Ser riktigt bra ut; skulle kunna tänka mig att införa det där själv. Men du bör se över det där med temporära effekter: att det plötsligt hoppar fram en linjär ökning från FV 11 känns väl godtyckligt. Antingen borde det vara (FV-4) minuter eller öka med något annat regelbundet intervall (typ dubbleras var femte FV). Och som det är formulerat nu så gäller samma varaktighet för besvärjelser som för ritualer

Alternativt kan du låta det fungera som i det ursprungliga systemet, men öka grundtiden och/eller tidsökningen per ökad svårighet.
Har du avskaffat area-alternativet (vore iofs. snarare en tillgång än en förlust...) eller bara inte behandlat det än.
Sedan vill du kanske ha en mindre generös ökning eller dubbel svårighetsökning på antalet mål; jämför att kasta en fyramåls blixt av första magnituden med att kasta en fjärdemagnitudens blixt på ett mål så förstår du nog vad jag menar... och det blir värre om man ökar målen mer.
Effekter som "jag kastar Davas eldhav light på fyra valfria mål precis vid min fiendes fötter!" blir också extrema. Ob4T6 T och S istället för Ob4T6 T och 1T6 S, mot lättare alstring och samma väva-slag.