Originally Posted By: Etepete
Ok, "encounters" köper jag, men att det inte finns regler för min RP:s mjukdelar är en selling point för mig. Och jag tror att spelgruppen är bättre på att rädda rollpersonen än reglerna. Det kanske helt enkelt är ett medvetet designval

Lite osäker vad din invändning är...?

Boken vi diskuterar är tänkt utgöra en verktygslåda. Tre olika magisystem, välj din favorit. Massor av skills; välj vilka som finns i just din kampanj. Etc etc etc.

Min invändning är att det i princip inte finns något verktyg i lådan som är yngre än 20 år. Således en "minneslåda" för oss gamla BRP-stofiler än en produkt med någon som helst relevans på dagens rollspelsmarknad.

Detta kanske är ett medvetet designval... men mycket mera troligt den ärkekonservatives val, det val du gör med snäva horisonter, valet för dig som aldrig provat ett nytt rollspel de senaste decennierna... ;-)

---

Men som i alla verktygslådor - bara för att du hittar ett verktyg du inte vill använda behöver du inte sluta använda hela lådan. Det innebär inte att det inte kan vara relevant att ha med verktyget för "min RP:s mjukdelar" (?) - för någon annan kanske det blir favoriten och ögonöppnaren till en ny spelstil!