#770908 - 12-02-02 13:13
Re: NYHET: I morgon öppnar en ny svensk spelwebshop
[Re: Dante]
|
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
|
Se på fan, de hade Saga i lager, trodde det var slut nästan överallt.
/Tomas Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room. - Ray Bradbury Livet: Gåvan som aldrig slutar att göra dig besviken. www.facebook.com/FantasyOSG
|
|
Topp
|
|
|
|
#770920 - 12-02-02 14:13
[Re: Arfert]
|
Gurglare
Registrerad: 09-03-21
Plats: Norrköping
|
Se på fan, de hade Saga i lager, trodde det var slut nästan överallt. Hur ser du det? De har ju ingen lagerstatus :/
|
|
Topp
|
|
|
|
#770922 - 12-02-02 14:16
|
Gonzo Journalist
Registrerad: 11-05-13
Plats: The City
|
Dom verkar ha Eon III boxen.
"This simply does not make sense; the fact that my pen is black and also not a duck is not evidence that all ducks are white." "God is a comedian playing to an audience too afraid to laugh." I am an atheist gamer, we don't believe in God mode. //Spider
Dante: Tysk sexualkunskap: An, auf, hinter, in, neben, über, unter, vor, zwischen. Stövelkatten: Alternativt kan man skjuta i sig obscena mängder psykadeliska preparat och åka till Sveg. Möller: Spider är en magiker som frågar om kaninen försvunnit ännu.
|
|
Topp
|
|
|
|
#770927 - 12-02-02 14:24
|
Huberu Huberu!
Registrerad: 01-12-08
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Storuggla, speciellt med nya butiker
Topp
|
|
|
|
#770937 - 12-02-02 14:42
[Re: Storuggla]
|
Teknisk rådgivare
Futurist
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Jag kanske är naiv och dum, men jag har köpt grejer på faktura och avbetalning via Klarna; de har nåtslags koppling till Nordea och jag har haft noll problem med dem. Fast jag kanske missat något. Klarna Faktura 14 dagar är... ja, faktura. Det är bara det att Lekbergs inte sköter hanteringen av fakturorna själva...
Ändrad av krank (12-02-02 14:43)
|
|
Topp
|
|
|
|
#770942 - 12-02-02 14:56
|
Den tyska staden Woldegk träffas av en F5-tornado
Registrerad: 08-09-28
Plats: Långt utanför Sthlm
|
Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes. Utöver att Klarna Finans tillhandahåller faktura, så går det också att betala med kort hos Lekberg's. Så jag tycker inte det finns något att klaga på =)
Topp
|
|
|
|
#770985 - 12-02-02 17:50
|
Oneironaut
Registrerad: 00-03-13
Plats: Örebro
|
Klarna Finans är ganska stort. Så som jag förstått det hanterar dem betalningar för många webbutiker t.ex. CdOn och Webbhallen. I många av mina beställningar som jag gjort så har det aldrig krånglat, så jag kan rätt säkert säga att du inte har något att oroa dig för.
Robert Jonsson | Bortom: Lögnens slöja Författare till 2007 års bästa rollspel samt 2011 års bästa rollspelssupplement enligt Fenixs läsare. Skriver just nu på: Leviathan. Senast spellett: Bortom, "Blod och pussel". "Robert Jonsson känner man igen på hans fantastiska produktivitet och dåliga spelsmak." - Jarl
|
|
Topp
|
|
|
|
#770987 - 12-02-02 17:59
|
Great Old One
Registrerad: 02-02-05
Plats: Göteborg, Lindome
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Klarna är Nordeas finansbolag. De hanterar både fakturering (fakturabelåning) och avbetalningskonto åt en massa företag. Dessutom säljer de svarta tuppar för nattliga offerriter... tror jag. 
|
|
Topp
|
|
|
|
#770990 - 12-02-02 18:06
[Re: anth]
|
Vilket pris har utopia?
Registrerad: 03-05-21
Plats: Holmsund, Umeå
|
Lekbergs = Andy här på forumet? Ja, Anders ”Andy” Lekberg är, vad jag förstår, ena halvan. Den andra torde vara hans bror Magnus. En forumit slår igen sin butik, en annan öppnar. Circle of Life, lalala, que Elton!
Topp
|
|
|
|
#770994 - 12-02-02 19:46
|
Paladin
Registrerad: 11-03-26
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes.
Storuggla, speciellt med nya butiker Mighty powerful vodoun, man! They say: Vi ser nämligen till så att du alltid får varan först och betalar sen, och bara behöver använda sådana uppgifter som du kan utantill för att genomföra ett köp. I is never seen THAT powerful Iwa before. I is no longer to buy my games in Papa Legba webstore or no more going to use my Baron Samedi credit card!
|
|
Topp
|
|
|
|
#771075 - 12-02-03 10:04
|
wannabe-illustratör
Registrerad: 09-09-14
Plats: Uppsala
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes. Jag har jobbat för dem, på tiden de kallades Kreditor (ungefär fyra år sen nu) och ska jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera varken deras säkerhet eller kundfokus från tiden jag jobbade där. Men det kan såklart ha ändrats.
Topp
|
|
|
|
#771115 - 12-02-03 11:49
[Re: bozar]
|
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
|
Se på fan, de hade Saga i lager, trodde det var slut nästan överallt. Hur ser du det? De har ju ingen lagerstatus :/ Kollade nyss om de hade Saga, men deras distributör hade gett felaktiga uppgifter. så njet Saga.
/Tomas Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room. - Ray Bradbury Livet: Gåvan som aldrig slutar att göra dig besviken. www.facebook.com/FantasyOSG
|
|
Topp
|
|
|
|
#771309 - 12-02-04 10:05
[Re: Tony.M.Meijer]
|

Redaktör
Fjärsman
Registrerad: 04-03-19
Plats: Knohult
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Inte för att vara sådan, men om jag inte kan betala via paypal, via bank eller faktura så tvivlar jag och tar hellre och beställer annorledes. Jag har jobbat för dem, på tiden de kallades Kreditor (ungefär fyra år sen nu) och ska jag vara ärlig så kan jag inte rekommendera varken deras säkerhet eller kundfokus från tiden jag jobbade där. Men det kan såklart ha ändrats. Jag har avbetalningar hos Klarna liksom att jag har handlat på "vanligt vis" (faktura) från flera företag som har Klarna som boss för fakturorna - exempelvis Dustin Home och Adlibris. Det har aldrig varit några problem och de verkar växa och bli bättre eftersom allt fler företag verkar välja dem.
Ändrad av solvebring (12-02-04 10:06)
Topp
|
|
|
|
#771311 - 12-02-04 10:07
|

Redaktör
Fjärsman
Registrerad: 04-03-19
Plats: Knohult
|
Trevligt, men de borde skaffa lagerstatus och skaffa en meny där man kan se alla titlar de har inne eller åtminstone kunna välja en alfabetisk ordning, istället för att i blindo bläddra sida för sida. ... Imho.
Topp
|
|
|
|
#771313 - 12-02-04 10:17
|
Great Old One
Registrerad: 02-02-05
Plats: Göteborg, Lindome
|
Personligen stör jag mig något enormt på namnet. Varför engelskt genitiv? Vad hade det varit för fel på »Lekbergs«? Men det kanske bara är jag som är överkänslig.
|
|
Topp
|
|
|
|
#771322 - 12-02-04 11:04
|
Krigare
Registrerad: 02-07-01
Plats: Uppsala
|
Klarna finans? Vad är det för voodoobolag? Klarna har en helt suverän tjänst: om man missar betalningsdatum (vilket *hrmf* hänt) så får man ett mail och kan gå till en länk på deras hemsida där sista betalningsdag kan flyttas fram 10 dagar så att man slipper påminnelsefaktura. Aldrig haft problem med dem och som sagt är det Nordea bakom.
|
|
Topp
|
|
|
|
|
25 registrerade (Konrad Konvalj, gizmo, Mukwa, Björn den gode, Jarl, DeBracy, Ram, Vicotnik, Vimes, ninepointone, Hans E Magnusson, Dante, slanfan, wilper, Ormiss, Tarr, avatarex, Korpa, Yzerman, Tony.M.Meijer, Stövelkatten, Magnus Seter, 3 osynlig(a)),
28
gäster och
14
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|