Dungeonen Vildmarken, ett fort, hemliga laboratorier med experiment på fångar, även vita (vilka såklart skall fritas) osv.
Ja jag är morbid, men spelmässigt är det extremt nyttiga uppslag. Eftermälet är också intressant med ansvariga som blir benådade om de ger information om vapenutvecklingen till västmakterna...
Jag tänker mig att experimenten innefattade mer än bara det vanliga onda fascistiska. Experimenten var tvungna att flyttas för de var för nära bebodda områden...råkade de kanske frammana något de inte räknat med?Är själva sjukdomarna en farsot från ett annat plan (jämför den 5e konfluxen om ni gillar Granströms grejer)
Börjar se framför mig en serie till, som utspelar sig i kolonierna runt Singapore, Indien, Hong-Kong.
Btw så är jag klar med en del till i Lurking Dangers, sen har jag lite i Wicked Times som jag skall färdigställa, har fått massa uppslag där åxå, men sen så...
Var kan det gå bättre för axelmakterna? Våra hjältar vet ju inte att de allierade kommer att vinna, men mina spelare vet det, alltså...var kan det gå BÄTTRE för axelmakterna, utan att sabba spelet?
Det främsta jag kan komma på är att Tyskland kör sitt operation sjölejon, men det innebär ju en tråkig bakgrund till spelet.
Kan man lyckas någon annan stans? Kan man få med sig Spanien? Spelar det någon roll?
Möller
Granne med Dada
Registrerad: 08-09-28
Plats: Långt utanför Sthlm
Om man inte vill påverka utgången särdeles mycket, utan bara göra sina spelare lite osäkra:
De allierade misslyckas ännu mer än historiskt i Norge. Kanske lyckas tyskarna med en mot-offensiv mot Narvik och tillfångatar ett tusental allierade soldater.
Bismarck avvärjer torpedplanen och når franska hamnar! (I sin första sorti sänker hon HMS Belfast och flera jagare, men viktiga delar av radioutrustningen skadas och hon tvingas återvända för reparationer)
Italienarna skjuter inte ner sin egna chef över flygvapnet, Italo Balbo. Det italienska flygvapnet gör ett bättre jobb i att eskortera fartyg till nordafrika och med tillgång på bränsle är Rommels hot mot Suez-kanalen större.
Major Boothroyd
Quartermaster
Registrerad: 10-10-07
Plats: Bohuslän, Norge
Alternativ historia? Kanske...
Glöm inte bort ryktesspridningen under början av kriget. Tyska trupper i Kent, femte kolonnare överallt, supervapen och så vidare. Detta går att använda för att hålla spelarna ovissa om vilken verklighet dom befinner sig i.
Plats: Stockholm & Maputo
Jag har lett mina spelare via en inställd Nobelfest 1940 i Stockholm till Abisko för att utröna om meteoritnedslag var test av nya vapen av tyskarna/ryssarna. Komplikationerna var att det var i neutrala Sverige, skurken var en svensk underrättelseofficer och bärgning av "meteoriten" behövdes göra med gammaldags dykardräkt...
Nu har de lyckats förkläda sig som lokförare och ta över ett tåg fullt med SS-soldater tillbaka från permission i Nazityskland, via vackra neutrala Sverige. De har fått en kontakt till en norsk frihetsorganisation. Vet inte om spelarna försöker spränga tåget i förbifarten eller inte men sedan blir det följande upplägg (fängelset är ifall spelarna, med stor sannolikhet blir fängslade):
1) Ice-Cold Secrets in Narvik Central location of activities: Narvik City Center The basic plot: A Norwegian freedom fighter have been possessed by a SS-Hussarian and his fiancée want to capture and free him, in order to help the PC´s Sub plot #1: One of the characters will fall in love with the female NPC Sub plot #2: A local witch may be helpful.. Sub plot #3: The freedom fighters don´t trust the PC´s and the female NPC The main villains: The SS-Hussarians
2. Heroes of Telemark Central location of activities: Norsk Hydro, heavy water facility and Telemark The basic plot: Blow up the plant to stop the development of Nazi Nuclear Power, and consequently A-Bomb Sub plot #1: The terrain and weather conditions are the worst possible Sub plot #2: The locals are involved in an ancient witch cult Sub plot #3: The locals have a weapon in possession which is effective on Fallen beings The main villains: The Nazi soldiers at the plant and the local Gestapo searching for the PC´s
3. Falstad Prison Camp Central location of activities: Falstad Prison Camp The basic plot: The PC´s have been captured and needs to escape before being killed Sub plot #1: There is an ancient script hidden at the Prison Camp Sub plot #2: A member of the Norwegian Royal family is one of the prisoners Sub plot #3: A haunting gives hints on how to escape The main villains: The prison guards and some gang-related prisoners
Jag har introducerat en artefakt i mitt spel, med anknytning till Djingis Khan (spoilers följer)
Djingis var en Fallen enligt grundboken, en fallen som var mycket stabil och endast med svårighet blev förvisad. Enligt min kampanj byggde han dessutom mycket av sin makt på en porslinsörn, som matades med blodet från fångar, det måste vara den sista droppen som tar med sig livet ur kroppen. Den figuren stals och Djingis föll sedan av sin häst.
När man blir av med figuren kommer oturen tillbaka, gärna i en extrem lavin
Jag hittade av en slump en uppsättning gamla oskrivna brittiska vykort på 20-30 talet. Jag scannade in dom, finns på här. Dessa passar dels som vykort och dels som bilder för att få ideer, kommer nog nyttja dessa i kommande äventyr.