Sida 1 av 5 1 2 3 4 5 >
Diskussionsval
#715648 - 11-02-01 19:57 Bli av med oskulden i Värmland....
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Registrerad: 04-11-15
Plats: K-town
....ja, din surströmmings oskuld alltså! Vad trodde du?

Än så länge är det jag, Bunny och Robert. Vi skepper hit Bunny med en buss från Malmö, det blir inte så dyrt och sedan så leder han den mest superba surströmmingsfest du någonsin upplevt! Låter inte så pjåkigt va?

Jag bor i Karlstad, Värmland som är bättre än Dalarna om nu någon betvivlade detta. Folk kan sova här hos mig om vi inte blir alltför många. då ordnar vi det på något bra sätt.

September är månaden som det smäller f.ö

Och ja, jag glömde nästan att vi ska spela rollspel i två dagar efteråt också, närmare bestämt Bunnys allra bästa scenario, vilken setting undrar du? Du får fråga Bunny helt enkelt, ingen vet förutom han själv om ens det!
Film: Alien 2
Bok: A Clash of Kings
Musik: Alcest - Les Voyages de l'Âme
Tv-serier: Sons of Anarchy Säsong 5

Topp
#715649 - 11-02-01 20:01 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
Robert Jonsson Inte inloggad
VD för Krammaffian

Registrerad: 00-03-13
Plats: Örebro
Jag är på som sagt var och jag tingar redan nu den bästa sovplatsen som går att få tag på! wink

Skriver just nu på: Leviathan och Skuggstaten.
Senast spellett: Leviathan, "Skuggstaten".

"Robert Jonsson känner man igen på hans fantastiska produktivitet och dåliga spelsmak." - Jarl
"Robert Jonson is a down to earth game designer. Magnus Seter is a frustrated forum moderator. Together they fight SPAM." - Magnus Seter
"Så ingen gillade GoT. Sen gick de o la sig. ok." - Ond bråd död

Topp
#715650 - 11-02-01 20:04 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Robert Jonsson]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Skrivet av: Robert Jonsson
jag tingar redan nu den bästa sovplatsen som går att få tag på!

Badkaret är numera upptaget!

Topp
#715659 - 11-02-01 20:37 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
Bunny Inte inloggad
En liden vid kanin

Registrerad: 02-10-15
Plats: Sala
Vad kul! Jag kommer!

Det känns otroligt hedrande att bli inbjuden som värd för detta!

Framöver, eftersom planeringen fortskrider, så föreslår jag att alla som följer den här tråden, oavsett om de kan vara med eller inte, inbjuds till att komma med idéer och lösningar. Grundidén är helcrazy - surströmmingsmiddag i Karlstad på en fredag i september, och sedan rollspel i två långa dagar. Alla som vill komma är inbjudna.

Varför surströmming? Därför att surströmming är spännande. Lukten och tilverkningsmetoden skrämmer bort många - men inte oss!

En anledning är att det faktiskt är något man kan berätta om vitt och brett efteråt. Att testa surströmming är på nivå med att testa ostron, singalesisk chilihummer eller indonesiskt bajs-kaffe. Så har jag lockat ett drygt dussin internationella studenter till mina surströmmingsbord, och så har jag tänkt locka er också. Flera av mina gäster har faktiskt upptäckt att det är gott!

Det är ju flera uppdrag att fördela för själva surströmmingsgillet. Finns det någon som vill ställa upp som snapsvise-ansvarig? Någon som kan ansvara för talarlistan? Finns det kanske till och med någon som vet hur man styr upp ett hejdundrande partaj? - kom och gör det med oss!

Vi borde alvarligt överväga att göra det här tillsammans med ett studieförbund, dessutom - genom att bilda en cirkel och göra helgen till ett kulturarrangemang, så kan vi få ersättning för några av de utgifter vi har. Kanske kan de till och med förse oss med en lokal, om en sådan behövs.

Topp
#715731 - 11-02-02 11:23 Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Bunny]
Hipster T. Pokémon Inloggad
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«

Registrerad: 00-05-17
Plats: Stockholm
Är det nåt jag kan vara behjälplig med så är det snapsvisor (och det därpå följande snapsdrickandet).

(Och trots att värmlänningarna aldrig sparkat ut några danska härar eller bränt några fogdeborgar så är de rätt okej för det mesta.)

—————
Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws
—————
»Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill
—————
»En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax
—————
»Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]

Topp
#715742 - 11-02-02 13:27 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Hipster T. Pokémon]
Bunny Inte inloggad
En liden vid kanin

Skrivet av: Dante
Är det nåt jag kan vara behjälplig med så är det snapsvisor (och det därpå följande snapsdrickandet).

(Och trots att värmlänningarna aldrig sparkat ut några danska härar eller bränt några fogdeborgar så är de rätt okej för det mesta.)

Det blir suveränt, juh! Se bara till att inte sparka ut mig på grund av mina band till Danmark.

Förövrigt är min mamma uppvuxen i Kristinehamn, så jag har band till den trakten också.

Topp
#715749 - 11-02-02 14:05 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Hipster T. Pokémon]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Betyder detta att du möjligtvis tänker dyka upp på denna magnifika tillställning Dante?

Topp
#715750 - 11-02-02 14:09 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Draugen]
Hipster T. Pokémon Inloggad
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«

Skrivet av: Draugen
Betyder detta att du möjligtvis tänker dyka upp på denna magnifika tillställning Dante?

Möjligtvis. Till saken hör dock att jag är oförmögen att planera så långt i förväg och att jag redan nästa vecka kommer att ha glömt alltihop.

Men med regelbundna påminnelser ska det nog gå att ordna. Vore trevligt att återse Karlsta’ efter 24 års bortavaro.

—————
Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws
—————
»Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill
—————
»En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax
—————
»Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]

Topp
#715758 - 11-02-02 14:48 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Hipster T. Pokémon]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Skrivet av: Dante
Möjligtvis. Till saken hör dock att jag är oförmögen att planera så långt i förväg och att jag redan nästa vecka kommer att ha glömt alltihop.

Men med regelbundna påminnelser ska det nog gå att ordna. Vore trevligt att återse Karlsta’ efter 24 års bortavaro.

Hehe, full förståelse för det. Om den här tråden dör så är risken nog att vi samtliga glömmer bort det, låt oss därför hålla lite liv i den så kanske det dessutom blir en rejäl uppslutning av forumiter.

24 år sen du var i Karlsta senast alltså? Ja, det finns väl egentligen inte så mycket att åka hit för om man inte har släkt, vänner eller rötter här. Nog för att jag trivs bra här, men det är ju för att jag är så djupt rotad här med vänner och föräldrar. Men endå så känner jag ibland för att rör på mig.....igen. Göteborg kanske får sig ett återbesök om något år, när jag är klar med mina KomVux studier för då skall det studeras på Universitet, och Göteborg ligger bra till där eftersom jag känner Den Upplyste Despoten, Blashpemy, RipperDoc mfl. Men, nu blev det här en tråd om mitt liv, och det var ju inte meningen.

Nåja, detta kan bli riktigt skoj!! Nu håller vi liv i tråden. smile

Topp
#716124 - 11-02-05 00:52 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Bunny]
Hellzon Inte inloggad
På Kanten

Registrerad: 02-01-22
Plats: Uppsala
Skrivet av: Bunny
Förövrigt är min mamma uppvuxen i Kristinehamn, så jag har band till den trakten också.

Hela ämla forumet härstammar från Kristinehamn...

(Tänkte jag skulle komma och gnägga i tråden. Finns en viss risk att jag dyker upp.)

/Hellzon, kristinehamnare

Topp
#725425 - 11-04-05 14:02 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Hellzon]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

En risk för att du kommer? Sprider du kolera eller vad? wink

Klart du ska komma.

Jag tyckte det var dags av en första hjälpen på den här tråden så att den får lite liv. Kanske dags att ta upp lite anmälningar ala DanCon.

Än så länge är det följande som kommer:

Draugen
Bunny
Robert Jonsson

Följande har intresseanmält sig:

Hellzon
Chrull
Dante
Arfert
Sollyx
Solvebring

Ändrad av Draugen (11-04-11 19:22)

Topp
#725456 - 11-04-05 16:28 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
弾幕 Inte inloggad
虫姫さまふたり

Jag vill också förlora surströmmingsoskulden!

Men att planera så långt in i framtiden kräver kristallkula.

Topp
#725474 - 11-04-05 20:16 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
EvilSpook Inte inloggad
Riddare

Registrerad: 08-10-15
Plats: Sthlm
Jag bor i Karlstad, Värmland som är bättre än Dalarna om nu någon betvivlade detta.

Ett förtydligande kanske är på sin plats. Värmland är i princip samma som dalarna. Bebyggelsen är mer utspridd och i gengäld pratar man inte lika larvigt. Karlstad itself däremot är tråkigt, blåsigt, snorkigt och fullt med mindervärdeskomplex.

//EvilSpook

Topp
#725478 - 11-04-05 20:42 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: 弾幕]
Hellzon Inte inloggad
På Kanten

Skrivet av: chrull

Ja för att vara tydlig, jag behöver också kristallkula för att kunna planera för september.

Topp
#725485 - 11-04-05 22:04 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Hellzon]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Skrivet av: chrull

Det förstår jag. Men man kan ju försöka planera in det om man är intresserad?

Skrivet av: EvilSpook
Ett förtydligande kanske är på sin plats. Värmland är i princip samma som dalarna. Bebyggelsen är mer utspridd och i gengäld pratar man inte lika larvigt. Karlstad itself däremot är tråkigt, blåsigt, snorkigt och fullt med mindervärdeskomplex.

Ett fullständigt onödigt svar.

Skrivet av: Hellzon
Ja för att vara tydlig, jag behöver också kristallkula för att kunna planera för september.

Förstår det. Men som jag svarade chrull så kan man ju kanske försöka planera in det om det är så att man är intresserad av att komma.

Hur som have så var jag bara sugen på att väcka liv i tråden igen. Mestadels för att visa de som faktiskt vill komma att det här fortfarande är planerat.

Ni som inte kan planera så långt in i framtiden, vilket jag förstår gäller de flesta, intresseanmäl er tillsvidare då?

Ändrad av Draugen (11-04-05 22:05)

Topp
#725488 - 11-04-05 22:15 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Draugen]
Stövelkatten Inloggad
Gudabefläckaren

Registrerad: 05-05-13
Jag förärar gärna Värmland ett besök för lite spel och surströmmingsfrosseri - bara jag slipper se Lesjöfors. Har åkt igenom där alltför många gånger. Vaknar ibland kallsvettig på natten av de traumatiska minnena.

September ligger som sagt lite långt fram i tiden - men om det är en helgaktivitet som planeras så borde det inte vara några problem för mig. smile
Då går jag ner till min funksoulbrother
En vardag i mitt liv

Topp
#725496 - 11-04-06 00:22 Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse … [Re: Stövelkatten]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Skoj! smile

Topp
#725500 - 11-04-06 01:01 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
Hellzon Inte inloggad
På Kanten

Ni som inte kan planera så långt in i framtiden, vilket jag förstår gäller de flesta, intresseanmäl er tillsvidare då?

Det trodde jag var underförstått. blush Intresseanmäld! Återkommer i typ slutet av juli.

Topp
#725518 - 11-04-06 10:51 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
弾幕 Inte inloggad
虫姫さまふたり

Det förstår jag. Men man kan ju försöka planera in det om man är intresserad?

Går lättare om datum bestäms smile

Topp
#725520 - 11-04-06 11:09 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Draugen]
Han Inte inloggad
Bortsprungen

Registrerad: 00-10-15
Plats: Story Games och RPG.net
Hade ni sagt att ni haft det på surströmmingspremiären (tredje torsdagen i augusti) så hade jag kanske kunnat dyka upp, men nu är det för sent på året.

/Han som dock bara hade stannat för surströmmingen, då han älskar surströmming

Topp
#725657 - 11-04-07 00:40 Lokal? [Re: Draugen]
Bunny Inte inloggad
En liden vid kanin

Hur är det, Draugen, vad har vi för lokal, och hur många surströmmingsfrossare tar den?

Topp
#726050 - 11-04-09 19:35 Re: Lokal? [Re: Bunny]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Citat:
Hur är det, Draugen, vad har vi för lokal, och hur många surströmmingsfrossare tar den?

Alltså, just nu är det min lägenhet, eller snarare min uteplats som är gemensam för alla som bor i huset. Eller så kan jag kolla in alternativet att ordna en stuga eller dyl i Vänerns skärgård om det är intressant? Jag vill inte sitta i någon sunkig gårdslokal om det inte blir nödvändigt. Allt detta beror självfallet av hur många som kommer att dyka upp.

Som chrull skrev: Vi kanske skall bestämma ett exakt datum så snart som möjligt så att det underlättar för folk att planera in?

Antal sura frossare = 10-20

Ändrad av Draugen (11-04-09 19:36)

Topp
#726056 - 11-04-09 21:30 Re: Lokal? [Re: Draugen]
Arfert Inte inloggad
Hedersmoderator
Gudakonung

Registrerad: 04-09-09
Kul ide, kanske kommer (om jag kan och är frisk nog).

Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room.
- Ray Bradbury

Hellre rik och frisk än fattig och sjuk.

www.facebook.com/FantasyOSG

Topp
#726128 - 11-04-10 17:08 Re: Lokal? [Re: Draugen]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Detta hus är till uthyrning och kostar blott 3000kr/vecka. Så att hyra det tre dagar borde inte vara några problem. Kan vara värt att se över!?

alternativt detta om vi blir många.

Ändrad av Draugen (11-04-10 17:26)

Topp
#726129 - 11-04-10 17:25 Re: Bli av med oskulden i Värmland.... [Re: Han]
Draugen Inte inloggad
King av Värmland

Skrivet av: Han
Hade ni sagt att ni haft det på surströmmingspremiären (tredje torsdagen i augusti) så hade jag kanske kunnat dyka upp, men nu är det för sent på året.

Minns inte varför vi bestämde September? Men om det fungerar i Augusti så är jag öppen för det. Vi har endå inte bestämmt något datum ännu.

Bunny, varför sa vi September?

Topp
Sida 1 av 5 1 2 3 4 5 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Hipster T. Pokémon 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
16 registrerade (Magnus Seter, Zorbeltuss, Ymir, Hipster T. Pokémon, anth, Arvidos MC, xyas, Max, Purgatory, Burnmoe, Svarte faraonen, Johan K, Basenanji, Phelan, Stövelkatten, 1 osynlig(a)), 22 gäster och 13 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v21 av Ymir • 18 s sedan
[Stockholm] Dungeon World-spelgrupp sökes! av Hipster T. Pokémon • 1 min 35 s sedan
[Göteborg] Söker några spelare till Dungeon World av BMOC • 18 min 37 s sedan
Scifi-sandbox-brädsp
el
av xyas • 24 min 43 s sedan
Kinesiska här och var av Genesis • Idag 16:54
Plattlyssnarklubben - vecka 1 av Zorbeltuss • Idag 16:28
[Grottkräk] man måste börja nånstans av SakaraA • Idag 14:34
PDF för skillnader mellan Fantasy! 1.0 och 2.0? av Arfert • Idag 14:07
Utbruten deltråd om BDSM-bilder av Lupus Maximus • Idag 14:07
En fråga till redaktörerna om vBulletin av !Paxen • Idag 12:52
Senaste diskussioner
Scifi-sandbox-brädsp