Enligt vad jag minns har han nämnt tidigare att han spelade MERP på 80-talet. Och jag vill minnas att på någon gammal TV dokumentär fanns det en ganska gedigen samling V:TM böcker i hans bokhylla.
Men att han ska skriva ett eget rollspel låter inte riktigt som hans stil*. Men förutom att spela in nya Burzum skivor så kanske han inte har så mycket att göra ute i skogen så något ska han väl lägga tid på.
*Eller jo för en kille som döpt sitt musikprojekt till Burzum, tidigare i sin ungdom känd för att gilla spikklubbor och ringbrynjor, skriver ockulta böcker och är en av pionjärerna inom black metal... Jo rollspelande passar nog rätt bra in på den profilen
Lite intressant faktiskt. Burzum är ju ett av min favoritband så lär köpa det i alla fall som kuriositet om det släpps. Hoppas faktiskt det blir något typ av folktro-vikinga-skräck spel. Vad det gäller regler har jag ingen aning vad man kan vänta ,men estetiskt skulle han nog kunna fixa det. Men som han säger i TS länk ovan så har han ju inte lirat något på länge. Så får hoppas att han läser in sig på lite nyare spel som inspirationskällor. Men han säger ju i alla fall att han letar hjälp från gamers och speltestare så det är ju alltid något. Han verkar ju rätt ödmjuk i alla fall det avseendet.