Sida 1 av 3 1 2 3 >
Diskussionsval
#646608 - 09-04-16 01:23 Kända svenska rollspelare (nördregistrering)
Magnus Edlund Inte inloggad
The artist formerly known as Dilandau.

Registrerad: 00-09-27
Plats: Söder
På piruett.se efterlyser jag just nu kända svenska rollspelare. Men det är väl lika bra att fråga här också. smile

Vilka kända svenskar är gamla rollspelare? Jonas Birgersson, Lars Winnerbäck och eventuellt Alex Schulman är de som jag kommer på. Men det måste ju finnas många fler.

Känner ni till några?

Topp
#646613 - 09-04-16 07:39 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
tubbs Inte inloggad
Apjävel

Registrerad: 05-10-09
Jag har hört ryktas att Magnus Uggla ska ha spelat rollspel.

Topp
#646614 - 09-04-16 07:44 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
Vitulv Inte inloggad
Årets spelledare 2011

Registrerad: 00-12-23
Plats: Grop
Orvar som hade filmkrönikan (Sävström?).
Och;
Fredrik Strage, om jag inte minns fel.

[Death] [Run] [Beer & Pretzels]

Topp
#646619 - 09-04-16 09:48 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Vitulv]
Mekanurg Inte inloggad
Hedersmoderator
Drömsmed

Registrerad: 00-05-17
Plats: Port Kad, The Rim
Kanske E-type? (Han ville ju bygga en egen vikingaby.)

Henry Ducard: Your compassion is a weakness your enemies will not share.
Bruce Wayne: That's why it's so important. It separates us from them.

Topp
#646621 - 09-04-16 09:52 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Vitulv]
Snow Inte inloggad
Master control

Plats: Klippan
Citat:
Fredrik Strage, om jag inte minns fel.

Jo, det stämmer. Han valde bort det till förmån för musiken eftersom coola musiker verkade få ligga mer än skäggiga gamla rollspelsrävar.

Edit: Var det inte den där radiodokumentären om rollspel?

Ändrad av Snow (09-04-16 09:53)

Topp
#646626 - 09-04-16 10:02 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Snow]
Pärsson Inte inloggad
Magiker

Registrerad: 08-06-12
Plats: Uppsala
Piratpartiets partiledare, Rickard Falkvinge har jag för mig är gammal DoD nörd. Vet inte om han räknas in på kändisfronten?

Kitty Jutbring (känd från Big brother m.m) har jag för mig rollspelar, hon undervisar iaf en av deltagarna i att rollspela under ett big brother avsnitt.

Ändrad av Tibrand (09-04-16 10:03)
Orsak till ändring: la till lite

Topp
#646628 - 09-04-16 10:32 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
Arfert Inte inloggad
Hedersmoderator
Gudakonung

Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
Jag har spelat rollspel på tidigt 90-tal med Magnus Uggla.

Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room.
- Ray Bradbury

Hellre rik och frisk än fattig och sjuk.

www.facebook.com/FantasyOSG

Topp
#646629 - 09-04-16 10:41 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Arfert]
Pärsson Inte inloggad
Magiker

Vad spelade han?
Var han en gestaltare eller stridis? laugh

Topp
#646630 - 09-04-16 10:47 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Pärsson]
Arfert Inte inloggad
Hedersmoderator
Gudakonung

Registrerad: 04-09-09
en tjuv vill jag minnas... gestaltare med stridisinfluenser..

Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room.
- Ray Bradbury

Hellre rik och frisk än fattig och sjuk.

www.facebook.com/FantasyOSG

Topp
#646640 - 09-04-16 13:02 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
Eksem Inloggad
Ärkeängel

Registrerad: 01-02-19
Alltså, vad är grejjen med att det är helt ovärda människor som är gamla rollspelare? Är det svenska kändisar som suger, eller är det svenska rollspelare?

Ska jag dela hobby med E-Type, Winnerbäck, Schulman, Birgersson, Uggla och annat bottenskrap kan man ju lika gärna lägga av direkt. Såna vill man ju inte assoscieras med.

Topp
#646641 - 09-04-16 13:07 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Eksem]
Gurgeh Inte inloggad
Moderator
Republic serial villain

Registrerad: 01-02-23
Plats: Linköping
Citat:
Ska jag dela hobby med E-Type, Winnerbäck, Schulman, Birgersson, Uggla och annat bottenskrap kan man ju lika gärna lägga av direkt. Såna vill man ju inte assoscieras med.

Kan du ge ett exempel på en häftig kändis som du gärna skulle dela hobby med?

/tobias -- Ernst-Hugo Järegård borde ha spelat rollspel...
Rollspel spelat: Svavelvinter

Kaleidoskop

Topp
#646643 - 09-04-16 13:09 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gurgeh]
Eksem Inloggad
Ärkeängel

Registrerad: 01-02-19
Kristina Lugn?

Topp
#646645 - 09-04-16 13:37 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
Rising Inte inloggad
Krulligt i nacken och lite konstigt där framme. Det är den bästa frisyren.

Registrerad: 01-08-15
Plats: End of the green line
Rapparen Melinda berättar i Mikrofonkåt att hon var med när hennes storebror Profilen spelade rollspel. Och jag vill minnas att Fredrik Strage berättade i Nöjesguiden att han hade diskuterat rollspel med Petter när han intervjuade honom, även om det inte kom med i själva intervjun.

Topp
#646648 - 09-04-16 13:43 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gurgeh]
Gubbster T. Pokémon Inte inloggad
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«

Skrivet av: Gurgeh

Robyn, Ebbot, Börje Salming.

—————
Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws
—————
»Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill
—————
»En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax
—————
»Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]

Topp
#646650 - 09-04-16 14:12 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gurgeh]
Mekanurg Inte inloggad
Hedersmoderator
Drömsmed

Plats: Port Kad, The Rim
Citat:

Christer Fuglesang, Nyamko Sabuni, Bengt Feldreich

wink

Henry Ducard: Your compassion is a weakness your enemies will not share.
Bruce Wayne: That's why it's so important. It separates us from them.

Topp
#646652 - 09-04-16 14:29 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
EvilSpook Inte inloggad
Riddare

Registrerad: 08-10-15
Plats: Sthlm
Lisa Nilsson var ju Fantasyfantast när rollspelsvågen pågick som bäst. Vet inte om hon spelade dock.

//EvilSpook

Topp
#646653 - 09-04-16 14:35 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Eksem]
Nero Inte inloggad
Krigare

Registrerad: 01-01-28
Plats: Umeå
Jag undrar om inte Jonas Hassem Khemiri (ett öga rött) måste ha spelat rollspel, åtminstone lite, eftersom han ger en visserligen barnslig men korrekt beskrivning av det i Montecore...

Topp
#646655 - 09-04-16 15:19 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gubbster T. Pokémon]
Han Inte inloggad
Bortsprungen

Registrerad: 00-10-15
Plats: Story Games och RPG.net
Skrivet av: Dante

Robyn, Ebbot, Börje Salming.

Robyn har spelat, inte konstant under en längre tid, men har provat på det när rollspel anordnades som en ungdomsaktivit. Detta var innan hon blev känd. Fast jag vet inte om det räknas egentligen. Tror nog att de flesta kändisar som växte upp under 80-talet testade på rollspel. Sedan har jag för mig att någon gamling (Bengt Bedrup?) ville spela rollspel under ett program i Stjärnor på slottet, eller vad nu det där skitprogrammet hette. Det var typ friformsaktigt, något jag som kan tänka mig att skådespelare prövar i sina improvisationsövningar, även om rollgestaltandet mest var en ursäkt för att få pussa damerna på munnen.

Byt för övrigt "rollspel" i tråden mot "knark" och det blir roligare läsning.

/Han som åtminstone startar rykten

Topp
#646656 - 09-04-16 15:22 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gurgeh]
Pärsson Inte inloggad
Magiker

Har alltid drömt om att spela rollspel med Maud Olofsson, Mikael Persbrandt och Per Moberg

Topp
#646658 - 09-04-16 16:03 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Magnus Edlund]
Simon Inte inloggad
Moderator
Professional Role Player

Registrerad: 00-10-10
Plats: Malmö/Stockholm
Det beror väl på var man drar gränsen för "känd", och vad "gamla" ska betyda. Och om man får lov att tala i egen sak. wink

Topp
#646659 - 09-04-16 16:06 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Simon]
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«

Hur ofta skrivs det om dig i Se och hör?

—————
Glöm inte Laws postulat: »Benägenheten att förväxla personlig smak med objektiv kvalitet är närmast universell. […] Denna grundläggande princip för mänsklig uppfattningsförmåga är svår att övervinna, även när vi intellektuellt är medvetna om den.« – Robin D. Laws
—————
»Vi sover tryggt i våra sängar för att hårdföra möss står redo i natten att utöva våld mot dem som vill oss illa.« – inte alls Winston Churchill
—————
»En aktningsvärd spelledare dödar aldrig avsiktligt spelarnas rollpersoner, utan tillhandahåller möjligheter för överilade och obetänksamma spelare att göra det helt på egen hand.« – E. Gary Gygax
—————
»Bra rollspelare hanterar regler. Dåliga rollspelare hittar på dåliga ursäkter för att avskaffa regler.« – Magnus Seter[/size]

Topp
#646660 - 09-04-16 16:09 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gubbster T. Pokémon]
Simon Inte inloggad
Moderator
Professional Role Player

Registrerad: 00-10-10
Plats: Malmö/Stockholm

Se och hör vadå? Vad är det?

Topp
#646663 - 09-04-16 16:39 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Gubbster T. Pokémon]
Hellectrician Inte inloggad
R.I.P. Hellcop

Registrerad: 03-08-29
Plats: Lapplands Väsby

Lite väl snäv definition av att vara kändis kanske? I synnerhet då Kristina Lugn inte förekommer i nämnd publikation (antar jag).

Topp
#646664 - 09-04-16 16:48 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Hellectrician]
Forumredaktör
»Politiskt korrekt«

Hupp!

HellCop är tillbaka?! Det var ett tag sen vill jag minnas.

Jag ska ärligt säga att jag inte har en susning om huruvida Kristina Lugn förekommer i skvallertidningar eller ej. Jag vet inte mer än man kan utläsa ur deras löpsedlar. (Ja, okej då, ibland – om jag får vänta extremt länge hos frisören – har jag faktiskt bläddrat i olika skvallertidningar och häpnat över den låga nivån på … ja, allting faktiskt.)

—————
—————
—————
—————

Topp
#646665 - 09-04-16 16:57 Re: Kända svenska rollspelare (nördregistrering) [Re: Hellectrician]
Pärsson Inte inloggad
Magiker

vem fan är Kristina Lund?

Topp
Sida 1 av 3 1 2 3 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Dnalor, Gurgeh, Krille, Svarte faraonen 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
21 registrerade (Anarchclown, sodapop, DeBracy, Svarte faraonen, Kånkel Kanalje, Dzerzinskij, Rymdhamster, Poolbeerpig, Etepete, Tomatalven, God45, Eksem, w176, solvebring, Dragonborn, Bolongo, Poseur, 4 osynlig(a)), 6 gäster och 13 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Utbruten deltråd om blogginlägg av Rymdhamster • 13-06-20 00:00
Måla med tusch hemma av solvebring • 13-06-19 23:58
Veckans klan: Ravnos av God45 • 13-06-19 23:26
Klan fokus: Assamite av God45 • 13-06-19 22:57
M. Bakunin av MattiasLejbrink • 13-06-19 20:14
Fixa Explosion, nån? av Purgatid • 13-06-19 19:46
Forumprojekt: Blodigt Stål - 1000 olika vapen av Sopbil • 13-06-19 19:42
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-19 19:15
Rollspelet Svavelvinter - snabbstart på engelska av Etepete • 13-06-19 18:47
Kloakvakten av God45 • 13-06-19 18:16
Senaste diskussioner
Veckans klan: Ravnos av God45 • 13-06-19 23:26
Klan fokus: Assamite av God45 • 13-06-19 20:11
Kloakvakten av God45 • 13-06-19 18:16
Rollspelet Svavelvinter - snabbstart på engelska av TomasFriaLigan • 13-06-19 13:09
Bokcirkeln vecka 3 av God45 • 13-06-19 11:53
Forumprojekt: Blodigt Stål - 1000 olika vapen av Björn Wärmedal • 13-06-19 08:36
Sveroks undersökning: Normer, attityder, beteenden av Max Raven • 13-06-18 23:31
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-18 23:15
Fria Ligans nya sajt uppe! av TomasFriaLigan • 13-06-18 09:50
Namn på koola OSR produkter på svenska av Hans E Magnusson • 13-06-18 08:33
Nyaste användarna
Storapan, Daniel the evil, Snakelus, Simpai, Silvervinge
6976 registerade användare
Forumstatistik
6976 användare
74 forum
59549 diskussioner
802625 inlägg

Flest inloggade: 245 @ 12-09-26 19:29