#789112 - 12-05-0719:24
Re: Publicerade rollspel jag (minns att jag) spelat
[Re: solvebring]
Björn
Druid
Registrerad: 00-06-25
Plats: Stockholm,Svearike, Tellus, Vi...
World of darkness (Vampire the requiem, Mage the awakening) Mutant ("Cyberpunks-mutant", Undergångens arvtagare m.fl.) Western Drakar och demoner (91, Chronopia m.fl.) Call of cthulhu (plus Delta green) Västmark Operation Fallen reich Götterdämmerung Noir Eon Neotech 2 Werewolf the apocalypse Warhammer Fantasy the RPG Chock Skymningshem Kult Bortom (?)
#789683 - 12-05-1023:45
Erik Ny
Krigare
Registrerad: 05-05-21
Plats: Stockholm
Oj, det här var inte det lättaste... Jag har säkert missat en hel bunt. Som någon annan gjorde så har jag fetmarkerat de spel jag ägnat mest tid åt att spela.
Amber DRPG Ars Magica Big Eyes, Small Mouth Bloodshadows Burning Wheel Call of Cthulhu Chock CORPS Cyberpunk 2013 Cyberpunk 2020 Dangerous Journeys Deadlands Delta Force Drakar o Demoner, flera av de tidiga utgåvorna Dungeons & Dragons (2ed, 3ed, 3.5) En Garde Eon Exalted, 1:a och 2:a utgåvan Gamma Zone GURPS Harnmaster Hero System (mest Fantasy Hero) Khelataar Kult Living Steel Mekton MERP Millenium's End Mutant, Nya Mutant Mutants & Masterminds Neotech Nightlife Over the Edge Palladium Paranoia Pendragon RuneQuest Samurai Shadowrun Shatterzone Star Wars (D6 versionen) Stormbringer Toon Top Secret TORG Traveller, oklart vilken eller vilka utgåvor Twilight 2000 Universalis Vampire the Masquerade och Vampire the Requiem Warhammer Wastelands Western
#789708 - 12-05-1109:33
Olav
Paladin
Registrerad: 00-05-24
Plats: Stad OCH land
Andra Imperiet Apocalypse World Babylon 5 Call of Cthulhu Changeling Conan Cthulhu Dark Delta Green Dragon Age Drakar och Demoner -91 Drakar och Demoner 6 Drakar och Demoner Chronopia Drakar och Demoner Trudvang Dungeons and Dragons 3 Dungeons and Dragons 4 Eon Eon 2 Fantasy Gemini Götterdämerung Harnmaster Hollow Earth Expedition Kult Legend of the Five Rings Mouse Guard Mutant 2 Mutant Chronicles (hur kunde jag glömma det?) Mutant U:A Neotech Neotech 2 Noir Polaris Svenil Rollspelet Teknochock The One Ring Trail of Cthulhu Unknown Armies Vampire the Masquerade Viking Västmark Warhammer 40K Dark Heresy Warhammer FRP 2 Warhammer FRP 3 Western
Ändrad av Olav (12-05-1109:39)
_________________________ Boningen - först med det bästa.
#795853 - 12-06-2418:34
[Re: Olav]
Save
Mästare av wrnu (moderatorsutnämnd)
Registrerad: 12-06-24
Dessa är de jag spelat mycket:
Chock Drakar o Demoner (flera av de tidiga utgåvorna) Dungeons & Dragons (någon av de tidiga utgåvorna) Mutant Nya Mutant Star Wars (D6 versionen) Western
I och med att jag hittat till detta forum kanske jag återupptar intresset
#795865 - 12-06-2421:48
Max Raven
Rymddetektiv
Registrerad: 09-10-20
Plats: Hässleholm, Skåne
Ska vi se. I någorlunda kronologisk ordning (order of appearance), spelat en hel del i fetstil: Mutant 1 Drakar och Demoner (Gröna Elric-boxen) Mutant 2089 Mutant Chronicles Lost Souls Wasteland Drakar och Demoner 4/Drakar och Demoner Chronopia Gemini Trinity Aberrant Western BESM 2nd Edition/Revised Changeling: the Dreaming Eon Neotech 2/N2 Vampire: The Dark Ages Adventure! Drakar och Demoner 6 Drakar och Demoner 6 Expert Drakar och Demoner 7 Exalted Skymningshem Mutant: UA Dark Heresy
/Hans spelat ett Top Secret äventyr från Rubicon, minns brösten
_________________________ Delay, destroy and denude. De tre D'na för dungeon design Please try some of the rules that you have doubts about in game situations and game play. Only through actual play testing can a rule or situation be fully explored. We have been doing that for years now. Anyone can pontificate on rules and worlds that they have never tried, and can never be proved wrong because the proof is only in the play. David A. Hargrave
Rollspel nuförtiden är som en trist pastisch, utan nerv, hjärta eller kön. Poppe
#796112 - 12-06-2712:19
Bosse
Señior Senior
Registrerad: 00-02-07
Rolig tråd, jag tänkte väl lägga in de jag minns att jag spelat också. Jag fetstilar det jag spelat mycket.
Ars Magica Call of Cthulhu Castle Falkenstein Changeling: The Dreaming Chock Deadlands Drakar o Demoner (massa utgåvor, 84- till Trudvang, Samuraj etc.) Dungeons & Dragons 4 Eon Fading Suns Feng Shui GURPS In Nomine Kult MERP/Sagan om Ringen Mutant (alla utgåvor utom Chronicles) Over the Edge Saga Star Wars (D6 versionen) Unknown Armies Vampire: the Masquerade och Dark Ages Warhammer Fantasy Roleplaying Werewolf: The Apocalypse World of Darkness (gamla) Wastelands Western
Drakar och Demoner 2.0, Drakar och Demoner Expert, . Drakar och Demoner 4.0, Drakar och Demoner 5.0, Drakar och Demoner 6.0 Eon 1, Eon 3 Starwars D20 Starwars D6 Mutant Nya mutant Mutant 2 Mutant UA Sagan om ringen rollspelet Deciphers Lord of the rings Werewolf Vampire i world of darkness Hunter Fallout - PNP versionen Stormbringer 1:st edition Call of Cuthulu Warhammer Fantasy Roleplay 1:st edition Kult D&D 3.0 D&D advanced 2:nd edition
Säkert ett halvt dussin till jag inte kan komma ihåg nu
#796128 - 12-06-2713:58
[Re: bozar]
Arfert
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Action! AD&D och D&D alla versioner. Ars Magica 1 ed Artesia BRP Burning Wheel Call of Cthulhu Coriolis Cyberpunk Drakar och Demoner (en gång på konvent på 80-talet) DragonQuest Dragon Warriors Elric/Stormbringer Fantasy! GURPS Götterdämmerung Hârnmaster Haragada James Bond Khelatar Kult Lamentations of the Flame Princess Mekanurgs spelgängs hemsnickrade Merp/Sagan om Ringen Mutant UA Over the Edge Paranoia Parallel Worlds Pathfinder Pendragon Rolemaster RQ Saga Space 1889 SpaceMaster Stjärnornas Krig/Star Wars Toon Torg Tunnels & Trolls Warhammer Fantasy Roleplay 1ed Wastelands Western
+ ett gäng till jag glömt bort just nu.
Ändrad av Arfert (12-06-2716:31)
#796131 - 12-06-2714:26
Organ
The White Man in the Palais
Registrerad: 01-06-06
Plats: i korgen
Min lista. Som flera andra så har jag fetat de jag spelat mer än bara några gånger.
Dungeons & Dragons 3 Dungeons & Dragons 4 AD&D Call of Cthulhu MERP/Sagan om Ringen Drakar & Demoner (Alla utom Chronopia och senaste DoDT) Danger International Dark Heresy Western DragonQuest Star Frontiers Mutant (alla utom Chronicles) Kult Stormbringer Chock Warhammer FRP Palladium RPG Rolemaster Khelataar Wastelands Traveller Aftermath Nephilim Wampire HarnMaster James Bond Phoenix Command RuneQuest Paranoia En Garde Teenage Mutant Ninja Turtles Delta Force Pathfinder Fantasy!
/Anders
Ändrad av Organ (12-06-2714:31) Orsak till ändring: Kom på några till
_________________________ "Jag är ingen kultursnobb. Ibland händer det till och med att jag lyssnar på wienervals." - Sten Broman
Senast spelade spel: Pathfinder RPG Senast lästa bok: "War of the Worlds" av HG Wells Senast sedda film: Thor Senast lyssnade musik: The Ramones "Alive" Senaste favoritlänk: A Bit of Fry & Laurie "A Word, Timothy"
Alla Drakar och Demoner Alla Mutant (utom RYMD) Stjärnornas Krig Sagan om Ringen Skuggornas Mästare Judge Dredd James Bond Shadowrun Vampire Call of Cthulu Warhammer (1 & 2) Burning Wheel The Shadow of Yesterday/Solar System My Life with Master Cyberpunk Khelataar Western Dust Devils Kult Paranoia Toon Wastelands Eon Chock Shab al'Hiri Roach 3:16 Mouse Guard Noir 2300AD Recon Twilight 2000 Gondica Apocalypse World Version Noll Bliss Stage A Song of Ice & Fire
_________________________ "Play or get played" - Omar Little
#796137 - 12-06-2715:41
[Re: Måns]
Kånkel Kanalje
Ost lord
Registrerad: 10-01-06
Plats: Norrland
I icke kronologisk ordning med must markering på de spel som har lirats ofta eller liras ofta just nu:
Lorder och Lodisar Chock Kult Drakar och Demoner Gigant (öh, kan vara det samma som Expert? Orange och gul bok minns jag) Drakar och Demoner Expert Drakar och Demoner -91 Drakar och Demoner 6 Drakar och Demoner Trudvang Drakar och Demoner Chronopia Drakar och Demoner Samuraj Drakar och Demoner Ivanhoe Eon 1 Eon 2 Eon 3 Namnlösa hemmabyggen Stjärnornas Krig Viking Western 89? DnD 4ed Labyrinth Lord Mutant 2089 Null State Gemini Götterdämmerung Mutant Dunder & Drakar Sagan om ringen Evolutionens Barn >Human, alltså knarks Bwaiiins? Nått dogmalir
Visdomsord by Konrad Konvalj: HODOR! är briljant, HODOR! är som +1 fast bättre. Visst kan det tolkas som -1 om man är på det humöret, men gör inte det! HODOR! gör mig glad och får mig att skratta. Läs HODOR! som +1 varje gång du läser HODOR! så kommer du också bli glad.
#796144 - 12-06-2716:17
[Re: Svarte faraonen]
Kånkel Kanalje
Ost lord
Registrerad: 10-01-06
Plats: Norrland
Skrivet av: Svarte faraonen
Hur går det egentligen med LoL? Bloggen har ju varit tyst hela året, och det finns säkert en hel del som väderspänt väntar på resultatet av era mödor.
Försökte mig på ett svar i vrållådan åt dig, men du lyckades smita iväg. Någon god moderator får bryta ut vårt slasksnack för att hålla denna eminenta tråd ren.
Klicka för att visa..
Det går bra med LoL men.. * LoL skaparna kan liknas med en färdigslagen karaktär. Vi är lodriga, ostiga och slöa. * Layoutkunskap är obefintlig så allt tar säkert 100 gånger så lång tid för oss som för en riktig spelmakare. * Att publicera ett spel var inte riktigt lika lätt som jag föreställt mig.
Sånt som vi är bra på och det vi tycker är apkul flyter på som f. Det produceras smutsiga texter och lyten på löpande band, DEgenererings-tabellerna är väldigt mycket klar och så vidare.
Bloggens status är ju under all kritik. Den startades upp när vi hade ett smutt litet flow och allt funkade bra, men det upptäcktes rätt snabbt (i alla fall av mig) att det är skittråkigt att blogga. Att den varit tyst hela året är ju skrämmande och nu vaknade jag upp en aning. En blogg som är död lär ju aldrig besökas igen och det är ju fanimäj inte bra för LoL´s framtid. Nåja. Jag kör ett vifåse. Kanske tar jag upp bloggandet inom kort.
Visdomsord by Konrad Konvalj: HODOR! är briljant, HODOR! är som +1 fast bättre. Visst kan det tolkas som -1 om man är på det humöret, men gör inte det! HODOR! gör mig glad och får mig att skratta. Läs HODOR! som +1 varje gång du läser HODOR! så kommer du också bli glad.
#796646 - 12-07-0411:04
[Re: Skarpskytten]
Skarpskytten
Kältring
Registrerad: 07-05-18
Plats: Camelot, in ye Olde Days
Uppdaterar min lista.
Ars Magica (4, 5) Burning Wheel Call of Cthulhu Chock Deadlands Drakar och Demoner (alla utgåvor tom -91) Dungeons and Dragons (3) Elric/Stormbringer En Garde (1) GURPS [Jag blev tvingad] Harnmaster In Nomine Judge Dread (1) Khelatar Mutant (alla utgåvor) The One Ring Paranoia XP Pendragon (alla utgåvor) Phoenix Command Sagan om Ringen/MERP/Rolemaster Shadowrun (gammal utgåva) Star Wars (d6, d20) Svavelvinter Teenage Mutant Nija Turtles Trail of Cthulhu Traveller (Mega-, 2300AD) Vampire (2) Warhammer Fantasy Roleplay (1, 2) Wasteland Werewolf (2) Western (alla utgåvor)
Fetstil är de jag har spelat mycket.
Ändrad av Skarpskytten (12-07-0411:09)
All flesh must be eaten Armageddon: The end Times Call of Cthulhu (Brp och D20) Dark Heresy Death Watch Dungeons And dragons (3.5 och 4th ed) Drakar och demoner (91 och 6) Eon Feng shui Gamma World GURPS Mutants and Masterminds Mutant:UA Mutant Chronicles Neotech 2 Noir Pathfinder Rogue Trader Sagan om Ringen Rollspelet Unknown Armies Warhammer Fantasy Roleplay 2nd ed Word of Darkness
Advanced D&D 1 och 2 (mycket) D&D 3 och 3.5 D&D 4e Pathfinder (spelar nu) Runequest 2, 3 och 6 (läser reglerna till det senaste) Villains & Vigilantes Superworld Pendragon 1, 3 och 4 (gillar ettan bäst) Daredevil (mycket) Bushido Elfquest Chivalry & Sorcery Pirates & Plunder (från Yaquinto, kass) Space Opera (kortlivat) Mechwarrior (kombinerat med Battletech) Drakar och Demoner Mutant Undergångens arvtagare Götterdämmerung Call of Cthulhu (mycket) Cthulhu Now Cthulhu Dark Ages Elric! Stormbringer 1 (mycket) Toons (töntigt) Warhammer Fantasy Roleplay 1 (en favorit) Top Secret Western