldigt roligt. Kommer dock förmodligen inte kunna vara med då jag kommer vara väldigt upptagen i slutet av augusti och i september.

Tidigareläggs spelet till typ tidigt i augusti är jag gärna med.
vengeance chimes seven times...

Topp
#797492 - 12-07-12 12:17 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Purgatory]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Okej, då vet jag.

Topp
#797857 - 12-07-16 16:11 Re: Anmälan till Varulvsspelet - Klassikern. [Re: Vicotnik]
Brynolf Inte inloggad
100 tecken för en sketen titel?

Registrerad: 03-10-11
Har varit borta ett tag. Det här låter ju som ett bra sätt att komma tillbaka in i de stabila inproduktiva rutinerna.

Är alltså gärna med laugh

Men wtf är det för fel på folks namn....?

Skrivet av: Robert Jonsson
Oh... Brynolf utan byxor. Mmm...

Topp
Sida 1 av 2 1 2 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Spider Jerusalem 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
3 registrerade (xyas, Anarchclown, Poseur), 9 gäster och 10 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
MYTHS-kampanj i Vita Tornet-miljö (spelare sökes) av Rymdhamster • 13-06-19 02:36
Måla med tusch hemma av solvebring • 13-06-19 01:59
Namnbyten av Rymdhamster • 13-06-19 01:59
Sveroks undersökning: Normer, attityder, beteenden av Ond bråd död • 13-06-19 01:33
Namn på koola OSR produkter på svenska av Rymdhamster • 13-06-19 00:13
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-18 23:15
Fantasyrollspel: Järnringens nya av Rymdhamster • 13-06-18 22:52
Pleroma av Bosse • 13-06-18 21:35
Monster i Svarta Tåg av God45 • 13-06-18 21:28
Vilket Runequest? av Necross • 13-06-18 20:01
Senaste diskussioner
Sveroks undersökning: Normer, attityder, beteenden av Max Raven • 13-06-18 23:31
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-18 23:15
Fria Ligans nya sajt uppe! av TomasFriaLigan • 13-06-18 09:50
Namn på koola OSR produkter på svenska av Hans E Magnusson • 13-06-18 08:33
Geoguessr av Lu-kaazh • 13-06-17 23:11
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v25 av krank • 13-06-17 22:48
K13 - Slutet någon? av RasmusL • 13-06-17 21:37
Korruption av Übereil • 13-06-17 21:29
Massivt MUA-äventyr, "De levandes land" av Ebenezer • 13-06-17 21:21
Snor av Feuflux • 13-06-17 20:25
Nyaste användarna
Storapan, Daniel the evil, Snakelus, Simpai, Silvervinge
6976 registerade användare