#775487 - 12-02-23 03:10
Re: Avatarer och forumnamn
[Re: Mukwa]
|
Helt random
Registrerad: 08-09-02
Plats: Kalmar
|
Nu kanske jag missar något uppenbart skämt, men vad jag ser så är det ett grått träd.
Bifogningar
Grått träd.jpg (27 nedladdningar)
Topp
|
|
|
|
#775491 - 12-02-23 08:52
[Re: !Paxen]
|
Teknisk rådgivare
Futurist
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
|
Nu kanske jag missar något uppenbart skämt, men vad jag ser så är det ett grått träd. Ctrl+F5. Din webläsare lurar dig genom att inte fatta att bilden ändrats.
|
|
Topp
|
|
|
|
#775494 - 12-02-23 08:58
|
Plastic Man
Registrerad: 10-06-10
Plats: Örebro
|
Woah! det är som om jag råkade ta LSD istället för iprem imorse! Übereil
It was much better to imagine men in some smokey room somewhere, made mad and cynical by privilege and power, plotting over the brandy. You had to cling to this sort of image, because if you didn't then you might have to face the fact that bad things happened because ordinary people, the kind who brushed the dog and told their children bedtime stories, were then capable of going out and doing horrible things to other ordinary people. It was so much easier to blame it on Them. It was bleakly depressing to think that They were Us. If it was Them, then nothing was anyone's fault. If it was Us, what did that make Me? After all, I'm one of Us. I must be. I've certainly never thought of myself as one of Them. No one ever thinks of themselves as one of Them. We’re always one of Us. It's Them that do bad things.
Terry Pratchett
|
|
Topp
|
|
|
|
#775500 - 12-02-23 09:52
[Re: wilper]
|
Superspelledare
Registrerad: 05-04-21
Plats: Göteborg
|
Jag skulle vilja skicka dagens ros till alla användare som har samma visningsnamn idag som de hade när de registrerade sin användare.
Tack! Ni är fantastiska människor! Jag tackar ;-) Och så tillägger jag min tråkiga åsikt att bäst är när folk har sina namn som användarnamn och bilder så man känner igen dem på konvent ;-) Skulle haft det själv men Gunnar var redan reggat. Ska man inte ha det så gillar jag Han och även Hans gamla vana att ha bilder på sig själv, men som byttes om man förde musen över dem. Vet inte om Han fortfarande har det. -Gunnar (som inte alltid har superhjältedräkt på sig)
|
|
Topp
|
|
|
|
#775507 - 12-02-23 10:27
[Re: Übereil]
|
[Trapped graemlins wants out]
Registrerad: 06-08-17
Plats: Indieörebro
|
Woah! det är som om jag råkade ta LSD istället för iprem imorse! Made my morning  . Ska bli spännande att se Möllers spontana reaktion. [diabolical laughter]
Topp
|
|
|
|
#775509 - 12-02-23 10:35
|
lobotimerad chimpans
Registrerad: 00-06-15
Plats: Utspridd över väggarna
|
Ska bli spännande att se Möllers spontana reaktion. [diabolical laughter] Om Möller har märkt att jag bytt avatar kommer han nog fortsätta tro att du är jag då ditt nya färgschema har en hel del likheter med mitt.  Men som sagt, vi väntar med spänning!
Topp
|
|
|
|
#775513 - 12-02-23 10:45
[Re: krank]
|
Helt random
Registrerad: 08-09-02
Plats: Kalmar
|
Nu kanske jag missar något uppenbart skämt, men vad jag ser så är det ett grått träd. Ctrl+F5. Din webläsare lurar dig genom att inte fatta att bilden ändrats. ska säga det att jag uppdaterade jag vet inte hur många gånger, gick in på forumet och sen tillbaka till det inlägget osv, men såg ändå ett grått träd. nu dock så ser jag LSD-trippen
Topp
|
|
|
|
#775518 - 12-02-23 10:52
[Re: wilper]
|
F.d. spelmånglare
Registrerad: 01-08-03
Plats: Hisingen, Göteborg
|
Jag skulle vilja skicka dagens ros till alla användare som har samma visningsnamn idag som de hade när de registrerade sin användare.
Tack! Ni är fantastiska människor! Tack själv! Det är bara kälkborgare som byter användarnamn i tid och otid.
Topp
|
|
|
|
#775526 - 12-02-23 11:05
[Re: Vimes]
|
Den tyska staden Woldegk träffas av en F5-tornado
Registrerad: 08-09-28
Plats: Långt utanför Sthlm
|
Ska bli spännande att se Möllers spontana reaktion. [diabolical laughter] Om Möller har märkt att jag bytt avatar kommer han nog fortsätta tro att du är jag då ditt nya färgschema har en hel del likheter med mitt.  Men som sagt, vi väntar med spänning! Suck. Ja... jag borde kanske försöka vara mer uppmärksam här på forumet. Denhär gången var det mer önsketänkande. Jag vill få Vimes att acceptera ett svenskt uttal av hans nick. Och när jag citerade inlägget stod det ju [quote=Vimes][quote=Mukwa]osv så, tja, jag blandade ihop er.
Topp
|
|
|
|
#775532 - 12-02-23 11:12
[Re: Konrad Konvalj]
|
Då va snön slut då.
Registrerad: 09-01-03
Plats: Borås
|
Vad skulle hända om alla hade grå avatarer? Don't know. You ask me Det skulle bli lite unfair för Möller, som i det fallet aldrig skulle ha koll på vem som var vem och vem som var Unfair. Jag kan väll vara snäll och hjälpa honom då:  Ska jag kanske byta avatar?
Topp
|
|
|
|
#775535 - 12-02-23 11:15
[Re: Vimes]
|
|
Om Möller har märkt att jag bytt avatar kommer han nog fortsätta tro att du är jag då ditt nya färgschema har en hel del likheter med mitt. Man kan ju nästan tro att det var meningen :-P
Topp
|
|
|
|
#775552 - 12-02-23 12:34
[Re: Konrad Konvalj]
|
Baby Seal Killer
Formerly known as Dra åt Helvete
Registrerad: 08-10-11
Plats: Någonstans i ödemarken
|
Jag tycker om mig själv.  Na men seriöst, Vicotnik (bästa ondingen i Drakar & Demoner) är awesome, och Ond bråd död kan man inte tycka dåligt om. När det kommer till namn, alltså. Ang. avatarer så har jag ingen koll på det för jag kommer bara hit någon gång i veckan nu för tiden. ALSO: +10 Internet till den som först listar ut vad min avatar har för innebörd. 
Ändrad av Kraetyz (12-02-23 12:35)
Vi spelar Eon. Sen när har vi låtit komplicerade system stoppa oss? Herr Persson och Kraetyz har blivit avstängda för att de upprepade gånger kommit med briljanta diskussionsinlägg som gjort mig svarslös och dessutom spänt sina mäktiga bröstmuskler på ett provocerande och avundsframkallande vis. Allt jag kan säga är "de bad om det".
|
|
Topp
|
|
|
|
#775574 - 12-02-23 13:40
[Re: Kraetyz]
|
Gonzo Journalist
Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
|
Jag tycker om mig själv.  Na men seriöst, Vicotnik (bästa ondingen i Drakar & Demoner) är awesome, och Ond bråd död kan man inte tycka dåligt om. När det kommer till namn, alltså. Ang. avatarer så har jag ingen koll på det för jag kommer bara hit någon gång i veckan nu för tiden. ALSO: +10 Internet till den som först listar ut vad min avatar har för innebörd. Du menar pedofil fjärilen?
"This simply does not make sense; the fact that my pen is black and also not a duck is not evidence that all ducks are white." "God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh." I am an atheist gamer, we don't believe in God mode. //Spider
Dante: Tysk sexualkunskap: An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen. Stövelkatten: Alternativt kan man skjuta i sig obscena mängder psykadeliska preparat och åka till Sveg. Möller: Spider är en magiker som frågar om kaninen försvunnit ännu.
|
|
Topp
|
|
|
|
#775579 - 12-02-23 13:42
[Re: Spider Jerusalem]
|
Gonzo Journalist
|
CLove aka Child lover.
"This simply does not make sense; the fact that my pen is black and also not a duck is not evidence that all ducks are white." "God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh." I am an atheist gamer, we don't believe in God mode. //Spider
Dante: Tysk sexualkunskap: An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen. Stövelkatten: Alternativt kan man skjuta i sig obscena mängder psykadeliska preparat och åka till Sveg. Möller: Spider är en magiker som frågar om kaninen försvunnit ännu.
|
|
Topp
|
|
|
|
#775622 - 12-02-23 15:54
[Re: Spider Jerusalem]
|
Baby Seal Killer
Formerly known as Dra åt Helvete
Registrerad: 08-10-11
Plats: Någonstans i ödemarken
|
+10 internet! Den första kommentaren jag fick på den kände inte igen symbolen. xD Du ska helt klart ha pluspoäng för "Baby Seal Killer Formerly known as Dra åt Helvete." Fun fact: Baby Seal Killer är en extratitel någon söt admin givit mig.
Ändrad av Kraetyz (12-02-23 15:55)
Vi spelar Eon. Sen när har vi låtit komplicerade system stoppa oss? Herr Persson och Kraetyz har blivit avstängda för att de upprepade gånger kommit med briljanta diskussionsinlägg som gjort mig svarslös och dessutom spänt sina mäktiga bröstmuskler på ett provocerande och avundsframkallande vis. Allt jag kan säga är "de bad om det".
|
|
Topp
|
|
|
|
#775626 - 12-02-23 16:02
[Re: Kraetyz]
|
Gonzo Journalist
|
//Spider kan det här med internet.
|
|
Topp
|
|
|
|
#775671 - 12-02-23 22:03
[Re: Möller]
|
Tolk
Registrerad: 05-09-12
Plats: Göteborg
|
Jag måste nämna Pilzeman också. Fint nick, och åtminstone jag tycker att smeknamnet svampmannen ligger fint i munnen det också. Tackar! För att besvara komplimangen kan jag nämna att när jag går förbi ölkorven i mataffären tänker jag ofta på dig. Du har förgyllt min vardag. Sen vill jag slå ett slag för att krank aldrig ska stavas med inledande versal. Han själv har säkert inget emot det, men eftersom det stavas med lite bokstav tänker jag utgå från att det inte får stavas annorlunda – ungefär som att inleda en mening med en sån där adelstitel: "de Moivre, säger ni? Har han någonsin gjort något rätt?"
|
|
Topp
|
|
|
|
#775672 - 12-02-23 22:09
[Re: Pilzeman]
|
|
Sen vill jag slå ett slag för att krank aldrig ska stavas med inledande versal. Han själv har säkert inget emot det, men eftersom det stavas med lite bokstav tänker jag utgå från att det inte får stavas annorlunda – ungefär som att inleda en mening med en sån där adelstitel: "de Moivre, säger ni? Har han någonsin gjort något rätt?" +1! krank med litet k är coolt.
Ändrad av Mukwa (12-02-23 22:09)
Topp
|
|
|
|
#775695 - 12-02-24 08:36
[Re: Pilzeman]
|

Forumredaktör
Politiskt korrekt
Registrerad: 00-05-17
Plats: Stockholm
|
Sen vill jag slå ett slag för att krank aldrig ska stavas med inledande versal. Han själv har säkert inget emot det, men eftersom det stavas med lite bokstav tänker jag utgå från att det inte får stavas annorlunda – ungefär som att inleda en mening med en sån där adelstitel: "de Moivre, säger ni? Har han någonsin gjort något rätt?" Själv utgår jag från gängse skrivregler och sätter alltid¹ versal inledningsbokstav på ord av egennamnskaraktär. Precis som man i text skriver »Ikea« och »Västsvenska industri- och handelskammaren« trots att de i sina logotyper skriver namnen helt versalt. (Eller, för att ta ett mer närliggande exempel, som man bör skriva »Volt« trots att logotypen skrivs »Vo|t«.) Adelsförleden »de«, »af« och »von« är specialfall då de normalt inte är del av namnet utan bara anger härkomst. 1. Med undantag för när jag använder småpratens autonamnifyllnad.
/DanteNär är DanCon IX? ————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter
|
|
Topp
|
|
|
|
#775722 - 12-02-24 11:16
[Re: Dante]
|
Phlumph
Registrerad: 03-02-24
Plats: Fjollträsk
|
Själv utgår jag från gängse skrivregler och sätter alltid¹ versal inledningsbokstav på ord av egennamnskaraktär. Njä. anth, avatarex, chrull, gizmo, krank, solvebring, wilper, o.s.v. har väl valt liten bokstav med flit?
Topp
|
|
|
|
#775725 - 12-02-24 11:34
[Re: anth]
|

Forumredaktör
Politiskt korrekt
Registrerad: 00-05-17
Plats: Stockholm
|
Njä. anth, avatarex, chrull, gizmo, krank, solvebring, wilper, o.s.v. har väl valt liten bokstav med flit? Högst troligt, men lyssna … Hör du ljudet av hur lite jag bryr mig?
/DanteNär är DanCon IX? ————— Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws ————— »Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill ————— »En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax ————— »Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter
|
|
Topp
|
|
|
|
#775727 - 12-02-24 11:41
[Re: Dante]
|
Phlumph
Registrerad: 03-02-24
Plats: Fjollträsk
|
Njä. anth, avatarex, chrull, gizmo, krank, solvebring, wilper, o.s.v. har väl valt liten bokstav med flit? Högst troligt, men lyssna … Hör du ljudet av hur lite jag bryr mig? dantE, ska jag vara helt ärlig hör jag ingenting. 
Topp
|
|
|
|
|
20 registrerade (Ram, Stövelkatten, gizmo, xyas, wide, Jarl, Tarr, ninepointone, SirFrog, Hakanlo, Hans E Magnusson, Riktar´n, Andy, Organ, Arfert, Skarpskytten, Übereil, J_L_Seagull, 2 osynlig(a)),
29
gäster och
12
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|