Sida 2 av 3 < 1 2 3 >
Diskussionsval
#785165 - 12-04-23 13:44 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: krank]
krank Inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
Skrivet av: krank
Missförståndet reddes ut, men nu randas nya tider: Sannolikheten för ett Krankskt uppdykande närmar sig 1. Kommer isåfall att medtaga några ex av Evolutionens Barn, Null State och VÄRMEDÖD som jag kan svinga omkring mig. Kan spelleda Null State på noll varsel och om allt går vägen kanske det finns möjlighet att speltesta Evolutionens Barn 2.0.

Skulle dock behöva hitta någonstans att sova, men det borde väl inte vara omöjligt att ordna?

Det ser ut att bli lite klurigt med försäljningen; de har tydligen nyss styrt upp ordentligt för butikerna som ska vara där. De betalar några tusen för nöjet att få kränga grejer. needless to say är det inte ett alternativ för mig.

Så om det sker någon försäljning, så blir det utanför konventsområdet.

More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?

Topp
#785429 - 12-04-24 09:27 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Qwertyui]
Pilzeman Inte inloggad
Inte lika söt i verkligheten

Registrerad: 05-09-12
Plats: Göteborg
Skrivet av: Elmrig
Vill du ha hjälp med något? Saker, bära, etc?

Var det här till mig?
Isf, inte egentligen. När vi kommer dit får vi se hur mycket som kommer behöva flyttas iordning vad gäller stolar och bord och så, men jag tolkar det på arrangörsansvarig som att de kommer ha det så klart för oss som de kan. Annars är indierummet inte så krävande fysiskt.

Topp
#785588 - 12-04-24 14:51 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Pilzeman]
Qwertyui Inte inloggad
Magiker

Registrerad: 12-01-15
Plats: Norrköping
Skrivet av: Pilzeman
Vill du ha hjälp med något? Saker, bära, etc?

Var det här till mig?
Isf, inte egentligen. När vi kommer dit får vi se hur mycket som kommer behöva flyttas iordning vad gäller stolar och bord och så, men jag tolkar det på arrangörsansvarig som att de kommer ha det så klart för oss som de kan. Annars är indierummet inte så krävande fysiskt.

Nog var det till dig alltid. Omflyttningen beror lite på om du vill ha alla bord och stolar kvar i rummet (det var i R-korridoren?) och vilket förråd du ska lagra eventuellt oönskade möbler i. Säg till om det är något, går på LiU (även om jag bor i Norrköping och jsut nu exjobbar i Finspång) så kan finnas till hands om det skulle behövas.

Topp
#787307 - 12-04-29 14:59 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Genesis]
Han Inte inloggad
Bortsprungen

Registrerad: 00-10-15
Plats: Story Games och RPG.net
Skrivet av: Genesis
Jag har någon sorts taiwanesiskt snabbkaffe i portionsform som min flickväns mamma köpte för att jag skulle ge till mina föräldrar; något som aldrig blev av. Det kan jag ta med, om ni vågar!

Good shit!

/Han som nu har testat det och kan säga att det smakar som chokladkaffe

Topp
#787825 - 12-05-01 21:24 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: krank]
krank Inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Missförståndet reddes ut, men nu randas nya tider: Sannolikheten för ett Krankskt uppdykande närmar sig 1. Kommer isåfall att medtaga några ex av Evolutionens Barn, Null State och VÄRMEDÖD som jag kan svinga omkring mig. Kan spelleda Null State på noll varsel och om allt går vägen kanske det finns möjlighet att speltesta Evolutionens Barn 2.0.

Skulle dock behöva hitta någonstans att sova, men det borde väl inte vara omöjligt att ordna?

Idag insåg jag att jag nog inte kommer ändå. Det var ett jävla hattande tycker nån, men såhär då:

• Just nu känns det som att konvent kostar mer energi än de ger, för mig. Jag hade inte i närheten av så roligt på Gothcon som jag borde/brukar.
  • Ekonomi. Har visserligen transport ordnad, men inträde + mat och alltsammans känns som en tveksam omkostnad just nu. Framför allt sådär i slutet av månaden innan nästa löning. Kommer att ha en lönefri månad i sommar, behöver spara undan. Kapa sånt som inte känns värt det.
  • Krånglet med butiksgrejen och försäljningen.
  • Känner att jag kommer att behöva ett par dagar däromkring för att hämta energi inför sista rycket på jobbet, innan terminen tar slut.

Så... förlåt, men jag skippar nog. Ska se så mitt avhopp inte ställer till alltför stora problem för min skjuts bara...

Topp
#788252 - 12-05-03 12:21 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Pilzeman]
Archemon Inte inloggad
Spelare och spelledare

Registrerad: 11-01-25
Plats: Stockholm & Maputo
Låter kul! Räknar du Apocalypse World som ett Indie spel?

//Peter

Topp
#788267 - 12-05-03 12:37 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Archemon]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Registrerad: 04-03-28
Plats: Stockholm, Haninge
Skrivet av: Archemon
Låter kul! Räknar du Apocalypse World som ett Indie spel?

//Peter
Jag tror det räknas som ett indie spel, i och med att det brukar finns på gothcons indierum.

Topp
#788593 - 12-05-04 22:17 Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: krank]
Gurgeh Inte inloggad
Moderator
Republic serial villain

Registrerad: 01-02-23
Plats: Linköping
Citat:
Det ser ut att bli lite klurigt med försäljningen; de har tydligen nyss styrt upp ordentligt för butikerna som ska vara där. De betalar några tusen för nöjet att få kränga grejer. needless to say är det inte ett alternativ för mig.

Så om det sker någon försäljning, så blir det utanför konventsområdet.

Jag vet inte vilka erbjudanden Lincon har för presumtiva spelförsäljare i år, men de senaste åren har de varit patetiskt dåliga jämfört med Gothcon. Som tur är kommer jag att vara i Malmö och spela Magic istället, så jag slipper sura över att jag inte får en rimlig chans att försöka sälja mina spel på Lincon.

/tobias
Rollspel spelat: Svavelvinter

Kaleidoskop

Topp
#788594 - 12-05-04 22:23 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Gurgeh]
krank Inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Skrivet av: Gurgeh
Jag vet inte vilka erbjudanden Lincon har för presumtiva spelförsäljare i år, men de senaste åren har de varit patetiskt dåliga jämfört med Gothcon. Som tur är kommer jag att vara i Malmö och spela Magic istället, så jag slipper sura över att jag inte får en rimlig chans att försöka sälja mina spel på Lincon.

/tobias

Var ute i hyfsat dålig tid både inför GC och LC.

GC: "Klart, ska inte vara några problem".
LC: "Tja, öh, vi har just drivit igenom och styrt upp butikerna, och får å va butik får du betala nåra tusen, annars får du gå utanför konventsområdet"

Jag = inte imponerad. Ska testa att vara ute i bättre tid nästa år, så får vi se.

Topp
#788596 - 12-05-04 22:26 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: krank]
Robert Jonsson Inte inloggad
VD för Krammaffian

Registrerad: 00-03-13
Plats: Örebro
Det här understryker varför GothCon är konvent #1 som man inte vill missa och varför LinCon känns sådär halvljummet. Men det kanske är lättare om man skapat sig ett väloljat maskineri genom åren å andra sidan.

Skriver just nu på: Leviathan och Skuggstaten.
Senast spellett: Leviathan, "Skuggstaten".

"Robert Jonsson känner man igen på hans fantastiska produktivitet och dåliga spelsmak." - Jarl
"Robert Jonson is a down to earth game designer. Magnus Seter is a frustrated forum moderator. Together they fight SPAM." - Magnus Seter
"Så ingen gillade GoT. Sen gick de o la sig. ok." - Ond bråd död

Topp
#788599 - 12-05-04 22:49 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: krank]
Gurgeh Inte inloggad
Moderator
Republic serial villain

Registrerad: 01-02-23
Plats: Linköping
Det intryck jag fått av Lincon när det gäller butiker är att de skiter i om du är Science-Fiction-bokhandeln och vill ha ett helt rum, eller om du är en snubbe med två spel som vill ha ett bord i ett hörn. Men jag hoppas att det intrycket bara baseras på fördomar och inte på verkligheten. Någon som vet mer får gärna ta mig ur mina villfarelser.

/tobias
Rollspel spelat: Svavelvinter

Kaleidoskop

Topp
#788600 - 12-05-04 23:19 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Gurgeh]
Robert Jonsson Inte inloggad
VD för Krammaffian

Registrerad: 00-03-13
Plats: Örebro
Jag har hört från andra som reser runt på konvent att de flesta konvent tar ut avgifter för alla som vill sälja, och att GothCon är ett av få undantag. Har ingen aning om det här spelar in på storleken på företagen, men man hoppas det är en fornlämning från början av -90-talet då hobbyn nu knappast är stor nog för att passa en modell där en liten indierollspelsmakare ska lägga ut tusentals kronor. Det är att skjuta hobbyn i foten och man hoppas konventen har bättre koll där.

Skriver just nu på: Leviathan och Skuggstaten.
Senast spellett: Leviathan, "Skuggstaten".

"Robert Jonsson känner man igen på hans fantastiska produktivitet och dåliga spelsmak." - Jarl
"Robert Jonson is a down to earth game designer. Magnus Seter is a frustrated forum moderator. Together they fight SPAM." - Magnus Seter
"Så ingen gillade GoT. Sen gick de o la sig. ok." - Ond bråd död

Topp
#790171 - 12-05-15 12:39 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Pilzeman]
Qwertyui Inte inloggad
Magiker

Det börjar dra ihop sig! Vad har vi att se fram emot? Någon som vill fresta med något, spel eller dylikt? Hajpa lite?

Jag kan fresta med konversation, vattenpipa (bara shiazostenar, men iaf) och vin i Ryd som avslutning på längre speldagar för de som hänger i rummet om nätterna och vill hänga på!

Topp
#790215 - 12-05-15 15:16 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: krank]
Lajje Inte inloggad
Grisodlare

Registrerad: 09-05-09
Plats: Katrineholm
Skrivet av: Gurgeh

/tobias

Var ute i hyfsat dålig tid både inför GC och LC.

GC: "Klart, ska inte vara några problem".
LC: "Tja, öh, vi har just drivit igenom och styrt upp butikerna, och får å va butik får du betala nåra tusen, annars får du gå utanför konventsområdet"

Jag = inte imponerad. Ska testa att vara ute i bättre tid nästa år, så får vi se.

Kom på Kattcon 2012 det är gratis i år för butiker.

Topp
#790222 - 12-05-15 15:36 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Lajje]
Arfert Inte inloggad
Hedersmoderator
Gudakonung

Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
När är Kattcon?

Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room.
- Ray Bradbury

Hellre rik och frisk än fattig och sjuk.

www.facebook.com/FantasyOSG

Topp
#790223 - 12-05-15 15:38 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Qwertyui]
Genesis Inte inloggad
Minimalist

Registrerad: 00-08-17
Plats: Indieörebro
Det börjar dra ihop sig! Vad har vi att se fram emot? Någon som vill fresta med något, spel eller dylikt? Hajpa lite?

Jag kommer att köra gärnet med Svart av kval, vit av lust för de som är intresserade av det. Det är tajt och bra och jag är nöjd med det som det ser ut nu, tror jag. Kan även erbjuda Psychodrame som rockar apa och som ni inte kan spela själva för det är på franska!

För de mer experimentellt lagda kommer jag även att ha med mig Prosopopée, som jag inte vet om det är bra eller inte, men som är intressant, i alla fall. Vicotnic och kanske andra har uttryckt intresse av att lira En främlig kom till byn, som kanske är bra och kanske suger, men jag tror att man kan lära sig något av det i vilket fall som helst. Jag hoppas slippa lira Utpost för det är ju släppt nu. Jag vill mest glömma det. Åh, och såklart kan jag även låta folk prova Banansystemet om de vill, fast det är inte heller speltestat.

Citat:
Jag kan fresta med konversation, vattenpipa (bara shiazostenar, men iaf) och vin i Ryd som avslutning på längre speldagar för de som hänger i rummet om nätterna och vill hänga på!

Åh! Jag som älskar konversation! Jag kan också fresta med taiwanesiskt chokladmjölksnabbkaffe. Det är höjders! Ser fram emot att få träffa dig, Elmrig!

Topp
#790224 - 12-05-15 15:43 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Gurgeh]
Arfert Inte inloggad
Hedersmoderator
Gudakonung

Det är inte bara fördomar. Lincon var en ren förlustaffär för en liten spelare som SagaGames. Andra konvent var glada att man kom dit och sålde, de insåg att "butiker" drog besökare.

I år får jag sälja några Fantasy! på gatan utanför (på torsdag).. Konventspris!

Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room.
- Ray Bradbury

Topp
#790225 - 12-05-15 15:44 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Arfert]
Lajje Inte inloggad
Grisodlare

Skrivet av: Arfert
När är Kattcon?

2-5 augusti och hemsidan kommer att komma upp efter lincon. Det är i Katrineholm.

Ändrad av Lajje (12-05-15 15:46)

Topp
#790226 - 12-05-15 15:48 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Lajje]
Arfert Inte inloggad
Hedersmoderator
Gudakonung

SagaGames kanske dyker upp då! smile

- Ray Bradbury

Topp
#790229 - 12-05-15 15:52 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Arfert]
Lajje Inte inloggad
Grisodlare

Skrivet av: Arfert
Det är inte bara fördomar. Lincon var en ren förlustaffär för en liten spelare som SagaGames. Andra konvent var glada att man kom dit och sålde, de insåg att "butiker" drog besökare.

I år får jag sälja några Fantasy! på gatan utanför (på torsdag).. Konventspris!

Det är väldigt sant att butiker lockar deltagare. Vi i Kattcon har märkt det. Ska man ta en avgift för butiker så ta inte för hög avgift eller som vi ingen alls för butiker.

Jag kommer dock åka på Lincon för det var 2 år sedan jag var på det!

Topp
#790248 - 12-05-15 18:38 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Genesis]
Qwertyui Inte inloggad
Magiker

Skrivet av: Genesis

Jag kommer att köra gärnet med Svart av kval, vit av lust för de som är intresserade av det. Det är tajt och bra och jag är nöjd med det som det ser ut nu, tror jag. Kan även erbjuda Psychodrame som rockar apa och som ni inte kan spela själva för det är på franska!

För de mer experimentellt lagda kommer jag även att ha med mig Prosopopée, som jag inte vet om det är bra eller inte, men som är intressant, i alla fall. Vicotnic och kanske andra har uttryckt intresse av att lira En främlig kom till byn, som kanske är bra och kanske suger, men jag tror att man kan lära sig något av det i vilket fall som helst. Jag hoppas slippa lira Utpost för det är ju släppt nu. Jag vill mest glömma det. Åh, och såklart kan jag även låta folk prova Banansystemet om de vill, fast det är inte heller speltestat.

Citat:

Åh! Jag som älskar konversation! Jag kan också fresta med taiwanesiskt chokladmjölksnabbkaffe. Det är höjders! Ser fram emot att få träffa dig, Elmrig!

Lysande! Jag är på allt!

Och ni som dissar LinCon här i pepptråden, er... All publicitet är bra publicitet? I'm watching you...

Topp
#790249 - 12-05-15 18:58 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Genesis]
Qwertyui Inte inloggad
Magiker

Personligen är jag mest nyfiken på Psychodrame (eftersom att det pratades så varmt om det efter GothCon), Svart av Kval (eftersom att det verkar vilja spela fiktionen som jag vill att den ska spelas, baserat på forumposter) och Prosopopée (experimentellt är aldrig fel). Har ingen erfarenhet av att spela i den här stilen så ska bli sjukt spännande att testa smile

Topp
#790253 - 12-05-15 19:28 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Arfert]
Ram Inte inloggad
Sagovävare

Registrerad: 04-05-11
Plats: Sturet
Hm, man kanske skulle svänga in och shoppa sig ett ex. Från när tillnär står du var?

Ehm, vart är lincon i år förresten...? crazy

Topp
#790260 - 12-05-15 20:13 Re: Amatörspeltillverkare på Lincon [Re: Ram]
Qwertyui Inte inloggad
Magiker

Linköping, Linköpings Universitet, C-Huset

Topp
#790472 - 12-05-16 17:54 Re: Hjälp mig göra indierummet på LinCon [Re: Qwertyui]
Lajje Inte inloggad
Grisodlare

Och ni som dissar LinCon här i pepptråden, er... All publicitet är bra publicitet? I'm watching you...

Vill bara säga att jag tycker det är väldigt roligt på LinCon. Nu är det bara en 1,5 timme kvar tills tåget går!
Jippie!

Topp
Sida 2 av 3 < 1 2 3 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Hipster T. Pokémon 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
30 registrerade (Ebenezer, Zid, anth, gizmo, Matolo, Max Raven, God45, krank, Ulfgeir, Recca, Eksem, Phelan, xyas, Svarte faraonen, SirFrog, Rymdhamster, Krille, Anarchclown, Radioaktiv, wilper, SakaraA, Sia, Per Folmer, Organ, Tarr, 5 osynlig(a)), 26 gäster och 7 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
[Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World av Krille • 13-05-21 22:58
[Stockholm] Dungeon World-spelgrupp sökes! av Anarchclown • 13-05-21 22:55
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v21 av krank • 13-05-21 22:45
[Malmö] Söker spelare till AD&D sommarkampanj av Landrim • 13-05-21 21:56
Ordlek: Ord på tretton bokstäver av gizmo • 13-05-21 21:25
Flammor av vrede - del två i En saga om sorg av Ealdormannen • 13-05-21 21:24
[Stockholm] Rollspel nu/närmaste veckan (veckorna) av Anchorman • 13-05-21 20:41
Rollspel Göteborg: Behöver 1 spelare till Mutant av Max • 13-05-21 18:46
Kinesiska här och var av Ymir • 13-05-21 18:25
Scifi-sandbox-brädsp
el
av xyas • 13-05-21 17:34
Senaste diskussioner
[Malmö] Söker spelare till AD&D sommarkampanj av Landrim • 13-05-21 21:56
Rollspel Göteborg: Behöver 1 spelare till Mutant av Max • 13-05-21 18:46
Scifi-sandbox-brädsp
el
av xyas • 13-05-21 17:34
[Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World av Bolongo • 13-05-21 16:23