Senaste artiklar
Ann-Sophie Qvarnström säljer sina gamla original av Bearnie
Dungeons & Dragons-produkter för hösten 2010 av Dante
Hjälpkampanj på DriveThruRPG: Gamers Helping Haiti av DeBracy
Dungeons & Dragons-prylar för 2010 av Dante
Recension av Höstdimma av Möller
Recension av Medan Världen Går Under av krank
Recension av "Alver: Sångarens Ätt" av Bobby Magikern
Recension av Evolutionens Barn av wilper
Liten typografiskola del 4: Indrag och blankrad av Dante
Liten typografiskola del 3: Radavstånd av Dante
Senaste inlägg
Framtiden för rollspel.nu av Den Upplyste Despoten @ Idag 00:53
hur gör man en relationmatris? av Regmolar @ Igår 23:07
Special trupper... av Zorbeltuss @ Igår 22:31
Irländsk yoga av Marukusu @ Igår 22:07
[Eclipse Phase] - En term eller två av Quisling @ Igår 21:31
World of Darkness reglerna, gratis. av Endyamon @ Igår 21:19
Rysk WW2-anime av Zorbeltuss @ Igår 20:32
Det blir en Gothconpub 2010! av Zorbeltuss @ Igår 20:10
bästa Dungeons & dragons äventyr? av Necross @ Igår 18:01
Solomon Kane på vita duken av Den Upplyste Despoten @ Igår 17:26
Senaste diskussioner
Varulvsspel och Serverflytt av Feuflux @ Igår 22:10
[Eclipse Phase] - En term eller två av krank @ Igår 19:28
Irländsk yoga av Mekanurg @ Igår 19:14
Special trupper... av Zorbeltuss @ Igår 19:10
World of Darkness reglerna, gratis. av Den odödlige kejsaren @ Igår 15:24
Framtiden för rollspel.nu av Basenanji @ Igår 13:27
Solomon Kane på vita duken av Draugen @ Igår 13:05
Serverflytt av Gardener @ Igår 11:43
Varulvsspel:UA - Tredje drinkrundan av Feuflux @ 2010-03-08 22:21
bästa Dungeons & dragons äventyr? av Eagle @ 2010-03-08 21:37
Senaste bild
Köttmaskin
Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 timmarna | Senaste 48 timmarna | Senaste 7 dagarna
Forum   Ämne
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Re: Framtiden för rollspel.nu av Den Upplyste Despoten @ Idag 00:53

Skrivet av: GardenerSkrivet av: VicotnikGardener, vad tror du kostnaden skulle bli för att hålla liv i wrnu per år? Basses siffra stämmer ganska bra, bör inte bli över det. Och vad skulle det kosta att bibehålla nuvarande upplägg?
Spelrelaterat
Visa nya inlägg Re: Köttmaskin av Persson @ Igår 23:50

Åh vad PK en könsneutral karaktär! Edit: I Vilket rollspel kunde man hitta Björndräparn? Trudvang?
Rollspel
Visa nya inlägg Re: hur gör man en relationmatris? av Regmolar @ Igår 23:07

En gissning utifrån det jag har sett av matriser och hur de kan användas icke-matematiskt skulle jag gissa på att det är som en tabell där den första raden och den första kolumnen innehåller samma lista på alla ingående personer; för att se relatione
Off Topic
Visa nya inlägg Re: Special trupper... av Zorbeltuss @ Igår 22:31

Originally Posted By: KorpenOriginally Posted By: ZorbeltussTänkte göra en mod till "Arsenal of Democracy" där jag lägger till brigaden special forces... Men jag har lite frågor angående detta, angående kostnader mest... Vad jag har hört så
Off Topic
Visa nya inlägg Re: Irländsk yoga av Marukusu @ Igår 22:07

Hehe, det där var faktiskt kul.
Rollspel
Visa nya inlägg Re: [Eclipse Phase] - En term eller två av Quisling @ Igår 21:31

Jag blev också alldeles till mig av Eclipse Phase. Jag har ansträngt mig för att knåpa ihop en karaktär och sätta mig in i världen. Det går alldeles utmärkt att skapa Neal Asher - golemer med systemet, vilket gör en sådan som mig själaglad. Angåend
Rollspel
Visa nya inlägg Re: World of Darkness reglerna, gratis. av Endyamon @ Igår 21:19

Instämmer. Awesome tips!
Kultur
Visa nya inlägg Re: Rysk WW2-anime av Zorbeltuss @ Igår 20:32

Studion är i vilket fall japansk, de är väl de som fått mest genomslag som inde-anime tillverkare dock så jag är inte ett dugg förvånad över att de gör en film på ryska... Däremot verkar inte de tyska riddarna lika tuffa och onda som de engelska ridd
Evenemang och kontakt
Visa nya inlägg Re: Det blir en Gothconpub 2010! av Zorbeltuss @ Igår 20:10

Så påverkar den nya lokalens regler reglerna på oss? Jag hade tänkt att köra en favorit i repris och ta med en flaska vodka... kommer det fortfarande vara ok eller ska jag beställa en genom er?
Spelrelaterat
Visa nya inlägg Re: En klassiker av Rising @ Igår 19:14

Hahaha! Jag älskar Birger Plogpäning! "Hans beroende av cognacsmedwurst och god mjöd vart tillslut hans död." Wow. Birger Plogpäning! Mera! Mera!
Dungeons & Dragons och d20
Visa nya inlägg Re: bästa Dungeons & dragons äventyr? av Necross @ Igår 18:01

Originally Posted By: rjonasRed Hand of Doom är klart bäst nånsin. Vet inte om det verkligen är klart bäst nånsin, men riktigt bra är det. Jag spelleder just nu en 4E-version. Action hela tiden, och det känns motiverat då det ju utspelar sig under
Kultur
Visa nya inlägg Re: Solomon Kane på vita duken av Den Upplyste Despoten @ Igår 17:26

Skrivet av: DeBracySkrivet av: DraugenNu blir Robert E Howards antihjälte Solomon Kane film också Faktiskt är det ju så att den redan har blivit, biopremiären i Nordamerika var redan i september tydligen. Ryktet säger att det blir direkt till DVD i
Rollspelsmakande
Kombinera färdigheter skapar en känsla av individualitet. Går det att använda flera färdigheter för en handling ska ni inte bara använda det högsta värdet, utan även låta de lägre värdena få ta del av detta. För varje tionde procentenhet som det lägr
Rollspel.nu
Visa nya inlägg Serverflytt av Gardener @ Igår 11:43

På fredag eller så, så kommer vi bli av med webbhotellkontot som Rollspel.nu ligger på. Det betyder att några gig data måste flyttas till nån annanstans. Och vi måste börja betala för oss, för första gången i sitens historia. Vet inte riktigt hell
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Ze trappuppgång av Ymir @ Igår 03:35

Åh, btw, jag har en liten film som visar trappuppgången till ett annat internetcafé i Harbin, ett kvarter bort: - Ymir, visar
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Let's play - Terror from the deep av Max Raven @ 2010-03-08 23:43

Zukov trampade taktfast fram och tillbaka i rummet. Forskarna tittade nervöst på honom medan han drog handen över hakan samtidigt som ett eftertänksamt uttryck dominerade ansiktet. En slö blick reste över den elektroniska uttrustning som var spridd ö
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Järtecken [Burning Wheel] av Hans. @ 2010-03-08 23:02

Skit skoj att du hittade igen dokumentet. Vad är planen nu då? Fortsätta översätta eller?
Spelrelaterat
Visa nya inlägg Re: Diverse karaktärer från ett mutant äventyr. av Konrad Konvalj @ 2010-03-08 20:23

Skrivet av: Johan KÄr det bara jag som får lite vibbar av att M:UA goes Svenil RPG?? =) Sköna karaktärsbilder, för övrigt. Dina vibbar kanske kan besvaras om jag inte vore en sån Noob som inte förstår vad du menar?
Drömsmedjan
Visa nya inlägg Re: Wolframfästet framstegsrapport 6 mars av solvebring @ 2010-03-08 19:56

Citat:för att snabba på flytet Alldeles förträffligt, låter mycket positivt. Citat:vinklat om settingens stämning mer mot Arkiv X och Sherlock Holmes. Gudars skymning, du är en klippa, Anders! Speciellt vad det gäller sistnämnda i den meningen. Får
Dungeons & Dragons och d20
Visa nya inlägg Re: Regelfråga: Springa av Necross @ 2010-03-08 18:40

Originally Posted By: CapnZapp(Med andra ord, reglerna ska läsas som att varje gång du tycker det saknas något ska du utgå från att utelämnandet är avsiktligt, inte ett olycksfall i arbetet) Inte den tonen tack! Med tanke på mängden errata i 4E-pro
Eon
Visa nya inlägg Rang [NT] av Wilmer @ 2010-03-08 18:19

NT = Neo-Theurg
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Rollspel där högkvarteret spelar roll av Endyamon @ 2010-03-08 17:29

Nu har jag en hel del att läsa och införskaffa, vilket var exakt vad jag hoppades på. Awesome. Stort tack till alla som kommit med tips!
Off Topic
Visa nya inlägg Dråparen avslöjad vid begravningen av Mekanurg @ 2010-03-08 17:11

SagaGames
Visa nya inlägg Re: Fjärran dalar? av Arfert @ 2010-03-08 16:59

Skrivet av: Hans.Skrivet av: Arfert Men å andra sidan, jag skissar på en värld som är allt annat än standard att testa systemet i. Nåt som aldrig gjorts på svenska. Och inte som rollspel på engelska heller, vad jag vet. Är det det där 70-tals s
Övriga spel
Visa nya inlägg Re: Internetlek: Four clicks to Hitler av mateyasu @ 2010-03-08 16:34

slumpade fram Object linking and embedding -> Microsoft -> IBM -> Third reich (uppenbarligen tillverkade IBM räknemaskiner som nazisterna använde för att hålla koll på antal dödade judar) -> Hitler
Sida 1 av 4 1 2 3 4 >
Småprat (Storprat)

Inloggade användare
0 registrerade (), 3 gäster och 3 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Sponsor, Användare
Mars
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Dagens födelsedagar
Cyberknight (35)
Forumstatistik
9448 användare