#558096 - 08-03-16 20:00
Re: Reflektioner [bifogad tankekarta, edit]
[Re: Han]
|
Grisodlare
Registrerad: 08-03-16
Plats: Norrköping
|
Han sade: Citat:
Förutom att jag inte förberedde tillräckligt, så hade jag ett problem. Vi hade en ny spelare som aldrig spelat rollspel förut. Eftersom hon är ny så är hon också rätt blyg av sig och då det inte fanns så mycket spelutrymme i äventyret så kunde jag inte aktivera henne tillräckligt. Hon hade som drivkraft att hitta den mjukaste och vitaste pälsen som finns och jag försökte väva in det i järntornet där det fanns en varelse som shaguliterna experimenterat på för att få fram en reaktion hos henne, men jag misslyckades lite med det.
Sedan hade hon lite svårt med reglerna, men det tycker jag är helt ok och har överseende med. Mitt system även är väldigt berättande - om man slår riktigt bra mot en person så tas motståndaren ut direkt och spelaren får det stora nöjet att beskriva hur detta går tillväga. Hon hade lite problem med detta, men jag tror att det kommer att komma inom sinom tid. Det kräver bara träning och jag har all tid i världen på mig. En annan spelare, som var riktigt bra på att beskriva, hade ett annat problem - han beskrev alltid först och sedan fick han se om det verkligen hände. I mitt system så slår man först och beskriver sedan, men jag gillade ändå hans möda som han lade ner.
Tycker att det är svårt att hitta en 'bra' drivkraft faktiskt. De lättaste verkar att vara girig och vilja ha rikdomar men tja.. =p
Och det stora berättarnöjet.. hehe, jo.. det tar väll sin tid, glad att du har överseende med sådana saker. Måste faktiskt tillägga att berätta först döda sen gav ett intryck av att karaktären lite grann drömde om hur det hela skulle gå till men i verkligeheten så gick det ibland inte alls så.. gav en lite annorlunda touch på det hela..
|
|
Topp
|
|
|
|
|
10 registrerade (Perenna, SirFrog, DeBracy, Möller, Ram, Nässe, Svarte faraonen, Radioaktiv, 2 osynlig(a)),
19
gäster och
9
sökmotorer online. |
|
Förklaring:
Redaktör,
Global moderator,
Moderator,
Tekniker,
Sponsor
|