Ja, jag fann det både underhållande, deprimerande och förvånande att försöka rannsaka mig själv och syna vilka rollspel jag faktiskt spelat. Detta sammanfattar ändå 12 års rollspelande (med blandade avbrott). Vissa har bara spelats en eller ett par gånger...
Med publicerade rollspel menar jag rollspel publicerade i någon form, vilket också kan sammanfattas till "officiella rollspel". Lady Blackbird räknas, exempelvis. Hemmabyggen och speltester av ännu icke publicerade spel räknas inte.
Publicerade rollspel jag (minns att jag) spelat
Berättelser från Staden
Drakar & Demoner 6E
Drakar & Demoner 6R
Drakar & Demoner 91 (med inslag från -84 till Chronopia)
Dungeons & Dragons 3.5
Eon 2
Fantasy!
In a Wicked Age
InSpectres
Mutant: Undergångens arvtagare
Mutants & Masterminds
Neotech 2
Neoviking
Stjärnornas Krig
The World of Darkness
Vampire: The Masquerade
Viking
Wastelands
Zombie Cinema
/solvebring som hoppas på att han missat några stycken.
Ändrad av solvebring (12-04-2922:48)
#Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift. – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – #Jag skriver! #Jag tecknar!
#787533 - 12-04-2923:12
Re: Publicerade rollspel jag (minns att jag) spelat
[Re: solvebring]
Skarpskytten
Kältring
Registrerad: 07-05-18
Plats: Camelot, in ye Olde Days
Ars Magica (4, 5) Burning Wheel Call of Cthulhu Chock Drakar och Demoner (alla utgåvor tom -91) Dungeons and Dragons (3) Elric/Stormbringer En Garde (1) GURPS [Jag blev tvingad] In Nomine Judge Dread (1) Khelatar Mutant (alla utgåvor) The One Ring Paranoia XP Pendragon (alla utgåvor) Sagan om Ringen/MERP/Rolemaster Shadowrun (gammal utgåva) Star Wars (d6, d20) Teenage Mutant Nija Turtles Trail of Cthulhu Traveller (Mega-, 2300AD) Vampire (2) Warhammer Fantasy Roleplay (1, 2) Wasteland Werewolf (2) Western (alla utgåvor)
Fetstil är de jag har spelat mycket.
Ändrad av Skarpskytten (12-05-0112:56)
#787535 - 12-04-2923:28
Ulfgeir
Magiker
Registrerad: 01-02-06
Plats: Borås, Sverige
Här är min lista... Vissa har bara spelats 1 gång.
* (Advanced) Dungeons & Dragons (1st, 2nd, 3.x, 4rth edition) * Babylon 5 (d20: 1st + 2nd edition) * BESM * Bubblegum crisis * Buffy the Vampire Slayer * Call of Cthulhu * Champions * Changeling 2nd edition * Chock * Conan (2nd edition) * CORPS * Cthulhutech * Cyberpunk (första utgåvan) * D20 modern * Dark Heresy * Delta Force * Dogs in the Vineyard * Drakar och demoner (1st + 3rd edition med Expert och Gigant expansionsionerna.) * Dungeons & Dragons (basic version) * Eclipse Phase * En Garde III * Eon * Exalted 2nd edition * GURPS (3rd, 4rth edition) - Olika settings (transhuman space, steampunk, horror, Animestyle space) * Hârnmaster * Hellcats & Hockeysticks * James Bond * Judge Dredd * Kult * Marvel Super Heroes * Megatraveller * Mekton Z * Mutant 2 * Mutant (cyberpunk-versionen) * Mutants and Masterminds (2nd edition, DC Universe) * Nostalgi * Parabellum * Paranoia (första utgåvan (?) och Paranoia XP) * Pathfinder * Runequest * Sagan om ringen * Savage Worlds * Shadowrun (1st-4rth edition) * Spirit of the Century * Star Wars (d6 + D20: revised + Saga edition) * Svenil * The Dying Earth * Toon * Tribe 8 (2nd edition) * Trollvinter * TSI: Top Secret * Twillight 2000 * Vampire: the Masquerade * Västmark * Villains & Vigilantes * Western (1st + 3rd edition) * WFRP (1st edition, 2nd edition)
Har blivit en del spel genom åren. Sedan även några hemmagjorda saker som ej kommit i tryck. Har gjort karaktärer till ett par till, men aldrig spelat dem.
/Ulfgeir
#787539 - 12-04-3001:18
Re: Publicerade rollspel jag spelat
Han
Bortsprungen
Registrerad: 00-10-15
Plats: Story Games och RPG.net
DETTA ÅR Matinee Chronicles In A Wicked Age Psychodrame
FÖRRA ÅRET (i Australien) InSpectres Zombie Cinema Trail of Cthulhu Dread Warhammer Fantasy Roleplaying Game 3
2010 Matiné Drakar och Demoner: Expert Dungeons & Dragons 4 Mutant Chronicles Lady Blackbird Don't Rest Your Head Utpost Det sjätte inseglet Supergänget
ALLA ANDRA ÅR Bläck Call of Cthulhu Deadlands Drakar och Demoner 2 Drakar och Demoner 4 (91:an) Drakar och Demoner 5 (Chronopia) Drakar och Demoner 6 Dungeon of Doom Eon 1 Eon 2 Fading Suns Gemini (med Matiné-systemet) Götterdämmerung (spelledde konventsarr) Harn Hollow Earth Expedition In the Dark Mouse Guard Mutant 2 NYA Mutant Mutant: UA Mutiné Neotech 1 Neotech 2 Nostalgi Oskrivna Blad Soffan Skymningshem: Andra Imperiet (i Trudvang-världen) Shadowrun 3 Star Wars d6 Top Secret (något spel från Sveroks bank) T.W.E.R.P.S. Vampire the Masquerade Warhammer Fantasy Roleplaying Game 1 Warhammer Fantasy Roleplaying Game 2 Wastelands Western 2 Viking
Gurgehs spel där man spelade en rättegång (dogmaspel).
/Han som också fetmarkerade de som han spelat regelbundet
Berättelser från Staden Drakar & Demoner En Garde 2nd Ed. Eon Evolutionens Barn Gemini Höstdimma Krutrök och Sägner Medan världen går under Mutant (Alla) NeoTech Noir Sagan om Ringen Rollspelet Skymningshem - Det andra imperiet Stjärnornas Krig Kult Khelataar Skuggornas Mästare Supergänget Västmark Wastelands Western D&D från Titan 1001 Nights 2300AD Ad&d 2ed Archipelago II Big Eyes Small Mouth Blue Rose Call of Chtulhu Conspiracy X Cyberpunk 2020 Dallas Dark Heresy Dead of Night Donjon Don't rest your head Dunder & Drakar Dungeons & Dragons 3ed Fading Suns Fiasco Furry Pirates Gear Krieg GURPS Discworld Happy birthday, Robot! InSpecters Iron Claw 1st Ed and 2nd Ed Labyrinth Lord[/b] [b]Lady Blackbird Little Fears Lord of the Rings RPG Love in the time of Seid Mage: The Ascension Mage: The Awakening Mega Traveller MERP Monsterhearts Montsegur 1244 Mouse Guard Multiverse Noir Perfect Polaris Red Dwarf Rolemaster Taste for Murder, A Serenity RPG Shab-al-Hiri Roach, The Shadow of Yesterday, The Shadowrun S/Lay w/Me Snakes on a Plane RPG Solar System Space 1889 Star Wars 2nd Ed Swords & Wizardry Tenchi Muyo Twilight 2000 The Morrow Project Universalis Unknown Armies Vampire: The Masquerade Vampire: The Requiem Warhammer Fantasy Role Play While the World Ends Witch - The Road to Lindisfarne Witch Quest Itras by Viking (Danska spelet)
World of Darkness Vampire: TM Demon: The fallen Exalted Viking Neotech 1 Neotech 2 Eon andra upplagan Eon tredje upplagan Drakar och Demoner Samuraj Cronophia Mutant Chronicles Mutant En garde III Western Noir Star Wars Roleplaying Game World of Warcraft The Roleplaying Game (Riktigt kass!) Evolutionens barn Kult Eclipse Phase
Tror det vart alla, men kanske något till hoppar fram i skallen under dagen.
#787553 - 12-04-3010:39
krank
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
Ojojoj, mitt minne går ju inte att lita på för fem öre, så jag tar nog och reserverar mig för ändringar här:
Mutant Chronicles In Nomine Mutant Undergångens Arvtagare Eon (okänd version) Mutant 2089 Mutant City Blues Evolutionens Barn Null State VÄRMEDÖD Utpost Bortom Mutants and Masterminds Vampire the Masquerade Demon the Posessed Werewolf the Apocalypse Engel Hellboy (GUSPS-baserat) Star Wars d6 Gemini Dungeons and Dragons 4e Fantasy! (innan släpp, men nu är det släppt...) Orpheus DoD Trudvang Noir Neotech (okänd version) Chill (Chock, alltså)
Med utbytta regelsystem: Trudvang (med Conspiracy of Shadows) Call of Cthulhu (med hemmabygge) Hellboy (med Adventure!)
Fetade är såna jag spelat "regelbundet" (=mer än något enstaka spelmöte). Kursiva har jag spelat i flera års tid, i rejäla kampanjer etc.
Större delen av mina rollspelande år har dock spenderats i stort sett uteslutande med hemmabyggen av olika slag, egna och andras. Köpespel var något vi lite nedlåtande såg som inspiration, på sin höjd.
Ändrad av krank (12-04-3010:46)
_________________________ Trycker inte på länkar längre för det slutar med att det dyker upp katter och så är dagen helt förstörd. - Robert Jonsson
More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?
Registrerad: 12-01-13
Plats: Stockholm
Fritt från minnet...
Drakar och Demoner (Andra utgåvan, Expert, Gigant, Samuraj) Mutant (ursprungsboxen + Mutant 2) Chock Sagan om Ringen (Äventyrspels översättning av I.C.E.s version) Western En garde Skuggornas mästare Kult Call of Chuthulu Rolemaster Dungeons and Dragons (Röda boxen med de två efterkommande boxarna) Star Wars D6 Twilight 2000 Delta Force Phoenix Command/Living Steel James Bond Serenity Star Trek
#787564 - 12-04-3011:41
Krille
Moderator
Länsmansjävel
Registrerad: 00-02-07
Plats: Mölndal, Sverige
Det highlightade var min rollspelssamling innan jag flyttade från Skövde:
Då hade jag spelat de flesta spel i den samligen.
Samlingen är inte mindre nu.
"Suck... utan krig blir det inga fler krigsspel - Sverok borde vara mot fred. Det hämmar spelutveckligen." - Molle, Sverok-kanslist
"Lotteri är en beskattning på inkompetens i sannolikhetsberäkning." - thark, utsugningssystembetraktare
"Metern är en symbol för klyftan i deras relation." - DeBracy, socialrealist
"Dä årnär säj, å årnär dä säj ente så kvetter'ä!" - Värmländskt ordspråk
#787593 - 12-04-3015:49
AndersG
Ludoligist
Registrerad: 11-09-14
Plats: Uppsala
Rakt ur minnet, så jag missar säkert ett antal:
Drakar och Demoner (svarta lådan till och med Gigant, samt Samuraj) Mutant (alla varianter före Mutant Rymd, samt det nya) MERP (svenska översättningen) Western GURPS Hero System Marvel Superheroes Tunnels & Trolls Dungeons & Dragons (mest 3.5 och 4, något enstaka av tidigare versioner) NeoTech Twilight 2000 Eon Star Wars d6 Gamla Vampire, Mage, Changeling och Werewolf Nya WoD med och utan Changeling Teenage Mutant Ninja Turtles & Other Strangeness En Garde Apocalypse World Capes Call of Cthulhu RuneQuest Paranoia HârnMaster
Jag kommer antagligen på fler om jag tittar i hyllan därhemma. Jag har inte tagit med sådana där jag vet att vi gjort RP men inte minns om vi faktiskt spelade...
Ändrad av AndersG (12-04-3016:00) Orsak till ändring: Korrigerade titeln på TMNT&OS. Rätt ska vara rätt!
#787627 - 12-04-3022:22
Robert Jonsson
VD för Krammaffian
Registrerad: 00-03-13
Plats: Örebro
Urgh. Mitt minne är inte alls vad det borde vara, så jag har säker missat massor, men en lista kommer här för de jag iaf. kommer ihåg (och det är bara sådana som jag spelat, inte spellett för då skulle det bli en del till).
Bortom: Lögnens slöja Call of Cthulhu (fjärde och femte versionen) Changeling: The Dreaming Changeling: The Lost Chock Demon: The Fallen Drakar & Demoner 2.0 + 2.1 Drakar & Demoner 3.0 Drakar & Demoner 4.0 Drakar & Demoner Chronipia Drakar & Demoner 6 Drakar & Demoner 6E Drakar & Demoner 6R Dungeons & Dragons (röda boxen, svensk utgåva) Dungeons & Dragons 3.0 Dungeons & Dragons 3.5 Dungeons & Dragons 4.0 Evolutionens barn Exalted (första utgåvan) Fading Suns GURPS: Deadlands GURPS: Discworld Khelataar Kult Mage: The Ascenesion Mutant ("Gamla") Mutant 2 Mutant ("Nya") Mutant RYMD Mutant Chronicles Mutant: Undergångens arvtagare Neotech Noir Paranoia Pendragon Sagan om Ringen Skuggornas mästare Stjärnornas krig Streetfighter RPG Utpost Traveller (okänt version) Vampire: The Masquerade Wastelands Werewolf: the Apocalypse Western (både andra och tredje upplagan) Wheel of Time World of Darkness Wraith: The Oblivion
_________________________ Robert Jonsson | Bortom: Lögnens slöja Författare till 2007 års bästa rollspel samt 2011 års bästa rollspelssupplement enligt Fenixs läsare.
Skriver just nu på: Leviathan och Skuggstaten. Senast spellett: Leviathan, "Tau 223".
"Robert Jonsson känner man igen på hans fantastiska produktivitet och dåliga spelsmak." - Jarl "Robert Jonson is a down to earth game designer. Magnus Seter is a frustrated forum moderator. Together they fight SPAM." - Magnus Seter
Registrerad: 00-05-24
Plats: Stockholm
Ojj oj oj, många rollspel har det blivit sedan starten nångång tidigt 80-tal. Kan nästan garantera att jag missat ett gäng men här är en lista från mitt minne:
Drakar och Demoner (Äldsta) Drakar och Demoner Expert Drakar och Demoner 91 Mutant/Mutant 2 Mutant Rymd Mutant: UA Sagan om ringen rollspelet/MERP Rolemaster Twiligt 2000 Delta Force Phoenix Command Aftermath Espionage Champions Fantasy Hero Hero System (Diverse settings) GURPS (Diverse settings) Chock/chill Star Ace Call of Cthulu EON (I, II & III) Neotech (I & II) Western Xena:RPG Warhammmer FRP Werewolf Vampire Ars Magica AD&D D&D 3/3.5 D&D 4th Basic D&D Palladium fantasy Teenage Mutant Nija Turtles Beyond the Supernatural Paranoia Toon Elric En Garde Skugornas Mästare Kult Judge dread Stjärnornas Krig/Star Wars (D6) Star Trek (Fasa) Star Trek (LUG) Traveller (classic) Megatraveller Pendragon Buffy the vampire slayer Conan RPG D20 Modern James Bond Runequest Mechwarrior Fantasy! Tales from the Crypt Skymningshem - Andra Imperiet Traveller 2300 Space 1889 Golden Heroes Tunnels & Trolls
Men som sagt, har förmodligen glömt ett helt gäng.
Drakar och Demoner 6v1-Expert Drakar och Demoner 6 Reviderade Drakar och Demoner Trudvang Drakar och Demoner 2-3-Expert Drakar och Demoner 91 Drakar och Demoner Chronopia Mutant 2089(svarta boxen) Mutant:UA Dungeons&Dragons BECMI/RC/Classic Dungeons&Dragons AD&D2ed(sort of) Dungeons&Dragons 3.5 Dungeons&Dragons 4Essentials Barbarians of Lemuria Chock Call of Cthulhu Call of Cthulhu D20 Trail of Cthulhu Warhammer Fantasy RPG 2ed GURPS Eon Action! En Garde! 3 Götterdämmerung All Flesh Must be Eaten Matiné Sagan om Ringen(sort of) World of Darkness, nya Bortom: Lögnens slöja Mage:The Ascension
... sedan börjar minnet svika.
Ändrad av Schtajner (12-05-0114:23)
#787733 - 12-05-0115:46
GnomviD
Ja vakna i måshe å så va dän dan föschtööd
Registrerad: 08-10-15
Plats: Lulä
Det blev färre tradspel än vad jag trodde. Å andra sidan är det där jag har spelat kampanjer; det är få av indieliren jag spelat ens 10 pass av.
A Taste for Murder A Thousand and One Nights Apocalypse World Archipelago II Burning Wheel Call of Cthulhu The Daughters of Verona DoD -91 DoD: Trudvang D&D 3.x Dogs in the Vineyard Dread En Garde! 2nd ed Evolutionens barn Faery's Tale Fiasco Götterdämmerung Itras by Lady Blackbird Maid Medan världen går under Monsterhearts Montsegur 1244 Mouse Guard Mutant: UA Noctum 2nd ed Noir Operation: Fallen Reich ORE Panty Explosion & Panty Explosion Perfect Perfect Revised Polaris + Thou art but a warrior Shadowrun 4 Skymningshem: Andra Imperiet Snakes on a Plane RPG nWoD + Vampire: tR; Werewolf: tF; Hunter: tV; Promethean: tC Witch - The Road to Lindisfarne Zombie Cinema
+ en hel massa hemmabyggen och så, som inte finns publicerat (bara Den yttersta domen har väl en 50+ spelpass vid det här laget).
_________________________ Skriver sporadiskt på il Perso, en berättelse om ett frihandlarskepps besättning i Den yttersta domens framtid. Reder dessutom ibland ut kulturbryderier.
#787831 - 12-05-0121:48
DeBracy
Till salu
Registrerad: 03-05-21
Plats: Uma/Angermannia
Typ de här:
1001 Nights A Taste for Murder All Flesh Must Be Eaten Annalise Apocalypse World Archipelago II Ars Magica (konventspass utan magiker så inte Ars Magica proper) Babylon 5 (d20, första utgåvan) Berättelser från Staden Big Eyes, Small Mouth (andra utgåvan) Blue Rose Bläck Bubblegum Crisis Buffy the Vampire Slayer Burning Wheel Call of Cthulhu Changeling: The Dreaming Contenders Coriolis D20 Modern Dead of Night Det sjätte inseglet Dogs in the Vineyard Donjon Dragonlance: Fifth Age Drakar & Demoner (2, -91, Chronopia, 6E) Dungeons & Dragons (3.X, Holmes, Mentzer, AD&D2E) Evolutionens Barn Fiasco GURPS Discworld Höstdimma In a Wicked Age In the Dark Itras by Jadeclaw Judge Dread Labyrinth Lord Lady Blackbird Lamentations of the Flame Princess Love in the time of Seid Marvel Super Heroes Medan världen går under Monsterhearts Montsegur 1244 Mouse Guard Mutant (2, 2089, Undergångens arvtagare) Mutant Chronicles Mutants & Masterminds (andra utgåvan) NeoTech (första utgåvan) Nostalgi Panty Explosion, Panty Explosion Perfect Pathfinder (Beginner's box) Polaris Protest! RuneQuest (tredje utgåvan) S/Lay w/Me Saga Savage Worlds Serenity Shadowrun (tredje utgåvan) Skymningshem: Andra Imperiet Snakes on a Plane RPG Solar System Stjärnornas Krig Teenage Mutant Nija Turtles Teenagers From Outer Space The Daughters of Verona The Mountain Witch (tack för påminnelsen Poppe!) The Shadow of Yesterday True20 Universalis Unknown Armies Usagi Yojimbo (Fuzion-versionen) Utpost Vampire: The Masquerade Warhammer Fantasy Roleplay (första utgåvan) Werewolf: The Apocalypse Western (första utgåvan) Wheel of Time Witch Quest Wraith: The Oblivion Zombie Cinema
Edit: jag saknar visst spelade spel på O, Q, K, X, Y samt Å, Ä, Ö. Kanske skulle sikta på att komplettera det på något sätt. Khelataar på nästa knytkonvent? X-plorers har jag hemma så den ordnar sig enkelt.