Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Döden, en del av rollspel av ninepointone @ Igår 10:54

Min första rollperson (1984-1985) dog 2-3 spelmöten in i Döda Skogen när han ramlade ner i någon slags spjutfälla. Minns det som en otroligt dyster erfarenhet. En annan var under Svavelvinter när min rollperson kastade den dödliga kaststjär
Kultur
Visa nya inlägg Tema superhjälte: Pass av Robert Jonsson @ Igår 10:45

Tyvärr kommer inget bidrag från mig den här månaden heller. Jag har haft flera idéer, men då jag ska försöka skriva så låser det sig helt. Jag får avvakta nästa tema och hoppas det faller min fantasi mer i smaken.
Bildkonst
Visa nya inlägg Re: skiss2 av Per Folmer @ Igår 00:15

Jag antar att jag hittills är välsignad med denna ära. Ser fram emot fler av dina bilder. Ha det gott Andreas.
Eon
Visa nya inlägg Re: Mystik & Magi II av Ymir @ Igår 00:00

Citat:Fler golems, eller nja, fler magiska förkroppsliganden av olika aspekter. Jag och Lycan har redan gjort det där, också (precis som du säger behövdes det ju, givet hur koolt det är). Ett av många, många exempel på våra alster: Citat
Krönikor & spelrapporter
Visa nya inlägg Krönika-pdf och info av MattiasLejbrink @ 13-05-24 23:23

Nu finns krönikan som pdf och all info samlad på kampanjens hemsida: Tale of a Crippled Fox hemsida
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Övertala - vem, vad, hur? av Skarpskytten @ 13-05-24 22:31

Skrivet av: MånsHur ska man avgöra vilka människor som är benägna att göra det som RP vill att de ska göra? Och hur hanterar man situationer som är RP vs RP? Ja, i Svavelvinter kan man med en retorisk konflikt få folk att göra som man vill
Promotion
Visa nya inlägg Bortom: Bortom #37 av Robert Jonsson @ 13-05-24 21:53

Avsnitt #37 av podcasten Bortom: Bortom är nu äntligen ute och går att laddas ned här. Jag och John talar då om arbetet med Leviathan och Skuggstaten, avslöjar namnet (men inte mycket mer) på nästa års konventsberättelse och talar även om
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Svärd och Svartkonst av anth @ 13-05-24 19:40

Nu är jag lite skadad efter att ha plöjt reglerna till femtielva olika OSR-spel. Omedvetet letar man efter licensen: OGL 1.0a. Även om ni skiter i den för att spelet är på svenska och följer svenska lagar, inte amerikanska - så borde det väl
Promotion
Visa nya inlägg Re: Flammor av vrede - del två i En saga om sorg av Ealdormannen @ 13-05-24 19:19

Hej! Faktum är att jag var i Göteborg så sent som idag - på SF-Bokhandelns invigning av de nya lokalerna på Kungsgatan 19 - och pratade med Ola Hultin med tanke på just del två. Han jobbar alltså på SF-Bokhandeln. Jag lämnade över ett ex a
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: Spelrapport från FemCon (något sen) av Max Raven @ 13-05-24 19:00

LÃ¥ter som att ni hade trevligt. Roligt!
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg [TonesOfTales] Gör ditt egna kortspel, alpha 1 av stenhöna @ 13-05-24 17:46

Hej! Blev precis "klar" med första versionen av Tones Of Tales, sidan där du kan göra ett eget kortspel (eller spela andras). Här ligger den. Man använder programmeringsspråket Lua (likt Javascript) för att koda logiken av kortspe
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg [>Human] - korrigering om Fasthållning av krank @ 13-05-24 17:09

Osäker på var det ska läggas, men jag vet att det finns ett par grupper här på forumet som spelar eller tänkt spela More than Human. Ett par saker fixades inför den andra tryckning som förhoppningsvis anländer snart, men det har börjat kom
Promotion
Visa nya inlägg Re: Saknar du Nordnordost? av wilper @ 13-05-24 14:12

Vad behandlar ett avsnitt som är en spelmakarspecial?
Promotion
Skrivet av: Sjunde inseglet Vad som händer sen är fortfarande inte helt klart. Kanske går det få licensen till det svenska Kult-materialet och trycka upp spelet eller erbjuda print-on-demand. Kanske gör vi en funded by me-kampanj.. Vad är re
Promotion
Visa nya inlägg Re: The Rapier (RPG) [Värjan] av The Rapier @ 13-05-24 13:06

Under den senaste veckan har omfattande ändringar gjorts. Ovanstående länk fungerar fortfarande. Det är främst tillägg, men även ändringar av stridssystemet. Det har förenklats, men även gjorts mer 'realistiskt' och med fler valmöjlighete
Dungeons & Dragons och d20
Skrivet av: Magnus SeterVilka "stationer" kan det tänkas att de måste passera? Vakter Fler vakter Hundar ??? /Magnus Jag backar Rymdhamster i att du borde kolla Krilles rotsysteminlägg. Snarare än en serie stationer, tänk som en s
Evenemang och kontakt
Från 14 Juni har jag sommaruppehåll i både glasverkstan och trumrep, dvs jag vinner 1.5 fria kvällar per vecka. Skulle ni bli så få spelare att det finns plats, har jag lite lust att vara med. Eller om för många spelare försviner i sommars
Skrivet av: Magnus SeterSkrivet av: God45De är level 3 just nu. Perfekt. Då kan du sätta upp lite mäktigare slp runtomkring dem som balanserar deras egna upplevda mäktighet. Med risk för att de anfaller 1000 barbarer, förstås. EDIT: Min
Rollspelsmakande
Skrivet av: GenesisNej, nej, du måste döpa den till Quadosh (stavning?)! Nej, det har Eon lagt beslag på och besudlat för all evighet
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Sju månader senare. av Rymdhamster @ 13-05-24 08:31

Yupp, jag håller fortfarande med. Jag tycker det vore trevligt även om man inte gör mer än att gå in och skriva att man har kommit hit och om man spelar eller är spelledare eller bara är väldigt intresserad av rollspel fast man inte har tillf
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Action Pack - nytt spelsystem av Rymdhamster @ 13-05-24 06:41

Så filat lite mer på ett par rustningar. Inte top notch, men jag blev rätt nöjd.
Rollspel
Wow. Nice Börnmo. Året är 1889. Rippermorden har för närvarande sammanfört gruppen.
Rollspelsmakande
Skrivet av: RymdhamsterJo, men också för att fall omkull eller falla till marken. Man säger ofta "stupa i sängen" när man när man är så trött att man bara kastar sig ner i sängen. Det var precis den betydelsen jag tänkte på, j
Promotion
Visa nya inlägg Re: horizonten.se - En ny blogg om spel av B-E Karlsson @ 13-05-23 21:07

Nu är Horizonten uppdaterad med ett litet nyhetsvep bland olika kickstarter projekt.
Visa nya inlägg Re: Alla vapen för 1d6 skada av God45 @ 13-05-23 20:37

Skrivet av: SkarpskyttenJag ser det som en kompromiss mellan "en tabell med 67 vapen och sju kolonner med uppgifter för vart och ett av dem" (DoD, DnD) och "alla vapen gör 1d6". För övrigt är svärd bäst i Pendragon. Alla
Sida 2 av 4 < 1 2 3 4 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
12 registrerade (Necross, Major Boothroyd, Måns, wilper, Ymir, Antemannen, gizmo, Arvidos MC, claes, Minne, 2 osynlig(a)), 10 gäster och 11 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Fundering om provokationer av Sum Caligini • 13-05-26 08:45
[Göteborg] Söker spelgrupp av Enshadi • 13-05-26 07:37
Rollspel Göteborg: Behöver 1 spelare till Mutant av Enshadi • 13-05-26 07:26
Utmattning av Enshadi • 13-05-26 07:16
Är Fallen Reich helt slutsÃ¥lt? av Enshadi • 13-05-26 06:57
[Malmö] Söker spelare till AD&D sommarkampanj av Landrim • 13-05-26 03:31
[Rotsystem] - namn pÃ¥ undersökande färdigheter av Recca • 13-05-26 02:12
Karaktär kontra Spelare av Recca • 13-05-26 02:00
Eldmissil eller bara Eld? av Arvidos MC • 13-05-26 01:19
Säljer - Ännu mer rollspel, och billigare. av Arfert • 13-05-26 00:46
Senaste diskussioner
[Göteborg] Söker spelgrupp av Enshadi • 13-05-26 07:37
Utmattning av Enshadi • 13-05-26 07:16
[Rotsystem] - namn pÃ¥ undersökande färdigheter av krank • 13-05-26 00:31
Jacob's Ladder - mitt bidrag till Game Chef 2013 av Mäster Johan • 13-05-25 18:49
Eldmissil eller bara Eld? av Necross • 13-05-25 17:36
Säljer - Ännu mer rollspel, och billigare. av wilper • 13-05-25 17:14
[GÖTET] Uteaktivitet? av BMOC • 13-05-25 16:16
Köpes Karak the Keeper till Warzone/MC av bozar • 13-05-25 15:41
[Dungeon World] Tidsmagi av Arvidos MC • 13-05-25 15:32
[oWoD]Husregler strid av Recca • 13-05-25 12:37
Nyaste användarna
Oraklet, richard.stodberg, Badger, Naffaru, Landrim
6960 registerade användare
Forumstatistik
6961 användare
73 forum