|
|
|
Rollspel.nu
|
|
Skrivet av: GardenerSkrivet av: VicotnikGardener, vad tror du kostnaden skulle bli för att hålla liv i wrnu per år? Basses siffra stämmer ganska bra, bör inte bli över det. Och vad skulle det kosta att bibehålla nuvarande upplägg?
|
|
Spelrelaterat
|
|
Åh vad PK en könsneutral karaktär! Edit: I Vilket rollspel kunde man hitta Björndräparn? Trudvang?
|
|
Rollspel
|
|
En gissning utifrån det jag har sett av matriser och hur de kan användas icke-matematiskt skulle jag gissa på att det är som en tabell där den första raden och den första kolumnen innehåller samma lista på alla ingående personer; för att se relatione
|
|
Off Topic
|
|
Originally Posted By: KorpenOriginally Posted By: ZorbeltussTänkte göra en mod till "Arsenal of Democracy" där jag lägger till brigaden special forces... Men jag har lite frågor angående detta, angående kostnader mest... Vad jag har hört så
|
|
Off Topic
|
|
Hehe, det där var faktiskt kul.
|
|
Rollspel
|
|
Jag blev också alldeles till mig av Eclipse Phase. Jag har ansträngt mig för att knåpa ihop en karaktär och sätta mig in i världen. Det går alldeles utmärkt att skapa Neal Asher - golemer med systemet, vilket gör en sådan som mig själaglad. Angåend
|
|
Rollspel
|
|
Instämmer. Awesome tips!
|
|
Kultur
|
|
Studion är i vilket fall japansk, de är väl de som fått mest genomslag som inde-anime tillverkare dock så jag är inte ett dugg förvånad över att de gör en film på ryska... Däremot verkar inte de tyska riddarna lika tuffa och onda som de engelska ridd
|
|
Evenemang och kontakt
|
|
Så påverkar den nya lokalens regler reglerna på oss? Jag hade tänkt att köra en favorit i repris och ta med en flaska vodka... kommer det fortfarande vara ok eller ska jag beställa en genom er?
|
|
Spelrelaterat
|
|
Hahaha! Jag älskar Birger Plogpäning! "Hans beroende av cognacsmedwurst och god mjöd vart tillslut hans död." Wow. Birger Plogpäning! Mera! Mera!
|
|
Dungeons & Dragons och d20
|
|
Originally Posted By: rjonasRed Hand of Doom är klart bäst nånsin. Vet inte om det verkligen är klart bäst nånsin, men riktigt bra är det. Jag spelleder just nu en 4E-version. Action hela tiden, och det känns motiverat då det ju utspelar sig under
|
|
Kultur
|
|
Skrivet av: DeBracySkrivet av: DraugenNu blir Robert E Howards antihjälte Solomon Kane film också Faktiskt är det ju så att den redan har blivit, biopremiären i Nordamerika var redan i september tydligen. Ryktet säger att det blir direkt till DVD i
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Kombinera färdigheter skapar en känsla av individualitet. Går det att använda flera färdigheter för en handling ska ni inte bara använda det högsta värdet, utan även låta de lägre värdena få ta del av detta. För varje tionde procentenhet som det lägr
|
|
Rollspel.nu
|
|
På fredag eller så, så kommer vi bli av med webbhotellkontot som Rollspel.nu ligger på. Det betyder att några gig data måste flyttas till nån annanstans. Och vi måste börja betala för oss, för första gången i sitens historia. Vet inte riktigt hell
|
|
Övriga spel
|
|
Åh, btw, jag har en liten film som visar trappuppgången till ett annat internetcafé i Harbin, ett kvarter bort: - Ymir, visar
|
|
Övriga spel
|
|
Zukov trampade taktfast fram och tillbaka i rummet. Forskarna tittade nervöst på honom medan han drog handen över hakan samtidigt som ett eftertänksamt uttryck dominerade ansiktet. En slö blick reste över den elektroniska uttrustning som var spridd ö
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Skit skoj att du hittade igen dokumentet. Vad är planen nu då? Fortsätta översätta eller?
|
|
Spelrelaterat
|
|
Skrivet av: Johan KÄr det bara jag som får lite vibbar av att M:UA goes Svenil RPG?? =) Sköna karaktärsbilder, för övrigt. Dina vibbar kanske kan besvaras om jag inte vore en sån Noob som inte förstår vad du menar?
|
|
Drömsmedjan
|
|
Citat:för att snabba på flytet Alldeles förträffligt, låter mycket positivt. Citat:vinklat om settingens stämning mer mot Arkiv X och Sherlock Holmes. Gudars skymning, du är en klippa, Anders! Speciellt vad det gäller sistnämnda i den meningen. Får
|
|
Dungeons & Dragons och d20
|
|
Originally Posted By: CapnZapp(Med andra ord, reglerna ska läsas som att varje gång du tycker det saknas något ska du utgå från att utelämnandet är avsiktligt, inte ett olycksfall i arbetet) Inte den tonen tack! Med tanke på mängden errata i 4E-pro
|
|
Eon
|
|
NT = Neo-Theurg
|
|
Rollspel
|
|
Nu har jag en hel del att läsa och införskaffa, vilket var exakt vad jag hoppades på. Awesome. Stort tack till alla som kommit med tips!
|
|
Off Topic
|
|
|
|
SagaGames
|
|
Skrivet av: Hans.Skrivet av: Arfert Men å andra sidan, jag skissar på en värld som är allt annat än standard att testa systemet i. Nåt som aldrig gjorts på svenska. Och inte som rollspel på engelska heller, vad jag vet. Är det det där 70-tals s
|
|
Övriga spel
|
|
slumpade fram Object linking and embedding -> Microsoft -> IBM -> Third reich (uppenbarligen tillverkade IBM räknemaskiner som nazisterna använde för att hålla koll på antal dödade judar) -> Hitler
|