Jag måste väl erkänna att jag höjde något på ögonbrynet när jag läste recensionen.
Jag tycker att det hela är en viktig fråga, men jag tror inte att fenix läsare består av obildade/sexistiska tölpar, utan snarare är väl större delen av läsarna de som kämpar för jämställdhet.
Jag tycker att det är bra att Åsa tog upp att en del av bilderna är sexistiska, men jag tycker att det tog gör stor plats.
Imho hade det räckt väl med säg "En del av bilderna är ganska lättklädda/sexistiska, och jag hoppades att hobbyn hade tagit sig bort från sånt" eller liknande.
Istället fick ämnet ett helt stycke, aningens mycket imho.
Hade en separat artikel om ämnet funnits att läsa hade jag läst den och funnit den mycket intressant.
Personligen läser jag fenix recensioner för att veta om spelet har bra regelsystem, om världen håller, om layouten håller och om spelet är roligt.
Huruvida konstruktörerna kunde ha klätt på sina illustrationer lite mer är för mig ovidkommande, eller det kunde kanske ha hittat ett bättre forum. Typ, wrnu smile
(duckar för flame)