Det är rätt mycket korvfest, men det är iaf lite bättre än att Black Widow får vara själv. Pepper får vara med (alldeles för lite) och Cobie Smoulders har en ganska hyfsad action-och-talroll (om man betänker att hennes karaktär är Shieldagent, inte Avengersmedlem). Väldigt många av bakgrundsagenterna etc är kvinnor också.
Rätt säker på att Hill är en bra plantering för när Fury försvinner i Avengers 2/3/4 och Hill får jobbet som ledare för Shield... Innan Tony tar över.
MrG
Superspelledare
Registrerad: 05-04-21
Plats: Göteborg
Mina snabba åsikter: Bra film! Bra fan-service! Hawkeye och Black Widow äger, ge dem egna filmer! Fel skurk! Ge mig Ultron... Och appropå det, ge oss orginal Avangers, Hank Pym och Wasp saknades... Mer kvinnliga hjältar, Wasp, Miss Marvel (Carol Danvers), Scarlet witch, Miss Marvel/Photon... Ska ni ha den skurken så är risken att Eros/Starfox också dyker upp, hu! Och ska det vara rymdplott, ge oss Kree vs Skrulls med männsikor i mitten. Väntar på en del manliga av hjältarna också, som Beast, Wonderman och Vision, över huvudtaget gillar jag Avengers bättre när det inte är så många heavyhitters.
Inte alla andras åsikt, men min ;-)
Och då det varit på tal, Black Panther var inte token black guy, Falcon var det, han var ett tag inkvoterad för att det skulle finnas en färgad kille med i Avengers.
-Gunnar (som funderar på hur Moondragon hade funkat i filmen)
MrG
Superspelledare
Registrerad: 05-04-21
Plats: Göteborg
Är det förresten fler än jag som reflekterat över att Tony Stark så ofta synts med en drink i hand och väntar på filmen Iron Man III - demon in the bottle...
-Gunnar (gillar om de bygger upp för en sån film, annars så har de varit skamligt dåligt pålästa)
krank
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
Skrivet av: MrG
Är det förresten fler än jag som reflekterat över att Tony Stark så ofta synts med en drink i hand och väntar på filmen Iron Man III - demon in the bottle...
-Gunnar (gillar om de bygger upp för en sån film, annars så har de varit skamligt dåligt pålästa)
Alltså, jag tycker nog att Starks alkoholism visats upp ganska tydligt. I Iron Man 2 gick det ju även överstyr, äcven om det fanns andra faktorer där också. Jag tycker att de varit väldigt sanna till karaktärens ursprung där. Fattas bara att Stark får kontroll på sitt drickande och sedan tvingas se på medan Carol Denvers går åt helvete längs samma väg...
_________________________ Jag skulle äta deras ilska med sked och vara glad som en gås i flera månader.
More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?
IM3 ska vara helt, eller delvis baserad på Extremis av Warren Ellis.
But, she wept for not being able to see Aki again... even though she knew she would be protected by Aki, who vanished into a cloud of Levi-Sense.