Världens första öppet homosexuella superhjälte som varit återkommande i något sådär populära tidningar gifter sig snart. Marvels Northstar alltså.
DC säger dessutom att en "välkänd karaktär" ska komma ut som homosexuell snart. Vem? Det sägs att det ska röra sig om en manlig karaktär som tidigare har varit straight, och eventuellt inte har varit med sedan rebooten i höstas, men det kan vi skita i. Vem av DCs karaktärer skulle du vilja klev ut ur garderoben och varför?
Jag hoppas själv på Damian Wayne, nuvarande Robin, son till Bruce Wayne och Thalia Al'ghul. Mest för att jag gillar den lilla skitskallen.
Ändrad av chrull (12-05-2314:01)
#791213 - 12-05-2314:02
Re: Är Batman bög?
[Re: 弾幕]
Gurgeh
Moderator
Republic serial villain
Registrerad: 01-02-23
Plats: Linköping
Citat:
Jag hoppas själv på Damian Wayne, nuvarande Robin, son till Bruce Wayne och Thalia Al'ghul. Mest för att jag gillar den lilla skitskallen.
Demian Wayne är väl 10 år gammal, så han är lite för ung för att intressera sig sig sexuellt för någon, oavsett kön.
Citat:
DC säger dessutom att en "välkänd karaktär" ska komma ut som homosexuell snart. Vem? Det sägs att det ska röra sig om en manlig karaktär som tidigare har varit straight, och eventuellt inte har varit med sedan rebooten i höstas, men det kan vi skita i. Vem av DCs karaktärer skulle du vilja klev ut ur garderoben och varför?
Troligen är det någon lam, halvkänd figur som ingen bryr sig om, typ Hawk eller Changeling.
Det logiska hade annars varit Wonder Woman, men hon är det ju inte eftersom det skulle vara en manlig figur. Enligt den klassiska bakgrundshistorien (dock ej nödvändigtvis den rebootade) kommer hon från en ö med bara kvinnor. Så egentligen vore det märkligt om hon INTE var homosexuell.
/tobias
_________________________ Bok: Människor som har haft fel av Kalle Lind Seriealbum: Punk Rock Jesus TV-serie: Entourage säsong 7 Rollspel spelat: Svavelvinter
#791215 - 12-05-2314:06
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
Skrivet av: chrull
Tja, Dick/Nightwing jobbar ju extra som Batman fortfarande och det vore ju inte otänkbart att han var gay. Bruce däremot lär aldrig få kliva ut ur garderoben.
(Grant Morrison är förövrigt vansinnig, inte Alan More-crazy, men nära på.)
Warren Ellis crazy?
_________________________ Mvh Spider Jerusalem
"In Gygax Nos Fides, Totus Alius Addo Victus." ("In Gygax we trust, all others bring food.")
[leaving note] Have gone to commit suicide. Intend to return from grave friday. Feed cat. The perversity of the Universe tends towards a maximum.
#791217 - 12-05-2314:12
Gurgeh
Moderator
Republic serial villain
När jag läser på Mark Millars forum så säger de att det ska röra sig om en ikonisk figur som ännu inte introducerats i det nya DC-universumet så i princip alla superhjältar från DC som man någonsin hört talas om är uteslutna, eftersom de är ordentligt introducerade.
(Med risk för att någon där har missförstått något.)
/tobias
_________________________ Bok: Människor som har haft fel av Kalle Lind Seriealbum: Punk Rock Jesus TV-serie: Entourage säsong 7 Rollspel spelat: Svavelvinter
När jag läser på Mark Millars forum så säger de att det ska röra sig om en ikonisk figur som ännu inte introducerats i det nya DC-universumet så i princip alla superhjältar från DC som man någonsin hört talas om är uteslutna, eftersom de är ordentligt introducerade.
/tobias
Vilket jag också skrev i första posten
Så risken är stor att det är någon Earth-2 karaktär. De enda från Earth 2 som synts till är Power Girl, Huntress (som är fast på Earth 1/New Earth) Batman, Superman, Wonder Woman (som är döda på Earth 2) och Flash (Som med största sannolikhet får sina krafter i slutet på Earth 2 #1). Eventuellt är Green Lantern & Supergirl också med och dör, minns inte...
Damian är 10 år när han blir Robin, hans nuvarande ålder är inte helt klar svjv. Han har ju redan börjat sno farsans bilar för att köra runt tjejer dock... Eller var det innan rebooten?
#791286 - 12-05-2410:07
[Re: Gurgeh]
MrG
Superspelledare
Registrerad: 05-04-21
Plats: Göteborg
Skrivet av: Gurgeh
/tobias
Jag har inte hunnit/prioriterat att hänga med senaste åren så jag kan vara helt ute i det blå, men jag tycker det borde beskriva Captain Marvel (Shasam-killen), ikonisk så det förslår, men inte standard-DC. Och garderobsgay så det förslår (ungefär som Northstar var i dryga 100 nummer innan de behövde skriva ut det). Enda kruxet är att alteregot Billy är typ knappt tonåring :-p
Shazam (som är Cap Marvels nya namn) är en möjlig kandidat då han precis börjar introduceras i New Earth iom JLA #7 från mars.
#791357 - 12-05-2421:12
Ymir
Kulturrelativist
Registrerad: 00-05-18
Plats: Kunming, under molnen
Citat:
Det logiska hade annars varit Wonder Woman, men hon är det ju inte eftersom det skulle vara en manlig figur. Enligt den klassiska bakgrundshistorien (dock ej nödvändigtvis den rebootade) kommer hon från en ö med bara kvinnor. Så egentligen vore det märkligt om hon INTE var homosexuell.
En ö med grekiskt tema...
#791358 - 12-05-2421:19
Ymir
Kulturrelativist
Registrerad: 00-05-18
Plats: Kunming, under molnen
Jag hoppas lätt på Batman, det hade gjort hans förhållande till Stålmannen så jävla mycket bättre. För att inte tala om alla pederast-grejer han haft going on med Robin(s) genom åren...
Darkseid kunde också funka, gör honom till nån sorts übermacho-världsförgörarbög med en patologisk Foe Yay med Stålmannen (och gay-Batman)...
eller, ja...
Green Arrow kanske? Han har ju alltid varit socially conscious liksom...
Gorilla Grodd...
men seriöst; Batman. Absolut. Det hade gjort hans slentrianmässiga playboy-fasad så mycket intressantare om han bara låtsades vara attraherad av kvinnor. Och han behöver mer att angsta över, hans deppiga attityd känns lite obefogad som det är nu, en avvikande sexualitet hade gjort susen.
As for lesbos så är ju Wonder Woman helt klart det självklara valet, det betraktar jag inte ens som en diskussion.
Ändrad av Ymir (12-05-2421:23)
Darkseid kunde också funka, gör honom till nån sorts übermacho-världsförgörarbög med en patologisk Foe Yay med Stålmannen (och gay-Batman)...
eller, ja...
Green Arrow kanske? Han har ju alltid varit socially conscious liksom...
Gorilla Grodd...
men seriöst; Batman. Absolut. Det hade gjort hans slentrianmässiga playboy-fasad så mycket intressantare om han bara låtsades vara attraherad av kvinnor. Och han behöver mer att angsta över, hans deppiga attityd känns lite obefogad som det är nu, en avvikande sexualitet hade gjort susen.
As for lesbos så är ju Wonder Woman helt klart det självklara valet, det betraktar jag inte ens som en diskussion.
Att Batman är bög tror jag inte på, han är alldeles för oattraherad av både kvinnor och män. Och jag är övertygad om att oavsett vad så är det Talia som är hans största förälskelse någonsin (och vad fan hände med han och Catwoman? Jag missade nog en 30 tidningar, för helt "plötsligt" så var hon ute ur bilden).
Flash borde förresten vara den som är bög. Han överkompenserar ju hela tiden!
#791376 - 12-05-2423:02
[Re: Ymir]
Arfert
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
Men var inte hon ihop med en amerikansk (manlig) jaktpilot under en massa år? Fast hon kanske är bi.
#791406 - 12-05-2509:09
[Re: Ymir]
MrG
Superspelledare
Skrivet av: Ymir
Är det? Jag skulle ha mina pengar på Oracel (tidigare Batgirl), samlar snygga lättklädda tjejer kring sig i Birds of prey och har en lite märklig relation till Dick som cover up.
Är det? Jag skulle ha mina pengar på Oracel (tidigare Batgirl), samlar snygga lättklädda tjejer kring sig i Birds of prey och har en lite märklig relation till Dick som cover up.
-Gunnar (saknar Dixons Birds of Prey)
oracle finns ju inte ens längre. Barbara blev ju frisk och är Batgirl igen.
Besvikelsen är stor. Earth2, och inte ens någon av de viktiga Gröna Lyktorna. boooooring.
#793805 - 12-06-0408:24
Re: Och vinnaren är...
MrG
Superspelledare
Jag skulle säga att det är i nivå med Northstar, men saknar anspelningar i dryga hundra nummer. Däremot så är det en mycket mer etablerad karaktär än senast jag såg DC outa någon manlig superhjälte (vilket för mig var Frostbite). DC känner nog också att de redan skrämt bort alla Green Lantern-fans som har extrem bögskräck när Kyle Ryner hade en kompis som kom ut genom att stöta på honom.
-Gunnar (saknar tid att hänga med i serier som förr)
Jag skulle säga att det är i nivå med Northstar, men saknar anspelningar i dryga hundra nummer. Däremot så är det en mycket mer etablerad karaktär än senast jag såg DC outa någon manlig superhjälte (vilket för mig var Frostbite). DC känner nog också att de redan skrämt bort alla Green Lantern-fans som har extrem bögskräck när Kyle Ryner hade en kompis som kom ut genom att stöta på honom.
-Gunnar (saknar tid att hänga med i serier som förr)
Sedan dess har ju Midnighter och Apollo hunnit dyka upp, gifta sig, adoptera barn och nu i rebooten hittat kärleken igen.
plus 15 flator då, men de är uppenbarligen inte lika intressanta att skriva nyheter om.
#794014 - 12-06-0508:26
[Re: MrG]
Gurgeh
Moderator
Republic serial villain
Skrivet av: MrG
Skrivet av: chrull
Sedan dess har ju Midnighter och Apollo hunnit dyka upp, gifta sig, adoptera barn och nu i rebooten hittat kärleken igen.
Har de incorporerats i DC-universat nu?
-Gunnar (ur loopen uppenbarligen)
De kom väl med i den stora rebooten för cirka 8 månader sedan som medlemmar i Stormwatch. (Jag har inte läst något nummer -- det enda jag vet är att jag sett en ny design på Midnighter där han har en spik på hakan som ser ut som ett rätt töntigt skägg.)
/tobias
#794035 - 12-06-0509:23
krank
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
Skrivet av: Gurgeh
De kom väl med i den stora rebooten för cirka 8 månader sedan som medlemmar i Stormwatch. (Jag har inte läst något nummer -- det enda jag vet är att jag sett en ny design på Midnighter där han har en spik på hakan som ser ut som ett rätt töntigt skägg.)
/tobias
Det där har jag dålig koll på, men hela Wildstormuniversat, med Stormwatch, Gen 13 och Authority veks ju in i DC Universe som "Earth-50" i samband med 52...
...or so Wikipedia tells me.
_________________________ Jag skulle äta deras ilska med sked och vara glad som en gås i flera månader.
More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?
Har de incorporerats i DC-universat nu?
-Gunnar (ur loopen uppenbarligen)
Japp. Martian Manhunter är numera medlem av Stormwatch tex. Och Midnighter slåss mot Grifter. Alla från första "New 52" ska utspela sig i samma värld "New Earth", vilket är lite märkligt med tanke på att Stormwatch vakar i hemlighet över världen och håller sig gömda från tex JLA. Men när de träffar på en Red Lantern är de helt lost... (fast jag gillade skarpt när den röda ringen blev helt till sig när den fick syn på Midnighter... SO MUCH RAGE!).
Riktigt illa blir det också när serier som Swamp Thing ska dela plats med Frankenstein Agent of SHADE. Eller när Justice League Dark får vampyren Andrew Bennet från I, Vampire med som medlem (tillfälligt hoppas jag) och när de hittar en karta som ska leda till Books of Magic...
Vi har alltså en blanding av gamla DC, gamla Vertigo och gamla Wildstorm.
Om man är intresserad av att hoppa på så har det nu släppts 9 nummer av de flesta tidningar, man behöver inte mycket förkunskap för att börja läsa dem, men viss kännedom om huvudpersonerna kan vara trevligt. Jag rekommenderar:
Animal Man (snygg, bra. Hör tematiskt ihop med Swampthing och kommer det inte en asball crossover om kriget mellan The Green, The Red och The Rot snart så blir jag besviken...) Aquaman (Aquaman är okej, men ingen favorit. Han var alltid den töntiga tidigare, men både i Januari och februari sålde Aquaman bättre än något Marvel släppte...) Batman and Robin (Förhållandet mellan Bruce & Damian är det mest intressanta i Batman just nu) Batwoman (kanske den snyggaste av alla nya DC-serier) I, Vampire (var en annorlunda serie som kanske funkat bättre om man inte blandat in Batman och JLD...) Justice League Dark (Ett Justice League med Zatanna och Constantine? Varför inte.) Stormwatch (Midnighter, Apollo, Jenny Quantum... ) Swampthing (Bra än så länge)