Aktiva diskussioner | Aktiva inlägg | Obesvarade diskussioner Senaste 24 h | 48 h | vecka
Forum   Ämne
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Fantasy, medeltid, böcker av Skarpskytten @ 13-06-17 08:24

Ian Mortimer's The Time Traveller's Guide to Medieval England A Handbook for Visitors to the Fourteenth Century är väldigt bra om man ska köra medeltida "culture gaming". Stadsbild, religion, social struktur, sjukdom, mat, folknöjen, kÃ
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Socialt kontrakt... av RasmusL @ 13-06-17 08:05

Skrivet av: MånsOch, för att återknyta lite till Big Model, så är det här ett bra exempel på en lösning som en spelskapare kan lägga på designnivå genom att helt enket skapa spelbara roller som fyller de här nisherna, skapa en scenariostr
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Socialt kontrakt... av Måns @ 13-06-17 07:56

Och, för att återknyta lite till Big Model, så är det här ett bra exempel på en lösning som en spelskapare kan lägga på designnivå genom att helt enket skapa spelbara roller som fyller de här nisherna, skapa en scenariostruktur som ser til
Rollspel
Visa nya inlägg Fantasy, medeltid, böcker av Mattis @ 13-06-17 07:54

Yo. Letar böcker med info om medeltid. Syftet är att få fantasysettings mer levande. Bilderböcker får plus i kanten. Hellre en slarvig generalisering än ett akademiskt, pilligt verk. Vad har ni för tips? Är intresserad både av sådant som
Rollspelsmakande
Visa nya inlägg Re: Pimpa min karta av Genesis @ 13-06-17 07:27

Skrivet av: MöllerJag gillar't! Men jag är så dålig att jag inte hittar en papperstextur och ens då vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Gör man bara till personligt bruk kan man googla "paper texture" på stora storlekar på bilde
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Socialt kontrakt... av wilper @ 13-06-17 07:19

Det är om alla rollpersoner skall ha något de är ensamma om. Hur kul skulle det vara att spela tjuven i ett standardfantasyparty om krigaren var bättre än dig på alla tjuvuppgifter OCH på att slåss? Det handlar väl egentligen om (ett kansk
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Magiska vapen - inte bara "ett vassare svärd" av Hans E Magnusson @ 13-06-17 06:05

Viktigast är ju att +1 vapnet är effektivt mot varelser som är immun mot vanliga vapen.
Rollspel
Lite för lat, seg osv just nu för att orka beskriva ordentligt, men egna favoriter bland magiska vapen är att ha "BRYT" inlagt, alltså något som sänker brytvärde (jag vet jag är Drakar och Demoner-skadad) på målet. Levande varelse
Rollspel
Det är en mycket bra poäng du har, och efter att ha läst lite på de där länkarna håller jag ju med fullt ut att det viktigaste för ett vapen är historian bakom det, något man kanske också borde vara bättre på att låta rollpersonerna for
Rollspel
Det viktiga, skulle jag säga, för att göra ett vappen ballt, är att det har en historia. Sen kan det kvitta om det är magiskt eller inte, ta grejerna här som exempel. That being said, bäst av allt är givetvis Artifacts i D&D, som inte
Rollspel
Visa nya inlägg Magiska vapen - inte bara "ett vassare svärd" av Rymdhamster @ 13-06-17 05:17

Något jag tycker är förbaskat tråkigt i rollspel är när magiska vapen innebär "+1 på skada, räknas som magiskt". Vadå +1 i skada? Är det vassare än andra svärd? Klubbigare än andra klubbor? Är det intelligent och "hjälp
Kultur
Visa nya inlägg Re: Kändisspottning i forumiter av Han @ 13-06-17 04:39

Skrivet av: ReccaHelt rätt. Do me now! >.> Utöver hudfärgen så skulle jag säga Zawe Ashton. /Han som såg henne i Misfits
Rollspelsmakande
Det här var vad jag kunde hitta på. Biopsykologi: Läran om grönskans beteende, psykologi och kommunikation. Xenoevolution: Läran om grönskans skapelser och hur denna utvecklas konstant, en förståelse för hur den kan utvecklas och vad de li
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Jag gillar WoD, men... av Arfert @ 13-06-17 01:45

Skrivet av: Magnus EdlundSkrivet av: KrilleSkrivet av: Magnus EdlundSkrivet av: Arfert Skulle tro att de flesta engelskspråkiga hade läst Rice någongång mellan 1976 och 1990. Jag hade det absolut. Och Intervju med vampyren kom på svenska på 70-
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Jag gillar WoD, men... av Arfert @ 13-06-17 01:40

Skrivet av: Magnus EdlundSkrivet av: Arfert Skulle tro att de flesta engelskspråkiga hade läst Rice någongång mellan 1976 och 1990. Jag hade det absolut. Och Intervju med vampyren kom på svenska på 70-talet redan. Men var verkligen Rice stor
Rollspel
Tog mig ett tag att hitta några bra. Kan kolla upp vad det är jag har. Men vattenlösliga overheadpennor tror jag det är du vill ha. Finns förmodligen flera modeller.
Rollspel
Skrivet av: DeBracySkrivet av: Tomatalven...utan att sudda, mellan spelsessioner? Det är en vinylmatta från chessex, jag har ritat med vattenlöslig tusch. Om man gör det så är risken att det inte går att sudda bort ordentligt sen. Jag skulle
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Jag gillar WoD, men... av Anarchclown @ 13-06-17 00:45

Magnus: Nej. Vampyrer var definitivt redan en egen genre. Det hade de varit sedan Hammer films på sextiotalet. Eftersom du och jag inte är av helt olika ålder kan jag upplysa dig om att jag och mina kompisar både kände till Anne Rice och en bunt
Rollspel
Skrivet av: Tomatalven...utan att sudda, mellan spelsessioner? Det är en vinylmatta från chessex, jag har ritat med vattenlöslig tusch. Om man gör det så är risken att det inte går att sudda bort ordentligt sen. Jag skulle tycka det var värt
Rollspel
Det beror på vilka pennor du har. Det finns många sorters pennor som fastnar. Jag har några som inte gör det men jag skulle ändå inte rekommendera att pröva. Av personlig erfarenhet vet jag att de är rätt dyra de där mattorna.
Rollspel
...utan att sudda, mellan spelsessioner? Det är en vinylmatta från chessex, jag har ritat med vattenlöslig tusch.
Köpes och säljes
Visa nya inlägg [Köpes] Mutant UA av alph0ns @ 13-06-17 00:05

Kort och gott.. Jag söker en spelledarskärm till mutant ua samt zonernas zoologi. någon som sitter på dessa?
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Jag gillar WoD, men... av Krille @ 13-06-16 23:32

Skrivet av: Magnus EdlundHm, det slår mig att vi kanske pratar om olika "på den tiden". Jag snackar om cirka tidigt 90-tal. Det fanns två subkulturer som anammade Anne Rice. Den ena var proto-gåffen, de där som lyssnade på Cure och
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Jag gillar WoD, men... av Magnus Edlund @ 13-06-16 23:14

Skrivet av: KrilleSkrivet av: Magnus EdlundSkrivet av: Arfert Skulle tro att de flesta engelskspråkiga hade läst Rice någongång mellan 1976 och 1990. Jag hade det absolut. Och Intervju med vampyren kom på svenska på 70-talet redan. Men var ve
Rollspel
Visa nya inlägg Re: Jag gillar WoD, men... av Krille @ 13-06-16 23:08

Skrivet av: Magnus EdlundSkrivet av: Arfert Skulle tro att de flesta engelskspråkiga hade läst Rice någongång mellan 1976 och 1990. Jag hade det absolut. Och Intervju med vampyren kom på svenska på 70-talet redan. Men var verkligen Rice stor
Sida 13 av 29 < 1 2 ... 11 12 13 14 15 ... 28 29 >
Småprat | Storprat | Kallprat

Inloggade användare
24 registrerade (Troberg, wide, Vicotnik, Vitulv, Dragonborn, Matolo, krank, Stövelkatten, Genesis, 弾幕, Jarl, Svarte faraonen, wilper, Dharkos, xyas, Murkla, God45, haltageten, RasmusL, Petter42, 4 osynlig(a)), 15 gäster och 5 sökmotorer online.
Förklaring: Redaktör, Global moderator, Moderator, Tekniker, Sponsor
Senaste inlägg
Forumprojekt: Blodigt StÃ¥l - 1000 olika vapen av Vitulv • 13-06-20 12:58
Namnbyten av Rymdmonaut • 13-06-20 12:46
Klan fokus: Assamite av God45 • 13-06-20 12:44
Sveroks undersökning: Normer, attityder, beteenden av Petter42 • 13-06-20 12:43
Veckans klan: Ravnos av Ymir • 13-06-20 12:08
Skjuts tisdag 25e sökes i UmeÃ¥(östra ersboda) av Dragonborn • 13-06-20 11:46
Klan fokus: Toreador av God45 • 13-06-20 11:42
Rollspel.nu's filmklubb 2013 v25 av Rymdhamster • 13-06-20 10:58
Designade SL-kort av Sereg • 13-06-20 08:37
Namnbyten, bra eller dÃ¥ligt? av solvebring • 13-06-20 08:04
Senaste diskussioner
Skjuts tisdag 25e sökes i UmeÃ¥(östra ersboda) av Dragonborn • 13-06-20 11:46
Designade SL-kort av Rymdhamster • 13-06-20 04:01
Veckans klan: Ravnos av God45 • 13-06-19 23:26
Klan fokus: Assamite av God45 • 13-06-19 20:11
Kloakvakten av God45 • 13-06-19 18:16
Rollspelet Svavelvinter - snabbstart pÃ¥ engelska av TomasFriaLigan • 13-06-19 13:09
Bokcirkeln vecka 3 av God45 • 13-06-19 11:53
Forumprojekt: Blodigt StÃ¥l - 1000 olika vapen av Björn Wärmedal • 13-06-19 08:36
Sveroks undersökning: Normer, attityder, beteenden av Max Raven • 13-06-18 23:31
[Rotsystem] - Virtual Reality? av krank • 13-06-18 23:15
Nyaste användarna
Storapan, Daniel the evil, Snakelus, Simpai, Silvervinge
6976 registerade användare
Forumstatistik
6976 användare
74 forum
59551 diskussioner
802673 inlägg

Flest inloggade: 245 @ 12-09-26 19:29