Hej igen Höstdimmafantast!
Jag tänkte lämna en liten lägesrapport nu när det här halvtid till min egensatta deadline vid nyår.
Jag har semester och sitter och petar med Höstdimmatexten, den har blivit lite längre sedan jag sist lämnade en rapport, den var uppe i 48 sidor vid senaste räkningen, vilket inte inkluderar mer än mitt provisoriska omslag i bildväg eller några äventyr.
Kapitlet med spelledartips har vuxit rejält, och jag har suttit och fyllt på i tomma rubriker i världsbeskrivningen (jag tror att jag har lämnat rejält med lösa trådar för en äventyrsskrivande spelledare att nysta i).
Dessutom har jag på w176s begäran lagt in ett kapitel med spelartips. Kapitlet innehåller inte som man kan tro tips på bra spelare, nej de håller jag för mig själv, utan en samling tips och råd ämnade till spelarna själva om hur de kan spela Höstdimma.
Det ger samma form av tips som spelledarkapitlet redan gav till den spelledare som ville spelleda Höstdimma på samma sätt som jag, fast tänkta för spelare istället.
Eventuellt minskar jag mängden bifogade äventyr mot vad som var planerat från början och så lägger jag in en "äventyrsgenerator" istället. Vi får se vad som händer, jag har lite luriga tankar på saken, bra skall det bli iaf.
Jag skulle egentligen behöva nån sorts redaktörsperson som tog min text och pekade på viktiga saker som jag missat eller som jag borde göra annorlunda, det är nog så att jag blivit lite hemmablind nu efter några år med texten. Är du intresserad så kan du ju höra av dig.
Finns det intresse för att bygga en Höstdimma-logo som jag kan ha på omslaget så är jag intresserad av en sådan också, den nuvarande är rätt suddig och kommer nog inte att bli så bra i tryck anar jag.
Annars börjar det närma sig att säcken knyts ihop, så om du sitter och tänker "Whoho! Snart kommer Höstdimma, då skall jag läsa om X!", så kan det vara läge att säga till mig vad X är så att jag kan lägga till det om det inte finns med.
---------
Vad gäller konventsframträdanden den närmaste tiden så har jag och Archin lovat att komma ner och spelleda "något" på Sävcon VIII. Det står "Höstdimmaäventyr till Sävcon" längst upp i vårt google-dokument där vi planerar äventyret...