#655629 - 09-07-16 17:52
Re: Våra intryck av Matiné
[Re: MÃ¥ns]
|
D&D är ett brädspel, inte ett rollspel
Registrerad: 08-06-18
Plats: Umeå
|
då länkarna på http://www.urverkspel.com/matine.html inte verkar funka nu, finns något annat sett att få tag på dom? Vi ska prova spela det på söndag med något gammalt drakar äventyr, ska bli spännande 
Topp
|
|
|
|
#655637 - 09-07-16 18:54
[Re: Hans E Magnusson]
|
Gillar bananer
Registrerad: 00-10-15
Plats: Oviss
|
Jag har fullänkat till RPGLabs server då jag ännu inte har hunnit flytta på någonting. Jag kan slänga upp de nödvändiga filerna på följande ställe tills vidare. Än så länge finns inte initiativbrädet med i rollpersonen_tryck.pdf, tyvärr. Ska försöka åtgärda det så snabbt jag kan. http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/matine/Den här veckan har jag strulat med att göra rollpersonshäftet tillgängligt för köp. Jag säljer den typ för tillverkningskostnad. Jag ska beställa hem några exemplar för att se hur de ser ut i tryck. http://www.lulu.com/preview/paperback-book/rollpersonsh%C3%A4fte/7399687/ Han som gärna tar emot en kort spelrapport om hur det gick med spelmötet
|
|
Topp
|
|
|
|
#655638 - 09-07-16 19:07
[Re: Han]
|
D&D är ett brädspel, inte ett rollspel
Registrerad: 08-06-18
Plats: Umeå
|
Tackar angående spelrapport så är det nog bäst att hoppas på HJK han ska spelleda och är en bättre regelnisse än mig  men det ska bli skoj att prova
Topp
|
|
|
|
#655647 - 09-07-16 20:17
[Re: Han]
|
bakåtsträvare
Registrerad: 08-10-25
Plats: Södra stockholm
|
[/quote] Och så säger folk att sarkasm inte fungerar på internet.  Exempelvis skadebokföringen går att göra på krångliga ( Eon) och enkla (Matiné) sätt och ändå få ut ungefär samma information. Jag har själv insett att det går att förenkla saker - jag nämnde i förra inlägget hur jag ersatt regelmässiga och visuella beskrivningar med muntliga. Dock har jag svårt att inse hur man ska kunna förenkla bokföringen. Jag ersatte papper och pennabokföringen med ett bräde och tärningar som markörer men det är ungefär som att ersätta en regelmässig beskrivning med en visuell. Därför förstår jag din poäng att det kan verka rätt meningslöst med en sådan ändring, då det inte följer samma flyt som det muntliga fokuset som Matiné ändå har. Ursäkta, nu blev jag lite förvirrad. Jag menade inte alls att vara sarkastisk, om det var det du uppfattade det som. Jag funderade på att det var en bra idé med visuella representationer i största allmänhet. Och att ett initiativbräde var ett exempel på det. Och att det kunde passa ett snabbt och effektfullt system som Matiné. Tanken jag hade var just att andra visuella representationer än figurbräden var en intressant möjlighet. Men jag har inte tänkt ut något i detalj... men låt säga att man vill hålla ordning på vad alla som är med i en strid har för skador. Då kanske man kan ha några enkla siluetter på ett papper, och sedan lägga röda markörer på dem för varje skada (där är råttan som är skadad i benet, där är skelettet som fick armen avhuggen....) För övrigt har jag inget emot råttmän. Några av mina bästa vänner är faktiskt råttmän! :-)
|
|
Topp
|
|
|
|
#657335 - 09-08-04 19:47
[Re: Dimfrost]
|
Gillar bananer
Registrerad: 00-10-15
Plats: Oviss
|
Jo, förstås. Lulu har en funktion för utfallande bilder. Det jag undrar är om den inte funkar, eller om det blev misstag i layouten, det vill säga om man kan lita på Lulu i det här avseendet i framtiden eller inte. En liten uppföljning. Jag beställde ett exemplar och nu med utfall, vilket ser helt ok ut. Det jag däremot tycker är konstigt är att trycket blev mycket bättre nu. Jag undrar om det är för att jag endast beställde ett exemplar? Sedan är det här andra beställningen och andra gången som det blir något fel. Förra gången fick jag 27 av den vanliga Matiné-boken och 23 av de som jag skulle signera när jag beställde 25-25. Den här gången fick jag med en bok som heter Leyanna och är på franska. Det dåliga är att ISBN-numret på den boken har samma sorts feltryck som de vanliga Matiné-exemplaren som jag beställde. / Han som gör inlägget för ordningens skull
|
|
Topp
|
|
|
|
|
26 registrerade (w176, Organ, Poppe, solvebring, Evokee, Laowai, Storuggla, Snow, Riktar´n, anth, stupidbear, xyas, Björn den gode, krank, wilper, Vimes, Möller, Mukwa, Vicotnik, Svarte faraonen, Korpa, Shadowcaller, slanfan, Stövelkatten, Han, 1 osynlig(a)),
22
gäster och
9
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|