Sida 2 av 11 < 1 2 3 4 ... 10 11 >
Diskussionsval
#648952 - 09-05-05 06:51 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Feuflux]
krank Inte inloggad
Teknisk rådgivare
Kung Starke den Störste

Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
[Hööö...

Alltså, inte så kul att åka såhär tidigt - inte kul alls - men nu får jag i varje fall det distinkta nöjet att ropa VAD VAR DET JAG SAAAAAAAaaaaaaaaaargh! som mina sista ord. That's right, sopprötter (och jag menar dig, Rising), det var bara ett vanligt jävla misstag. Ni gjorde höna av fjäder, blåste upp bajs till guld, hade helt enkelt fel. Rising tyckte jag var full av små scumtells, men det har han fan tyckt varenda gång. Jag vet inte riktigt hur fan jag lyckas häva ur mig scumtells och små dumheter varenda jävla gång jag spelar, men så är det tydligen.

Men so long - och må ni hitta många kultister.

More than Human - Vad skulle du göra om du fick superkrafter?

Topp
#648953 - 09-05-05 07:40 Re: Nu är det allvar! [Re: Basenanji]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Registrerad: 04-03-28
Plats: Stockholm, Haninge
Skrivet av: Basenanji
Jag vill minnas att åtminstone jag, resonerade som så att vi skulle försöka ta ut de bästa spelarna först. Jag sket nog i alla metaspel, faktiskt. Om jag minns rätt. Dessutom var Arvid och Vicotnik med, de minns nog bättre och hade med all säkerhet bättre planer än jag.
Minns inte till 100% hur vi resonerade, men jag har för mig att vi inte vågade röra siarna för att vi misstänkte att de skulle ha väktare på sig och vi ville sattsa på att få ut spelare så fort som möjligt därför gick vi på de som var drivande. Har för mig att vår taktitk var något åt det hållet...

Topp
#648954 - 09-05-05 07:52 Re: Nu är det allvar! [Re: Pilzeman]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Citat:
Födda i staden:Poseur
MÃ¥ns
Pilzeman
Halvtand
Vicotnik
Zebulon
Rättelse, jag är inte född i staden, så det är bara:
Födda i staden: Poseur, Måns, Pilzeman, Halvtand, Zebulon som är det.

Topp
#648955 - 09-05-05 07:55 Re: Nu är det allvar! [Re: Hellzon]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Skrivet av: Hellzon
Skrivet av: Pilzeman
Poseur outade sig som doktor. Utan att ha någon anledning. Scheduled att avslöjas runda 9. Det känns nästan för bekvämt för att vara sant som kultistplan: hävda ingen powerroll, men hinta om den (i irl-maffia brukar väktarna ofta vara läkare). Se till att det inte går att verifiera förrän sent. Nu vet vi att det redan finns en doktor, ska vi tro att Feu är så fantasilös eller så lurig att han skriver in två?

Lysande Pilzeman!

[...]Nu ska Poseur få förklara sig.

Röst: Poseur

Kan inte annat än att stämman i med föregående talare.

Det som fortfarande stör mig är att folk fortsätter att avslöja sina yrken trots att de inte har något drev mot sig. Sluta med det.

Topp
#648956 - 09-05-05 08:01 Rösträkning [Re: Feuflux]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Vore bra om folk som lägger sin röst även passar på att uppdatera rösträkingen. Jag kommer självfallet att hålla koll på räkningen men det underlättar för oss att veta röstläget.
Poseur: 3 (Pilzeman, Hellzon, Vicotnik)
Bearnie: 1 (Craygh)[/List]

Topp
#648960 - 09-05-05 08:37 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Vicotnik]
Andersson Inte inloggad
Riddare

Registrerad: 05-04-28
Plats: Uppsala (Umeå)
Citat:
Nu vet jag inte hur Andersson gjorde med sin förmåga om han rikta den på mig eller inte.

Jag använde inte förmågan (eller snarare, jag riktade den enbart mot Dice, eftersom jag tyckte det var på gränsen till kobolderi att rikta den mot den katatoniske Shale). Alltså har jag förlorat 1T6+1 SAN detta drag.

Men det gör det ju som sagt var extra viktigt att veta om de andra som förlorat mer än 6 SAN använt förmågan eller inte.

Topp
#648961 - 09-05-05 08:38 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Pilzeman]
Eksem Inte inloggad
Ärkeängel

Registrerad: 01-02-19
Plats: Stockholm
Ja, det låter rimligt, tyvärr. MANIPULATIONEN av krank ger nog inte så många ledtrådar som man skulle önska. Dock är jag fortfarande intresserad av Bearnie-spåret, men vet inte riktigt hur jag ska agera på det just nu.

Istället kommer mitt fokus vara på de som är infödda i staden samt var en del av drevet mot Dice och det mot Zebulon. Vad tror ni andra om detta? Mitt resonemang är att jag har uppfattat det som att två av de infödda är kultister (stämmer detta eller har jag bara läst fel någonstans?) och det är min bestämda åsikt att det finns minst en kultist i drevet mot Dice och antagligen en i drevet mot Zebulon. Det känns hur som helst som ett bra ställe att börja.

Topp
#648963 - 09-05-05 08:50 Re: Nu är det allvar! [Re: Pilzeman]
Andersson Inte inloggad
Riddare

Skrivet av: Pilzeman
Poseur outade sig som doktor. Utan att ha någon anledning. Scheduled att avslöjas runda 9. Det känns nästan för bekvämt för att vara sant som kultistplan: hävda ingen powerroll, men hinta om den (i irl-maffia brukar väktarna ofta vara läkare). Se till att det inte går att verifiera förrän sent. Nu vet vi att det redan finns en doktor, ska vi tro att Feu är så fantasilös eller så lurig att han skriver in två? Som sagt känns det nästan lite väl korkat att göra som kultist, att inte tänka på att det kan finnas en annan doktor, men Poseur beter sig i övrigt ganska nybörjaraktigt. Om Poseur är kultist och detta var en plan han hade, gissar jag att han hade en tråkig eller till och med misstänkt roll som skulle avslöjas runda 9, varpå han kände att det var värt ett försök att hävda att han var doktor.

En röst: Poseur för att starta igång saker. Varför gick du ut med din roll såpass tidigt och oprovocerat?

Jag håller med om denna analys. Redan förra draget tyckte jag att ett outande runda 9 luktade en "säker" kultistlögn. Vi kommer med stor sannolikhet aldrig att nå runda 9 (jfr min SAn-uträkning i diskussionen med Vicotnik förra rundan), så bluffen kommer aldrig att synas. Men om nu även Rising är läkare, vilket Feuthulhus fluff bekräftar, så blir ju saken än mer suspekt.

Dessutom har han väl outat sig som en en inföding - vilket gör att han mycket väl kan vara en av de två infödda kultisterna (om jag nu fattat detta rätt). Slutligen har han spelat på ett sätt som ger utslag på radarn. Han smög mest med förra rundan och hållit en mycket låg profil, lagom för att hålla sig ovanför skamgränsen och inte bli bli anklagad för inaktivitet. Dags att sluta posera och börja tala, Poseur!

Ergo: Röst: Poseur

Topp
#648965 - 09-05-05 08:58 RÖST: POSEUR [Re: Vicotnik]
Basenanji Inte inloggad
Snäll hippie

Registrerad: 02-11-04
Plats: Sickla udde; Hammarby Sjöstad
Jag utgår från Pilzes förmåga och tror då att det är bland stadsborna vi kan hitta vår första kultist. De är ju färre än utbölingarna. Bland stadsborna ska det finnas två kultister.

Dessa ska vara:

MÃ¥ns
Pilzeman
Halvtand
Vicotnik
Zebulon

Sedan tillkommer ju förstås de som inte har svarat alls:

Anders Ã…strand
Craygh
moller
Shale

De där tänker jag fokusera mina analyser på.

Spontant, just nu känns:

...Vicotnik ren. Han gör för mycket bra.
...Zebulon tror jag bara klantade sig i början, men det kanske inte friar honom ändå? Om han är skummis och Rising har rätt i att kultisterna redan från början visste förutsättningarna med infödd-utböling, så har han inte bara spelat klantigt, han har spelat helt tokknarkknasigt. SÅ knasigt tror jag inte att kultisterna spelar. Jag tror man är mer försiktig.

...Pilzeman är värd sin vikt i guld. Enligt andra: Rising och Hellzon. Jag tycker att han är awesome.

...Måns är kanske lite mer diskret än de övriga? Måste kolla upp mer.

...Halvtand har känts lite skum förut, men måste analyseras mera.

...Anders Å tror jag är ren. Jag hoppas att han använder sin förmåga på ett förnuftigt (se nedan) sätt.

...Craygh kan vara ren, men jag fick också ett dåligt intryck av någon som var så passiv i början.

...moller är också en lågtflygande person. Ska kolla upp närmare.

...Shale: Inga kommentarer

---

Sedan tror jag att vi som är nybörjare och inte riktigt hänger med måste inse (det här gäller mig i allra högsta grad) att den här omgången kräver långt mycket mer än att enbart hitta kultister. Det gäller att förstå minispelen inuti: Vilka kultister är infödda? Hur hänger yrke och förmåga ihop? Vad innebär det att våra yrken outas tidigt eller sent? Osv.

Jag kollar just nu på alla möjliga mafia-scum-sidor för att försöka förstå hur man ska gå vidare i det här spelet. Jag vill bara påminna om att många förmågor inte gör det de utger sig för att göra. Jämför med "Naiv siare" (alla man siar är gröna oavsett om de är det eller inte) och den där siarrollen som gör att alla man siar framstår som misstänkta.

Ett sätt att få klarhet i detta är om två siarroller siar samma person. Då kan man jämföra resultaten. Om siarna konsekvent siar olika personer blir det svårt att jämföra resultaten. Så Rising; jag tycker inte att man ska göra som Wilmer och avslöja förmågor, utan istället vara medveten om vilka som kanske först av allt ska sias. En sån diskussion kan man ju ha utan att någon avslöjar sina siande krafter?!

För en nybörjare kan det vara förödande att inte förstå vilka enorma variationer på temat bybor vs varulvar det finns. Jag trodde absolut att yrke var kosmetika och att det här med infödd/ej infödd inte var viktigt, eftersom jag inte fick någon explicit info av Feu om detta. Så går det när man anstränger sig för att tänka inside the box.

Sedan hakar jag på Poseurtåget. Nu tänker jag joina de som är bättre än mig på det här spelet.

RÖST: POSEUR

/Basse, medborgare

Topp
#648966 - 09-05-05 09:00 Re: Rösträkning [Re: Vicotnik]
Basenanji Inte inloggad
Snäll hippie

Registrerad: 02-11-04
Plats: Sickla udde; Hammarby Sjöstad
Poseur: 4 (Pilzeman, Hellzon, Vicotnik, Basenanji)
Bearnie: 1 (Craygh)

/Basse, medis

(Har ni sett att det finns mjukvara för såna härna mafiascumspel? Som håller reda på sånt här som rösträkning mm. OMG)

Topp
#648968 - 09-05-05 09:13 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Andersson]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Skrivet av: Andersson
Alltså har jag förlorat 1T6+1 SAN detta drag.
Rättelse du har förlorat 2T6 SAN, inte 1T6+1 SAN

Skrivet av: Feuflux
Man tappar 1T6 SAN varje gång man får stanna (av ångest över att höra den utröstades skrik när han/hon förtärs av vad som nu finns i dimman). Det kan även finnas förmågot i spel som påverkar SAN.

Man tappar 1T6 SAN varje gång man undviker att använda sin förmåga (av ångest över att sitta och vänta utan att göra något).

Topp
#648970 - 09-05-05 09:18 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Vicotnik]
Andersson Inte inloggad
Riddare

Skrivet av: Vicotnik
Skrivet av: Andersson
Alltså har jag förlorat 1T6+1 SAN detta drag.
Rättelse du har förlorat 2T6 SAN, inte 1T6+1 SAN

Helt sant. Jag har förlorat 2T6 SAN. Tack för påpekandet.

Jag är fortfarande helt mosig i huvudet efter helgen...

Topp
#648974 - 09-05-05 09:26 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Andersson]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

För övrigt så håller jag på och går igenom hur folk röstade förra rundan och med vilken motivering se mitt tidigare inlägg där jag har påbörjat detta. Dock kommer det ta ett litet tag, har varit ganska mycket att göra i dag på jobbet, men innan kvällen ska jag släppa resterande delen av omgång ett.

Topp
#648975 - 09-05-05 09:43 Re: Rösträkning [Re: Basenanji]
Zebulon Inte inloggad
Sankt Leon

Registrerad: 08-08-19
Plats: Stockholm, Örby
Det här är verkligen sjukt spännande och asball.
De två närmaste dagarna kommer jag troligen vara mindre aktiv än jag varit tidigare. Jobbet kräver min uppmärksamhet.

Jag trodde faktiskt att Dice var kultist, läskigt när han inte var det. En wakeup-call. Krank trodde jag aldrig var kultist, inte ens när drevet mot honom gick. Däremot tjatade han bara om att det ett misstag som begåtts, han bevisade aldrig sin oskuld med bra resonemang om andra, eller liknande. Vila i frid, båda två.

Jag höll ju lite infantilt på att snacka om en bomb jag skulle släppa. Det var någon annan som släppte den bomben, nämligen Pilzeman. Döm om min förvåning när någon annan har fått veta exakt samma sak som jag, något, i mitt tycke, ganska viktigt.
Även jag har nämligen fått informationen att just precis exakt 2 av kultisterna är stadsbor.

Detta var anledningen till att jag startade min poll. Jag resonerade som så att de som inte ville svara var skumma. Jag ville också veta förhållandet mellan stadsfödda och inte stadsfödda.

En annan intressant sak.
Jag tror att jag inte är ensam om min förmåga. Jag vill gärna samarbeta med någon men jag vet inte hur. Tips?

Ytterligare en intressant sak.
Nu har ett antal personer, däribland jag, använt sina förmågor. Dessa har i vissa fall generarat viktig information. Hur sammanställer vi den så vi kan läsa ut något?
Var för sig är ju informationen hyfsat meningslös, man kan ju inte ens hänvisa till den utan att avslöja sin förmåga.

Min lista är en enkel lista, just nu har jag inte tid till min Pandemi-lista. Dessutom är den nog detaljerad, den går inte att underhålla på ett vettigt sätt. Tre steg räcke nog.
Gröna
Vicotnik
Med idogt publicerande av listor och att erbjuda sig att samarbeta på ett ofarligt sätt är han helt clearad i mina ögon.
Pilzeman
Verkar grön, alla andras förtoende ger honom helt grönt ljus.
Hellzon
Han har blivit en trygghet på något sätt, har skrivit så mycket bra, jag har aldrig haft en misstanke mot honom.

Troliga kultister
Wilmer
Purgatory
Halvtand
moller

Av anledningar jag och flera redan har redovisat.
Övriga vet jag inte även om vissa lutar åt något håll.

Jag tycker också man skall rösta, det är ens förbannade plikt som medborgare att bidra med analyserbar data.

Just nu har jag lugnat ner mig, skrämd av utlottning och manipulation och jag tänker inte outa min förmåga just nu som jag tänkte tidigare.Känner jag mig själv rätt kommer jag börja leva om på onsdag kväll igen, efter arbetsdagens slut.

Tänkvärt.
Ponera att alla medborgare outade sina förmågor och samarbetade för att få fram kultisterna. Jag tror inte deras sabotage räckt till för att skydda dom.

Topp
#648976 - 09-05-05 09:47 Re: Rösträkning [Re: Zebulon]
Zebulon Inte inloggad
Sankt Leon

Jag glömde min röst.
För att inte främjat informationsinsamlingens och medborgarnas bästa. För att inte ha lämnat information själv eller gett några vettiga resonemang:

Röst: Wilmer

Topp
#648977 - 09-05-05 09:50 Re: Rösträkning [Re: Zebulon]
Eksem Inte inloggad
Ärkeängel

Min röst kommer så snart jag hunnit läsa mer i den gamla tråden, men just nu kallar olyckligtvis jobbet.

Topp
#648981 - 09-05-05 10:05 Nabu ersätter Shale! [Re: Feuflux]
Feuflux Inte inloggad
Olof Jonasson

Registrerad: 01-01-08
Plats: Linköping
Nabu ersätter Shale!

Alla deltagare är därmed igång (eller ja, så snart som Nabo postar någonting).

Lycka till i dimman.

Topp
#648983 - 09-05-05 10:12 Re: Nabu ersätter Shale! [Re: Craygh]
Craygh Inte inloggad
Allmänt skeptisk idékritiker.

Registrerad: 04-10-13
Plats: Umeå
Jag vet inte om folk hann läsa det här i förra tråden, så jag lägger upp det igen, för säkerhets skull.

Och sen, förresten, Zebulon, i mitt första inlägg så skriver jag att jag är bergsbo. Med det menade jag att jag inte var född i staden eller bor i staden.

Skrivet av: Craygh
Skrivet av: Rising

Craygh
När han väl kommer in i spelet så breadcrumbar han om att han skulle vara ung, akademiskt lagd, bo uppe i bergen, och vistas på kampsportsklubbar. Allt möjligt, med andra ord. Det kan förmodligen knappt ens anses vara en ledtråd. Han säger sig vara misstänksam mot mig, och det känns mer n00bigt än scummigt i mina ögon. Jag skulle till och med vilja säga att det vore osannolikt att de första rösterna på mig skulle komma från någon kultist. Att han däremot byter röst från Andersson till Bearnie är superskumt. Det känns som om han precis läst ett PM där hans skurkkamrater säger "nej! vi måste sprida ut våra röster!" Craygh har ju inte direkt något bra skäl för att lägga sin röst på Börni, heller. Sedan dess har han försökt förstärka sina skäl för att rösta på Bearnie, och det är inte ett beteende jag gillar. Bybor bestämmer sig inte för vem de vill rösta på först, för att sedan ägna tid åt att övertyga resterande spelare om att det finns goda skäl till att de låter sin röst ligga kvar där den ligger.
Å andra sidan så gillar jag vad Craygh bidragit med till spelet genom att sätta press på Bearnie. Vi har många spelare som gör listor och analyserar saker i efterhand, men vi behöver fler blodhundar som rusar omkring och sniffar och söker, provocerar och sätter press på andra spelare. Oavsett om han är kultist eller inte, så ser jag Craygh som en tillgång för byn i nuläget.

Goddagens!

Denna analys gav mig en del som jag kan svara på, förhoppningsvis så får folk lite bättre grepp om mig.

Det jag har att säga om mitt konstiga röstande är helt enkelt att jag är en fruktansvärd nybörjare, detta är första gången jag spelar och jag känner mig fortfarande väldigt otillräcklig. När jag skrev mitt första så hade jag som sagt inte läst igenom riktigt allt, men jag tror att det fanns ett ganska stort tåg på Andersson och jag tänkte att det var säkert bra, och dessutom hade jag fått lite kultistvibbar där själv av vad han skrev, främst det att han spelade på "Jag är oskyldig, men jag vet inte hur jag ska övertyga er om det, det finns inte egentligen något jag kan säga som inte kan vändas mot mig" Eller ja, den uppfattningen fick jag i alla fall, så jag sällade mig till det tåget. Lite längre fram så ändrades dock min uppfattning litegrann, kommer inte ihåg varför, men jag tror att det var i sammanband med att han postade lite mer och någon/några analyser.

Att jag sedan flyttade till Bearnie var för att av de andra hade jag inte fått några vibbar alls, utom de som skapats av andras analyser och jag är inte villig att låta någon annans resonemang styra mig alls riktigt (Jag vet inte, är jag för paranoid då?) Honom vart jag dock lite småsuspekt mot helt enkelt för tonen i det lilla han skrivit, och utav tidigare nämnda orsaker hade jag som ingen annan att lägga rösten på egentligen, så jag la den på honom, trodde inte egentligen det skulle göra någon skillnad alls, men ville inte vara inaktiv. Däremot, då han slog till riktigt hårt på en gång mot ett annat, lovligt mål så verkade det lite för mig som om han försökte rikta undan strålkastarna från sig själv, vilket jag tyckte var än mer suspekt, så nu tänkte jag att jag skulle stanna kvar där med min röst, det verkar ju ha gett något.

Att jag sedan verkar ha förstärkt min röst i efterhand har du faktiskt missuppfattat, det jag har skrivit är mitt sätt att säga att andras resonemang verkar bra, och några av de andra tågen har verkat lockande (Zebulon och Dice mest, faktiskt. Zebulon är jag väldigt nyfiken på, men numera tror jag mest att han är medborgare och han är högst på min lista över folk misstänkta för att tillhöra en tredje fraktion

Och att jag misstänker dig, Rising, har du också fått lite om bakfoten: Jag tycker inte du är mer suspekt än de flesta andra, faktiskt, men jag är VÄLDIGT försiktig med att lita på vad du säger, för folk säger att du är slug som en räv och det du skriver är vettigt alltihopa, så jag tror att den som hade bäst möjlighet att manipulera den allmänna opinionen, dölja kultister och starta lyckade tåg, det är du. Det är mycket makt koncentrerat på en person helt enkelt, och jag är lite avvaktande inställd till det.

Ren och oförställd ILSKA!™

Topp
#648985 - 09-05-05 10:21 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Vicotnik]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Gick fortaren än jag trodde, så för att avsluta runda ett med allas röstmotiveringar så kommer den saknade delen av listan här:
  • Rising byter röst till krank, anledning magkänsla och att kranks dubbel förmÃ¥ga lÃ¥ter allt mer lÃ¥ngsökt: #648691
  • Zebulon byter röst till Purgatory, anledning är att Purgatory har hÃ¥llt lÃ¥g profil och blankröstar : #648706
  • Yreburre byter röst till Bearnie, anledning (skrivfel?) att han anser att Bearnie's pÃ¥hopp pÃ¥ Eksem är berättigat samt att analysen av Eksem känns för ingÃ¥ende och lös för att vara riktigt gjord: #648722
  • Hellzon byter röst till Eksem, anleding Eksem är ett frÃ¥getecken.
  • Andersson röstar blankt: #648757
  • Eksem byter röst till Bearnie, anledning Hämdröst samt sÃ¥ vill Eksem rikta strÃ¥lkastar ljuset mot Bearnie som inte gjort mycket väsen av sig fram tills nydligen: #648774
  • Bearnie byter röst till MÃ¥ns, anledning MÃ¥ns anser att koplingen yrken/förmÃ¥gor bara är fluff #648679. Annars ingen motivering: #648780
  • Dice byter röst till Eksem, anleding för att försöka rädda sitt eget skin: #648809
  • krank röstar blankt: #648812
  • Pilzeman röstar blankt: #648827
  • Pilzeman röstar Dice, anledning Dice litar inte pÃ¥ erfarana & aktiva personer medan personer som ligger utan för radaren vet man lite om till skillnad frÃ¥n de som skriver mycket: #648840
  • Vicotnik byter röst till Dice, anledning lÃ¥g aktiviter, inga analyser och väldigt fÃ¥ lagda röster, samt svarat kort pÃ¥ alla frÃ¥gor: #648847
  • Banarok byter röst till Dice, ger ingen motivering: #648850
  • Hellzon byter röst till Dice väljer mer eller mindre mellan att skicka nÃ¥gon av Zebulon, Eksem eller Dice valet faller pÃ¥ dice dÃ¥ han har bidragit minst: #648882
  • Purgatory byter röst till Zebulon, anledning är att Zebulon verkar skum: #648883
  • Andersson byter röst till Dice, anledning följer Hellzon's mönster och vill inte heller se Eksem eller Bearnie utröstad och väljer därför hellre Dice: #648884
  • krank byter röst till Bearnie i hopp om att tÃ¥gen mot Bearnie och Dice ska bli jämnstarka: #648888
  • Johoohno byter röst till Bearnie, anledning hÃ¥llt lÃ¥g profil och sen kastat en stor attack mot Eksem: #648896

Den första delen finns HÄR

Har försökt göra den så rättvis som möjligt så känner någon att mina anteckningar om någons röst är felakttiga så får ni gärna rätta mig, vilket även förbättrar vår chans att analysera saker.

Topp
#648986 - 09-05-05 10:26 Re: Nu är det allvar! [Re: Hellzon]
MÃ¥ns Inte inloggad
Musgardist

Registrerad: 01-11-12
Plats: Lockhaven
Ja, jag håller med om att det är lite för bra.

Jag har inte haft tid i helgen att spela varulvspel, men hoppas under dagen och morgondagen ta igen allt jag missat.

Arbetar med:
Revolver, Daemon, InterZone, The Fog of War & Zonen

Besök mig på Revolverspel

Topp
#648990 - 09-05-05 11:02 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Feuflux]
Feuflux Inte inloggad
Olof Jonasson

Registrerad: 01-01-08
Plats: Linköping
Okej. Nu ställde vi (mest jag) till det lite.

Jag plockade in Nabo som ersättare för Shale helt utan aning om att han kände någon deltagare (stor miss givetvis eftersom så många känner varandra i spelet).

Bla bla bla och som resultat kan inte båda Craygh och Nabu delta i spel. Återkommer med lösning snart.

Förlåt så otroligt mycket för att jag förstör på det här viset. frown

Topp
#648992 - 09-05-05 11:32 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Feuflux]
Craygh Inte inloggad
Allmänt skeptisk idékritiker.

Registrerad: 04-10-13
Plats: Umeå
Durr...

Sådär, jag tog över Shales roll istället, och min roll... begick självmord genom att sätta sig i handfatet och kortsluta sin handdator i den, eller något.

Ren och oförställd ILSKA!™

Topp
#648995 - 09-05-05 11:39 Re: Varulvsspel of Cthulhu - Runda 2 [Re: Craygh]
Zebulon Inte inloggad
Sankt Leon

Det här verkar lite oklart.
Hoppas du inte byter roll Craygh, det är snårigt nog som det är.

Ni kan väl ta och sammanställa mycket tydligt vad det är som hänt med Shale´s gamla roll?

Topp
#648996 - 09-05-05 11:46 Re: Rösträkning [Re: Eksem]
Eksem Inte inloggad
Ärkeängel

Okej, mitt spår att kolla på sådana som röstat på Zebulon eller Dice och är födda i staden eller inte har svarat gav mig inte så mycket:

Infödingar eller icke svarande som deltagit i drevet mot Dice eller Zebulon:

Pilzeman
- Avslöjade att 2 av de infödda var kultister. Har röstat ikapp med de större dreven. Känns safe.

Halvtand
- Yrket avslöjas runda 6. Var varulv tidigare omgång och misstänker Dice eftersom han tycker sig känna igen sitt beteende i Dice. Jag får inget grepp om Halvtand.

Vicotnik
- Jobbar hårt för laget och känns lugn.

Anders Ã…strand
- Blev ansatt men svarade bra.

moller
- Håller sig avvaktande. Röstar på Zebulon misstänkandes en tredje fraktion. Blir avslöjad en runda som är "mycket högre" än 5. Sen händer egentligen inte så mycket. Känns en aning tveksam men inte riktigt kultistig.

Av dessa ser jag inte riktigt någon att rösta på. I sådana fall moller eller Halvtand, för att få mer aktivitet från deras sida, men just nu tycker jag inte att någon av dem känns som kultist.

Topp
#648997 - 09-05-05 11:51 Re: Rösträkning [Re: Basenanji]
Bunny Inte inloggad
En liden vid kanin

Registrerad: 02-10-15
Plats: Sala
"Bearnie: 1 (Craygh)"

Det där stämmer inte. Han skriver mitt namn i fetstil, inget annat...

Topp
Sida 2 av 11 < 1 2 3 4 ... 10 11 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Spider Jerusalem 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
1 registrerade (Recca), 14 gäster och 4 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Rollspel.nu's skrivarcirkel II av God45 • 58 min 37 s sedan
[CoC] Krönika - Masks of Nyarlathotep av Tyr • Idag 00:40
[Ribbon Drive] Over Jordan av Tyr • Idag 00:30
[Göteborg] Fantasy! Sökes 1-2 spelare av Krille • Idag 00:10
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v21 av God45 • IgÃ¥r 23:42
[Göteborg] Söker nÃ¥gra spelare till Dungeon World av Krille • IgÃ¥r 22:58
[Stockholm] Dungeon World-spelgrupp sökes! av Anarchclown • IgÃ¥r 22:55
[Malmö] Söker spelare till AD&D sommarkampanj av Landrim • IgÃ¥r 21:56
Ordlek: Ord pÃ¥ tretton bokstäver av gizmo • IgÃ¥r 21:25
Flammor av vrede - del tvÃ¥ i En saga om sorg av Ealdormannen • IgÃ¥r 21:24