Skrivet av: Regmolar
Alstra Ob2T6 (3 för filament, -1 för formel) - Besvärjelse Ob1T6 (2 för magnitud, +2 för antal mål, - 2 för extra filament, -1 för formel)

Ger totalt Ob6T6 i skada mot tre olika mål/runda utan någon större risk för magikern

Notera att det blir Ob2T6 mot varje, vilket fortfarande innebär att du kommer behöva kasta två såna formler innan du oftast kommer oskadliggöra dem.

Till viss del så visst, det är mycket skada, men betänk vad en krigare med svärd kan göra. När vi spelar kommer man ganska lätt upp i Ob6T6 eller Ob7T6 på sina hugg då stora vapen är populära och att folk mer än gärna kastar ut stora pengar på det. Det ska inte vara helt omöjligt att kasta sådana formler, men jag är lite osäker på hur du räknar. Om du vill orsaka Ob2T6 mot 3 mål borde ändå svårigheterna bli:

Alstra Ob3T6 (4 filament, -1 formaliserad), Besvärjelse Ob1T6 (2 filament, -1 formaliserad, +2 mål för mål, -2 för filament).

Du lurade mig med ditt sätt att skriva på... smile

Jag ändrade faktiskt på antalet mål beräkningen, för jag tog till mig det ni sa om att det var en för kraftig ökning.

Citat:
kanske ingen katastrof i spelbalans för en grupp äventyrare, men tänk dig den här killen i tung rustning bakom en köttsköld på ett slagfält, och räkna på hur mycket skada han gör på en "slagsrunda" (12*15 stridsrundor, om jag minns rätt).

På slagfält gäller lite andra regler och det föreslås att en magiker orsakar 1T6+1 förluster om jag inte minns fel.

Citat:
Åtminstone arean skulle jag helt ta bort; jag tror inte man förlorar något på det, eftersom de effekter som faktiskt kräver area (typ Nederbörd, Dimma) får det automatiskt baserat på sitt Avstånd.

Mycket sant. area ska tas bort.

Ändrad av Gemstone (10-01-22 07:13)