Mukwa
Lite brulig
Registrerad: 06-08-17
Plats: Indieörebro
Varulv 666 runda 5
Ni har enats om vem som ska ut, men denne någon vill inte ge sig frivilligt. Skrattandes förklarar Pilzeman att han inte kan besegras. "Ni kallar er gudfruktiga. Vilseledda är ni sedan äpplet föll i Evas händer. Vilseledda kommer ni att dö! och det ska bli mitt sanna nöje att välkomna er vid helvetets portar!" En blixt från himlen slår ned och den oheliga Pilzeman finns ej längre bland er.
När ni vänder er om ser ni vad som en gång var en sprudlande och gladlynt talande get som gick under namnet Maja. Huvudet har separerats från kroppen och allting ligger i en blodig sörja på det kalla ladugårdsgolvet. Vicotnik har lämnat er.
Vi tackar Pilzeman och Vicotnik för gott spel!
Klicka för att visa..
Jag har försökt göra spelet rättvisa, men det är inte säkert att det här startinlägget följer kanon. Har inte fått tag på nåt startinlägg från Recca, så ni får nöja er med ett från mig
Deltagare (Röda är ute ur spel) Xyas Vicotnik !Paxen Vimes Konrad Konvalj Tyr Spider Jerusalem Unfair Ond bråd död Cassius Pilzeman Basenanji
Denna runda slutar på tisdag kl 22:00 OBS!!! Avslutet kan komma att ändras när jag hört mer från Recca.
Registrerad: 04-03-28
Plats: Stockholm, Haninge
Meh... hur kan en get vara farlig Lite snopet men inte oväntat. Håller tummarna för att vi fixar det här, vi har fortfarande chansen att vinna.
HEJA BYN
Sen vill jag tacka Recca för att hon ordna spelet och Mukwa som ställde upp och hjälper till med ledandet av spelet i Recca's frånvaro. Till övriga: Tack för gott spelande.
Kan du berätta hur du valde vem du skulle sia? Vilken strategi du använde alltså. Får du välja multipla mål för din förmåga? I sådana fall vem var din backup?
Jag misstänker i det här läget Cassius och Spider. xyas och Tyr är gröna i min bok + mig själv.
"Men Basse, din kaosdemon från helvetet, HUR kan du helt plötsligt byta från Spider till Cassius?"
Tja, jag vill väl tillägga att jag är lite fundersam. Men – jag tror nog att det är viktigt att kolla in Pilzeman (som länge har tjafsat med Cassius).
"Men Basse, vars intellekt påminner om en gammal disktrasa, nu är du väl dummare än vanligt? Om Pilze jagat Cassius är det väl för att Pilze vill rösta ut en stackars ensam bybo?"
Nja. Låt mig analysera varulvarna i det här partiet. De har legat lågt, haft rätt bleka teorier och spelat sparsmakat. Inga häftiga utspel eller coola historier inte. Att Pilze gång efter gång anklagar Cassius verkar iofs kanske inte så konstifgt men... Men vad sticker ut mest?
Jo, att trots att Pilze har jagat Cassius med blåslampa extremis så har Cassius svarat med ett...blaha.
Fattar ni, byn?
"Öh, nä. Cassius har väl visst svarat och vad är det med att Cassius inte har gett igen som gör att du går bananas? Dessutom , shörlock, varför skulle en varulv anklaga en annan varulv? Det måste ju typ vara det dummaste man kan tänka sig?"
Meh, skärp er! Fattar ni inte att Cassius har haft få röster hela tiden. Det har varit helt ofarligt att anklaga Cassius! Dessutom har då Pilze slupppit anklaga osjyldijja byjbojj! Men framförallt: om vi bybor anklagar varandra då grips vi av panik. Vi blir förbannade. Vi börjar misstänka varandra. Så gör inte varisarna, för de VET ju hur landet ligger. För Cassius, om han nu är varulv, är det alltså ingen "big deal" att en annan varulv anklagar honom. It's all part of the varulvs-plan. Men det som avslöjar alltihopa är just hur Cassius glömmer bort att bete sig som en bybo! Han skiter i att svara på Pilze, trots att han blir jagad så frenetiskt.
Ser ni vad jag ser?
"Nä. Du e ju helt knepp i huvet!"
Ja, kanske, men lova att ni kollar lite på hur konversationen mellan Cassius och Pilze har sett?!
Och förklara sedan Cassius låga profil en gång till.
#789119 - 12-05-0720:20
Re: BYN! Dags att vakna!
[Re: Basenanji]
xyas
ko-aromaterapeut
Registrerad: 09-08-22
Plats: Malmö
Skrivet av: Basenanji
snakhejdi
Ett inte orimligt resonemang alls. Cassius framstår som ett acceptabelt val. Vem vill du ha ut Cassius?
Jag är dock lite mer benägen att rösta ut Spider den här rundan. Hans flyga-lågt-taktik börjar, nu efter flera rundor, verkligen likna en ulv-strategi. Och att sia Tyr? Jisses det blir inte mer safe än så, varför sia någon som alla grönat.
Och vi har fortfarande inte riktigt rett ut siandehärvan Spider-->Basse-->!paxen
#789137 - 12-05-0721:56
[Re: xyas]
Cassius
är en malström av sex och brottslighet
Registrerad: 12-02-12
Plats: Skåne
Jag deltog i utröstningen av Pilzeman, han har drevat mot mig i typ två rundor. Spider däremot har undvikit två rundor och faktiskt två drev. Nu tar vi honom och sen kan vi prata om mig sen ifall vi inte har vunnit då.
#789146 - 12-05-0723:57
[Re: Basenanji]
Cassius
Okej, då är det slutspurt.
Jag misstänker i det här läget Cassius och Spider. xyas och Tyr är gröna i min bok + mig själv.
"Men Basse, din kaosdemon från helvetet, HUR kan du helt plötsligt byta från Spider till Cassius?"
Tja, jag vill väl tillägga att jag är lite fundersam. Men – jag tror nog att det är viktigt att kolla in Pilzeman (som länge har tjafsat med Cassius).
"Men Basse, vars intellekt påminner om en gammal disktrasa, nu är du väl dummare än vanligt? Om Pilze jagat Cassius är det väl för att Pilze vill rösta ut en stackars ensam bybo?"
Nja. Låt mig analysera varulvarna i det här partiet. De har legat lågt, haft rätt bleka teorier och spelat sparsmakat. Inga häftiga utspel eller coola historier inte. Att Pilze gång efter gång anklagar Cassius verkar iofs kanske inte så konstifgt men... Men vad sticker ut mest?
Jo, att trots att Pilze har jagat Cassius med blåslampa extremis så har Cassius svarat med ett...blaha.
Fattar ni, byn?
"Öh, nä. Cassius har väl visst svarat och vad är det med att Cassius inte har gett igen som gör att du går bananas? Dessutom , shörlock, varför skulle en varulv anklaga en annan varulv? Det måste ju typ vara det dummaste man kan tänka sig?"
Meh, skärp er! Fattar ni inte att Cassius har haft få röster hela tiden. Det har varit helt ofarligt att anklaga Cassius! Dessutom har då Pilze slupppit anklaga osjyldijja byjbojj! Men framförallt: om vi bybor anklagar varandra då grips vi av panik. Vi blir förbannade. Vi börjar misstänka varandra. Så gör inte varisarna, för de VET ju hur landet ligger. För Cassius, om han nu är varulv, är det alltså ingen "big deal" att en annan varulv anklagar honom. It's all part of the varulvs-plan. Men det som avslöjar alltihopa är just hur Cassius glömmer bort att bete sig som en bybo! Han skiter i att svara på Pilze, trots att han blir jagad så frenetiskt.
Ser ni vad jag ser?
"Nä. Du e ju helt knepp i huvet!"
Ja, kanske, men lova att ni kollar lite på hur konversationen mellan Cassius och Pilze har sett?!
Och förklara sedan Cassius låga profil en gång till.
Jag såg detta först nu. Jag har svarat Pilzeman som jag har svarat er andra. Jag svarar gärna på frågor och när hans anklagelser har varit helt tagna ur luften så har jag struntat i dom eftersom det inte har varit någon som hakat på. Nu fick vi det också bekräftat. I slutet av för-förra rundan och i förra så besvarade jag dom och förstod att han försökte simulera ett drev för att själv smita under.
För närvarande har jag valt att tro att min teori om att det finns en ulv inom varje delfraktion av byn stämmer. Det innebär att Spider och xyas grönas för mig. Kvar har vi Cassius och Basenanji, exakt så många chanser som vi har på oss att gissa rätt. Iaf så länge som ingen låter bli att rösta under sista rundan.
Om Cassius är ulv: Då är han antagligen demonen, Pilzeman var häxan och unfair ängeln. Så Cassius var inte där för aborten, han var där i demonskepnad för att döda Ragnars fru. Basenanjis kunskap om att det finns en syndare i Ragnar-ätten stämmer, men hans fanatism gör att alla där sias röda. Spiders siar Basse fel eftersom inkvisitorn är ett as även om han vill väl.
Om Basenanji är ulv: I sådana fall har vi antagligen inga häxor. Vi har unfair som antagligen var ängeln och sedan Basse och Pilze som är demoner. Skulle innebära att Basse snackat en massa skit och att Spiders siande stämde.
Basenanji: Kan du outa din roll igen, och ta med alla detaljer men omskrivet?
Cassius: Varför har du fortfarande inte redovisat hur det gick med din förmåga? Berätta!
Spider: Precis som för Basse, gå ut med hela din roll. All information ska vara där men omskrivet. Alla andra har gått ut med sitt.
Jag röstar på Cassius, åtminstone tills han gått ut med sitt siande för rundan.
Röst: Cassius
Det som talar för att det är Cassius är: Hans förmåga passar väldigt dåligt ihop med OBDs info. Hans förmåga är också konstig och han har inte använt den så som jag skulle ha gjort. Antingen är förmågan värdelös eller så är den övermäktig. Han är del av "rätt" byfraktion. Den sista bör inte vara bland Ragnars ättlingar eller hos änglarna.
Cassius
Hinner bara svara på lite saker just nu, ska till jobbet strax. Angående förmågan så vet jag inte hur jag skulle kunna använda den smartare, de förmål som verkar vara i spel är ju helt meningslösa, jag använda min förmåga att bevaka min högaffel och det hände inget med den. Jag tror precis som jag skrivit tidigare att föremålen är en rökridå. Till mitt försvar ifall ni anser att jag har använt den dumt är att jag frågade flera gånger förra rundan hur ni tyckte jag skulle använda den, ingen svarade.
Jag är Pastor Tork Mada. Alltså inte präst, utan pastor. Om Recca hade velat kunde hon alltså ha haft med två liknande roller bara för att skapa förvirring. Tork Mada är ju ett märkligt namn, men det finns alltså historiska förebilder. Den jag tror har inspirerat Recca är den elake inkvisitören Torquemada. Varför?
Min roll kan sia häxor. Rollen heter också "siare" vilket de andra siarna inte verkar heta?
Jag ska skicka in två förslag till Recca/Mukwa varje gång och den senaste tiden har det varit rätt svårt eftersom jag redan siat alla kvinnor som finns kvar i spel.
Jag har ett märkligt vinstvillkor kopplat till min roll som antyder att jag har någon sorts helgonöde framför mig, jag vinner om byn vinner även om jag dör. Jag fattar det som att det enda som kan döda mig är att varulvarna tar ut mig.
Vinstvillkoret är fluffmässigt uppbyggt så att man alltid kommer minnas den store inkvisitorn Tork Mada, även efter döden. Hans namn kommer gå till historien.
Anledningen till att jag outar det här är inte för att jag ska sparas eller något sådant utan för att hjälpa byn att förstå sig på våra siarförmågor. I min roll pratas det om djävulen (inga demoner) och att gud är inblandad. Därför vore det oerhört givande artt få höra mer från Cassius och Spider.
Tillsvidare:
Röst: Cassius
Men! Nu när jag kollar vem som röstade på vem så visar det sig att en av de som röstade på Pilze var...Cassius. Det borde ju gröna honom, för att som varulv rösta på en annan varulv i det här löget...verkar väl enormt vågat?
Så, vi får se vad som händer under dagen, men det är vekligen inte otänkbart att jag byter tillbaka till Spider.
xyas
ko-aromaterapeut
Skrivet av: Spider Jerusalem
Röst: Basenanji
Men kom igen Spider, hjælp till lite! Varfør Basse? Før att du siade honom med onda tankar? Kan det inte vara så att han ær en miller i och med att hans historiska førebild var ett svin? Har du något annat på Basse?
xyas
ko-aromaterapeut
Skrivet av: Tyr
Det som talar för att det är Cassius är: Hans förmåga passar väldigt dåligt ihop med OBDs info. Hans förmåga är också konstig och han har inte använt den så som jag skulle ha gjort. Antingen är förmågan värdelös eller så är den övermäktig.
Det hær ær lite den springade punkten før min de också. Førmågan ær sjukt skum.
xyas
ko-aromaterapeut
Men! Nu när jag kollar vem som röstade på vem så visar det sig att en av de som röstade på Pilze var...Cassius. Det borde ju gröna honom, för att som varulv rösta på en annan varulv i det här löget...verkar väl enormt vågat?
Knappast. Det var sjukt tydligt att Pilze skulle åka førra runda. Med det resonemanget ær det jag eller Spider som ær ulvarna (de enda som inte røstade på Pilze førra rundan).
Nej jag tror inte vi kan dra några slutsatser av røstlægget førra rundan. Nær det ær tydligt att en ulv kommer åka kan de positionera sig precis hur som helst.
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
Skrivet av: xyas
Men kom igen Spider, hjælp till lite! Varfør Basse? Før att du siade honom med onda tankar? Kan det inte vara så att han ær en miller i och med att hans historiska førebild var ett svin? Har du något annat på Basse?
Nej då miller är en roll så ser jag inte hur i helvete han kan vara siare och miller samt inte gått ut med det när jag sidade honom, Nej han är en ulv och jag kommer inte flytta min röst.
_________________________ Mvh Spider Jerusalem
"In Gygax Nos Fides, Totus Alius Addo Victus." ("In Gygax we trust, all others bring food.")
[leaving note] Have gone to commit suicide. Intend to return from grave friday. Feed cat. The perversity of the Universe tends towards a maximum.
Kan du utveckla det där med miller-rollen? I engelska wikipedia står det att
Skrivet av: eng wikipedia
the Miller is an Innocent who appears guilty
Så om du är så säker på att jag är miller, varför tror du att jag är ulv? Det är liksom lite motstridigt...
Sedan får du gärna utveckla det där med din siarförmåga. Jag har gått ut med min info sedan dag ett, medan du inte har sagt mycket mer än att du kan sia ondska. Om nu Recca gjorde sig besväret att ge mig värsta rollen med kopplingar till en historisk inkvisitor...fick du någon roll?
Nu är jag vanlig bybo, men OM jag verköligen är varulv då hj'älper du kanppast byn genom ett så tunt case mot mig. Tvärtom – du skapar bara förviriing och drar på dig röster.
Hjälp till lite och börja med att skriva något om vad Recca har gett dig för roll.
xyas
ko-aromaterapeut
Skrivet av: xyas
Nej då miller är en roll så ser jag inte hur i helvete han kan vara siare och miller samt inte gått ut med det när jag sidade honom, Nej han är en ulv och jag kommer inte flytta min röst.
Ok. Men du sjælv får gærna ta och gøra vad alla andra redan gjort, dvs total-outa din roll. Anser du att du redan har outat all info, før det gærna igen i en sammanfattning så vi andra kan værdera den.
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Alltså Spider, du är GRYMT kort i tonen.
Kan du utveckla det där med miller-rollen? I engelska wikipedia står det att
Skrivet av: eng wikipedia
the Miller is an Innocent who appears guilty
Så om du är så säker på att jag är miller, varför tror du att jag är ulv? Det är liksom lite motstridigt...
Sedan får du gärna utveckla det där med din siarförmåga. Jag har gått ut med min info sedan dag ett, medan du inte har sagt mycket mer än att du kan sia ondska. Om nu Recca gjorde sig besväret att ge mig värsta rollen med kopplingar till en historisk inkvisitor...fick du någon roll?
Nu är jag vanlig bybo, men OM jag verköligen är varulv då hj'älper du kanppast byn genom ett så tunt case mot mig. Tvärtom – du skapar bara förviriing och drar på dig röster.
Hjälp till lite och börja med att skriva något om vad Recca har gett dig för roll.
Jag är rätt säker på att jag skrev att du inte var miller.
Jag är Ärkeängeln Lucifer jag kan sia ondska. Jag är här för att finna ett föremål som har blivit stulet från himelen. Har skrivet detta förut det han inte ändrats.
Caset mot dig är tungt, du siades Röd, varför gjorde du det?
Sen har jag ett jobb att sköta och det är satans mycket på det så jag skriver bara när jag har tid och helt ärligt så har det här blivit lite tråkigt då rundorna blev så satans långa.
"In Gygax Nos Fides, Totus Alius Addo Victus." ("In Gygax we trust, all others bring food.")
[leaving note] Have gone to commit suicide. Intend to return from grave friday. Feed cat. The perversity of the Universe tends towards a maximum.
Jag är Ärkeängeln Lucifer jag kan sia ondska. Jag är här för att finna ett föremål som har blivit stulet från himelen. Har skrivet detta förut det han inte ändrats.
Du har outat bra mycket mer än det här tidigare. Du får din rolltext att se papperstunn ut. När vi skriver att du ska outa allt så inkluderar det vad för föremål du är på jakt efter. Det har redan outats men vi vill ju att du ska skriva det också, gärna tillsammans med andra detaljer du kanske inte nämnt som kan gröna dig.
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Du har outat bra mycket mer än det här tidigare. Du får din rolltext att se papperstunn ut. När vi skriver att du ska outa allt så inkluderar det vad för föremål du är på jakt efter. Det har redan outats men vi vill ju att du ska skriva det också, gärna tillsammans med andra detaljer du kanske inte nämnt som kan gröna dig.
Jag har ingen information om vad det är för föremål.
Jag är den högsta av änglarna och Gud har skickat mig ner till en människobyn för att återföra något som stulits från det himmelen. Min tid har inte stundat än, således har jag inte vänt mig från gud, Jag är en ängel av den högre sfären och jag likt de andra änglarna tjänar jag Gud, trotts att det grämer mig till och från.
Förmåga: På grund av att jag är ond kan jag känna av samma sak hon andra varelser, jag får ange två personer som jag vill sia. Efter nattfasen får jag reda på om den personen har onda tankar.
Så det var allt jag har om min roll.
Förövrigt så är inte "en ulv per delfraktion" den enda anledningen till att jag tycker att Spider borde vara grön.
Om Spider är ulv så innebär det att två änglar var ulvar. Enda sättet som detta kan vara felaktigt är om !Paxens kunskap var naivt. Min kunskap ser jag som bevisad iom att en ängel valde att inte gå ut med detta och kan bara vara fel om !Paxens info också är fel. Men hur troligt är det att !Paxens info är naivt? Inte särskilt tycker jag.
Så om Spider är ulv så finns det bara en ulv som inte är ängel. Detta i sin tur skulle innebära att antingen Basse eller Vic är en naiv siare och att den andre bara kan sia en person. Detta vore sämre än en normal siare. Vissa skulle kanske hävda att de två tillsammans är mindre värda än en vanilla-roll när det gäller förmåga. Tycker inte scenariot verkar särskilt vettigt.
Lägg till att Spider attackerar Basse då han tror att han är den enda siaren och också siar honom röd efter första rundan. Det låter som den sämsta ulvtaktiken någonsin (eller är det den bästa av den anledningen? )
Det som pekar mot Spider är inaktivitet (kan vara ulvtaktik men det kan också vara precis som han sagt), att han och KK båda är den främste av änglar (kan förklaras med att Lucifer så klart ser sig som förmer än andra änglar) och att han inte vet vilket föremål som är stulet. KK brödsmulade att han visste eller åtminstone anade vad föremålet var. Det som står i min roll är att det är den heliga graal, men att jag inte vet om det är bildligt eller bokstavligt talat. Så det är ändå lite oklart. Tycker nog fortfarande känns som att Spider borde vara grön. Han har inte spelat okaraktäristiskt så vitt jag kunnat se.
Ett tack till Spider för att han är tillbaka i spelet iaf.
Ja, det var bra att det kom lite från Spider i alla fall.
Tja, jag blir inte klok på våra siarförmågor och att få läsa Reccas upplägg och hur våra roller ser ut känns nästan viktigare än att byn tar ulvarna.
Jag kan verkligen tycka att min roll ÄR ond om vi tänker på Torquemada så egentligen är inte Spiders siande så märkligt. Det som är skumt med siandet är väl att han kan sia en fraktion som inte verkar finnas? Jag undrar varför det skulle vara bra med en sådan förmåga som att sia ondska?
Finns det ANDRA onda typer då? Eller? Jag tror att Recca har hittat på en roll som ska göra oss förvirrade, men med liten betydelse för själva kampen mellan bybor och varulvar.
Sedan Spider: vem skulle kunna vara ditt andraval ist f mig? Det kan vara lite dumt att "låsa sig" så där på någon säger mig min erfarenhet av sådana här spel.
Jag kan verkligen tycka att min roll ÄR ond om vi tänker på Torquemada så egentligen är inte Spiders siande så märkligt. Det som är skumt med siandet är väl att han kan sia en fraktion som inte verkar finnas? Jag undrar varför det skulle vara bra med en sådan förmåga som att sia ondska?
Finns det ANDRA onda typer då? Eller? Jag tror att Recca har hittat på en roll som ska göra oss förvirrade, men med liten betydelse för själva kampen mellan bybor och varulvar.
Mmmmm, det är absolut ett problem. Jag har lite tankar om det här men vill gärna att Spider svarar på min fråga först.
En sak som talar till din fördel föresten är att om du är ulv så är det inget som tyder på att varken Spiders eller Vics sianden är naiva. Eller ja Vics skulle kunna vara naiv, men det vet ju antagligen inte ulvarna. Med två demoner i faggorna så tror jag inte Vic skulle fått överleva så lång tid som han gjorde. Så antingen har vi Spider som kan sia tre varulvar och Vic som kan sia två demoner eller så har vi Spider som kan sia tre varulvar, Vic som är naiv och ett par väldigt våghalsiga varulvar. Jag vet inte, det känns inte helt rätt alltså.
Cassius
Mmmmm, det är absolut ett problem. Jag har lite tankar om det här men vill gärna att Spider svarar på min fråga först.
En sak som talar till din fördel föresten är att om du är ulv så är det inget som tyder på att varken Spiders eller Vics sianden är naiva. Eller ja Vics skulle kunna vara naiv, men det vet ju antagligen inte ulvarna. Med två demoner i faggorna så tror jag inte Vic skulle fått överleva så lång tid som han gjorde. Så antingen har vi Spider som kan sia tre varulvar och Vic som kan sia två demoner eller så har vi Spider som kan sia tre varulvar, Vic som är naiv och ett par väldigt våghalsiga varulvar. Jag vet inte, det känns inte helt rätt alltså.
Jag fattar ingenting. Jag har blivit siad grön, en har blivit siad röd. Ni tycker min förmåga är skum, DET tycker jag också. De skrev jag när jag berättade om den. Men ändå hänger vi mig framför den som är Siad ond av Spider. Jag fattar inte, jag misstänker att Basse har dragit en jävligt märklig lögn. Vågad som fan, men annars kan jag inte förstå varför han hoppar på mig helt plötsligt.
Hinner bara svara på lite saker just nu, ska till jobbet strax. Angående förmågan så vet jag inte hur jag skulle kunna använda den smartare, de förmål som verkar vara i spel är ju helt meningslösa, jag använda min förmåga att bevaka min högaffel och det hände inget med den. Jag tror precis som jag skrivit tidigare att föremålen är en rökridå. Till mitt försvar ifall ni anser att jag har använt den dumt är att jag frågade flera gånger förra rundan hur ni tyckte jag skulle använda den, ingen svarade.
Anledningen till jag, och jag antar även andra, inte lägger mig i siande är eftersom vi gör det så lätt för ulvarna då. Säger byn till att en siare ska göra dittan eller dattan så reagerar ulvarna utefter det. Det är därför det är så meningslöst att säga till väktare hur denne ska utföra sin roll också. Vi måste lita på att siare gör sitt yttersta utan att vi lägger oss i val av mål.
Hur motiverar du ditt val av att fokusera på din högaffel? Är valet bra baserat på hur du tror att din förmåga fungerar? Jag kan tänka mig många olika sätt som din förmåga fungerar på, och inget av dem är jag riktigt nöjd med.
Föresten xyas, kan du berätta hur du tänkte när du ville att Cassius skulle mass-outa före dig? Det verkade som att du hade en anledning men den framkom aldrig vad jag vill minnas.
xyas
ko-aromaterapeut
Föresten xyas, kan du berätta hur du tänkte när du ville att Cassius skulle mass-outa före dig? Det verkade som att du hade en anledning men den framkom aldrig vad jag vill minnas.
Du menar nog inte mass-outningen utan snarare outandet av info om Ragnars hustru (om jag minns rätt). Det var eftersom jag satt på väldigt specifik, troligtvis ulv-relaterad, info om hennes död. Jag ville därför se om Cassius outande om henne gick emot mitt och jag på så sätt kunde identifiera honom som ulv.
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Föresten Spider, var i din roll står det att du är ängel mer specifikt? Nämns det att du är ängel flera gånger?
Det står att jag är den högsta av änglar. Det står att jag är en ängel av den högre sfären. samt att det står att jag tjänar gud likt de andra änglarna.
Spider Jerusalem
Gonzo Journalist
Skrivet av: Cassius
Jag fattar ingenting. Jag har blivit siad grön, en har blivit siad röd. Ni tycker min förmåga är skum, DET tycker jag också. De skrev jag när jag berättade om den. Men ändå hänger vi mig framför den som är Siad ond av Spider. Jag fattar inte, jag misstänker att Basse har dragit en jävligt märklig lögn. Vågad som fan, men annars kan jag inte förstå varför han hoppar på mig helt plötsligt.
Jag håller med dig Cassius i nu läget. Jag vill hänga Basse och jag kommer inte flytta min röst. Om folk inte litar på min siar förmåga så får ni rösta ut mig för annars finns det ingen mening med att jag forsätter sia.
Jag håller med dig Cassius i nu läget. Jag vill hänga Basse och jag kommer inte flytta min röst. Om folk inte litar på min siar förmåga så får ni rösta ut mig för annars finns det ingen mening med att jag forsätter sia.
Jag kan tänka mig att hänga Basse, men i nuläget tjänar vi på att vara aktiva. Analysera och diskutera. Väljer vi fel så kommer bara tre återstå. Då gäller det att vi vet vad som skall göras. Så tänk alternativ. Om Basse inte är ulv, hur förklarar du det? Vem är ulven om han inte är det?
Jag har ett märkligt vinstvillkor kopplat till min roll som antyder att jag har någon sorts helgonöde framför mig, jag vinner om byn vinner även om jag dör. Jag fattar det som att det enda som kan döda mig är att varulvarna tar ut mig.
Vinstvillkoret är fluffmässigt uppbyggt så att man alltid kommer minnas den store inkvisitorn Tork Mada, även efter döden. Hans namn kommer gå till historien.
Står det svart på vitt att det är ett vinstvillkor eller antyds det? Jag menar det är ju normalt att vinna om byn vinner om man är bybo, även om man försvinner innan slutet. Varför skulle det vara skillnad på om du röstas ut eller nattmördas?
Det grämmer mig lite att KK inte outade förmåga. Det skulle ha kunnat gröna Cassius. Men det är lätt att vara efterklok.
Det jag tänker är så här. Vi vet att det finns föremål och vi vet att de kan bli stulna. Rimligtvis borde de ha någon sorts effekt för annars skulle de inte blivit stulna. Någon har nämnt att de kanske skyddar mot nattmord. Det är väl det som låter troligast i nuläget. Med ett vapen kan man kanske avvärja en attack. Silverberlock...kan demoner tänkas vara rädda för silver? Hur som helst vet vi inte varför vi inte hade något nattmord i första rundan eftersom vi inte vet om vi hade en väktare. Den enda som kan tänkas ha varit en väktare är KK. Om KK inte var väktare så kan det innebära att ulvarna gick på Cassius i första rundan. Enligt honom har han en högaffel som man kan försvara sig med, så det blev inget med nattmordet. Han var den enda som inte outat föremål. Dock varför skulle ulvarna nattmörda någon som var borta hela första rundan? Det låter troligare att KK var väktare och hade tur med sitt val faktiskt. Att ulvarna glömt sitt nattmord tror jag inte på, och det enda anledningen som det skulle kunna vara strategiskt för dem är ifall en av dem går ut sist med att denne är väktare.
Varken xyas eller Vimes har någon förmåga och de har också föremål. Cassius står ut eftersom han har förmåga, men å andra sidan har ha en förmåga som har med föremål att göra även om OBD inte hade ett föremål. Är det troligt med tre föremål som skyddar mot nattmord? Jag vet inte. Det innebär att en tredjedel av byborna är skyddade och att ulvarna måste få föremål outade så snart som möjligt.
Cassius
Jag verkar inte kunna göra något för att övertyga er! Jag ändrar min röst ihop om att ni inte hänger mig, men ni borde verkligen tänka över vad ni gör. Spider är verkligen mer skum än vad jag någonsin varit...
Röst: Basse
Jag vet inte det jag. Det finns fortfarande gott om tid. Jag ställde en fråga för ett par inlägg sedan. Sedan några frågor till: Vem tror du mest på som ulv? Vem har du på andra plats? Vilka motiveringar?
Cassius
Skrivet av: Cassius
Jag verkar inte kunna göra något för att övertyga er!
Jag vet inte det jag. Det finns fortfarande gott om tid. Jag ställde en fråga för ett par inlägg sedan. Sedan några frågor till: Vem tror du mest på som ulv? Vem har du på andra plats? Vilka motiveringar?
Spider, kanske Basse. Basse mest för hans totala vändning efter förra gången. Spider för hans eventuella under-radarn-taktik. Annars känner jag mig ganska handfallen, när jag började spela det här så tänkte jag att de skulle bli försvårt för att folk var rutinerade spelare. Nu känner jag verkligen så. Jag har svårt att läsa era inlägg utan att hitta saker överallt. Sen har jag ju pekat åt fel håll två av tre gånger. Det var gött att få ut Pilze, men nu är jag under loppen igen.