Arfert
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
Låter ballt, deal me in!
Hedersmoderator
Gudakonung
Var spelar vi?
Hedersmoderator
Gudakonung
Söder blir perfekt.
Dvärgkannibal
Registrerad: 02-06-04
Har faktiskt redan en RP färdig, som jag spelad i säkert 10 minuter för ett par år sedan (ja, jag sparar på alla mina formulär). Tio minuter (kan ha varit fem) var så lång tid det tog för SL att ha ihjäl resten av gruppen för att vår aristokrat sköt en muterad pojke som stal av honom, vilket gjorde att ALLA (inklusive alla inne på barne som springer ut och börjar skjuta 5 sek efter första skottet) började ge sig på oss… Min figur överlevde genom omedelbart hoppa i floden; vi spelade aldrig med den spelledaren igen.
Men det innebär i alla fall att jag har en färdig figur som jag var nöjd med och ser fram emot att spela.
Skrivet av: Radioaktiv
Nice. Vad är det för typ?
AM-17 "Frans", så den är ROB. Tänker att min into kan vara att bli uppfiskad, och eftersom man gamla "mäster" är död, så har han/hon som fiskade upp mig min nya mäster.
Saken är den att jag gärna ser att ni skapar karaktärer när ni är här. Det är lättare att komplettera varandra då, hitta på vettiga anledningar till att ni hänger ihop osv. Det är dock rätt vettigt att ha en idé om vad man vill spela. För övrigt har jag för mig att det är fyra mutationer och fem psi-mutationer som gäller.
Korpen: Jag menar inte att du inte skall spela din robot när du nu redan har den och uppenbarligen vill spela den, och dessutom är ju robotar ganska lätta att få in.
Korpen
Dvärgkannibal
Skrivet av: Radioaktiv
Saken är den att jag gärna ser att ni skapar karaktärer när ni är här. Det är lättare att komplettera varandra då, hitta på vettiga anledningar till att ni hänger ihop osv. Det är dock rätt vettigt att ha en idé om vad man vill spela.
Vettigt, då slipper man också problmet varför den muterade ekorretjuven hänger med en IMM Aristokrat och annat löst folk.
Citat:
Korpen: Jag menar inte att du inte skall spela din robot när du nu redan har den och uppenbarligen vill spela den, och dessutom är ju robotar ganska lätta att få in.
Tack, tack! Som ROB så har man ju ganska litet eget "driv", så det är sällan det inte funkar i en grupp. Men om det sen i spel visar sig att det blir konstigt med gruppdynamiken så är det inte mer än att man skapar en ny karaktär. Men förhoppningsvis ska inte de behövas (förrän folk och fä dör av, så kanske en timmes spel). :