#789826 - 12-05-1214:13
Re: Vilket vapen har du?
[Re: ninepointone]
Recca
Devil in Disguise
Registrerad: 11-06-22
Plats: Östergötland
Du skulle bara skapa värre monster med all radioaktivitet.
Recca måste anses som varulvsspelens motsvarighet till en Catastrophal Abyssal Ancient Red Dragon CR 75 - Basse/Dieselsoppa _______________ Jag önskar jag kunde rappa, då skulle jag rappa detta. _______________ Utnämnd till årets forumpersonlighet 2012 av Vitulv. Tufft.
#789843 - 12-05-1217:28
[Re: Vitulv]
Krille
Moderator
Länsmansjävel
Registrerad: 00-02-07
Plats: Mölndal, Sverige
En kvast.
Staff Fighting i City of Heroes, med kvast som anpassat vapenval. Den funkar rätt bra mot det spelets zombies (det finns Vahzilokh Cadavers, Banished Pantheon, Ghoulish Mystics och Halloween Event Zombies, plus en och annan masterminds zombie pets), men jag är tveksam till att det skulle funka mot 28 Dagar Senare-zombies. Så jag sällar mig nog till gruppen "helt rökt".
Hade jag hittat den här tråden i onsdags när du frågade så hade svaret varit "demonhord och smärtpiska". Piskan är väl inte så fantastiskt effektiv mot zombies, men demonhorden skulle förmodligen göra stekt köttfärs av zombies.
"Suck... utan krig blir det inga fler krigsspel - Sverok borde vara mot fred. Det hämmar spelutveckligen." - Molle, Sverok-kanslist
"Lotteri är en beskattning på inkompetens i sannolikhetsberäkning." - thark, utsugningssystembetraktare
"Metern är en symbol för klyftan i deras relation." - DeBracy, socialrealist
"Dä årnär säj, å årnär dä säj ente så kvetter'ä!" - Värmländskt ordspråk
#789916 - 12-05-1319:06
[Re: Stövelkatten]
Lycan
Moderator
Abjekt
Registrerad: 00-05-17
Plats: Malmö
Fast alltså, vapnet från winmine är väl ändå flaggorna? Minorna är ju fiender
Det senaste jag dödade en fiende med i ett spel var Diablos, GF från VIII. Procentbaserade gravityattacker är väl egentligen inte bra mot horder, men jag hade ändå känt mig rätt trygg, särskilt som GF's tar skada åt en under tiden man åkallar dem.
Mitt närmsta acceptabla tillhygge är en yxa, annars har jag en tung bit rörledning liggande hos Pendragon. Med ett juste blyrör slår man världen med häpnad.
#789917 - 12-05-1319:23
[Re: Lycan]
Stövelkatten
Gudabefläckaren
Registrerad: 05-05-13
Plats: Stockholm
Skrivet av: Lycan
Fast alltså, vapnet från winmine är väl ändå flaggorna? Minorna är ju fiender
Det senaste jag dödade en fiende med i ett spel var Diablos, GF från VIII. Procentbaserade gravityattacker är väl egentligen inte bra mot horder, men jag hade ändå känt mig rätt trygg, särskilt som GF's tar skada åt en under tiden man åkallar dem.
Mitt närmsta acceptabla tillhygge är en yxa, annars har jag en tung bit rörledning liggande hos Pendragon. Med ett juste blyrör slår man världen med häpnad.
- L
Hmmm, it be true. Jag ska alltså bekämpa den odöda hären med flaggor... Äsch, det löser sig nog. Det gör det alltid.
#789986 - 12-05-1414:41
[Re: Vitulv]
haltageten
Vicotniks ökända bror
Registrerad: 04-04-11
Plats: Stockholm
Innan jag svarade på tråden sprang jag iväg och köpte ett Irom Man spel, rustningen räknas som vapen, jag lägger till alla zombies till kategorin "helt rökt(a)"