Sida 26 av 27 < 1 2 ... 24 25 26 27 >
Diskussionsval
#594781 - 08-02-27 18:07 Re: Komplettering Arvidos [Re: magoo]
omgitburns Inte inloggad
Rollspelens Pyroman Magiker

Registrerad: 08-01-28
hmm då har vi väl fakta om alla då.

Narits Rikens forum är klart: http://naritsriken.freesmfhosting.com/index.php

Här finns Narits Riken att ladda ner:
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php/posts/616711.html
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php/posts/616710.html

Kom ihåg Narits Riken är än i beta!

Topp
#594782 - 08-02-27 18:08 Re: Jag hoppar på bandvagnen [röst] [Re: Genesis]
walium Inte inloggad
Pimpdaddy Coolness

Registrerad: 01-04-08
Plats: Linköping
"Bra poäng, Walium. Nästa drag kommer jag att försöka pressa någon enskild tidigare."

Efter att Herr Nils och Björn den gode försvann så har vi gått miste om två aggressiva och fokuserade spelare och den här rundan har därför blivit lite trevande. Det är väl inte så farligt så länge det bara blir så en runda, men ju mer vi splittrar oss och mister fokus desto lättare är det för trollen och den fruktade Linköpingsmaffian att dominera.

Att rösta ut w176 är säkert inte ett helt felaktigt beslut, men det hade känts bättre om vi hade lite mer kött på benen. I värsta fall så röstar vi ut någon som bara är flummig och omotiverad (vilket iofs inte är det sämsta val som vi kan göra) när vi istället borde försöka lyncha ett troll.

Om jag lever nästa runda så kommer jag att försöka pressa Nightowl och Orfeus mer. Och få de mer anonyma deltagarna som Marco att bekänna färg. Håll ett öga på de som inte alls röstar och ställ dem mot väggen. Bybor som bara sitter och glor har vi i alla fall ingen nytta av.

Krönikan över det stora Ap-Tapir-kriget har nedtecknats.

"...korsa apor med kaniner och få ett pris ur kungens hand!"

- Ernst-Hugo, vi saknar dig! http://www.youtube.com/watch?v=wxuZOkMIZEU

Topp
#594783 - 08-02-27 18:15 Mer Magootänk och röst [Re: Rising]
magoo Inte inloggad
Paladin

Registrerad: 02-10-19
Plats: Umeå
Tack till Arvidos för din lista! Om du är troll så är du världens ambitiösaste troll...

Jag antar att trollen kan kommunicera rätt fritt och att de har en plan. Om w176 är ett troll är hon världens uppenbaraste troll och det gör mig fundersam. Jag har några teorier:

1. w176 har fått en roll som hon rollspelar efter bästa förmåga. Jag känner dock inte igen den nonchalanta "skiter väl jag i"-stilen från Nalle med AK4:s inlägg. Fast hon kanske spelar på Risings rollbeskrivning?

2. w176 offrar sig för att rädda ett annat troll.

3. w176 har blivit smittad och "galen". Flera spelare är konstigt passiva - onaturligt passiva. Kan det finnas nån typ av smitta som gör deltagarna slöa och slappa?

4. w176 är på riktigt less på spelet och vill hoppa av

Jag vill inte rösta på w176, jag tycker det är för konstigt att hon vill dö. Jag röstar på röst: Pilzeman eftersom han känns mest misstänkt av de aktiva för mig efter genomläsning av Arvidos lista.

/Magoo, dimman tätnar

Topp
#594784 - 08-02-27 18:15 Re: That's it! [röst] [Re: Lindenius]
Nightowl Inte inloggad
Hela forumets lilla fästmö

Registrerad: 00-05-17
Plats: Avliden, Tristerbotten
Jag ber att få påpeka att jag misstänkte w176 tidigare, även om jag fortfarande inte är helt säker på att hon bara är oseriös.

Men jag kan lika gärna hoppa på Hägglundsprodukten, alltså:

röst: w176

Erik

Eftersom den som kan göra en webbserie som handlar om fanservice för folk som gillar könsbyten, bilmekande och amatörracing, och ändå få mig att läsa den varje dag, måste göra något rätt -Misfile - Nightowls nuvarande webserietips

Topp
#594785 - 08-02-27 18:31 Re: Jag hoppar på bandvagnen [Re: Dnalor]
Vicotnik Inte inloggad
Den onde

Registrerad: 04-03-28
Plats: Stockholm, Haninge
Även jag väljer att hoppa på bandvagnen, då vi har fått en förklaring till att Johan K inte har varit aktiv.

Röst: w176

Topp
#594786 - 08-02-27 18:34 Re: Stor logg ... [RÖST] [Re: Måns]
Foggmock Inte inloggad
Level 28 encounter

Registrerad: 00-08-26
Plats: Malmö
Jag är fortfarande avvaktande misstänksam mot Arvidos, men jag kan inte neka till att listan varit hjälpsam. Dock så är det ju konstigt att den kom först när han var satt under press. Hälsosam skepsis är inte samma sak som "en bunt förvirrade forumiter som ser troll överallt".

Nu ser det ut som att w176 ryker, och många verkar vilja pressa Nightolw och Marco nästa runda. Magoos analys av w176-situationen känns nykter och jag tror inte w176 är ett troll, men hon hjälper oss inte och agerar som om hon inte vill vara med och spela längre så jag antar att det blir mercykill och utplockning av henne, med förhoppning att de som varit oförklarligt frånvarande blir mer aktiva i framtida drag.

Eftersom Genesis efterfrågade det, här är min lista på prime suspects: Traffaut, Pilzeman och Marco. Skummisar: Magoo, Andersson, Vildkatt, Vicotnik och walium. Hyfsat av kroken: Anders Åstrand, Dnalor, thark. Övriga har jag nog inte bestämt mig gällande än.

16-30: Säger emot personen som skrev 1d8 inlägg sedan
31-90: Postar ett kort irrelevant inlägg (innehåll avgörs med 1T3: 1: Sarkasm 2: Ironi 3: Båda)
91-95: Postar 1T6 stycken som bidrar med 1T3 goda idéer på trådens ämne
96-00: Slå två gånger på tabellen

99% Mythos Lore
1% sanity
DON'T PUSH ME

As a general rule, the better it felt when you said it, the more trouble it's going to get you into.
- Viktig vishet™

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent full of doubt.
- Bertrand Russel

Topp
#594787 - 08-02-27 18:44 *brum brum* Vart kör vi? [röst] [Re: Dnalor]
Andersson Inte inloggad
Riddare

Registrerad: 05-04-28
Plats: Uppsala (Umeå)
Som tidigare aviserat hoppar även jag på larvbandsfordonet. Inläggen som ramlat in medan jag tagit mig från jobbet förstärker bara det intrycket. Mina andra misstänkta kan jag kampanja mot någon annan dag.

Topp
#594788 - 08-02-27 18:49 Re: Stor logg över dag 1-3 [Re: Arvidos MC]
Nightowl Inte inloggad
Hela forumets lilla fästmö

Registrerad: 00-05-17
Plats: Avliden, Tristerbotten
Min misstänksamhet mot Arvidos är, likt den andra kan ha känt, bortblåst - om han nu är ett troll är han värd att flejma oss alla efter den här prestationen. Han kunde visserligen få kontroll över oss mindre aktiva deltagare genom att sila informationen, men att göra det på ett vettigt sätt utan att trigga misstänksamhet från er mer aktiva är omöjligt.

NU ska vi se vad JAG tycker om er andra... och det är inte mycket jag känner vi har att gå efter, men annars vore det ingen sport.

w176
Beter sig misstänkt och var min tvåa efter hellzon - som ju var ett troll. Således hoppar jag på bandvagnen nu.

Annars - folk jag misstänker, och varför:
Joohonoo Ägnar sig mest åt att misstänkliggöra folk, och på lösa boliner, utan att samtidigt driva något. Tror inte att han är ett troll, utan en L-köpingsmaffioso.

Lindenius Dito, men reagerar mindre på hans inlägg - men det är inget jag kan sätta fingret på.

Dnalor Dnalor är en mycket klipsk man. Han är en av de som är nybörjare som jag skulle misstänka för att låtsas vara nybörjare för att dölja eventuellt trolligt beteende, för han skulle klara av det. Däremot går ju magoo i god för honom... men varför skulle vi egentligen lita på magoo?

Därför att det är en ganska vild lögn att göra, fast det går ju att försöka (exhibit ett: HELLZON). Förr eller senare måste man upp till bevis för att fejka en förmåga. Å andra sidan var magoo inte helt säker på Dnalor.

Det var hon däremot på Marco vilket är min enda anledning att lita på honom i nuläget. Han postar lite men verkar inte inaktiv på samma sätt som Johan K (som jag misstänker helt enkelt inte kommer på något att säga, så jag misstänker inte honom så mycket). Han kommer mest med mystiska antydningar. Jag utgår från att hans lista i början av spelet var någon form av signal till en annan spelare. Eftersom trollen kan kommunicera med varandra undrar jag dock om han kan vara troll?

Än så länge är magoo alltså på listan över folk jag litar på. Det är också Genesis eftersom hans förklaring av hur han är LINDENIUS och hur han kan veta saker verkar förnuftig. Är han ett troll är han lite för listig.

Magoo friar Marco och än så länge Dnalor; Genesis friar omgitbums, Orfeus och Markehed. Alltså är dessa också än sålänge av eventuella krokar.

walium satte dit hellzon (OK; och mig, men...) ganska rejält. Är han troll har trollen offrat Caligula; det låter inte troligt, dessutom verkar TAMAGOTCHI TIM-historien hålla - men det kan vara nåt i stil med kranks falska alias som Jokern i förra omgången.... annars är walium ren.

VildKatt beter sig lite hafsigt och Johan K hör man knappt nåt av men VK är n00b och JK är JK, så jag har inga klara misstankar mot dem än. Om mina huvudmisstänka visar sig ha klara papper är dessa två dock bland mina misstänkta.

Övriga är neutrala - ni spelar fan så mycket bättre än mig men det kan betyda både skickliga troll och spelare man ska lita på.

Erik

Eftersom den som kan göra en webbserie som handlar om fanservice för folk som gillar könsbyten, bilmekande och amatörracing, och ändå få mig att läsa den varje dag, måste göra något rätt -Misfile - Nightowls nuvarande webserietips

Topp
#594789 - 08-02-27 18:52 Re: Jag hoppar på bandvagnen [röst] [Re: Måns]
VildKatt Inte inloggad
Kung XVI av Sand

Registrerad: 04-12-17
Plats: Ormiston, Skottland
Jag hänger också på. Ingen hemlighet att jag haft skumma aningar mot w176 redan tidigare heller. Nu, om inget annat, så får vi se vad hon var för något, även om hon faktiskt skrivit lite sedan jag först anklagade henne för fuffensmakeri!

Full fart framåt;

Topp
#594790 - 08-02-27 19:08 Läs listan kritiskt [Re: Arvidos MC]
Arvidos MC Inloggad
Vis man
Strong choice!

Registrerad: 00-09-15
Plats: Göteborg
Jag vill poängtera att den här listan är ett komplement till själva tråden: Tanken är att man ska granska saker man upptäcker i listan genom att läsa själva tråden. Det är ganska enkelt att läsa igenom någons inlägg eller referenser till denna genom att öppna tråden i platt visning och välja visa alla. Kör man Firefox så är det bara att trycka F3 för att få upp en söklist, skriva in användarens namn och sedan bläddra genom träffarna med F3.

Samtidigt har förstås inte alla tid att gräva ner sig i tråden, och det har egentligen inte jag heller, men jag kunde inte låta bli.

Anders Åstrand och Genesis har nämnt att en sådan här lista är ett perfekt sätt att maskera sig som troll, och det gör det ännu viktigare att ni är kritiska mot listan och kollar så att uppgifterna verkligen stämmer. (Stickprov eller om ni misstänker en viss forumit)

Dessutom så går listan igenom person för person, den visar inte så bra vilka person som reagerar på vilka, vilka som hänger ihop med andra och hur rösterna såg ut när någon valde att rösta, hur lång tid det tog mellan ett visst inlägg och att någon annan röstade, etc.

Topp
#594791 - 08-02-27 19:26 Tack, magoo! [NT] [Re: magoo]
Arvidos MC Inloggad
Vis man
Strong choice!

Registrerad: 00-09-15
NT = No Text (Ingen text)

Topp
#594792 - 08-02-27 19:33 Re: Stor logg över dag 1-3 [Re: Nightowl]
Genesis Inloggad
Minimalist

Registrerad: 00-08-17
Plats: Indieörebro
Citat:

walium satte dit hellzon (OK; och mig, men...) ganska rejält.

Eh? Nu har jag missat något. Var då?

//erik. Blev förvånad över hur snabbt alla hoppade på tåget mot w176. Okej, hon agerade ganska suspekt, men det kanske tyder på att hon är oskyldig?

Topp
#594793 - 08-02-27 19:37 Rösträkning (tut tut, bandvagnen går): [Re: Arvidos MC]
Rising Inte inloggad
Krulligt i nacken och lite konstigt där framme. Det är den bästa frisyren.

Registrerad: 01-08-15
Plats: End of the green line
w176 (12) : Lindenius, Dr. Markehed, Dnalor, Traffaut, Genesis, omgitburns, Anders Åstrand, Nightowl, Vicotnik, Foggmock, Andersson, VildKatt
Johan K (2) : Arvidos, Marco Behrmann
Nightowl (2) : thark, Walium
Arvidos (1) : w176
Orfeus (Tell) (1) : Pilzeman
Pilzeman (1) : magoo

Topp
#594794 - 08-02-27 19:38 Re: That's it! [röst] [Re: Nightowl]
Marco Behrmann Inte inloggad
Anti-hjälte

Registrerad: 00-05-20
Plats: Sandukar
Men jag kan lika gärna hoppa på Hägglundsprodukten, alltså:

Militär kunskap. Vitulv?

Noir är "Bästa rollspel 2006" enligt Fenix 02/2007!

Måns skrev: "Sandukar är inte en plats, det är ett drama."
Örnie skrev: "Fan Marco, du _är_ en Noir-karaktär..."

Eon-nostalgi: EON - The Face of Deception.

Topp
#594795 - 08-02-27 19:42 En annan sak [Re: Rising]
walium Inte inloggad
Pimpdaddy Coolness

Registrerad: 01-04-08
Plats: Linköping
Observera att de andra två typerna som "råkade" skicka Pm precis samtidigt som Hellzon a.k CALIGULA fortfarande lever. Om de hade varit "goda", typ siare eller väktare, så borde trollen utnyttjat denna information för att ta kål på dem. Skulle varken Orfeus eller Nightowl bli offade av trollen den här rundan så minskar alltså sannolikheten att de har rent mjöl i påsen. Förutsatt att vi inte köper ursäkten att det bara var en olycklig slump.

Krönikan över det stora Ap-Tapir-kriget har nedtecknats.

"...korsa apor med kaniner och få ett pris ur kungens hand!"

- Ernst-Hugo, vi saknar dig! http://www.youtube.com/watch?v=wxuZOkMIZEU

Topp
#594796 - 08-02-27 19:47 Re: Rösträkning (tut tut, bandvagnen går): [Re: Rising]
omgitburns Inte inloggad
Rollspelens Pyroman Magiker

Registrerad: 08-01-28
w176 är dödsdömd.

Narits Rikens forum är klart: http://naritsriken.freesmfhosting.com/index.php

Här finns Narits Riken att ladda ner:
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php/posts/616711.html
http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads.php/posts/616710.html

Kom ihåg Narits Riken är än i beta!

Topp
#594797 - 08-02-27 19:49 Klockan är mycket, sent för en svängning [Re: Rising]
Johoohno Inte inloggad
Krigare

Registrerad: 04-09-05
Plats: Nykvarn
Jag tycker att denna dag inte blev något vidare. Kan ju inte påstå att jag bidragit med något själv (har inte ens hunnit läsa Hellzons inlägg som jag tänkt).

Hur som helst tror jag inte att w176 är troll, men hennes utröstning leder inte till att en av trådens stora bidragsgivare försvinner, vi får hoppas att hon inte sitter på någon viktig roll (men om så vore fallet borde man kunna förvänta sig mer engagemang).

Dock kan magoo vara inne på något när hon nämner att w176 kanske drabbats av något (någon "smitta"?). Hon påpekar också att fler andra ter sig flegmatiskt. Jag har noterat tanken men tror det har andra anledningar (som till exempel att livet tar tid även utanför spelet).

Jag väljer i alla fall att göra som Foggmock gjorde dagen innan, jag blickar framåt istället för att hopppa på samma spår som alla andra (min röst på w176 skulle blivit #12 om jag räknat rätt).

Jag funderar på om vi ändå inte ska ta och rösta ut thark nästa runda. Han har i princip köpt sig fri med att avslöja sin roll (en roll som ingen annan förmodligen skulle avslöja eftersom den är en trollroll om jag förstått saken rätt (rätta mig gärna om jag har fel)). Dessutom har han uppgivit en nackdel (som är en rip-off rakt av från förra varulvsspelet; och även om jag inte känner Rising verkar han ha mer fantasi än att återupprepa sig) som inte inbjuder till att sia honom.

Alltså ...
Röst: thark

Topp
#594798 - 08-02-27 19:53 Re: Stor logg över dag 1-3 [Re: Genesis]
Anders Åstrand Inte inloggad
Paladin

Registrerad: 02-07-25
Han visade ett screenshot på inloggade-sidan där hellzon postade pm.

Topp
#594799 - 08-02-27 20:18 Re: Mer Magootänk och röst [Re: magoo]
w176 Inloggad
Ärkemagiker

Registrerad: 01-12-27
Plats: Luleå, Norbotten
Mangoo är listig.

Den nonchalanta "Äh, det skiter jag i stilen", har bara varit min attityd till spelet. Tanken har varit att kolla hur länge jag kan överleva och om det blir intressant förr eller senare (som det är nu känns det som för mycket information för att vara intressant.) Rollen är däför helt oskyldig till min attityd.

Men mjo. Jag är loj och ganska passiv för att det inte är seciellt intressant spel, men har avvaktat för att se om det skulle bli mer intressant.

Topp
#594800 - 08-02-27 20:19 Bandvagn [Re: Lindenius]
Pilzeman Inte inloggad
Inte lika söt i verkligheten

Registrerad: 05-09-12
Jag röstade på Tell för att, som jag sa, få fart på honom. Detta har visserligen misslyckats, men...
De jag funderar på att rösta på är:
-Tell av nämnd anledning. Han är visserligen friad av Genesis, men det gör honom ännu bättre att banna på grunden "han gör ju ändå inget för forumet". Antingen kan man få honom att börja skriva, och därmed vara till nytta för forumet. Eller så kan han bli bannad, och då får vi bekräftat hur pålitlig Genesis information var.
-Johan K funderade jag på, men han har ju förklarat sin inaktivitet, så han är ok.
-Vicotnik ser man har varit väldigt bra på att hoppa på bandvagnar, men det har jag också och vet hur skönt det är för en oerfaren att inte behöva tänka själv. Det får vara ok.
-w176. Hon beter sig extremt udda. Om hon är vanlig forumit har hon inget att göra i nuläget, men "jag blir så road av att veta att ni har fel..." låter som om hon är typ Gardener eller någon viktig, men synd för oss isåfall att hon inte vill göra något åt det. Hon är i nuläget ett praktexempel på en som inte åstadkommer något, och bör bannas. Däremot verkar det redan skötas så bra att jag ionte behöver hjälpa till. Jag tänker inte nöja mig förrän Tell har kommit bort från listan över folk som inte gör någonting. Oavsett om det sker genom att han börjar göra saker, eller genom banning.
Min röst står kvar, men jag är för att banna w176!

Topp
#594801 - 08-02-27 20:20 Re: Stor logg över dag 1-3 [Re: Anders Åstrand]
w176 Inloggad
Ärkemagiker

Nja. Det är mer som när man spelar ett sällskap spel och i brist på engagemang flyttar en plopp när det är ens tur.

Topp
#594802 - 08-02-27 20:24 Re: Klockan är mycket, sent för en svängning [Re: Johoohno]
Pilzeman Inte inloggad
Inte lika söt i verkligheten

Registrerad: 05-09-12
Något man kan uppnå genom att sia honom är att se om han är linköpingsmaffia och ljuger. Vad pingas de som? Är han troll och ljuger eller om han är vanlig användare och talar sanning skulle man få samma resultat på honom, och att ljuga som vanlig användare skulle vara ganska meningslöst. Fast vid närmare eftertanke skulle det nog vara onödigt att ljuga som maffia också. Om nån till äventyrs skulle sia honom skulle han ju avslöjas. Bättre isf att hålla tyst.

Topp
#594803 - 08-02-27 20:24 Förtydligande innan jag åker [Re: Rising]
w176 Inloggad
Ärkemagiker

Förtydligande INNAN jag åker så att ni som spelar kan tänka klarare:

Jag är inte smittad av något. Det är inget skumt med rollen. Den är inte medlem i någon fraktion.

Jag svär att rollen har varit helt normal.

Topp
#594804 - 08-02-27 20:26 Re: That's it! [röst] [Re: Markehed]
w176 Inloggad
Ärkemagiker

Jag är NALLE MED AK4.

Rising gav dålig infomation som han av spelanledningar alltså inte kunde ta tillbaka

Topp
#594805 - 08-02-27 20:27 Re: That's it! [röst] [Re: Markehed]
w176 Inloggad
Ärkemagiker

Nope, varit helt värdelös

Topp
Sida 26 av 27 < 1 2 ... 24 25 26 27 >
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Moderator:  Spider Jerusalem 
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
21 registrerade (shaithan, Arvidos MC, w176, Kaigon, krank, TimDexenius, LJSLarsson, Matolo, Möller, Ghostface, Max, God45, Hans E Magnusson, Genesis, Max Raven, Recca, DeBracy, Eksem, 3 osynlig(a)), 16 gäster och 11 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
[>Human] - korrigering om Fasthållning av krank • 13-05-24 17:09
Svärd och Svartkonst av Hans E Magnusson • 13-05-24 17:03
Mystik & Magi II av Myran • 13-05-24 16:57
Karaktär kontra Spelare av God45 • 13-05-24 16:25
[UTMANING]-->Nyfiken va? av Konrad Konvalj • 13-05-24 15:41
Övertala - vem, vad, hur? av Måns • 13-05-24 14:30
Rollspel Göteborg: Behöver 1 spelare till Mutant av Max • 13-05-24 14:16
Podcast-attack på nordnordost.se! av wilper • 13-05-24 14:12
Illusionens fångar är ett spel där... av LJSLarsson • 13-05-24 13:49
[Stockholm] Rollspel nu/närmaste veckan (veckorna) av Anchorman • 13-05-24 13:11
Senaste diskussioner
[>Human] - korrigering om Fasthållning av krank • 13-05-24 17:09
Karaktär kontra Spelare av Bassejr • 13-05-24 12:10
Illusionens fångar är ett spel där... av Sjunde inseglet • 13-05-24 11:33
Kingmaker hjälp! Hjälp! Jag sumpade det! av God45 • 13-05-24 10:18
[Daemon] Term för gudomlig/moralisk/et
c kraftpool?
av Måns • 13-05-24 09:28
Övertala - vem, vad, hur? av Måns • 13-05-24 08:31
Hjälp mig skapa ett krigsläger (SPOILER KINGMAKER) av Magnus Seter • 13-05-23 23:24
Vad ska vi räkna ifrån? av Möller • 13-05-23 21:58
[Rotsystem] - Hälsomätare på rollformulär av krank • 13-05-23 20:57
Spelrapport från FemCon (något sen) av w176 • 13-05-23 16:10
Nyaste användarna
Badger, Naffaru, Landrim, Shathur, Madbeef
6958 registerade användare
Forumstatistik
6958 användare
73 forum
59300 diskussioner
799179 inlägg

Flest inloggade: 245 @ 12-09-26 19:29