Mjo vet hur det är att ha spelare som man är mindre nöjd med så att säga. Men hela gruppen som jag spelar med, inkl. mig själv har utvecklats enormt de senaste åren.
För min del kom vändningen när jag tröttnade helt och hållet på att bananskala och springa runt utan mål, döda monster och lösa intriger som var glasklara. Så jag började ändra mitt sätt att SLa sakta men säkert och gav mina spelare ett ultimatum egentligen. Jag påpekade att jag spellett hur många äventyr och kampanjer som helst nästan helt på mina villkor så allt jag krävde i utbyte var att de försökte spela en kampanj på mina villkor.
Känslospel och karaktärsfördjupning var vad den kampanjen gick ut på och det mottogs riktigt väl och de andra spelarna (nästan alla iaf), började inse att rollspel kunde ge mer för dem än bara en simpel verklighetsflykt där man spelar störst, bäst och starkast. Så efter det så har vi utvecklats mer på samma villkor hela spelgruppen.

/Poseur menar inte att det ena sättet är bättre eller sämre, utan att vi som grupp har bytt och trivs bättre med det sättet vi spelar nu.

Jag som trodde att min sömnrytm inte kunde bli värre; så började jag chatta med Ymir