En fotboll, Fifa 12. Pretty smoked. Visserligen spelade jag med världslaget, så jag har fetbra stats och kan både springa ifrån dem, nicka dem och slå inlägg med precision på dem! 4-4-2, pepp! Nu tar vi dem!
Oj, hm. Jag har spelat få dataspel sedan tonåren, och jag tror inte att man använde vapen i många av dem. Motorcykel, men det är knappast ett vapen. Och i det där andra så springer man bara ...
Åh, jag lirade ju Civ på paddan för ett tag sedan! Jag lirade till slutet, så ... en atombomb.
Jag är rätt rökt, men det är de också!
#789344 - 12-05-0912:31
Re: Vilket vapen har du?
[Re: Vitulv]
Gurgeh
Moderator
Republic serial villain
Registrerad: 01-02-23
Plats: Linköping
Det var Blood bowl, och det var jag som anföll när spelet hängde sig, så jag antar att jag hade en amerikansk fotboll med några spikar på. Det är inte så bra.
/tobias
_________________________ Bok: Snöstormen av Vladimir Sorokin TV-serie: Homeland säsong 1 Rollspelsmodul: Vornheim Rollspel spelat: Svavelvinter
I spelet jag spelade senast spelar man tre karaktärer samtidigt. De använde senast dessa vapen:
Dragon Killer lvl 5. Fett svärd i guld vars parerstång ser ut som ett drakhuvud. Gör elektrisk skada och har en chans att paralysera fiender. Jag ser inte hur ett tvåhandssvärd ska rädda mig från zombiehorder = körd.
Seraphim lvl 5. Ett heligt stavvapen som gör extra helig skada om man slår med den. Hmmm, jag tror den sorten av zombier skiter i om det är helig skada eller inte = antagligen körd.
Thunder Core lvl 5. Ett skjutvapen som gör elektrisk skada. Kan utföra bonusattack om jag blir anfallen. Vapnet är större än vad karaktären är så jag skulle inte kunna använda det = körd.
Rocket Launcher och Rail Gun, Xonotic, bör rocka en hel del.
#Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – #Jag skriver! #Jag tecknar!
#789352 - 12-05-0912:59
[Re: Vitulv]
Übereil
Resident Eeyore
Registrerad: 10-06-10
Plats: Mellan Örebro och Stockholm
Jag ska köra med ett långsvärd stort som ett tvåhandssvärd och en dolk stor som ett kortsvärd. Spelar Dragon Age.
Jag kommer försöka distrahera zombiejävlarna genom att kasta svärden i någon helt outgrundlig riktning. Det kommer kanske köpa mig ett par sekunder extra att hitta någon klippa att hoppa ut från.
Übereil, orka bli uppäten, liksom
Jag verkar ha en hyffsad chans iaf. Senaste spelet jag spelade var Borderlands på PS3. Min gubbe har någon sorts lätt kulspruta som skjuter explosiva kulor. Får jag bara komma upp i ett älgtorn eller något borde jag vara säker.
#789367 - 12-05-0913:35
[Re: Tony.M.Meijer]
Arvidos MC
Vis man
Strong choice!
Registrerad: 00-09-15
Plats: Göteborg
Jag tror det sista vapen jag använde var kryppskyttegeväret i Max Payne. Rökt.
Men jag tänkte direkt Portal gun, inget vapen som lämpar sig så väl för att överleva en apokalyps. Om det är något man ska vara rädd för så är det att väl att ha ihjäl sig själv. Ljussabel, samma sak.
Portal gun och ljussabel måste vara den bästa kombon!