10e december i fjol släppte jag Höstdimma, nu har det varit ute på marknade i ett år (och en dag). Jag tänkte summera vad som hänt:
I min Lulu-shop ser jag att Höstdimma tryckts i totalt 35 ex, varav 7 har sålts direkt genom Lulu. Givet att jag förväntade mig en marknad på totalt 25 ex så har försäljningen överträffat mina förväntningar något.
Rent ekonomiskt betyder det att jag har gått runt på projektet, illustrationerna, provtrycket och recensionsexet till Fenix har betalt sig och jag ligger några kronor plus.
Höstdimma har recenserats i Fenix (5/5 i betyg!) och av Tina på Mindless Gamings forum.
Jag har inte spelat Höstdimma själv, det har fått ligga och gro. Men nu planerar jag för Höstdimma Expert som framför allt skall ge mer spelvärld. Kanske blir det några äventyr också.
Det har kommit upp lite material på Höstdimmasidan, främst ett kitt med nedladdningsbara rollpersoner till de båda intro-äventyren. Skriv ut och spela! Men också en karta över spelvärlden som har varit efterfrågad.
Höstdimma har nu gått in på sitt andra år som färdigt spel, och närmar sig sex år sedan första speltestet på ett konvent. Återigen skulle jag vilja tacka alla speltestare, korrekturläsare, granskare, kommentatörer och spelare. Utan er hade Höstdimma aldrig blivit vad det är idag.
Ändrad av Den odödlige kejsaren (09-12-11 22:43)