Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Normer på rollspel.nu av Hakanlo @ 2 min 13 s sedan

Kul att du tycker! OT: Det är en mycket läsvärd artikelserie, fyra stycken tror jag. Maciej Zeremba är ofta (men inte alltid) suverän.
Operation: Fallen Reich
Visa nya inlägg Re: Norge 1940 - Sköna uppslag av Kiai @ 16 min 27 s sedan

Ville bara säga att jag kommer att knycka dina idéer rätt rakt av då jag väl kommer dit i handlingen Archemon Hur har det gått att lira? Något du tycker att man bör se upp med? Något som gick osedvanligt bra? Jag har introducerat en artef
Off Topic
Visa nya inlägg Re: I rött och svart LaTeX av solvebring @ 22 min 11 s sedan

Skrivet av: wilperDet är skillnad på förstasidan i ett kapitel och "vanliga" sidor. Det är default i LaTeX, men går naturligtvis att ändra på om man vill det. Aha, så pass. Tackar för upplysningen. =)
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: [Linköping] Forumöl inför Lincon av Elmrig @ 33 min 42 s sedan

Skrivet av: HanSkrivet av: ElmrigLysande av Han att köra, mycket intressant att få snacka lite IRL med honom och !Paxen, hoppas att det blir uppdykande åtminstone lördag, annars kan jag styra lokal i Norrköping eller Linköping för lite TiPulp
Rollspel
Visa nya inlägg Re: [40k Rogue Trader] PRAISE BE THE OMNISSIAH! av SirFrog @ 55 min 37 s sedan

Tja, jag har funderat på att han faktiskt ska överväga att "respektfullt modifiera" teknologi här och var, på grund av att han har överlevt ett par månader på kraftigt begränsade villkor och tog sig därifrån endast med hjälp av
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg [Stockholm] Forumsöl på BA, 18 Maj. av Stövelkatten @ Idag 12:55

Enligt gängse ordning så börja det bli dags för en ordinarie forumsöl... även om vi hade en dylik med mycket god uppslutning förra fredagen. Men i kontinuitetens tecken skapar jag ändå en tråd. Som vanligt kör vi Bishops Arms Folkungagat
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Renässansstadskampanj av Radioaktiv @ Idag 12:39

Okej, så lite om sex och relationsnormer i Ch'Araldaghy. 1. Det finns preventivmedel. Beroende på vilken klass man lever i så är det olika accepterat. I de finare husen vill man inte veta av något sådant eftersom man vill att det egna huset sk
Promotion
Visa nya inlägg BP Hindenburg söker ny coach... av Ghazam @ Idag 12:30

...i Kejserliga Pyriska Sockerligan, en fotbollsliga på xperteleven.com. GÅ in på http://www.xperteleven.com/?lid=211124 eller www.xperteleven.com, registrera dig och sök på liga-ID: 211124. Pyriska Ligan är en liga med Mutant UA/Mutant-präg
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Dreadnought/SF Walker Namn! av lasergreger @ Idag 11:56

Stålkista
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Diablo III av lasergreger @ Idag 11:53

Ni som spelat spelet nu (om ni lyckats ta er in) vad säger ni om det? Jämfört med D2, hur känns det? Känns det som att det kommer hålla länge? Bästa saken med det? Sämsta saken med det? /lasergreger - som funderar på att spela det efter
Anmälan
Visa nya inlägg Re: Werewolf the Masquerade av !Paxen @ Idag 11:48

Skrivet av: MukwaNu måste ju nån annan skriva att det är 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black, så att jag inte räknar ned helt själv. Variation förnöjer 10 dagar kvar med size 17 och Arial Black Nöjd så
Rollspelsmakande
Spoiler-innehåll En fundering är då att kalla "Rustning" för "Skydd" och "Skydd" för "Intervall". Men det känns lite blodlöst och inte helt intuitivt... Det moderna ordet för rustning är "kropp
Rollspelsmakande
Jag sitter och skriver regeltext just nu, och sammanför de olika dokument jag haft och strukturerar upp så att More than Human ska gå att läsa. Det här är mitt problem: Man bygger superkrafter av komponenter. Komponentlistan är, om man inklud
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Sandlådedataspel av AndersG @ Idag 10:03

Ska man prata om viktiga sandlådetitlar går det inte att bortse från Sims. Friheten är mycket stor: Jag vet åtminstone en spelare som aldrig kör själva spelet utan bara bygger hus; det finns folk som satsar på att jävlas så mycket som möjl
Kultur
Visa nya inlägg Re: Avengersfilmen av Pilzeman @ Idag 07:51

Jaa!
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Dungeongenerator! av Arvidos MC @ Idag 01:19

Skrivet av: StövelkattenArvidos MC Raaawwwwr!!
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Star Wars: The Old Republic av krank @ Igår 22:53

Jag köpte spelet, spelade, slutade spela. Men jag tror att jag inte tillhörde målgruppen riktigt. Jag gillar inte rymdfantasy (och det här kändes verkligen fantasy; min jedi consular gjorde precis samma sorts grejer som min mänskliga warlock i
SagaGames
Ni har väl inte missat att omslagsbilden till Mörkret vid stigens slut finns att beskåda på Fantasys Facebook-sida. Bilden är målad av den eminente konstnären Dennis Gustafsson. En större version av bilden går att se på: Fantasy! på Fac
Evenemang och kontakt
Skrivet av: ElmrigPersonligen är jag mest nyfiken på Psychodrame (eftersom att det pratades så varmt om det efter GothCon), Svart av Kval (eftersom att det verkar vilja spela fiktionen som jag vill att den ska spelas, baserat på forumposter) och
Köpes och säljes
Nu har jag fått tag på ett exemplar så tråden är inte aktuell längre.
Recensioner och nyheter
Skrivet av: Magnus SeterFast jag drömmer om att någon miljardär ska ge en donation till ett fett museum så att de ska börja bygga upp en spelsamling värd namnet. Så kan jag donera min samling till dem när jag lägger näsan i vädret. Lite so
Off Topic
Visa nya inlägg Re: Skit skit skit av Caligo @ Igår 17:47

Skrivet av: ArfertDet finns bara en sak son är värre än kunder som lämnar manus i PPT-format... Det är kunder som lämnar manus excel-format. Fick en gång en hel årsredovisning på det sättet; varje enskild rad var en cell. Må Smurfen ta de
Evenemang och kontakt
Tveksamt jag är kvar då.
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: Skrivarcirkel på Rollspel.nu? av Ulfgeir @ Igår 16:03

Jag är fortfarande intresserad. Mest en fråga om att sparka igång kreativiteten igen... Hur har du tänkt att det skall lösas vilket som är skrivperiodens aktuella tema? Skall vi ha en moderator som pytsar utt ett tema i taget, eller en omröst
Krönikor & spelrapporter
Skrivet av: gizmoVi var bara tre under första hälften av spelet, tills Stövelkatten kom in och vi blev fyra. Det, tyckte jag, gjorde spelet mer tight. (Jag minns inte riktigt, men jag tror vi var fem stycken i Luleå, eller?) Jag är inte säkert
Sida 1 av 5 1 2 3 4 5 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
12 registrerade (Necross, Hakanlo, Elmrig, hushoben, DeBracy, Stövelkatten, xyas, Tomas (Harold), slanfan, 3 osynlig(a)), 26 gäster och 12 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Normer pÃ¥ rollspel.nu av Hakanlo • 12-05-17 14:23
Sköna uppslag av Kiai • 12-05-17 14:08
Stora LaTeX-trÃ¥den av solvebring • 12-05-17 14:03
[Linköping] Forumöl inför Lincon av Elmrig • 12-05-17 13:51
[40k Rogue Trader] PRAISE BE THE OMNISSIAH! av SirFrog • 12-05-17 13:29
[Stockholm] Forumsöl pÃ¥ BA, 18 Maj. av Stövelkatten • 12-05-17 12:55
Renässansstadskampan
j
av Radioaktiv • 12-05-17 12:39
BP Hindenburg söker ny coach... av Ghazam • 12-05-17 12:30