#789370 - 12-05-0913:40
Re: Vilket vapen har du?
[Re: Vitulv]
Arfert
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
Ett lasersvärd a la Sith.
#789375 - 12-05-0913:55
Gubbster T. Pokémon
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«
Registrerad: 00-05-17
Rome: Total War, så jag känner mig ganska trygg bakom mina romerska legioner.
_________________________ /Dante
————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]
#789376 - 12-05-0913:56
J_L_Seagull
Soldat
Registrerad: 06-03-17
Då jag för tillfället snöat in på Civ Call to power med en mod som tillåter diverse trevliga vapen så kör jag med en Meteor Bomber. Sitta i omloppsbana och kasta meteorer på dödingarna. Känner mig relativt trygg i mitt lilla rymdskepp.
PS Tänkte köra igång ett email parti med detta. Någon som känner för att hänga på? Kontakta mig!!!
Ändrad av J_L_Seagull (12-05-0913:57)
#789384 - 12-05-0914:34
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
En fråga i samma ämne. Av de saker du har runt dig just nu får du ta tre för att konstruera att vapen/skydd. Vad bygger du när du ska möta dom odöda horderna?
I mitt fall så blir det: Armskydd av ett tangentbord, använder sladden för att knyta fast det. Flail av en strömadapter till min laptop, den väger minst ett halv kilo och sladden är hållbar så den borde fungera bra. Hjälm blir det av soptunnan som är galler...Borde skydda nacken not zombies.
_________________________ Mvh Spider Jerusalem
"In Gygax Nos Fides, Totus Alius Addo Victus." ("In Gygax we trust, all others bring food.")
[leaving note] Have gone to commit suicide. Intend to return from grave friday. Feed cat. The perversity of the Universe tends towards a maximum.
#789392 - 12-05-0915:12
Max Raven
Rymddetektiv
Registrerad: 09-10-20
Plats: Hässleholm, Skåne
Uchigatana +5. Svärdet är helt okej, och jag har väl bättre Str än min figur i spelet så jag kan nog veva det med en hand, men mitt dex-stat är inte i närheten av min göbbes, så det tar mig nog en två hugg att ha ihjäl en zombie. Inte så bra mot snabba svärmar.
Så svärdet är bra, skulle varit schysst med riktig rustning dock.
(Det har blivit en del Dark Souls på sistone. Hade jag sett senare hade det varit ett bättre vapen, tidigare hade det varit en +5 Blessed Claymore, som antagligen varit betydligt bättre här, fast Faith är min dump stat så...)
#789397 - 12-05-0915:27
[Re: Arvidos MC]
Tony.M.Meijer
wannabe-illustratör
Registrerad: 09-09-14
Plats: Uppsala
Skrivet av: Arvidos MC
Jag tror det sista vapen jag använde var kryppskyttegeväret i Max Payne. Rökt.
Men jag tänkte direkt Portal gun, inget vapen som lämpar sig så väl för att överleva en apokalyps. Om det är något man ska vara rädd för så är det att väl att ha ihjäl sig själv. Ljussabel, samma sak.
Portal gun och ljussabel måste vara den bästa kombon!
Tja, hyfsat enkelt att komma ifrån zombisarna i alla fall Fast visst, det finns en viss risk om man genomför ett elaborerat självmord utan dom fräsiga skorna
#789416 - 12-05-0916:25
Kraetyz
Baby Seal Killer
Waste of Space
Registrerad: 08-10-11
Plats: Någonstans i ödemarken
Uhm... En Protossarmé bestående av Zealots, Blink Stalkers, Sentries och Immortals.
Om inte det räknas: Headhunter's två liar från Bloodline Champions. F-yeah, jag kommer dö i stil.
Herr Persson och Kraetyz har blivit avstängda för att de upprepade gånger kommit med briljanta diskussionsinlägg som gjort mig svarslös och dessutom spänt sina mäktiga bröstmuskler på ett provocerande och avundsframkallande vis. Allt jag kan säga är "de bad om det".
#789417 - 12-05-0916:27
krank
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
Skrivet av: Vitulv
Ska vi leka en lek?
Du är ensam mot hundra snabba (28 dagar) zombies. Det enda vapen du har är det du senast använde i ett tevespel/dataspel. Hur rökt är du?
Jag är helt rökt: +1 Battle Axe, Dungeons & Dragons Online.
Lite osäker; det är antingen en M-8 Avenger eller en Collector Particle Beam från Mass Effect 2. Det var lite hektiskt igår, så jag minns inte vilket jag hade senast. Kan t.om. vara en M-23 Katana Shotgun...
Om vi räknar med de klassiska topdown-shootemups mina elever skapar så blir det någon form av raketer som sprängs i blå explosioner, tror jag. För det var det eleven vars spel jag senast hjälpte till med hade.
_________________________ Trycker inte på länkar längre för det slutar med att det dyker upp katter och så är dagen helt förstörd. - Robert Jonsson
More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?
En fråga i samma ämne. Av de saker du har runt dig just nu får du ta tre för att konstruera att vapen/skydd. Vad bygger du när du ska möta dom odöda horderna?
Elbasen har tvåhandsfattning och är jävligt tung. Dessutom suger den så det skulle vara en ära för tillverkaren om den användes mot zombies.
En mobiltelefon att ringa random militär? Inte det... nähä... astmainhalator! Dödar det IT så dödar det allt.
Penna. Någon måste ju skriva ned scenen och använda i ett rollspel nån gång.
#789450 - 12-05-0918:15
Orfeus
Paladin
Registrerad: 03-09-05
Plats: Uppsala
drygt trettio nittio regimenten blandat infanteri och kavalleri, anno sent 1500. En flotta om drygt hundra fartyg. Koloniala baser på olika kontinenter. Ett välutbyggt nätverk av allierade.
Huruvida jag överlever emot Zombierna beror väl på om de kan vända mina män emot mig. Smittas de, så lär det gå åt helvite.
#789467 - 12-05-0919:40
[Re: Orfeus]
J_L_Seagull
Soldat
Registrerad: 06-03-17
Skrivet av: Orfeus
drygt trettio nittio regimenten blandat infanteri och kavalleri, anno sent 1500. En flotta om drygt hundra fartyg. Koloniala baser på olika kontinenter. Ett välutbyggt nätverk av allierade.
Huruvida jag överlever emot Zombierna beror väl på om de kan vända mina män emot mig. Smittas de, så lär det gå åt helvite.
EUIII.
De kommer att smittas och sedan blir du Zombie food (eller kanske begravd i en Zombiehög, då du onekligen verkade ha en hel del gubbs). Nä, tacka vetja att sitta i omloppsbana och kasta dinosauriedödare på dem (Civ:CTP). Annars, av grejerna omkring mig, så skulle jag trä upp laptopbricka på armen (sköld), sätta en stor blomkruka på huvudet (hjälm) och använda min trogna Höganästekopp (den är massiv och tung) att smacka in odöda svampiga skallar med.
#789471 - 12-05-0920:13
[Re: Jarl]
krank
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
[quote=JarlWey, det är ju typ sämsta vapnet i spelet välle? [/quote]
Mjaoae, alltså, jag föredrar nog den framför flera av de senare i samma klass. Föredrar att själv kunna bestämma hur långa mina bursts ska vara, och så har den helt OK - upplever jag - skada-kontra-träffsäkerhet...
Så det må vara det första vapnet i spelet, men sämsta tycker jag inte att det känns som.
_________________________ Trycker inte på länkar längre för det slutar med att det dyker upp katter och så är dagen helt förstörd. - Robert Jonsson
More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?
#789472 - 12-05-0920:34
Korpen
Dvärgkannibal
Registrerad: 02-06-04
Galatic Civilizations 2- Nightmare torpedoes (som typ gör svarta hål) från skepp som är flera kilometre långa. Dessutom ett par hundra miljarder med fotsoldater som har fördelen att vara mekaniska, så ingen risk att bli zombifierade.
There is no overkill.
Ändrad av Korpen (12-05-0920:35)