Så som det ser ut så är det jag som är mest misstänkt. Vilket om jag har uppfattat det korrekt är för att jag:
1. Ville sätta press på de nya/mindre erfarna först.
2. Rösta på Antemman som är inaktiv.
3. Lägger ner min röst över natten.
4. Spelar inte med självförtroende.
5. Nämner DTF
Är det något jag missat?
1. Har jag redan svarat på och jag tänker inte upprepa mig själv igen på den punkten.
2. Jag håller för visso med om att sätta press på aktiva ger mer, men att inte sätta någon press på inaktiva spelare är som att säga att det är okej att inte vara aktiv och bara glida med i spelet.
3. Att jag sällan brukar lägga ner min röst stämmer, men jag anser det ändå bättre att lägga ner sin röst en att lägga en dåligt motiverad röst på någon.
4. Detta är en högst subjektiv bedömning, men att spela med självförtroende när man är i ett underlägge och är ifråga satt är inte det lättaste.
5. Jag gav min syn på hur jag tror spelet är konsturerat utifrån den information vi har om antalet deltagare. Är det då fel att tro att DTF kan finnas med? Ut över att ha nämt att DTF kan ha varit den 13 spelaren så har jag inte vidrört nämnet närmare.
I nuläget så tycker jag att Tyr har gjort bra ifrån sig utifrån det drev han haft emot sig, sen är jag även skapligt nöjd med Konrad.
Men som röst läget ser ut nu så går drevet mot mig.
Så bland de övriga som har flera röster på sig så lägger jag min röst på Ond Bråd Död.
Röst: Ond Bråd DödVarför lägger jag då min röst på Ond Bråd död?
Väldigt tidigt så skriver han:
Jag tror jag fattat hur Vic resonerar om DTF. Vi skulle blivit tretton kring bordet.
Att han sen lägger sin röst på mig med motiveringen:
Att han tar upp DTF är lite skumt, men det är möjligt att det finns en förklaring till det
Men han förstod väl hur jag resonerade tidigare eller?
Sen så har inte Ond Bråd Död varit extremt aktiv heller. Utöver det så har upplever jag det som han inte uppvisat något större driv utan hoppar gärna på andra drev. Jag upplever även att hans poster inte bidrar till diskutionen i någon större utsträckning, utan det är mer tyst medhållande eller undvikande.
RösträkningVicotnik (5) !Paxen, Antemannen, Vimes, Tyr, Basenanji
Antemannen (2) xyas, Pilzeman,
Tyr (1) OBD
Pilzeman (1) Konrad,
OBD (3) unfair, Spider, Vicotnik,