Skrivet av: solvebring
Sedan vill jag inte kalla de kristna för oskyldiga med tanke på vilket sätt de kristnade sin omvärld; genom våld i många fall. Detta ska till exempel vara anledningen till avsaknaden av hednatempel eftersom de kristna brände ned dem då de kom och tvingade sig på folk med "den enda guden".

Jag tror att man säger "oskyldiga" i den mening att det inte var soldater.

Och det var inte bara kristna som tvingade på folk religion. Den enda ledaren, i gammal tid, som tillät religionsfrihet var ju Khan. Och enligt en hitsorieprofessor jag pratade med, var inte kelterna så bra med religionsfrihet.

Sen så antar jag att ledare, både i kyrkan och för länder, brände ner hedniska symboler i syfte att ta bort "det gamla" så att dom inte skulle ha så mycket att ty sig till. Lite som när dom allierades trupper i Irak drog ner Saddam-statyn. Fast, det var säkert mer för att glädja dom därhemma

Ändrad av Paxen (2010-03-02 16:46)
Orsak till ändring: Visste du att det finns möjlighet att identifiera upp till 600 olika allergiframkallande ämnen

Söker du efter någon att spela med i Kalmar? Skicka ett PM.

Threat trap känns bara.. Läskig..

"När jag ser denna figur vill jag bara doppa penseln i ögat på honom"- Persson visar en annan sida