#584130 - 08-02-11 18:26
Re: Pratade med tecknaren
[Re: wilper]
|
Positiv
Registrerad: 00-05-22
Plats: Lund
|
Citat:
Jo, jag är oerhört nöjd. Nu återstår bara att göra bilderna rättvisa i trycket.
Det får man ju hoppas.. Dum fråga, men brukar bilder göra sig olika i ritad form & sedan ändras i tryck ? Är som sagt inte så hemma med tryck & sådant..
Citat:
Det tar jag med mig till nästa projekt (som för övrigt Xhakhal här på forumet illustrerar).
Är det BLÄCK, eller vad nu det var för projekt du håller på med ?
|
|
Topp
|
|
|
|
#584131 - 08-02-11 20:04
Re: Pratade med tecknaren
[Re: Johan K]
|
Förvirrad skäggig man som studerar himlen.
Registrerad: 00-05-19
Plats: Nordnordost
|
Tja, jag har labbat lite fram och tillbaka, och jag har fått lite varierande resultat. bland annat vill jag att de skall se ut som att de är ritade på plats i boken, så att det inte blir en grå ruta runt dem från scanningen av den ursprungliga teckningen. De bilder jag fått hittils har inte scannern gjort vita, utan de blir grågula med svart teckning på. Det är nog bara att trolla lite i bildprogrammet, men ändå.
Nej, det är inte Bläck, den huvudbryn överlåter jag till DeBracy. Jag håller på och bollar en annan spelide med DeBracy nu som jag vill vara lite småhemlig kring. :-) Iaf så har spelet en massa fräcka regler och specialmekanismer, just nu så många att man faktiskt inte hinner med att spela något om man skall sköta om alla reglerna, så jag måste nog in och röja lite i regeldjungeln. Men för det behövs provspel, och det har fått stryka på foten nu när vi spelar kampanjer istället. :-)
|
|
Topp
|
|
|
|
#584136 - 08-02-16 18:07
Re: Bläck på GothCon XXXII
|
Positiv
Registrerad: 00-05-22
Plats: Lund
|
Citat:
Annars är det visst drop in i Indierummet på fredag kväll, kanske kan man ordna nått till det.
Ok, det låter ju trevligt.
|
|
Topp
|
|
|
|
#584137 - 08-05-11 00:11
Re: Höstdimma släpps under 2008
|

Redaktör
Fjärsman
Registrerad: 04-03-19
Plats: Knohult
|
Jag kanske är lite sen att upptäcka nyheten, men jag vill ändock säga ett par saker: Stort grattis och all lycka till!  Jag hoppas verkligen att projektet kommer att gå bra och att allt med boken kommer att stega iväg positivt för dig. Respekt att du lyckas slutföra allting och göra någonting av det. ...För det är nog bland det svåraste som finns, att verkligen slutföra vad man börjat på, speciellt vad det gäller rollspel. Åter en gång, respekt och grattis. Bra jobbat!
Topp
|
|
|
|
#584138 - 08-05-11 00:22
[Re: solvebring]
|
Förvirrad skäggig man som studerar himlen.
Registrerad: 00-05-19
Plats: Nordnordost
|
Tack! Tja, slutföra och slutföra. Jag har hållt på med det rätt länge nu, för länge. Det är ett fullständigt awesome rollspel av den vanliga skolan. Problemet är att jag inte spelar vanliga rollspel själv längre utan bara obskyra spelledarlösa spel. :-) Så jag skall göra klart Höstdimma så jag kan lägga det bakom mig, oavsett om "klart" betyder att jag hittar en redaktör som kan snygga till mitt språk och en layoutare som kan göra det fint att se på eller om jag helt enkelt laddar upp senaste arbetskopian på Lulu på juldagen. Fantasterna som blir oroade nu, behöver inte bli det. Arbetskopian är "bra", reglerna är ju speltestade med hundratals spelare, spelvärlden är mysig, texten begriplig och komplett nog för en spelgrupp även om de inte fått spela med mig personligen, och det finns massor med specialgjorda illustrationer som lyfter fram spelets kärna och utvecklar spelvärlden. Allt arbete jag lägger ner från nu tills jag släpper det ifrån mig är finputsande. Tack igen för uppmuntran, jag skall nog ta och sätta mig nån timme och putsa lite till nu.
|
|
Topp
|
|
|
|
#584141 - 08-05-11 16:33
|

Redaktör
Fjärsman
|
Hur som helst, vart spelet i slutänden kan tänkas hamna så tycker jag att det är tummen upp att du slutligen fixar i ordning det för den dess slutgiltiga fas. Det är trevligt att du går vidare, för vilka spel du än spelar och vill göra efter det att Höstdimma är ur vägen, så är det alltid positivt med att nya projekt sätts igång och visar framfötterna.
Topp
|
|
|
|
#584142 - 08-05-11 16:35
Re: Framtidsplaner?
|

Redaktör
Fjärsman
|
Fan vad härligt! Se till att säga till så att det hörs på rollspel.nu här när du släpper en spelbar version av det spelet. Jag är nämligen intresserad av att kika på det. Låter häftigt och inspirerande.
Topp
|
|
|
|
|
12 registrerade (krank, xyas, wilper, Svarte faraonen, Nässe, Elmrig, Han, Hans E Magnusson, DeBracy, Arvidos MC, Tony.M.Meijer, 1 osynlig(a)),
26
gäster och
16
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|