Sida 7 av 7 < 1 2 3 4 5 6 7
Diskussionsval
#188479 - 02-10-04 15:13 Låter ju bra !! [Re: Magnus Edlund]
Johan K Inte inloggad
Positiv

Registrerad: 00-05-22
Plats: Lund
en annan blir ju mer & mer sugen på att köpa DoD6. har tittat en del på matrialet & kan ju säga att jag blev ju INTE besviken direkt...

Topp
#188480 - 02-10-04 15:14 Re: En annan sak, men ändå inte... [Re: Smaug]
Eksem Inte inloggad
Ärkeängel

Registrerad: 01-02-19
Plats: Stockholm
Huvudet på spiken! Det är ju faktiskt där min invändning ligger.

Topp
#188481 - 02-10-04 15:14 Re: Kvinnoporträtt i Snösaga (SPOILER) ... [Re: Eksem]
Troberg Inte inloggad
Ohelig Härskare

Registrerad: 01-06-27
Plats: Borlänge, sveriges inavelscen...
Svar till:

Nu är tråden extremt förvirrande, och ser man även till trådarna på Riotminds forum så säger jag emot mig själv på flera ställen. Jag kan inte tillföra något till diskussionen om Snösaga längre. Det är bara en överdriven sörja sprungen ur min överdrivna, något ironiska kommentar i inlägget som startade alltihop.

Jag ger i alla fall upp, något irriterad, eftersom jag inte ens vet vad jag själv tycker längre.

Ta det inte så hårt, det har varit en intressant diskussion, även om den bitvis varit aningen OT.

Dessutom, om du hoppar av, hur ska vi då få reda på hur många inlägg en tråd kan ha innan forumet kraschar?

Upptäck dem nu!
</td><td><center>För spelmakare och spelare:
<font size="+1">RPG Lab</font size>
Trött på att folk bara skriver en massa skit?

På RPG Lab kan du prata skit också!
RPG Lab - Nu med Troberg säger som det är!</center></td></tr></table>
<center>Min sida av banningen, fast jag kan backa upp min story med fakta.</center>

Topp
#188482 - 02-10-04 15:28 Re: Tänk efter lite ... [Re: Eksem]
Dnalor Inte inloggad
Resident dopehead

Registrerad: 00-05-17
Plats: Doggerland
Förutom personifieringen av Naturen tycker jag att det var väldigt rationellt och vetenskapligt.

Det skulle göra meningen med livet så... meningslöst?

Att meningen med livet är att fortsätta leva? Låter inte det som ett alldeles utmärkt, meningsfullt syfte?

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Topp
#188483 - 02-10-04 16:54 Re: Tänk efter lite ... [Re: Dnalor]
Smaug Inte inloggad
Vapenbärare

Registrerad: 00-12-21
Skulle rekommendera en lite mer vidsynt syn på människan än den biologism som du för fram. Människor är genuint sociala varelser som skapar och skapas av vår socialt konstruerade omgivning, en omgivning som till stor del inte har med naturen och biologi att göra. Våra liv präglas långt ifrån enbart av drifter och biologiskt betingade beteenden. Om detta finns det en mängd forskningstraditioner, till exempel sociologi.

Så det handlar långt ifrån bara om fortplantning. Det handlar om de institutioner vi tillsammans, men oftast omedvetet, bygger runt oss. Dessa finns både i rollspelsvärldar och i våra egna världar.

Eventuella statuseffekter av två kvinnor har inte bara med biologi och fortplantning att göra. Varför har det till exempel blivit allt vanligare och även mer statusfyllt i vår värld att gifta sig sent och skaffa mindre än de 2,1 barn som krävs för att befolkningen inte skall minska. Det skulle i så fall vara ett brott mot den allsmäktige Naturen.

Lite mer balans mellan naturkunskapens syn och samhällskunskapens skulle alltså inte skada.

/Smaug

Topp
#188484 - 02-10-04 17:31 Re: Tänk efter lite ... [Re: Dnalor]
Eksem Inte inloggad
Ärkeängel

Att meningen med livet är att fortsätta mänsklighetens existens. Fint ur ett kollektivt perspektiv kanske. Men det gör ju själva individens liv väldigt poänglöst ur individens perspektiv. Vad händer med våra drömmar? Med intressen? Varför ska man ägna sig åt rollspel när man egentligen borde ägna sig åt lite mer regelrätt knullande när man har tid över mellan införskaffandet av de pengar man behöver för att skydda ens avkomma?

Topp
#188485 - 02-10-04 19:04 Re: Tänk efter lite ... [Re: Eksem]
Troberg Inte inloggad
Ohelig Härskare

Registrerad: 01-06-27
Plats: Borlänge, sveriges inavelscen...
Svar till:

Varför ska man ägna sig åt rollspel när man egentligen borde ägna sig åt lite mer regelrätt knullande

En mycket bra fråga. Tror jag har hängt här tillräckligt länge...

Upptäck dem nu!
</td><td><center>För spelmakare och spelare:
<font size="+1">RPG Lab</font size>
Trött på att folk bara skriver en massa skit?

På RPG Lab kan du prata skit också!
RPG Lab - Nu med Troberg säger som det är!</center></td></tr></table>
<center>Min sida av banningen, fast jag kan backa upp min story med fakta.</center>

Topp
#188486 - 02-10-04 21:32 Fy för långa trådar! [Re: Magnus Edlund]
Runde Rolf Inte inloggad
Riddare

Registrerad: 01-02-09
Plats: Stockholm, Sverige
Jag fick minsann mitt exemplar idag och tänker låtsas som om det gäller alla er andra också. Därför skriver jag (kopierar från RMs forum) ett inlägg utan att ha läst igenom något av era och med risk för att upprepa andra.

Bör påpeka att jag läst fruktansvärt lite av kampanjen.

* Gör inget att det inte är hårdbundet. Ser oerhört bra ut, Bonner har gjort det igen.
* Tycker inte alls att det var något fel på dikten i början, bra jobbat RM!
* Oj oj oj Vad liten text. Det gör inget och jag förstår att det innebär mer plats på mindre utrymme för ett bättre pris, likväl kan jag inte låta bli att tacka min lyckliga stjärna för att jag inte har några synproblem.
* Fantastiska teckningar och kartor... ni vet vilka jag tackar det för. Tack.
* Bra layout, tack för den herr Algstrand.
* Exakt rätt stämning i det lilla jag har läst hittills. Lysande.

Nu vet jag väll att jag är lite efter er andra i den här tråden men sådant kan hända, även den bäste. Faktiskt.

Ja det var väll det kan inte göra annat än att tacka RiotMinds för ännu en lyckad produkt. Fortsätt som ni gör gubbar.

Topp
#188487 - 02-10-04 22:07 Jonte kommenterar [Re: Runde Rolf]
Eksem Inte inloggad
Ärkeängel

1. Håller med. Hårdbundet är överskattat. Omslaget är inget mindre än fantastiskt.

2. Nja, den var okej, men jag jämför direkt med profetian i O4Ö, och den är av lite olika anledningar lite bättre.

3.Alla borde börja med liten text! Den har fortfarande hög läsbarhet, men det är snyggare och sidorna räcker längre!

4. Jepp, mycket grymma kartor! Jag har iofs mest läst Chaosiums grejjer på sistonde, och där är det typ konstruktören eller nån annan klåpare som gör kartorna. Men i alla fall!

5. Suveränt, Dante! Så här bra grafisk form blir man sällan bortskämd med. Och det kanske är standard nu för tiden, men JAG tycker absolut att det är bonus att det står vilket papper det är och vilka typsnitt som använts.

6. Kampanjen i sig verkar helt okej hittils. Framförallt verkar den storslagen. Storslaget är bra. Fast jag har precis läst ut Masks of Nyarlathotep, så jag är inställd på extremt hög standard ;)

Egna kommentarer:

1. Ett index för fan! Jag hittar ingenting wink Jag läste någonstans att det skulle finnas regler för storskalig strid, men jag hittar fan inget wink (det kanske finns ett index, bara det att jag inte hittat det?)

2. Jävligt bra att ni ger ut äventyr. Ännu bättre att ni ger ut kampanjer! Kampanjer på svenska är man inte ofta man blir bortskämd med!

3. Mycket smart att släppa allt i små portioner i samma bok. Alltså att det i samma bok finns lite tilläggsregler, lite nya varelser, man beskriver ett nytt land osv. Det går igen i såväl Vinterskogen, som Vildhjarta som Snösaga. Smart drag!

4. Kul att Blodughadda är nämns i både Vinterskogens Hemlighet och Vildhjarta. Men jag hade gärna sett en snyggare övergång mellan Vildhjarta och Snösaga.

Topp
#188488 - 02-10-04 22:09 Whee!! (nt) [Re: Rosen]
Vindhand Inte inloggad
Ängel

Jag lärde mig något av en diskrimineringstråd... det trodde jag aldrig smile

Topp
#188489 - 02-10-04 22:11 japp [Re: Black Dwarf]
Vindhand Inte inloggad
Ängel

*hyser en stor misstanke att Vindhands svar på Eksems inlägg nog var väldigt ironiskt*

Otroligt mycket.

Topp
#188490 - 02-10-05 11:47 Nya kommentarer [Re: Eksem]
Runde Rolf Inte inloggad
Riddare

Registrerad: 01-02-09
Plats: Stockholm, Sverige
Argh! Försökte läsa lite mer i Snösaga när jag kom hem sent i går natt/tidigt i morse och fick panik. Fyfan, ursäkta, vad många namn! Helt plötsligt var jag själv helt borta och visste in vem som var vem, vem som var gift med vem, vem som var ond, vem som dog eller vem som var släkt med vem. Kaos.

Blir m.a.o. tvungen att skriva ned något sorts släktträd med små kommenater så att ajg kan hålla koll på alla. Värst blir det nog för spelarna som ska minnas allt... mycket anteckningar skulle jag tro.

Jaja allt går med vilja, våld och vaselin (som jag inte har någon som helst aning om hur det stavas)

Topp
#188491 - 02-10-06 23:09 Larva dig inte. [nt] [Re: Dnalor]
Magnus Edlund Inte inloggad
The artist formerly known as Dilandau.

Registrerad: 00-09-27
Plats: Söder
-

Topp
Sida 7 av 7 < 1 2 3 4 5 6 7
Föregående diskussion
Visa alla diskussioner Tillbaka till forum
Nästa diskussion

Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
8 registrerade (Han, Shadowcaller, RipperDoc, krank, Nässe, DeBracy, Dum Panda, 1 osynlig(a)), 21 gäster och 12 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Pathfinder/DnD3.5 kampanj i höst av Shadowcaller • 12-05-17 16:10
[Köpes] Marienburg - Sold down the river av Mathias • 12-05-17 15:54
Tatters of the king av Nässe • 12-05-17 15:32
Stora LaTeX-tråden av wilper • 12-05-17 15:31
Star Wars: The Old Republic av bladerunner_35 • 12-05-17 15:29
[Säljes] Rollspel av Wade • 12-05-17 14:51
BP Hindenburg söker ny coach... av Möller • 12-05-17 14:45
Normer på rollspel.nu av Hakanlo • 12-05-17 14:23
Sköna uppslag av Kiai • 12-05-17 14:08
[Linköping] Forumöl inför Lincon av Elmrig • 12-05-17 13:51