Oavsett det så har vi Basse som är en naiv siare. På det har han någon sorts fördel som träder i kraft om/när han blir utröstad. Basse måste då väga fördelen med att stanna kvar som siare mot att åka ut och ge en engångsfördel till sin sida.
Långsökt?
Inte mer långsökt än något annat. Med tanke på hur han har spelat kan jag acceptera vilken sjuk förklaring som helst i princip.
_________________________ My reach is global / My tower secure / My cause is noble / My power is pure
Cassius
är en malström av sex och brottslighet
Registrerad: 12-02-12
Plats: Skåne
Jag är inte speciellt rutinerad, och försöker verkligen komma in i tänket. Jag tycker t.ex att det känns som att du håller i kommandot och det känns skumt, OBD svarar fan inte ordentligt på en enda fråga(vilket känns jävligt märkligt), yrket smed känns väldigt klassiskt. Sen är det magkänslan och den säger OBD. Jag måste tänka och vete fan inte vart de kommer landa. Men fram till dess blir det...
Röst: OBD
Registrerad: 00-05-22
Plats: Härnösand
Skrivet av: Vimes
Okej. !Paxen är min dotter. Därtill tillkommer två änglar och en utsockens pastor/skendränkare.
Sen är det jag själv Ragnar, potatisbonden/sädesbonden/opiumbonden/vetebonden/whatever.
Kvar blir dessa: Xyas Vicotnik Konrad K. Unfair OBD Cassius Pilzeman
Om jag minns rätt (rätta mig om jag har fel) bodde Pilze på min gård, men var inte släkt med mig. Vico har, tror jag outat att han inte är släkt med mig. Sedan var någon smed (OBD?) och inte släkt med mig? Eller?
I varje fall: Xyas Konrad K. Unfair Cassius
Och två av dessa är enligt Osäker Uppgift™ änglar.
Vad tror ni om att jag hävdar att de två övriga är ulvar? Min röst på unfair ligger kvar.
Japp. Smed och inte släkt vad jag vet. Har inget efternamn eller släktnamn.
Av dem tror jag KK är grön, och om min info är värd nånting alls, så är nog Xyas det också.
Konrad Konvalj
Ost lord
Registrerad: 10-01-06
Plats: Norrland
Skrivet av: Cassius
Jag är inte speciellt rutinerad, och försöker verkligen komma in i tänket. Jag tycker t.ex att det känns som att du håller i kommandot och det känns skumt, OBD svarar fan inte ordentligt på en enda fråga(vilket känns jävligt märkligt), yrket smed känns väldigt klassiskt. Sen är det magkänslan och den säger OBD. Jag måste tänka och vete fan inte vart de kommer landa. Men fram till dess blir det...
Röst: OBD
Det är jag som är byahövding nu.
Lägg din röst på Unfair så blir det nog lite fart på honom. Istället för att läsa pm kanske han väljer att delta i tråden.
Visdomsord by Konrad Konvalj: HODOR! är briljant, HODOR! är som +1 fast bättre. Visst kan det tolkas som -1 om man är på det humöret, men gör inte det! HODOR! gör mig glad och får mig att skratta. Läs HODOR! som +1 varje gång du läser HODOR! så kommer du också bli glad.
Ond bråd död
Magiker
Registrerad: 00-05-22
Plats: Härnösand
Skrivet av: Cassius
Konrad Konvalj
Ost lord
Skrivet av: Ond bråd död
Cassius. Vad har du för föremål?
Bra där!
Visdomsord by Konrad Konvalj: HODOR! är briljant, HODOR! är som +1 fast bättre. Visst kan det tolkas som -1 om man är på det humöret, men gör inte det! HODOR! gör mig glad och får mig att skratta. Läs HODOR! som +1 varje gång du läser HODOR! så kommer du också bli glad.
Cassius
är en malström av sex och brottslighet
Registrerad: 12-02-12
Plats: Skåne
Nej inte direkt. Måste gå nu. Kan försöka hinta mer sen. Förlädrarna kommer strax, känns konstigt att sitta med det här då... Men fan vad roligt det här är!
Okej. Nu går jag ut med hunden. När jag har kommit in hoppas jag att KK och xyas har outat huruvida de är släkt med mig eller inte. Sen ska jag göra en outning som kanske inte är the-end-of-all-spekulation men som i varje fall kan ha betydelse för hur vi fortsätter. Tjing!
_________________________ My reach is global / My tower secure / My cause is noble / My power is pure
Konrad Konvalj
Ost lord
Skrivet av: Vimes
Kånkelbär och xyas! Är ni släkt med mig?
Alla andra har sagt att de inte är det.
Absolut icke.