#644970 - 09-03-30 06:41
Sammanfatta ditt spel i en mening
|
Professor i indieologi
Registrerad: 00-08-17
Plats: Indieörebro
|
Jag börjar:
Utpost är ett Star Trek där Kapten Kirk ligger med Uhura, Spock planerar att ta över skeppet och Scotty är en våldsam alkoholist.
Din tur.
Topp
|
|
|
|
#644977 - 09-03-30 09:58
Re: Sammanfatta ditt spel i en mening
[Re: Genesis]
|
Moderator
Länsmansjävel
Registrerad: 00-02-07
Plats: Mölndal, Sverige
|
Blå Himmel är Sagan om Ringen 1918.
"Suck... utan krig blir det inga fler krigsspel - Sverok borde vara mot fred. Det hämmar spelutveckligen." - Molle, Sverok-kanslist
"Lotteri är en beskattning på inkompetens i sannolikhetsberäkning." - thark, utsugningssystembetraktare
"Metern är en symbol för klyftan i deras relation." - DeBracy, socialrealist
"Dä årnär säj, å årnär dä säj ente så kvetter'ä!" - Värmländskt ordspråk
|
|
Topp
|
|
|
|
#644981 - 09-03-30 10:36
|
Hedersmoderator
Gudakonung
Registrerad: 04-09-09
Plats: Stockholm
|
Saga är som om allt medeltidsmänniskan trodde på fanns på riktigt... och att de hade sett gamla versionen Ivanhoe och Errol Flynns Robin Hood.
/Tomas Put me in a room with a pad and a pencil and set me up against a hundred people with a hundred computers - I’ll outcreate every goddamn sonofabitch in the room. - Ray Bradbury Livet: Gåvan som aldrig slutar att göra dig besviken. www.facebook.com/FantasyOSG
|
|
Topp
|
|
|
|
#644984 - 09-03-30 10:48
|
It's all pig!
Registrerad: 08-03-18
Plats: Umeå
|
Best Days of Our Lives är svarat på frågan: vad händer när den där stora killen, som alla var rädda för på högstadiet, står i vägen för dina drömmar?
Topp
|
|
|
|
#645042 - 09-03-30 14:48
|
Gillar bananer
Registrerad: 00-10-15
Plats: Oviss
|
Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet. / Han som tänkte skriva något i stil med "för er som tröttnat på traditionella ping-pong-strider" men ville inte fokusera alltför mycket på att det endast går att strida i systemet
|
|
Topp
|
|
|
|
#645048 - 09-03-30 15:33
|
Gulaschbaron
Registrerad: 09-02-17
Plats: Gävle
|
Lyra IV, vilket baseras på Harry Martinssons epos Aniara, söker att (i såväl stil som spelmekanik) utforska ämnena ensamhet, isolation, degeneration och samhällsbyggnad.
Fast faktum är att det inte är ett spel. Snarare ett koncept som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Och eftersom jag för tillfället saknar spelgrupp etc. så känns det mer troligt att försöka skapa en novell/bok/multimedia-konstverk av skiten än ett rollspel. Men om det blir ett spel så blir det vad jag skrev ovan.
"Hi, I'm Luke Fantabulous Ace-Crane. Some of you might know me as a writer of roleplaying games, but I am also the inventor of cheese and king of Asia. Last night, after I had put an end to poverty in Africa and saved a cheerleader from a burning crocodile, I GM'ed a session with a new swedish friend of mine; Johan Rising."
|
|
Topp
|
|
|
|
#645050 - 09-03-30 15:37
[Re: Krille]
|
Gulaschbaron
Registrerad: 09-02-17
Plats: Gävle
|
Blå Himmel är Sagan om Ringen 1918. Gillar den beskrivningen skarpt, blev genast sugen att läsa mer. Ska söka forumet och googla lite på det (vet att du ganska nyligen skrev om initiativsystemet..).
"Hi, I'm Luke Fantabulous Ace-Crane. Some of you might know me as a writer of roleplaying games, but I am also the inventor of cheese and king of Asia. Last night, after I had put an end to poverty in Africa and saved a cheerleader from a burning crocodile, I GM'ed a session with a new swedish friend of mine; Johan Rising."
|
|
Topp
|
|
|
|
#645054 - 09-03-30 16:38
[Re: Han]
|
Professor i indieologi
|
Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet. Skulle man kunna beskriva det såhär: "Matiné är som Drakar och Demoner, om Drakar och Demoner vore en äventyrsfilm med Errol Flynn i huvudrollen." ? /Han som tyckte att Hans sammanfattning var torr och tråkig.
Topp
|
|
|
|
#645056 - 09-03-30 16:55
[Re: krank]
|
Rollspelare
Registrerad: 01-11-12
Plats: New Amsterdam
|
"Mempunk" vet jag inte om det finns som ord, men det borde finnas. Kusin till biopunken, liksom. Jag föredrar visserligen memepunk, men ok. Det borde absolut finnas!
|
|
Topp
|
|
|
|
#645061 - 09-03-30 17:20
|
Gillar bananer
Registrerad: 00-10-15
Plats: Oviss
|
Regelsystemet Matiné stödjer en spelledarstil som bland annat ger actionfyllda strider via spelarnas påhittighet. Skulle man kunna beskriva det såhär: "Matiné är som Drakar och Demoner, om Drakar och Demoner vore en äventyrsfilm med Errol Flynn i huvudrollen." ? /Han som tyckte att Hans sammanfattning var torr och tråkig. Den är egentligen helt klockren om det inte vore för att med "Drakar och Demoner" kommer också en förväntning om hur systemet ska fungera och hur man ska skriva äventyr till det. Tyvärr, annars utklassade du mig med hästlängder vad gäller edgighet. / Han som tyvärr ÄR torr och tråkig
|
|
Topp
|
|
|
|
#645066 - 09-03-30 17:45
[Re: Måns]
|
Teknisk rådgivare
Futurist
Registrerad: 02-12-28
Plats: Nynäshamn
|
Jag föredrar visserligen memepunk, men ok. Det borde absolut finnas! På engelska kanske, men det heter bara "mem" på svenska =) EB är nog mempunk, i varje fall. Eller är tänkt att vara det. Visst kan man se det som cyberpunk, men eftersom jag är ganska ointresserad av man-machine-interfaces och detaljerna kring vad det är att vara människa och att den cybertech som finns med är visuell flair så...
|
|
Topp
|
|
|
|
#645069 - 09-03-30 18:01
Supergänget
|
Moderator
Republic serial villain
Registrerad: 01-02-23
Plats: Linköping
|
Supergänget är superhjältar som de var innan de fick ångest, började knarka och blev tecknade av Rob Liefield.
/tobias
Topp
|
|
|
|
#645083 - 09-03-30 19:46
|
Äventyrare
Registrerad: 07-02-10
Plats: Vasa, Finland
|
Airtha visar den enkla bonden varför mörkrädsla och gudsfruktan finns till och varför det egentligen vore bäst att bara stanna hemma.
Topp
|
|
|
|
#645085 - 09-03-30 19:54
|
Rollspelare
Registrerad: 01-11-12
Plats: New Amsterdam
|
Hopp, hunger, plikt, sex, droger, brott, förtvivlan, girighet, skam, våld, törst, ansvar, sorg - Revolver.
|
|
Topp
|
|
|
|
#645087 - 09-03-30 20:03
|
el boyo del reko
Registrerad: 02-04-05
|
I Pulp Quest spelar du rollen som hjälte, hjälpare, härold eller mentor.
|
|
Topp
|
|
|
|
#645091 - 09-03-30 21:15
|
Tolk
Registrerad: 05-09-12
Plats: Göteborg
|
Hopp, hunger, plikt, sex, droger, brott, förtvivlan, girighet, skam, våld, törst, ansvar, sorg - Revolver. Är det där ens en mening? 
|
|
Topp
|
|
|
|
#645097 - 09-03-30 21:46
Re: Supergänget
[Re: Gurgeh]
|
Krulligt i nacken och lite konstigt där framme. Det är den bästa frisyren.
Registrerad: 01-08-15
Plats: End of the green line
|
Supergänget är superhjältar som de var innan de fick ångest, började knarka ...men... skulle man inte spela sig själv? Jag måste ha gjort fel i sådana fall  (brukar faktiskt hitta på andra karaktärer, eftersom jag och mina polare snarare skulle bli The Boys-superhjältar än riktiga supergänget-rollpersoner)
|
|
Topp
|
|
|
|
#645100 - 09-03-30 22:19
|
Professor i indieologi
|
Hopp, hunger, plikt, sex, droger, brott, förtvivlan, girighet, skam, våld, törst, ansvar, sorg - Revolver. Meningen tycks inte ha något verb.
Topp
|
|
|
|
#645101 - 09-03-30 22:20
[Re: rjonas]
|
Professor i indieologi
|
I Pulp Quest spelar du rollen som hjälte, hjälpare, härold eller mentor. Har det inget med pulp att göra?
Topp
|
|
|
|
|
22 registrerade (Andy, w176, Mukwa, Niklas73, Hunk, Lord_Copper, Ond bråd död, Han, Elmrig, stupidbear, Arfert, Vimes, Ram, Grisodlar'n, Vicotnik, Übereil, xyas, solvebring, Konrad Konvalj, 3 osynlig(a)),
25
gäster och
17
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|