|
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Skrivet av: MånsMycket bättre! Ett tips kan vara att lägga även symbolerna under papperstexturen, eller vad du nu har, så att de får samma skiftningar i färg som resten av kartan. Att lägga otrsnamnen under kan funka, men risken är att det
|
|
Dungeons & Dragons och d20
|
|
Skrivet av: God45Du ville ha en hel lista med namn va? Orosmakarens kokbok Hädanefter tänker jag kalla SL för Orosmakare.
|
|
|
|
Stenjättens innanmäte En medusas klagosång Forna hjältars löften
|
|
Rollspel
|
|
En R2D2-ras? 8D Och svärmar av pyttesmå myggrobotar? De är de farligaste för de kryper in i människors hjärnor genom öronen och styr dem. Fast det är kanske för sci-fi. Howl's moving castles?
|
|
Evenemang och kontakt
|
|
Skrivet av: Arvidos MCLördag 29/6 spelar vi frisbeegolf i Slottskogen. Alla som vill är välkomna! Jag är med! Vi pratar om mitt på dagen snarare än kvällen va?
|
|
Rollspel
|
|
Och låt folk i rollpersonernas närhet vara uppgivna och ta korruptionen för given. Låt dem avråda från att göra polisanmälan mot den eller den mäktiga personens son, låt deras vänner skratta åt rollpersonernas naivitet om de tror att det
|
|
|
|
Templet bortom tiden Yig Nommocs infernaliska laboratorium Guldets makt
|
|
Eon
|
|
Skrivet av: Drunoks DrängarExplosionseffekten Det här tycks vara en liten regelbugg, men faktum är att det inte finns det minsta hinder för att regelrätt designera till exempel en människas hjälm eller huvud som mål för effektens verkan. Ko
|
|
Promotion
|
|
... and we're back! Efter vårens monumentala datastrul har Nils gjort ett hästjobb och på kort tid snickrat ihop Fria Ligans nya sajt. Adressen är densamma: http://frialigan.se/ Vi var tvungna att stänga sajten precis när vi hade öppnat för
|
|
|
|
Du ville ha en hel lista med namn va? Blodbad och plundringståg Spjutyxa i ansiktet! Drakelden Dräparens yxa Orosmakarens kokbok Guld är bra, platina är bättre. Dit pepparn växer (den här är bättre för spel där man reser runt myc
|
|
|
|
Den lilla oskyldiga stugan i skogen
|
|
|
|
Ond bråd död
|
|
|
|
Kosmosvandraren Nekromantikernas ö Kristallormens labyrint Det mörka slottet Styggelsen från Orothan Den frusna kupolen Kolossen av brons Den osynliga staden
|
|
|
|
Det dräglande stenansiktets katakomb bättre och bättre
|
|
Rollspel.nu
|
|
RealDream > Mukwa > Mucus
|
|
|
|
Vikingar och vagabonder: Medan V&V hyllats av hardcore spelare för sin skitighet och skyhöga svårighetsgrad så har andra pekat ut spelets likheter med WFRP. Detta är i och för sig sant på ytan, spelet handlar om att spela en hög luffare,
|
|
|
|
Benrangelsmannens prinsessa kanske inte det bästa förslaget
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Skrivet av: MånsVad är det för typsnitt? Det är Tycho’s Recipe, ett av många historiska handskrifttypsnitt från Pia Frauss.
|
|
|
|
...som inte finns. Kom igen, låt fantasin flöda nudå, vad kan ni komma på.
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Mycket bättre! Ett tips kan vara att lägga även symbolerna under papperstexturen, eller vad du nu har, så att de får samma skiftningar i färg som resten av kartan. Att lägga otrsnamnen under kan funka, men risken är att det blir svårt att l
|
|
Rollspelsmakande
|
|
Jag tycker den här kartan ser jättebra ut! Verkligen. /j
|
|
Rollspel
|
|
Jag har bara erfarenhet från Kina när det gäller korruption, men det var tydligt där att det handlar inte om att ge en främling hundratusen spänn för att han ska göra som du vill. Istället bjuder du honom på middag och karaoke, du ger honom
|
|
Rollspel.nu
|
|
När han ansökte om det så sa han något i stil med "ska bli kul att se om Dante avslår det här av ren princip" i vrållådan
|
|
Kultur
|
|
Jag såg No one lives. En horror thriller som fått amazingly 5.9 på imdb. Jag gillar ju rysare men skulle normalt ha undvikit den här rullen om det inte varit för att informationen på imdb faktiskt såg lovande ut. Jag rekommenderar dock att
|
|
Rollspel
|
|
Lite väl larger than life, men ja, han finns ju faktiskt på riktigt, den gode Rob Ford: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Rob_Ford
|