Sida 3 av 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Diskussionsval
#777578 - 12-03-10 15:19 Re: Avsnitt 9 – Medan Världen Går Under, Holmcon 2012 [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Registrerad: 04-03-19
Plats: Bortom månen
Skrivet av: wilper
Avsnitt 9 - Medan Världen Går Under

Ole Peder som jag spelar med är en av snubbarna bakom Itras By, awesome!

Tufft! Ska bli angenämt att lyssna på. laugh
#Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa reglermeddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
#Jag skriver: http://solvebring.se
#Jag tecknar: http://art.solvebring.se/

Topp
#779357 - 12-03-16 21:24 Avsnitt 10 - Nordsken [Re: DeBracy]
wilper Inloggad
Ultrafin

Registrerad: 00-05-19
Plats: Nordnordost

Ändrad av wilper (12-03-18 22:01)

Topp
#779360 - 12-03-16 21:29 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: wilper]
wilper Inloggad
Ultrafin

Skitbil, nå nu har sidan en faktisk nedladdningslänk till podcasten iaf. :-)

Topp
#779592 - 12-03-18 09:10 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Ojoj, här går det undan, jag som inte hunnit lyssna igenom hela förra avsnittet.

Well, det är iof bara ett plus. Ju mer NNO-podcast det finns att lyssna på, desto gladare blir jag. =)
#Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa reglermeddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.

Topp
#779655 - 12-03-18 15:33 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: solvebring]
wilper Inloggad
Ultrafin

Hehe.

Själv sökte jag mig till Märklighetstroget idag, och drog ner #14 och #15. Bortomavsnittet var mycket bredare än jag väntat mig, väl värt en genomlyssning även om man inte skulle vara just en fantast av Bortomrollspelet. Mycket snack om hur man spelar skräck i allmänhet.

Och #15 var om Svavelvinter. Slutet på mars kan inte komma snart nog, är allt jag har att säga.

Topp
#779671 - 12-03-18 17:57 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Hehe.

Själv sökte jag mig till Märklighetstroget idag, och drog ner #14 och #15. Bortomavsnittet var mycket bredare än jag väntat mig, väl värt en genomlyssning även om man inte skulle vara just en fantast av Bortomrollspelet. Mycket snack om hur man spelar skräck i allmänhet.

Och #15 var om Svavelvinter. Slutet på mars kan inte komma snart nog, är allt jag har att säga.

Håller med, de avsnitten är bra och Märklighetstroget är överlag en ruskigt bra podcast.

Fast din podcast är också ruskigt bra och faktiskt min personliga favorit om jag skulle tvingas välja - dock har du och Thom så olika innehåll att ni aldrig behöver ses som konkurrerande. Och det är ännu bättre. smile

Topp
#779729 - 12-03-18 22:19 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: solvebring]
wilper Inloggad
Ultrafin

Roligt att höra att du tycker om den.

Märklighetstroget är flera divisioner mer genomarbetad än vad Nordnordost är, jämför bara ljudkvaliteten.

Thom håller på med en massa hokuspokus och jobb för att kunna hålla den nivån, jag sätter bara igång diktafonen/Audacity och sen klipper jag bort tankepauser och "eeeeerrrmmmmm".

Topp
#779802 - 12-03-19 11:51 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Roligt att höra att du tycker om den.

Märklighetstroget är flera divisioner mer genomarbetad än vad Nordnordost är, jämför bara ljudkvaliteten.

Thom håller på med en massa hokuspokus och jobb för att kunna hålla den nivån, jag sätter bara igång diktafonen/Audacity och sen klipper jag bort tankepauser och "eeeeerrrmmmmm".

Tja, det är sant. Den är möjligen mer professionell i tekniskt avseende, men som sagt, dina avsnitt roar mig mer. Märklighetstroget har trots allt ett så brett register att podcasten blandar så många olika ämnen, ämnen som ibland inte intresserar mig alls.

Den där tävlingen förresten, får se om jag bidrar till den. En fråga bara, måste bidraget komma sig från bordsrollspelande eller är andra rollspelsformer också giltiga?

Ändrad av solvebring (12-03-19 11:52)

Topp
#779814 - 12-03-19 12:37 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: solvebring]
wilper Inloggad
Ultrafin

Tuta och kör!

Topp
#779835 - 12-03-19 14:09 Re: Podcast-attack på nordnordost.se! [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Avsnitt 10 var suveränt roligt att lyssna på. Jag tycker sannerligen om lättsamheten och snackigheten i NNO's podcast, som sagt, den gemytligt känns folklig och kamratlig, liksom. Ni bjuder dessutom på en hel del humor. Det är alltid välkommet. Avsnitt 10 var ett underhållande avsnitt som såg till att jag log brett hela tiden, eller för den delen gapskrattade som en tok när du drog Love Jenga-anekdoten. grin

Jag har förövrigt just kikat in Snakes On A Plane. Verkar ju vara riktigt trevligt. =)

Tack!

Topp
#779866 - 12-03-19 17:03 Re: Avsnitt 10 - Nordsken [Re: wilper]
Enhörning Inte inloggad
Prinsessa

Registrerad: 09-01-05
Plats: Se bild.
Det var på tok för lite prat om viktiga saker, såsom enhörningsprinsprinsessor (ett samtalsämne som passar i alla situationer) och d-orbitaler i kvantkemi (exempel på frågor att ta upp; "Va?" och "Men... Hur?"). Dock fanns äppelklyftor att nomma på, så det var en bra inspelning ändå... Fram tills äppelklyftorna var slut och insikten om att magont orsakad av för mycket äpplen var på väg. Detta ordnades genom att rita katter i lådor på wilpers anteckningspapper.
Och så skulle jag lova att inte ge ut den oklippta versionen av podcasten där samtliga erkänner diverse mord.

Så, slutbetyg: Bästa podcasten jag någonsin varit med om (av händelse även den enda jag orkat hålla mig genom... Nästan hela iallafall).

Topp
#779899 - 12-03-19 21:25 Re: Avsnitt 10 - Nordsken [Re: Enhörning]
Han Inte inloggad
Bortsprungen

Registrerad: 00-10-15
Plats: Story Games och RPG.net
Skrivet av: Enhörning
Och så skulle jag lova att inte ge ut den oklippta versionen av podcasten där samtliga erkänner diverse mord.

Dagens skratt. laugh

/Han som gillade det andra också, men det var först där som han började garva

Topp
#779953 - 12-03-20 11:40 Avsnitt 11 - The Daughters of Verona [Re: DeBracy]
wilper Inloggad
Ultrafin

Avsnitt 11 - The Daughters of Verona

Och, det finns inget sådat som att spela över när man spelar TDoV. :-)

Ändrad av wilper (12-03-20 11:49)

Topp
#780760 - 12-03-26 20:17 Re: Podcast a la iTunes [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Jag vet förresten inte om du kollat möjligheten med att publicera casten på iTunes, men så här enkelt verkar det iaf vara. Vet att folk frågat efter det och så i alla fall.

Hatar du iTunes själv (vet att du kör Linux så) kanske någon annan NNO'are som använder det kan sköta den biten?

Bara ett förslag, eftersom det gör livet lättare för alla dem som använder iTunes för som iProdukter. Jag vet att jag skulle bli väldans glad iaf. =)

Ändrad av solvebring (12-03-26 20:17)

Topp
#780769 - 12-03-26 20:59 Re: Podcast a la iTunes [Re: solvebring]
wilper Inloggad
Ultrafin

Jo, jag kikade på det för ett tag sedan. Då var det en annan instruktion, och den var mycket krångligare. De kanske har uppdaterat processen sedan sist.

Jag gav bort min mac för snart tio år sen, men det kanske går att få igång itunes på Enhörnings windowshink.

Nå, jag skriver upp det på Todolistan, det får trängas med spelmakande, podcastinspelande och konvetskejsrande.

Topp
#780773 - 12-03-26 21:22 Re: Podcast a la iTunes [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Jo, jag kikade på det för ett tag sedan. Då var det en annan instruktion, och den var mycket krångligare. De kanske har uppdaterat processen sedan sist.

Jag gav bort min mac för snart tio år sen, men det kanske går att få igång itunes på Enhörnings windowshink.

Nå, jag skriver upp det på Todolistan, det får trängas med spelmakande, podcastinspelande och konvetskejsrande.

Okej, topp!
Säg till när/om det blir av. =)

Topp
#781428 - 12-03-30 13:51 Re: Podcast a la iTunes [Re: solvebring]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Tänkte bara önska lite speldesignsnack. Gärna med inriktningen storycentrerade spel + mekanik. =)

Topp
#781440 - 12-03-30 14:57 Re: Podcast a la iTunes [Re: solvebring]
GnomviD Inte inloggad
Ja vakna i måshe å så va dän dan föschtööd

Registrerad: 08-10-15
Plats: Lulä
Skrivet av: solvebring
Tänkte bara önska lite speldesignsnack. Gärna med inriktningen storycentrerade spel + mekanik. =)

Ja, det hade varit kul att snacka om! Jag lyser läder-lampan på NNO-molnen, så ser vi om det blir nåt. smile

Topp
#781665 - 12-04-01 14:06 Avsnitt 12 - Vivian från USA [Re: DeBracy]
wilper Inloggad
Ultrafin

Ändrad av wilper (12-04-01 14:07)

Topp
#781671 - 12-04-01 16:54 Re: Avsnitt 12 - Vivian från USA [Re: wilper]
solvebring Inloggad
Redaktör
Voldemorts lillsyrra

Jag har inte hunnit lyssna färdigt på allt. Har lyssnat runt 40 min, sedan var jag tvungen att göra annat.

Hur som haver ville jag bara säga att det var jätteroligt och intressant att lyssna på det här. Konceptet att intervjua/samtala med rollspelare internationellt var sannerligen en bra idé - det är underhållande och bra podcasting, åtminstone enligt mina mått mätt.

Uppskattas och uppmuntras. tekopp

Topp
#781918 - 12-04-03 14:38 Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen [Re: DeBracy]
wilper Inloggad
Ultrafin

Topp
#781924 - 12-04-03 15:23 Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen [Re: wilper]
w176 Inloggad
Ärkemagiker

Registrerad: 01-12-27
Plats: Luleå, Norbotten

Det var snabbklippt!

Topp
#781927 - 12-04-03 15:39 Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen [Re: wilper]
Han Inte inloggad
Bortsprungen

Registrerad: 00-10-15
Plats: Story Games och RPG.net

Me like! Budorden är kickass! Jag gillar framförallt sjuan, för det är viktigt med att kunna metaspela och se sin rollpersons på distans i spel som fokuserar på story. Fast immersion är väl mer inlevelse i rollpersonen än inlevelse i fiktionen? Det är ju inlevelse i fiktionen som du vill åt?

Det ska bli intressant att höra podden. Lyssnar kanske igenom den redan ikväll.

/Han som undrar lite hur budord 1 funkar tillsammans med konventsscenarion

Topp
#781928 - 12-04-03 15:44 Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen [Re: w176]
GnomviD Inte inloggad

Skrivet av: w176

Det var snabbklippt!

Sjukt snabbklippt! För de oinvigda: vi spelade in det här igår kväll. Det kändes som en bra diskussion, så det ska bli kul att lyssna på.

Topp
#781930 - 12-04-03 15:54 Re: Avsnitt 13 - Den Yttersta Domen [Re: Han]
GnomviD Inte inloggad

Skrivet av: Han
Me like! Budorden är kickass! Jag gillar framförallt sjuan, för det är viktigt med att kunna metaspela och se sin rollpersons på distans i spel som fokuserar på story. Fast immersion är väl mer inlevelse i rollpersonen än inlevelse i fiktionen? Det är ju inlevelse i fiktionen som du vill åt?

Tack, kul att höra! Bra poäng där, jag hade inte tänkt på skillnaden mellan immersion i rollperson och fiktion. Det får nog omformuleras lite.

Skrivet av: Han
/Han som undrar lite hur budord 1 funkar tillsammans med konventsscenarion

Vi tangerar lite det här under avsnittet, men inte vad gäller konventsäventyr; det är okej att förbereda öppna situationer, så länge man inte planerar intriger. Alla våra konventsäventyr har färdiga rollpersoner, en pregnant situation och en antydd berättelsetyp. Däremot ingen planerad intrig, så inga två omgångar blir helt lika. Vi utgår från en solid grund och play to find out what happens.

Ändrad av GnomviD (12-04-03 15:54)

Topp
Sida 3 av 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
32 registrerade (Tarr, Ulfgeir, Nero, Max, Matolo, Max Raven, Fryksdal, Rymdhamster, Slarn, Basenanji, wilper, solvebring, Krille, Jocke Kofot, tin, krank, IcarusDream, Magnus Seter, Brynolf, Marco Behrmann, Faehrengaust, God45, Shadowcaller, Svarte faraonen, Galten, Iskaral, w176, Möller, DeBracy, 3 osynlig(a)), 15 gäster och 4 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
[Stockholm] Dungeon World-spelgrupp sökes! av Svarte faraonen • 13-05-23 23:09
Hur skadar man sig lagom mycket? av Iskaral • 13-05-23 23:08
Vad ska vi räkna ifrån? av Krille • 13-05-23 22:59
Svärd och Svartkonst av Arfert • 13-05-23 22:37
[Stockholm] Rollspel nu/närmaste veckan (veckorna) av Anchorman • 13-05-23 22:11
[WoD]Sammanföra ett Cotery som är splittrat av Recca • 13-05-23 22:09
[Rotsystem] - Hälsomätare på rollformulär av krank • 13-05-23 22:07
horizonten.se - En ny blogg om spel av B-E Karlsson • 13-05-23 21:07
[Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World av BMOC • 13-05-23 20:52
Alla vapen för 1d6 skada av God45 • 13-05-23 20:37
Senaste diskussioner
Vad ska vi räkna ifrån? av Möller • 13-05-23 21:58
[Rotsystem] - Hälsomätare på rollformulär av krank • 13-05-23 20:57
Spelrapport från FemCon (något sen) av w176 • 13-05-23 16:10
[WoD]Sammanföra ett Cotery som är splittrat av Recca • 13-05-23 13:34
Mystik & Magi II av Blasphemy • 13-05-23 00:05
Rollspel med dinosaurier? av Illsnidig • 13-05-22 20:20